Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Омаслен интеркулер на Octavia I


allroad

Recommended Posts

Моята Octi е 1.9 TDi 81 kW. Днес й свалих интеркулера, защото целия е омаслен. Опитах да го измия с бензин, но май не се получи много добре. Измих и въздуховодите. Там също има доста сажди и масло. Питането ми е дали мога без инттеркулер да стигна до сервиз, за да ми го погледнат и там. Бях писал преди време, че колата след хубаво загряване и след достигане на 120 км/ч "спира" да набира и колкото и да подавам газ, не вдига повече от 120. Оборотите също остават константни. Може и проблема да е в турбото, но пак трябва да се погледне на стенд. Всяка информация по темата ще ми е от полза. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не я карай така, защото от горната страна на кулера ти е датчика за налягането и електрониката ще влезе в авариен режим. После ще ти е нужен тестер за чистене на грешката! Ти си с "голямото турбо" 110 коня, и там проблема е в клапана който го управлява. В 99% от случаите той блокира. Ако имаш нужда евентуално от такова турбо, може да се намери ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе като гледам, колата редовно си е в авариенрежим щом спира при 120 км/ч. А за карането без кулер - има гадорийки, които могат да се случат - така че - не го прави! Относно омасляването на тръбите и охладителя - нормално е да има такова, но не трябва да е много. Ако е повечко - както колегата е споменал - клапана трябва да погледнеш, но спирането при 120 км/ч. може да се дължи и на други неща, които ikonoma е описал в подробен ред в темата "Загуба на мощност на Octavia I", където споменаваш за проблема. Но не рипай на ново турбо или ремонт на същото - провери списъка с възможните причини - може да ти се размине много по-леко. Иначе ако е турбото - огледай в ибей - цените там са смехотворни понякога, за разлика от сервизите в Бг, които предлагат нови турбини!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си с "голямото турбо" 110 коня, и там проблема е в клапана който го управлява.

 

Offtopic: Отдавна на всички 1.9TDI се монтира Garret VNT 15. Мойта е 90 коня и пак е с това турбо.

 

По темата: закачи я на диагностика и бързо ще излезне какво е. Ако ECU-то влиза в авариен режим ще имаш натрупани грешки. Иначе можеш да караш бе интеркулера само ако сложиш тръба на негово място. Абе най-добре не рискувай. Или я издърпай до сервиз или си монтирай интеркулера.

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сигурно ти е зацапана геометрията на турбината,изчисти и агеера 100%е набухан с клей,може и да го изолираш послс/може да иска малка софт.немеса после/,виж и турвината,затова влиза в серв.реж,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Христос возкресе!

Благодаря на всички, които писаха нещо по тази тема. Изчетох всичко. Това, което ще направя е следното: вече измих интеркулера на пароструйка и ще изчакам да се изкапе водата. Смятам да го монтирам заедно с чистите тръби, които също доста старателно измих. Във вторник съм на смяна на ремък и водна помпа и ще кажа на майстора да погледне и турбото. Вътре наистина е доста зацапано(макар никога да не съм виждал чисто нова, за да знам как изглежда), има мазни сажди, които са полепнали навсякъде. Освен това, когато баща ми запали колата при свалени въздуховоди, ми направи впечатление трудноподвижния клапан на турбото. Жилото което го отваря нещо заяжда. Поне според мен. Ще кажа да погледнат и това. Дано нещо да се промени във вървежа на колата. И пак имам въпрос - дебитомера може ли да се диагностицира през компа на колата или трябва да се демонтира и така да се установи годността му. Същото питане имам и относно турбото. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дебитомера да ,турбото ? зависи какво му е,по следствия/например ако геометрията не разтоварва щото е мръсна и пренадува ,влиза в серв.реж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.