Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Малко тъп въпрос за Фелиция 1.3


blagomir

Recommended Posts

Искам да си взема Фелиция 1.3, но защото мисля да я газифицирам най добре ще да е моноинжекция. Въпросът ми е слагат ли такъв мотор на Фелиция новата маска и как се води и как изглежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако държиш да е моно търси между '96 - '98 със старата маска е , но ще е моно , а ако държиш да е с новата маска - '98 - '02 са многоточков инжекцион , на който също лесно се монтира газ / става дума за 1.3 мотор на Шкода / ... ако искаш POWER т.е. 1.6 на VW се готви за газов инжекцион ;)

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този смисъл и аз имам няколко въпроса:

В кои фелиции е монтиран шкодовия мотор 1.3 пълна и моно инжекция? Има ли VW мотор 1.3 монтиран на фелиция или всички 1.3 са шкодов блок?

Каква мощност е 1.3 - карб, моно и пълна инж?

Всички 1.3 мотори ли пасват на старите шкодови скорости без фланец?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото знам, 1.3 двг има само чешки - немски са от 1.6 нагоре. Започват да ги слагат на Фелите след 1996. Старите чешки агрегати са OHV - с горно разположени клапани, немските са OHC. След '97 започват да се слагат и немски 1.9.дизели от Поло. Безниновите 1.3 двг са: моноинжекция (SPFI), с ниска степен на сгъстяване 135В; многоточкова инжеция (MPFI), ниска степен на сгъстяване 135М; моноинжекция (SPFI), с висока степен на сгъстяване 136В; многоточкова инжеция (MPFI), висока степен на сгъстяване 136М. Обемът на всички е 1289 куб.см Мощността на пълната инжекция 1.3 е 68к.с. (50.7 kW) на 5500 оборота, на моноинжекцията - 43 kW (58к.с.). Немските двг са с кодове на двигателя 1.6 - AEE (обем 1598куб.см), а дизела 1.9 - AEF (обем 1896куб.см)

Дотолкова, доколкото 1.3 двг са "старите", то би трябвало да се насаждат скорости от 120-ка например без проблем. От сигурен източник знам, че ако се слага по-голям двг, фланецът е задължителен. ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти споделя моя опит от това велико гориво - газта. Моята е 1.3 карбуратор, с Шкодов мотор. Карана е само на бензин 209 хил. км. Аз я купих и моментално и сложих газ. За 2 години не съм минал кой знае колко - около 20 хил. км предимно градско и 3-4 пътувания извъм София. В градски условия моята (след много добра центровка разбира се) харчи около 11 в софийските задръствания. Извън града ми даде 6.4 от София до Търново, при много високата за мен скорост 90 - 100 км/ч :lol: Пробвал съм и по магистралата преди Варна да я настъпя до тенекията. Повече от 130 не иска да вдигне, но....отвори ли се на карбуратора втората клапа......разхода отива в космоса. При нормално каране обаче (90 - 100 км/ч) на дълго не качва повече от 6.5. С моно инжекция нямам опит но познавам двама с коли пълен инжекцион (MPFI). Единия с Golf III GTI 16V си изплака младините и я изхвърли. Другия с Мицубиши Галант 2.5 V6 2002 година пък е супер доволен ама беше платил над 2 бона за газовата. Така че много зависи кой, как и за колко ти я слага. В крайна сметка такситата са нови коли, всички са инжекции и са на метан. Т.е. има кой да слага газови и качествено. Въпросът е да го знаеш кой е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо - едно приятелче кара Фела 2000 год. с Шкодов мотор 1.3 карбуратор - същия като на моята. Не вярвах, че 2000 г. все още се слага този двигател и че все още има карбураторна Шкода, но...факт. В момента се назландисва дали да я продаде само за 8000, които му предлагат от Еуратек. Шкодичката е на 37 хил. км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то това, че са започнали да слагат нови двгта, не значи че са спрели да слагат и старите - що да няма фела 2000 със стар двигател - тя е била от последните такива. А колкото до разхода - моята е моноинжекция на газ - на градско дава 10-12, на извънградско - под 9 не може да се смъкне, както и да се кара. Газовата ми е правена от разбиращи майстори, всичко е ново и е Ловато. Явно моното харчи повече... но пък и върви малко повече - с 43-те си киловата поддържа спокойно 160-70 км/ч, макар да са й екстремни и да не са за нея...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с 1,3 карбуратор - разхода при мен е ~8-9 градско в София и ~6 извънградско (около 100-120 ако е по магистралата)

 

ако я настъпвам повечко вдига на 7 ... всъщност вдигала е 7 веднъж м/у градско миналата год. като пътувах до морето с пълна кола (4 човека) и 130 - 140 по маг. Тракия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз също искам да си сложа газ на шкода фелиция!!! двигателя е 1.3 мисля, че е моно / MPI /. производство 10.12.1998г. с новата маска. някой може ли да ми даде съвет колко струва горе - долу уредбата и дали си заслужава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата за въпрос -

Какъв е разхода на Шкода Фелиция 1.3 MPI ? на бензин. Който има наблюдения да казва.

 

А по отношение на 1.3 дали са само Шкодови мотори - мисля, че има изключително рядко 1.4 ДВГ от Поло - гледал съм снимки в Мобайл.бг - ако не е измама някакава освен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата за въпрос -

Какъв е разхода на Шкода Фелиция 1.3 MPI ? на бензин. Който има наблюдения да казва.

 

А по отношение на 1.3 дали са само Шкодови мотори - мисля, че има изключително рядко 1.4 ДВГ от Поло - гледал съм снимки в Мобайл.бг - ако не е измама някакава освен.

 

Мога да ти дам отговор по втория въпрос. Моята е 1.3 карбуратор '95 - Шкодов мотор, на комшията е 1.3 MPI '97 и не е шкодов а на едно приятелче е 1.3 карбуратор '2000 пак шкодов мотор.

 

По първия - имам наблюдения за карбураторна 1.3 (моята). На 224 000 км и ми харчи около 11 газ на градско. На извън градско (май съм писал по-нагоре) разхода ми е около 6.4 - 6.6 при скорост около 90 - 100 км/ч. Може да не ми е много наред и мотора, защото със зор катеря Витиня. Миналата седмица на връщане от Рилския манастир след Долна Диканя началото на магистралата посока София съм я катерил на трета с 60.

 

Колеги споделете дали колата ми не е в ред или баира наистина е много голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата за въпрос -

Какъв е разхода на Шкода Фелиция 1.3 MPI ? на бензин. Който има наблюдения да казва.

 

А по отношение на 1.3 дали са само Шкодови мотори - мисля, че има изключително рядко 1.4 ДВГ от Поло - гледал съм снимки в Мобайл.бг - ако не е измама някакава освен.

 

Мога да ти дам отговор по втория въпрос. Моята е 1.3 карбуратор '95 - Шкодов мотор, на комшията е 1.3 MPI '97 и не е шкодов а на едно приятелче е 1.3 карбуратор '2000 пак шкодов мотор.

 

По първия - имам наблюдения за карбураторна 1.3 (моята). На 224 000 км и ми харчи около 11 газ на градско. На извън градско (май съм писал по-нагоре) разхода ми е около 6.4 - 6.6 при скорост около 90 - 100 км/ч. Може да не ми е много наред и мотора, защото със зор катеря Витиня. Миналата седмица на връщане от Рилския манастир след Долна Диканя началото на магистралата посока София съм я катерил на трета с 60.

 

Колеги споделете дали колата ми не е в ред или баира наистина е много голям.

 

 

 

Двигателите 1.3 без значение дали е карбуратор, MPI или моно е все един и същ. Шкодов. 1.6MPI е на WV, 1.4 няма при Шкода Фелиция. И последния е 1.9 дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СиПи2Хаоще5, мисля, че е от газовата уредба има го този проблем - ако на хладно време има мощност а в жегите - не - просто е от недостатъчното кислород тогава, демек от въздуха е... Все пак хора като Тiny могат да кажат доста повече. Мой съвет е - не пипай нищо засега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СиПи2Хаоще5, мисля, че е от газовата уредба има го този проблем - ако на хладно време има мощност а в жегите - не - просто е от недостатъчното кислород тогава, демек от въздуха е... Все пак хора като Тiny могат да кажат доста повече. Мой съвет е - не пипай нищо засега.

 

Сипвам2Ха още 5 и ОХАААА. Ама лошото е, че ако отвъртя повече въздух и почва да харчи като КрАЗ. Дайте ми идея при кого в София да направя добра диагностика на газ. Tiny колегите визират теб. Дай съвет. Че без душа по баира си е тегава работа. Едно е душа няма, второ че газ до тенекията, т.е. пак разхода кат за световно, трето че започва много да загрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте и от мен! Имам Шкода Фелиция 1.3 '98. на 72000км. Кажете ми какво моторно масло да и сложа? Ако някой знае и подходящия сервиз, цена няма да има! :roll: HELP! HELP! HEEEELP... ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой знае и подходящия сервиз, цена няма да има! :roll: HELP! HELP! HEEEELP... ](*,)

 

Имаш лично съобщение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всякакво можеш да сложиш (е гледай да е хубаво сега де. Да не е някоя Диона, Приста или Инса). Аз моята (ама тя е на 225 хил) я карам с LIQUI MOLY. Мого добро за износени двигатели. Но ти си на малко километри, така че май няма смисъл да слагаш такова масло. Бих ти препоръчал това, с което карах преди. От мой приятел наливно Мобил. Понеже обаче аз бях доволен от него като майстор, но на един колега не му свърши работа ще ти го дам само ако те интересува. Иначе се намира в кв. Стефан Караджа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно двигателите, кубиците, моделите, мощността, споменати по-горе имам запитване: Има ли особено голяма разлика между Фелиция нова муцуна и Фелиция стара муцуна под капаците, в смисъл-мога ли на моята стара муцуна 1.3 с шкодов двигател да й нахакам двигател 1.6 на VW от новата муцуна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно двигателите, кубиците, моделите, мощността, споменати по-горе имам запитване: Има ли особено голяма разлика между Фелиция нова муцуна и Фелиция стара муцуна под капаците, в смисъл-мога ли на моята стара муцуна 1.3 с шкодов двигател да й нахакам двигател 1.6 на VW от новата муцуна?

 

:D Разлики има само в "муцуните", не в двигателите. вместо да и хакаш 1.6, по лесно е да продадеш тая и купиш 1.6 (не са по скъпи в момента) и да се радваш на хидравлика, успокоителна с биалетки, повечко бягане и по голям разход. И естествено ако е след фейслифта - на по добър външен вид. Това е. Много сложни комбинации измисляш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно двигателите, кубиците, моделите, мощността, споменати по-горе имам запитване: Има ли особено голяма разлика между Фелиция нова муцуна и Фелиция стара муцуна под капаците, в смисъл-мога ли на моята стара муцуна 1.3 с шкодов двигател да й нахакам двигател 1.6 на VW от новата муцуна?

 

:D Разлики има само в "муцуните", не в двигателите. вместо да и хакаш 1.6, по лесно е да продадеш тая и купиш 1.6 (не са по скъпи в момента) и да се радваш на хидравлика, успокоителна с биалетки, повечко бягане и по голям разход. И естествено ако е след фейслифта - на по добър външен вид. Това е. Много сложни комбинации измисляш ;)

Знам ли...помислих си-ако обиколя моргите и намеря някой "захвърлен" 1.6 дали пък не мога да го нахакам на мойта убостница smile169 Но май май играчката е голяма и много по-лесно ще ми е както казваш да купя нова муцуна и да се радвам на екстричките, които старата Фела не предлага. Благодаря и със здраве !
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, позволи ми да не се съглася с теб :lol: Моята Фелка(бившата) имаше стаб.щанга + хидравлика + климатик (+газ)+това си вървеше доста прилично :!: Има доста хора от форума, които ще го потвърдят :) (движи се наравно с 1.8TFSI ;))

 

ПОЗДРАВИ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам на Петъо Фелицията беше най-вървежната дето съм виждал. Явно пълния инжекцион прави чудеса с този мотор.

 

Петъо все забравям да ти кажа, че откакто я продаде я виждам поне 3 пъти твойта. Веднъж в Младост 1 и после до нас в Младост 2. Със стикера на форума и джантите няма как да я сбъркам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

здравейте,от скоро сам във форума и ми хареса! карам от 4 години фелиция '99 1,3 карби..../новата маска/.още със купуването я газифицирах.МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН!!! за 4 години само въздушни филтри съм сменял....(е и масло разбира се...) газовата е вече на 80000км. от пловдив съм и градско ми дава не повече от 7,5/100(ако искате ми вярваите)! само дето е малко тромавичка ама тя и на бензин не е кои знае к'ва бегачка :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, позволи ми да не се съглася с теб :lol: Моята Фелка(бившата) имаше стаб.щанга + хидравлика + климатик (+газ)+това си вървеше доста прилично :!: Има доста хора от форума, които ще го потвърдят :) (движи се наравно с 1.8TFSI ;))

 

ПОЗДРАВИ :)

 

Позволявам :D Такива като твоята са по рядко срещани наистина, но колкото и да върви, просто не може да се сравнява с 1.6 в никакви случаи. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.