Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Индикатор за маслото не работи!


sevie

Recommended Posts

Здравейте.

След като се появи тема "колко масло ви гори колата.." реших и аз да се включа и да споделя моя опит. Дърпам щеката и какво да видя - малсото е на 3-4 мм под минимума ( преди 1000 км беше нормално). Въпроса ми е не би ли трябвало на таблото да светне лампа , че маслото свършва ? Не знам какъв е принципа на отчитане на маслото и ще се радвам ако някой сподели къде да търся проблема. При даване на контакт лампата за маслото светва, така че не е изгоряла лампа. Има ли някъде датчик, който мойе да е развален ?

Между другото това, че виждам маслото около и под минимума ми се случва за трети път и никога не съм получавал някакъв сигнал на таблото. Интересното е , че винаги спадът на маслото е рязък ( за 1000 км да спадне от средата на жеката до минимума ? ) и това доста ме притеснява.

 

Моля да ме насочите къде да търся проблема !

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам този индикатор сработва при ниско налягане на маслото в системата за смазване, т.е. той не следи ниво. Косвено може да покаже ниско ниво само в случай че маслото е толкова малко, че не може да се осигури достаъчен дебит от помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на маслото беше на 4 мм под минимума. Не може да няма начин за индикация. А и какво ли налягане е създавало оставащото масло не знам. Явно ще тръябва всяка седмица да проверявам щеката и да доливам при нужда :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено датчика за налягане на маслото дава индикация при налягане под 0.2-0.3 bar.

Ако маслото е 4 мм под минимума, едва ли ще се индицира.

Освен това, датчик за нивото на маслото няма почти в никоя кола(освен при някои Рена май).

Ако двигателя има система за ранно предупреждение, има и втори датчик на масления филтър с праг 1.8-2.0 bar, който се следи само при обороти над 1500-2000.

В този случай е по-вероятно да се получи сигнал, но пак не ми се вярва при такова ниво на маслото.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор. Значи е необходима редовна проверка на нивото на маслото с щеката, което не е голям проблем все пак:)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма датчик за нивото на маслото. А лампата за налягането ще светне, когато нивото падне до толкова, че маслената помпа да не може да го засмуква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Освен това, датчик за нивото на маслото няма почти в никоя кола(освен при някои Рена май).....

Поздрави!

 

Има датчици при рената (мойто има), на ситроените съм виждал също. На ikonoma реното също има. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някъде датчик, който мойе да е развален ?

В случай, че двигателят има датчик за ниво на маслото, е възможно той да не сработи на описаното ниво, но AKL не се сещам да имат. Голяма част от Шкодите имат такъв датчик, който се намира на картера и когато нивото спадне лампата за налягане на маслото светва в жълто, а не червено както обикновено.

Моля да ме насочите къде да търся проблема !

При толкова бърз спад мога да те посъветвам да огледаш внимателно за течове.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.