Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет относно Фабия


Amaterasu

Recommended Posts

Здравейте,

 

много се чудя на каква нова кола да се спра. Първо мислих да е Мазда 2 или Ярис, но реших, че сърцето ще ме боли всеки пък като паркирам и я задирям, блъскам, тъй като съм нов шофьор. Затова реших да се спра на Фабия, моля дайте съвети и мнение.. гледах следния модел:

1,4 MPI 16V / 63 kW / 86

амбиенте

 

Каква е разликата между Фабия и Новата Фабия?

Всякакви съвети и информация са добре дошли

Мерси предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликите между двете поколения на Fabia не се състоят само в промяната на дизайна - под ламарините също е свършено доста при преминаването от старата към новата генерация. Двигателят, който споменаваш например, е нов и се предлага само за новата Fabia, голяма част от другите двигатели се предлагат и за двете поколения, но са претърпели някои промени и модернизации при новия модел.

Основните разлики между новата и старата Fabia е в самата технологична платформа - второто издание не е създадено на изцяло нова база, а на доработен вариант на старата, но разлики има, и то сериозни. На първо място външните размери на каросерията са леко увеличени, но вътрешното пространство е използвано доста по-рационално при Fabia II, тоест при нея ще намериш повече вътрешен простор (багажникът обаче е останал почти същия). Другата промяна е в окачването - то е запазило основните си консктруктивни особености, но има някои нови елементи и е с нови настройки, така че новата Fabia стои осезаемо по-стабилно на пътя, комфортът е приблизително еднакъв. Накратко, новата Fabia е по-модерният автомобил (с по-добра активна и пасивна безопасност :!:), останалото е въпрос на лични виждания и потребности. И двете коли се карат много леко и приятно, маневрени са, като цяло са сред най-добрите в класа си. При новата Fabia на мен лично ми прави впечатление доста оскъдната шумоизолация. Дизайнът, който естествено си е изцяло въпрос на вкус, също не бих казал че ми харесва повече, отколкото на старото поколение.

Желая ти успех в избора и покупката на автомобил, да не забравиш да се похвалиш след това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен човекът говори за нови мазда и тойота, затова казва че ако я удари ще го боли :lol:

На мен лично дизайнът на новата фабия не ми харесва, но разбира се това е лично мое мнение. След като търсиш нещо за първа кола, по-добре наистина не избирай нова, а вземи някоя 2-ра ръка за да се научиш първо на нея и след това скачай на новото :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен човекът говори за нови мазда и тойота, затова казва че ако я удари ще го боли :lol:

На мен лично дизайнът на новата фабия не ми харесва, но разбира се това е лично мое мнение. След като търсиш нещо за първа кола, по-добре наистина не избирай нова, а вземи някоя 2-ра ръка за да се научиш първо на нея и след това скачай на новото :)

Поздрави!

Добре ве,Skoda-та няма ли да е нова?!!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще се взема да се присъединя към колегите, които казват, че ако ще се учиш тепърва да караш, по-добре си вземи или нещо втора ръка или примерно един Логан (pow, само не ме анатемосвай сега :lol: ), поне да не ти е жал докато го правиш на войнишка манерка :D . Иначе Фабията към която си се насочил е супер избор, за мен по-добър от Тойотата, особено като съотношение цена/качество.(за Мазда не смея да твърдя нищо, не съм запознат). Ако смяташ да навърташ повечко километри годишно, може да помислиш и над варианта дизелов автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа, че съм момиче,

Гери, приятно ми е

и ще ми е трудно да се оправям със стара кола, ако и стане нещо няма да знам какво да я правя, мисля и Шкодата да е нова, инъче и аз мислих за стара, но не разбирам от стари коли, пък нямам познати, които да вкарват коли от Германия...

Благодаря на всички за отговорите и специално на The Freshmaker

Ако имате още съвети, ще съм ви благодарна :)

 

пп: Ако съм разбрала правилно основната разлика мужду новата и стара фабия е в дизайна? А дали с безопасността покриват 5 звездички safety?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошла ;) ! В такъв случай(не можеш да се оправяш с евентуалните проблеми на автомобил втора ръка) скачай на фабията без да се замислиш. Новата Фабия, която си избрала, базово има по-високо ниво на безопасност - 4 въздушни възглавници, ABS + MSR + ASR и тн. Мисля, че ще ти пасне перфектно :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето линк за тестване на безопасността на новата фабия.

 

http://www.euroncap.com/Content-CarAssessment/6a9ad78c-19f0-43bd-95d7-a67421791a5e/skoda-fabia.aspx

 

Ето линк и за старата

 

http://www.euroncap.com/tests/skoda_fabia_2000/75.aspx

 

има и филмчета даже

 

Но еднаквия брой звездички да не те лъже, както каза gogata новата има повечко системи за безопасност.

 

Между другото, румстъра има 5 звезди, а пък е наполовина фабия. Що така. :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам между Фабия 1,4 и Поло 1,4 кое бихте посъветвали, гледам сега VW са пуснали промоции на модела и е доста евтин?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Polo и Fabia използват една и съща платформа, казано на кратко са два почти сходни автомобила (традиционно VW са по-високо позиционирани, което не е само маркетингов трик - по-качествени материали, повече внимание към изработката на някои детайли, по-добра звукоизолация, по-балансирана настройка на окачването и т.н.). НО - новото поколение на Polo все още не е излязло, тоест сегашното Polo е технически аналог на старата, а не на новата Fabia. Новото Polo се очаква през есента. За избора между старата Fabia въпросното Polo от промоцията мога само да те посъветвам да видиш кой от двата автомобила ти пасва по-добре лично на теб, като визия, усещане като ги покараш и т.н. Известен плюс в полза на Polo-то е, че вероятно ще успееш да му вземеш по-добра цена, когато го продаваш след година-две-три, или когато му дойде времето за повторна продажба :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От половин година карам New Fabia Ambiente 1,4 63kW. Колата много ми допада и за сега нямам съществени забележки. По отношение на препоръките за двигател 1,6 - да по-добре е и аз имах намерение да се ориентирам към него, но трябва да се обърне внимание на данъците. Стария 1,6 беше 101кс (74kW) и позволчваше 50% намаляване на данъка (такса МПС). Новият е 105кс и данъкът е практически двоен. Това беше една от причините да се спра на 86кс (63кВ). Към стандартното оборудване на Ambiente съм добавил заводска аларма, CD MP3 и ESP (И избор на цвят разбира се). Има и много други полезни неща от списъка с екстрите - това трябва да се уточнява в ЕТ. Във форума има доста материал за допълнителното оборудване на колите. Във всички случаи е по евтино да се поръчат с поръчването на колата, околкото по- късно, след нейното закупуване.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

karst, старата Фабия е 1.4, а не 1.6. А данъка е умножен по 4. Кола до 74 кв и/или 1.8 см3 е с 50% по-нисък данък + 50% редукция ако имаш и катализатор, а всички коли са с катализатор. Над тези обеми или мощности конската сила се умножава по 2 и няма редукция заради кат.

Amaterasu, изборът ти е добър. Фабията е лека и 86 к.с. са достатъчни. За 20 к.с. отгоре, годишния данък ще скочи от около 60-70лв. на 240лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчооооо, що плУашиш колежката, бре. :mrgreen: Ако не сменят ставките за данък МПС от догодина, за нова кола ще плаща около или под 50 лева. Аз за мойта с 90-те коня миналата година дадох точно 50 мънги, а тази даже и по-малко ми поискаха - 48 и нещо си.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ицо, не знам как ти е толкова данъка, ама първия ми данък на Фабията ми е 348 лева. Това е за Фабия I SDI 1.9. Просто онемях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ицо, не знам как ти е толкова данъка, ама първия ми данък на Фабията ми е 348 лева. Това е за Фабия I SDI 1.9. Просто онемях.

Не виждам как ще ти е толкова данъка :roll:

Виж по-добре, сигурно си платил за тази сума и гражданската отговорност или нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ицо, не знам как ти е толкова данъка, ама първия ми данък на Фабията ми е 348 лева. Това е за Фабия I SDI 1.9. Просто онемях.

Не виждам как ще ти е толкова данъка :roll:

Виж по-добре, сигурно си платил за тази сума и гражданската отговорност или нещо друго.

 

Точно - данък МПС и ГО за тази година са ми 248 лв. общо. Тоше, загледай си квитанцийката, все пак за 64 кончета си е обирджийство данък МПС само да ти е 3(!)48 лв.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

karst, старата Фабия е 1.4, а не 1.6. А данъка е умножен по 4. Кола до 74 кв и/или 1.8 см3 е с 50% по-нисък данък + 50% редукция ако имаш и катализатор, а всички коли са с катализатор. Над тези обеми или мощности конската сила се умножава по 2 и няма редукция заради кат.

Amaterasu, изборът ти е добър. Фабията е лека и 86 к.с. са достатъчни. За 20 к.с. отгоре, годишния данък ще скочи от около 60-70лв. на 240лв.

 

1.Никъде не съм споменавал за стара Фабия. Освен това стара Фабия 1,4 63кВ не съществува. Един от двигателите на новата е 1,4 63кВ (86кс). Също в новата има двигател 1,6 77кВ (105кс).

2.Данъкът наистина се различава 4 пъти по причините които си написал, но се определя и зависи само от мощността - до 74кВ (101кс) и над 74кВ.

В конкретния случай за нова кола при 63кв данъкът е от 42,52лв до 127,57лв (зависи от общината в която живееш).

За 77кВ данъкът е от 211,75лв до 635,25лв.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за малката грешка, която съм допуснал. За нова кола коефициента е 2,8 а аз правих сметките с 2,5, т.е. точните цифри ще се получат, ако това което съм написал се раздели на 2,5 и умножи по 2,8.

 

Поздрави! :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабията от аватара ми е на 5 месеца, 51 кW /70 к.с./, 1.2

За 2008 година данъка ми е 28 лева.

Поне през половината от времето я кара жена ми, тези показатели са й напълно достатъчни, все пак не се състезава с нея и не я ползва да тегли каравана например - новата кола си е нова, не е като стара кола 100 к.с. на която са избягали поне 40 коня.

За жена и за начинаещ шофьор количката е идална, кара се лесно, няма проблеми "промъкването" в натовареното движение, багажника е достатъчно голям и функционален за този клас кола. Издържа и на дълъг път.

Съвет: По-изгодно като цена излиза да се поръча кола с по-високо ниво на оборудване, отколкото поотделно да се поръчват екстрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.