Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

нещо се бъгна скоростната кутия :(:(:( ПРОБЛЕМ ОТКРИТ


wayne1981

Recommended Posts

Здравейте, въпреки че почти не пиша във форума, чета го всеки ден и намирам доста полезни неща. Карам Октавия Съни Тур 2006 1.9tdi и съм много доволен от машината. Колата е на 51,000км вече и не е имало никакви проблеми с нея....до днес :(:(:(

 

значи днеска забелязах докато потеглях от че като превключвам от 1-ва на 2-ра скоростната кутия изхръцва сравнително много. Първият път реших че нещо не съм натиснал докрай съединителя, обаче след 5-6 светофара пак се случи същото. Тогава се замислих и реших да я пробвам дали го прави навсяка скорост това и установих че го прави само между 1-ва и 2-ра и то само при положение че сменям предавките над 2,500 оборота/мин. При по ниски от тези обороти си 2-ра си влиза нормално и без проблем.

 

Въпроса ми е от какво може да се получава така и дали е много фатално за колата ако изчакам малко преди да я вкарам за ремонт понеже на този етап няма как да остана без кола. Също така колата е гаранционна още и дали за ЕТ това е част от гаранционното обслусжване или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

wayne1981, само по преразказ трудно може да ти се помогне. Присъединявам се към съвета на PRR, за посешение на сервиза, а и щом си гаранционен. Изчакването може само да влоши положението.

А проблема според мен е износен синхронизатор, щом го прави само над определени обороти и само между 1 и 2. Не ми се вярва на гаранционна кола да не са обърнали внимание на омаслена скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

wayne1981, само по преразказ трудно може да ти се помогне. Присъединявам се към съвета на PRR, за посешение на сервиза, а и щом си гаранционен. Изчакването може само да влоши положението.

А проблема според мен е износен синхронизатор, щом го прави само над определени обороти и само между 1 и 2. Не ми се вярва на гаранционна кола да не са обърнали внимание на омаслена скоростна кутия.

И аз така мисля и за синхронизатора и за това да отидеш веднага.дано да ти сменят и муфата щото и тя се поврежда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обадих им се на тия от ЕТ и най-близкият възможен час е на 14 Юни, та се надявам дотогава да не се влоши непоправимо положението. Ама ми е интересно при положение че колата около 35К км е карана само извън градско дали е нормално този синхронизатор (ако е той проблема де) да се разкашка толкоз бързо :):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синхронизатора служи за изравняване на оборотите на зъбните колела на 1-ва и 2-ра предавка. Възможно е този да е дефектен, все пак скоростната кутия се сътои от два вала със зъбни колела по тях, които се сглобяват.

За Газките, за последните модели незнам, но на по-старите всички са без синхронизатори и край тях ясно се чува как къркат кутиите при смяна на предавките. Правиш двойно амбрерине и сам ставаш на синхронизатор. Това е единствения начин да си запазиш цели, зъбните колела на скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синхронизатора служи за изравняване на оборотите на зъбните колела на 1-ва и 2-ра предавка.

 

Не само на 1ва и 2ра - на всички предавки!

 

Що се отнася до зазките и газките - от 20 години няма лек автомобил на който скоростната кутия да не му е синхронизирана.

 

Що се отнася до хъркането - за да работи синхронизатора му трябва масло. Ако нивото спадне просто няма как синхронизатора да увлече и се получава хъркането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, но колегата е с проблем при превключване между 1 и 2. Обикновено зъбните колела за 1 и 2 са най-отдолу и те последни остават без масло. А и при гаранционна кола, едно от нещата които проверяват в ЕТ задължително са цялостта на маншони и следи от течове. А примера беше за коли без синхронизатори и как се превключва. Иначе още от 50-те кола без синхронизатори на скоростите е чудо. И още история, Шкода до 80-те не слагаха синхронизатор на 1 и 2 и това си го спомням от японката си.

 

За PRR: Така де, само на 1-ва. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав! Синхронизатор нямаше само на 1ва! Още от 1000MB - 67ма година :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, но колегата е с проблем при превключване между 1 и 2. Обикновено зъбните колела за 1 и 2 са най-отдолу и те последни остават без масло. А и при гаранционна кола, едно от нещата които проверяват в ЕТ задължително са цялостта на маншони и следи от течове. А примера беше за коли без синхронизатори и как се превключва. Иначе още от 50-те кола без синхронизатори на скоростите е чудо. И още история, Шкода до 80-те не слагаха синхронизатор на 1 и 2 и това си го спомням от японката си.

 

За PRR: Така де, само на 1-ва. :oops:

не остават без масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако много те притеснява това хъркане и вземе, че се влоши...не ползвай съединителя, а превключвай без него /за първа ще ти трябва де.../. Просто стигнеш ли средата на оборотомера - едновременно с отнемането на газ-та изключваш първа и вкарваш втора...и така до 5-а ;) Ако решиш да смъкваш - междинна газ. Просто ти трябват правилните обороти, а те обикновенно са на средата на скалата на оборотомера!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъркането както казах се получава при обороти над 2,500/мин дора ако трябва да съм напълно честен над 2,800/мин такаче като си сменям спокойно на 2,100 няма никъв проблем. Просто понякога като ми се наложи да потегля с повечко газ на първа и после като мина на 2-ра изхърцва. Открих обаче че ако мина от първа директно на 3-та всичко е ОК.Както и да е, на 14-ти ще видим какво ще кажат хората в ЕТ.

А относно това сменяне без съединител съм го правил преди на други коли, ама за сега не се налага като гледам.......Само си мисля че на мен средата на оборотомера ми е близо 3,000обр/мин и ми се струва че това са доста високи обороти за превключване, но както казах на тази кола не съм го пробвал и нямам си и на идея на колко става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъркането както казах се получава при обороти над 2,500/мин дора ако трябва да съм напълно честен над 2,800/мин такаче като си сменям спокойно на 2,100 няма никъв проблем. Просто понякога като ми се наложи да потегля с повечко газ на първа и после като мина на 2-ра изхърцва. Открих обаче че ако мина от първа директно на 3-та всичко е ОК.Както и да е, на 14-ти ще видим какво ще кажат хората в ЕТ.

А относно това сменяне без съединител съм го правил преди на други коли, ама за сега не се налага като гледам.......Само си мисля че на мен средата на оборотомера ми е близо 3,000обр/мин и ми се струва че това са доста високи обороти за превключване, но както казах на тази кола не съм го пробвал и нямам си и на идея на колко става.

и недей да пробваш щом не ти се налага

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Wayne1981

 

 

Здравейте,

 

вчера колата мина на преглед в ЕТ и както Вие предположихте

проблема се оказа в синхронизатора. Качи се приемчика, покара я малко и каза че това нещо се било развалило.Понеже го нямаха на склад сега три седмици ще трябва да го доставят и след това се надявам всичко да е ок. Добре поне че казаха че гаранцията ще го покрие

 

 

Edit: Bobi Doctora (SORRY, ама без да искам леко ти затрих поста). Пускам го обратно и заключвам темата, за да няма излишен спам. (щом е открит проблема) Пиши на ЛС след ремонта ако искаш да я пусна обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.