Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте!

От няколко месеца имам Октавия 2 , 1,9 TDI. Доволен съм от колата като цяло. Имам обаче малък проблем , който искам да обсъдя с "братята по оръжие"! :)

Не мога да се нагодя към съединетеля на автомобила. Обичам да тръгвам с малко газ или без газ , обаче когато не давам газ усещам как колата се тормози( издава дебел звук) съпроводен с нещо като "кльонг-кльонг" , което пък се усеща в педала на съединителя като вибрация- ритане по левия крак в такт с мотора. Това може да се преодолее ако давам повечко газ- примерно 1400 об/мин. Тогава обаче след тръгване се получава вибрация по купето - всичко започва да трепери. Най-комфортно се тръгва с обороти към 2000 от място с плавно пускане на амбреажа, но тогава пък ще се Е*Е мамата на съединителя за нула време.

Споделете ПЛЗ вие как потегляте ! И още нещо : защо така се усеща вибрацията в педала на абреажа, така ли е и при вас ?

 

Поздрави ! :)

  • Отговори 87
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    13

  • chavdarlk

    8

  • димон

    7

  • VALDO

    6

Най-много писали в темата

Публикувано

с 1400 оборота нормално се тръгва

Публикувано

Позволявам си да цитирам колегата Redline__

Говоря за ТДи-та - Не е препоръчително да я караш под 1500об/мин, не само на 5та, ами на всички предавки. На мойта даже рядко падам под 1800, ако е натоварена даже я държа над 2000. Тези ТДи-та са с двуделни маховици, които се разбиват от вибрациите при ниски обороти - следва смяна маховик ( 4 цифрена сума - и не е 1000лв ;) ). По сфетофарите тръгвам на около 1300-1500об/мин, също е вредно за маховика (и за съединителя) да пускаш съединителя и тогава да подаваш газ! За турбината е полезно от време на време да си я вкарваш към 4000 оборота на 3та/4та/5та предавка (разбирай - каране на пълна бургия, ако не разработваш мотор, разбира се), защото от не даване на газ турбината спича и сменяш - пак 4 цифрена и пак не е 1000. В добрия случай рециклираш, ама...

 

Това мога да те посъветвам аз, но всеки си кара колата както си знае (може)...

Публикувано
с 1400 оборота нормално се тръгва

 

Да обаче с 2,0 TDI. Явно разликата в двата мотора е чувствителна при старт.

Публикувано
с 1400 оборота нормално се тръгва

 

Да обаче с 2,0 TDI. Явно разликата в двата мотора е чувствителна при старт.

не мисля че има разлика-20 също се сърди на ниски об.и не е особено отзивчив под 1500-1800

Публикувано

А леко поритване в левия крак при тръгване без газ получаваме ли ? И откъде се взима то ?

Публикувано
А леко поритване в левия крак при тръгване без газ получаваме ли ? И откъде се взима то ?

 

 

Това трябва да е от доселовата клапа тя има два хода единия се

регулира с педала а другият мотора компенсира на базата на информацията на борд компютъра

Публикувано
А леко поритване в левия крак при тръгване без газ получаваме ли ? И откъде се взима то ?

Разбирам те за какво говориш, защото съм го усещал преди на други автомобили. При мойто Окти за щастие го няма (да не ме чуе дявола).

Пробвай друга Октавия на тестдрайв, или на някоя среща...

Публикувано
А леко поритване в левия крак при тръгване без газ получаваме ли ? И откъде се взима то ?

Разбирам те за какво говориш, защото съм го усещал преди на други автомобили. При мойто Окти за щастие го няма (да не ме чуе дявола).

Пробвай друга Октавия на тестдрайв, или на някоя среща...

 

 

Така си е от малка ! От 4 км, на колкото я взех . Също така се усеща на празен ход при леко натискане , до изгубване на празния ход.

Публикувано

Моята е Octavia 1, но такъв проблем нямам. При ниски обороти наистина се усеща леко треперене на съединителя (по-точно педала), но това е толкова слабо, че почти не се усеща. И тръгване на 1200 оборота не е проблем. За 1500++ да не говорим :mrgreen:

 

Та си мисля, че имаш някакъв дефект. Защо не минеш през ЕТ да хвърлят едно око? Все пак си гаранционен....

Публикувано

Причината е в специалния маховик, който се монтира на О2. Препоръчаха ми (от ЕТ) да не тръгвам под 1500-1600 оборота (с други думи с малко повече газ), за да не се скапе въпросния маховик. Пробвай да тръгваш на 1500-1600 и няма да имаш никакви проблеми - тръгването е много мазно и не се усещат вибрациите.

Публикувано

Явно всичко идва от въпросния маховик.При мойта нямам никакви притеснения при тръгване и при смяна на предавките,докато при 2.0 TDI,който карах въобще не беше така.Колата си искаше обороти!

Публикувано

Вибрациите не са поради дефект или повреда. Нашата Октавия си ги има още от както я купихме нова преди 2 години. Сега е на 30+ К . Наистина иска малко повече газ при тръгване. Въпросните вибрации ги има и при Ситроен С5 и Мерцедес Вито, от собствен опит го знам, колите пак са нови.

Публикувано

Аз съм с Фабия 1.9 TDI и не знам дали съм с такъв съединител(моля ако има запознат да сподели), но както и да потеглям не съм усетил неприятни вибрации. Дори когато маневрирам използвам само съединителя-без да пипам газта. Може и да не правя добре, но не съм усетил да се мъчи изобщо. Дори напротив-и на празен ход мотора влачи купето, като прасе - блажен вестник........ :mrgreen: Вярно е, че моята е по-лека от Октавия, но разликата едва ли е от голямо значение...

Публикувано

Здравей те,моята Окт. е 1 от 2000год. 110к.с. И аз имам опасения че моят съединител вече е износен.С такива впечатленяя останах когото четя с колко оборота се потегля :!: :!: :а!: .Иначе си отделя доло т.е. нормално /според мен/ .При потегляме на оборот НЯМАМ никакви вибраций за които ВИЕ споменавате /потеглям пловно/.При потегляне с 1200-1400 об. - не усещам голяма разлика -отново потеглям плавно/оттам съдя че съм за нов съединител,защото според мен при тези об. трябва да въртя гуми/ , а при 1500- ииии об. ми пушът вече гумите.Даже /не да се хваля/ на 2пр. с малка скорост при рязко подаване на газ се превъртят гуми докато зацепи :D:D:D

Публикувано
Даже /не да се хваля/ на 2пр. с малка скорост при рязко подаване на газ се превъртят гуми докато зацепи :D:D:D

Май съединителя ти не е изпускал при превъртането на гумите :? .

Публикувано

Т.е. не е пробоксувал.

Публикувано
Здравей те,моята Окт. е 1 от 2000год. 110к.с. ... Иначе си отделя доло т.е. нормално /според мен/ .

 

Същата кола, същата година, същия мотор - смених си съединителя преди 800км в ЕТ: всичко чисто ново - отделя посредата на целия ход, нито долу, нито горе.... Интересното е, че така беше и преди да го сменя! Т.е. Разлика в позицията, в която зацепва не намирам. Обаче лекотата, с която се натиска просто е несравнима...

 

Поздрави.

Публикувано

Винаги, когато имам възможност тръгвам с много малко газ с плавно отпускане на съединителя. Не съм забелязал да вибрира, не смятам, че колата се тормози.

Публикувано

И при мен при потегляне по нагорнище се усеща промяна в звука на мотора/по грубо и отчетливо звучи/ ,но е нормално според мен,но може да се каже че би било по добре да не е така-леко е неприятно

Публикувано

и при мен се усещат едва доловими вибрации при натиснат педал на съединителя. в началото мислех, че си внушавам, ама като прочетох тази тема си промених мнението. определено иска свикване с маниерите на колата (слизам от класически бензинов двигател) - упражнения са нужни явно. :mrgreen: а за вибрациите - ще отида да проверя какво мислят в ЕТ по въпроса.

Публикувано

Стига ги мислихте тези вибрации :D

 

Напълно нормално нещо са - тръгвайте с малко повече газ и всичко ще е наред. Няма никакъв смисъл да си губите времето в ЕТ :D

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Ето това ми трябваше. На магистралата на 5-та по добре стои колата с 2000 оборота , но на 6-та .... 2500 е доста по добре. На 1500 на 3-та само до 2000, превключвам 4-та и пак 1500/1800 до 2000. Гледам да не минавам 2500 оборота с всички скорости но малко не ми харесва...

Правилно ли е да не падам под 1500 изобщо ?

Публикувано
Правилно ли е да не падам под 1500 изобщо ?

 

Със сигурност не е вредно. А за правилно е относително. Ако искаш да пестиш гориво е грешно, ако искаш да имаш прилична динамика е правилно. Относно "скапването" на двигателя мненията са пак много разнородни. От "така се препоръчва" до "скапва се много бързо". Личното ми мнение е че е съвсем ОК.

 

Поздрави

Публикувано
Правилно ли е да не падам под 1500 изобщо ?

 

Със сигурност не е вредно. А за правилно е относително. Ако искаш да пестиш гориво е грешно, ако искаш да имаш прилична динамика е правилно. Относно "скапването" на двигателя мненията са пак много разнородни. От "така се препоръчва" до "скапва се много бързо". Личното ми мнение е че е съвсем ОК.

 

Поздрави

 

Я да го изясним този въпрос - защото аз като го прочетох тоя съвет от няколко дни карам само над 1500 оборота и разхода ми стана фантастичен в задръстванията... и в крайна сметка ще ми излезе много скъпо ако непрекъснато карам така - нещо не ми се струва нормално.

 

Това може да се постигне, ако караш по Цариградско примерно или околовръстното, но в движение в което непрекъснато тръгваш и след 100-200 метра спираш си е чисто ръчкане на колата. Да не говорим, че останалите участници в движението пречат - ако караш на втора - отиваш над 2000 и тормозиш колата, ако караш на трета - отиваш към 1500 и трябва да даваш газ да ги вдигнеш, тогава пък се оказва, че се движиш по-бързо от всички останали участници и така непрекъснато усещам, че най-добре в конкретния случай е да карам на трета, и да не се тревожа толкова за оборотите, колкото да съм в синхрон с колите наоколо.

 

Конкретно какво се разваля и как се разваля, ако караш под 1500 оборота - не съм специалист и не мога да кажа, но чисто практично да караш само над 1500 в града си е пипкава и скъпа работа.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.