Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кой как потегля с TDI 1,9 ?


Киро

Recommended Posts

По принцип двуделните маховици се използват основно за повишаване на комфорта - премахват вибрациите между двигателя и трансмисията.

Понеже тези вибрации се усещат предимно на празен ход, пружините са изчислени да действат най-ефективно при такива обороти.

Съответно, колкото по-добре се изолират тези вибрации, толкова повече енергия се абсорбира в пружините.

Всичко си е наред, докато не се появи голям въртящ момент. Тогава абсорбираната енергия става много голяма.

Основната разлика между пружините в обикновения съединител и тези в двуделния маховик е в рекцията им при различни обороти и натоварвания.

Пружините в съединителя се свиват много по-трудно, и влизат в действие само при екстремни натоварвания.

Пружините на двуделния маховик са много по-меки и се сгъват съвсем лесно на ръка. Освен това имат и много по-голям ход. Те реагират на всяка промяна на въртящия момент.

В двуделните маховици има вградена защита от претоварване, но самата тя също се претоварва в такива случаи.

---

Излишно е да споменавам, как се отразява тунинговането на двигателя на тези маховици.

---

За съжаление, мястото на амортизацията си е сменило и цената ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 87
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    13

  • chavdarlk

    8

  • димон

    7

  • VALDO

    6

Най-много писали в темата

Мерси колега за разясненията.

Поразрових се аз из нета и разбрах най накрая.

Главната идея в двуделния маховик е запазването на скоростната кутия. При обороти между 400 и 700 според автомобила, съвпадали резонансните 4естоти на двигателя и кутията и зъбите много се износвали, затоваса го вкарали още през 1987 хамериканците. Монтира се предимно при дизели поради по твърдата работа на мотора.

Моят извод е 4е изискването за потегляне на високи обороти заради двуделния съединител е МИТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излишно е да споменавам, как се отразява тунинговането на двигателя на тези маховици. -нищо им няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода е, че можеш да караш в града на пета с 50 км/ч с леко докосната газ, без да напъваш двигателя без никакви грижи. Проблема идва, когато го настъпиш при такива условия и той започне сърдито да буботи и тресе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

ех колеги побърках се.........нали това е силата на дизела ниска скорост ниски обороти и 5-та скорост, нали така

в смисъл при бензина чко се сменвят предавки :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ех колеги побърках се.........нали това е силата на дизела ниска скорост ниски обороти и 5-та скорост, нали така

в смисъл при бензина чко се сменвят предавки :roll:

[-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де бега4ка кажи...... :roll: нали бензина е високо оборотен, а дизела работи на ниски обороти, но има голям въртящ момент :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да го кажем така: дизела е икономичен при частични натоварвания. Там КПД-то му е значително по-високо от това на бензина. При пълно натоварване бензина почти се изравнява с дизела.

Що се отнася до ежедневното каране - ако искаш икономия караш на ниски обороти (за дизел) и над 2000 за бензин (иначе аванса ще те чука по главата smile001 ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли,да споделя че L&K-ата сменя предавки при нормално каране на 2000 об/мин.И оборотите са в диапазона 1500-2000 об/мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най просто казано-всеки двигател си има стойности на обороти при най голям въртящ момент :!: Всеки да си види при кои обороти му е върт.момент и да кара около тях.Тогава е най добре и най икономично.Като при по ниски предавки около и по в долната граница на оборотите/макс.върт.момент/ ,при по вис.предавки около и малко над/поради изискването на повече мощност/

dikov-За дизела не е добре да работи под 1500об.ама хич

аз си сменям след 3та на 2500-2700-усещам че му е най леко тогава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най просто казано-всеки двигател си има стойности на обороти при най голям въртящ момент :!: Всеки да си види при кои обороти му е върт.момент и да кара около тях.Тогава е най добре и най икономично.

Хич не е най-икономично около оборотите на максимален въртящ момент. Тогава имаме най-добра динамика и доускорение.

Най-икономично се кара на ниски обороти (но не прекалено) - например около средата между празния ход и оборотите на максималния въртящ момент.

dikov-За дизела не е добре да работи под 1500об.ама хич

:smt017

Може и малко надолу, но само за поддържане на скорост, без ръчкане на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най просто казано-всеки двигател си има стойности на обороти при най голям въртящ момент :!: Всеки да си види при кои обороти му е върт.момент и да кара около тях.Тогава е най добре и най икономично.

Хич не е най-икономично около оборотите на максимален въртящ момент. Тогава имаме най-добра динамика и доускорение.

Най-икономично се кара на ниски обороти (но не прекалено) - например около средата между празния ход и оборотите на максималния въртящ момент.

dikov-За дизела не е добре да работи под 1500об.ама хич

:smt017

Може и малко надолу, но само за поддържане на скорост, без ръчкане на газта.

:smt017 От 1-ва до 4-та си лазя на тихи обороти (празен ход - 850-900) smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забелязах, 4е когато сменям предавките на 2000 или малко над 2000 оборота......наистина колата яко дърпа ;) при нормално каране градско някъде на 1600 - 17000 оборота сменям предавките :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е,и аз като се влача...-не се влача с 2500оборота.Говоря за нормално динамично каране в трафика и извън града при загрял двигател разбира се.

но пак казвам под 1500 оборота не карайте

обърнете внимание,че при ускорение с една и съща малка газ като здържите,колата ускорява все по бързо до 2500

Моята при 2500 даже с минимална газ за ускорение все едно и се подава рязко още ,но това го отдавам и до някъде на променения ми софт ;)

то във София е ясно че се влачите-много сте на гъсто smile169

При нас като изключим пика около 18 ,трафика е динамичен,всеки гледа да се изтегли бързичко и да не бави

_________________

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз живея в центъра.......и вси4ко си върша пеша smile169 ж трафика гледам да не карам, защото е ужас... ами да на гъсто сме :oops: нека да дойдат още 500 000 и ще се оправиме тотално :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз живея в центъра.......и вси4ко си върша пеша smile169 ж трафика гледам да не карам, защото е ужас... ами да на гъсто сме :oops: нека да дойдат още 500 000 и ще се оправиме тотално :roll:
Де всички да са като тебе!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спамче:

 

Газ до ламарината и резки спирачки! Нема да се жена за нея я! След година - две, ше има нова! smile168 Айде и аз се smile090 по темата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен 1.9 е голям за моята фабия и не му е проблем на двигателя да я задвижва, винаги гледам да карам над 1500 оборота, освен ако сам по баир надолу, тръгвам винаги с малко газ 1400 1600 оборота, така си мисля че няма проблеми, не знам дали не е кофти за съединителя, то ще си покаже хахах =) с моето не много опитно ухо чувам че ако е под 1500 оборота тои двигателя си плаче направо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

:) След около 2 г каране на О2 мисля , че вече открих най-безболезнения начин на потегляне с мойта 1,9 TDI. Най-мазно става тръгването с 1000-1100 об/мин. Дори и по нанагорнище. Тогава бученето е най-малко , а в същото време мотора не се "пъне" , ако се отпуска малко по-бавно съединителя. При по-ниски и по-високи от тези обороти = вибрации .

 

Голямо свикване и свиквах на мойта тара.....ка . smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епа кат съм на рали газ до 3000об./мин и на полу-съединител верно амбреажи глупости сичко отива ама много бърз старт има почти като на 4х4.

Иначе без газ ако е на равно.ако е на стръмн 1500-1700 в тая граница smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз потеглям с обороти някъде в диапазона - 1200-1500 об/мин.

Още доста често ми се случва да я гася при потегляне - отдавам го на ASR-a. Това ми е първия 'Фтомобил, който успявам да загася в движение (3-та предавка) smile048

Иначе относно оборотите - в книжката на Нисан-а ми пишеше - 25, 45, 60, 75 км/ч - съответно за превключване на по-висока 2., 3., 4., и 5. предавка(отговарящи на 2000об/мин на по-восоката предавка - при Шкофата е съотв 1500). Е, той беше бИнзин, но така и ми остана навик и си карам и Шкофата по същия начин. При превключване на по-ниска предавка... горните числа ги намалявам с около 5км/ч. рядко ми се случва да карам с под 1500 оборота, щото не ми харесва реакцията на колата след подаване на газ, когато е под тия обороти.

Миналия уйкенд, дадох на едно приятелче да ме повози - направо ме хвърли в оркестъра, като ми сменяше на 60км/ч от 3. директно на 5. предавка :-k . И имаше участъци, в които ми караше с 40км/ч на същата 5. скорост...

 

ай със здраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба тия дизели!Егати и философията за тръгване и превкл.!!!Аз кефа ли ще си правя или ще решавам судоку на ум?!!! smile001 smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALDO, проблема е само в потеглянето. После става друго . На дълъг път дори ТУРБОдизела е по-добър от бензина във всяко едно отношение ...Ластика .... :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.