Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано
... Я да го изясним този въпрос - защото аз като го прочетох тоя съвет от няколко дни карам само над 1500 оборота и разхода ми стана фантастичен в задръстванията... и в крайна сметка ще ми излезе много скъпо ако непрекъснато карам така - нещо не ми се струва нормално.

 

Това може да се постигне, ако караш по Цариградско примерно или околовръстното, но в движение в което непрекъснато тръгваш и след 100-200 метра спираш си е чисто ръчкане на колата. Да не говорим, че останалите участници в движението пречат - ако караш на втора - отиваш над 2000 и тормозиш колата, ако караш на трета - отиваш към 1500 и трябва да даваш газ да ги вдигнеш, тогава пък се оказва, че се движиш по-бързо от всички останали участници и така непрекъснато усещам, че най-добре в конкретния случай е да карам на трета, и да не се тревожа толкова за оборотите, колкото да съм в синхрон с колите наоколо.

 

Конкретно какво се разваля и как се разваля, ако караш под 1500 оборота - не съм специалист и не мога да кажа, но чисто практично да караш само над 1500 в града си е пипкава и скъпа работа.

 

Аз говорех за магистрала... в града е както всички останали - 2-ра, 3-та , като оборотите са около 1300-2200. В книжката дават препоръчителни скорости за съответната скорост на движение. Не съм чул нещо да се разваля ако караш внимателно и плавно. В трафика разбира се не може да държиш 1500 оборота.

  • Отговори 87
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    13

  • chavdarlk

    8

  • димон

    7

  • VALDO

    6

Най-много писали в темата

Публикувано

Чували сме , че за дизела е полезно да се кара на по-високи обороти , не знам защо , но явно да прави по-малко нагар. По-еластичен е ... :) ...и т.н.

Обаче най-голям кеф ми прави да карам с малки обороти в града - примерно на 3 или 4-та с 1200-1300. Става дума за равен път, без да се тормози двигателя и с мазно превключване на скоростите. Тогава на отворен прозорец ( може и десния ) се чува характерния звук на ПОМПА-ДЮЗА при разминаване със странични препятствия. Това някак си ми наподобява на извънземен звук или на движение на луноход ( не знам защо). Все пак е трудно за шьофьор любител или за ЖЕНА да поддържа това темпо на каране.

Самото тръгване при 1,9 TDI е много трудно да се прави с малко газ и в същия момент да не се чува буботенето (вибрацията) на мотора в момента преди пълното зацепване на съединителя. Може би е трябвало 1-ва скорост да е по-къса , за да бъде по-мощна при потегляне. За задната пък имам чувство , че е още по слаба от 1-ва... там тръгването е още по-трудно , особено ако правим маневра на заден по баир.

Такива ми ти работи ! :mrgreen:

 

Поздрави !

Публикувано

Аз говорех за магистрала... в града е както всички останали - 2-ра, 3-та , като оборотите са около 1300-2200. В книжката дават препоръчителни скорости за съответната скорост на движение. Не съм чул нещо да се разваля ако караш внимателно и плавно. В трафика разбира се не може да държиш 1500 оборота.

 

А аз говорех за това:

 

Говоря за ТДи-та - Не е препоръчително да я караш под 1500об/мин, не само на 5та, ами на всички предавки. На мойта даже рядко падам под 1800, ако е натоварена даже я държа над 2000. Тези ТДи-та са с двуделни маховици, които се разбиват от вибрациите при ниски обороти - следва смяна маховик ( 4 цифрена сума - и не е 1000лв Wink ). По сфетофарите тръгвам на около 1300-1500об/мин, също е вредно за маховика (и за съединителя) да пускаш съединителя и тогава да подаваш газ! За турбината е полезно от време на време да си я вкарваш към 4000 оборота на 3та/4та/5та предавка (разбирай - каране на пълна бургия, ако не разработваш мотор, разбира се), защото от не даване на газ турбината спича и сменяш - пак 4 цифрена и пак не е 1000. В добрия случай рециклираш, ама...

 

Това мога да те посъветвам аз, но всеки си кара колата както си знае (може)...

 

Под 1500 на всяка предавка - в смисъл ако изминеш днес 50км в града и си си карал на 3та бавно под 1500 оборота - според Redline__ е много вредно. Само че ако караш в града над 1500 оборота, разхода ти е към 9-10 на 100.. и ако ще е така тогава какъв е смисълът от дизелов двигател?

 

Както каза димон: " Обаче най-голям кеф ми прави да карам с малки обороти в града - примерно на 3 или 4-та с 1200-1300" - и аз съм привърженик на това и това е моят стил на каране - тогава усещам колата сякаш работи най-равномерно с минимално натоварване на двигателя - лично аз така го усещям, може някой да каже, че не е верно - незнам :)

Публикувано

При мен също има вибрации на педала на съединителя като го натисна .Мога да тръгвам и без газ с плавно пускане на съединителя без проблем но потеглям с много малко газ до 1200 об. (когато не бързам) но немога да карам примерно на 3,4,5 скорост под 1700 об. много бучи колата направо не се трае . Поради тази причина сменям скоростите на около 2000 об.

Поздрави !

Публикувано

Петрунов, колега, с гореописаното от мен каране + 18 цола джанти ми гори 7.5-8 в града, час пик... ;).

Публикувано
Петрунов, колега, с гореописаното от мен каране + 18 цола джанти ми гори 7.5-8 в града, час пик... ;).

 

С климатик ?

 

Btw, кога точно се пада "час пик" в днешно време е трудно да се каже :]

Публикувано

Без :mrgreen: с е 0.5-0.7 нагоре. А за час-пик, във Варна е по-лесно да се определи -> 16-19 го смятам за rush hour...

  • 2 месеци по-късно...
Публикувано

Това за маховика и нсиките обороти си го пише дори в сервизното ръководство. Сега го разглеждам и случайно попаднах на този интересен казус.

The damage (jamming) of the double-mass flywheel, which on the contrary occurs when a small number of miles (km) is taken and it is caused due to non-standard driving (incorrect car handling), when car user often accelerates from very low engine revolutions instead of shifting to the lower gear and only then accelerating.

Публикувано

Вчера случайно се отбих до представителя на Шкода в Стара Загора за да си купя антифриз и филтър на купето и в шоурума забелязах Октавийка 1,9 TDI . На молбата ми да запаля и да потегля напред-назад дилърите се отзоваха позитивно. :D дадоха ми ключовете, запалих и направих 10-на потегляния напред -назад .

Та, ... за сравнение и дума не може да става ....Уж карах същия автомобил като моя , а усещането съвсем различно....Експоната тръгваше без газ и без да се мъчи дори на 2-ра и 3-та скорост. Не се чувства чукане по левия крак , не се чува и звука на гадния "двумасов" съединител. На задна отлепяше също без проблем и мазно. Освен това педала на съединителя бе толкова мек , че можеше и с лявата ръка да се натисне . Ба си мамата !!! Във вторник отивам в сервиз за консултация!!!

Това е най-гадното нещо , което ме дразни в Октавията ...1,9 TDI - потеглянето , което е съпроводено с вибрация в купето , дразнещ инфразвук и чукане по левия крак ...., всичко друго е О.К. , ама така си е от малка. За вардене - вардил съм я много . Това поне ми се отдава!!! Явно не случих на съединител.

:)

Публикувано

Добре си се сетил, в гаранция си :!:

Успех :!:

Публикувано

Димон, според мен всичко при теб е ОК, не се занимавай с глупости. Вече ми се събират около 7-8 автомобила с този двигател, които съм пробвал и всички са си така.

Публикувано
Димон, според мен всичко при теб е ОК, не се занимавай с глупости. Вече ми се събират около 7-8 автомобила с този двигател, които съм пробвал и всички са си така.

 

OK! :) Освен това днес бях в сервиза поради тази причина и една друга вибрация ( мисля, че от ауспуха) и Човека там каза , че всичко е в норми. Всяка кола си имала свои звуци и маниери и т.н.

п.п. Понякога и аз така успокоявам тревожни клиенти , когато Нещото за което са дошли не е фатално :) .

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Правилно, правилно колега! :)

И моята потегля неприятно, но свикнах.

smile188 Днес някой се е опитал да ми изкърти задната емблема smile041

Публикувано

Здравейте,

 

тук бих искал да възразя на тиражираното във форума мнение, че TDI моторите "искат обороти". По мое мнение това е характерно за по-старите модели дизелови двигатели, без ел. управление.

Аз лично като си избирах колата държах да е с такъв мотор, понеже съм фен на дизелите от 10 годишен и вече има-няма 30 години се интересувам от дизели.

Та за въпросните TDI мотори е характерно, че педала на газта не е директно свързан с горивната помпа на двигателя, а с реостат, който подава един от 15-те параметъра, на базата на които електронния управляващ блок изчислява необходимото количество гориво. С други думи дори и без да пипнем педала на газта, колата може да се ускори до към 40 км/ч и да поддържа съвсем достатъчните за движение в задръстванията 900 об/мин на 3-та или 4-та предавка.

Естествено ECU-то не заменя шофьора и всеки кара според разбиранията си и усета си за колата и пътя, но личното ми мнение е, че поне в случая с TDI-тата, електрониката помага, а не пречи.

Да, пълната мощност и въртящ момент са над 1800 об/мин, но за кола само с един човек в задръстената София, мощността и въртящият момент и при 1000 оборота са достатъчни.

Публикувано

explorerv , всичко, което казваш е чудесно. Само дето, в тази тема май не става дума за вървене и въртящ момент, а за двуделния маховик, който при оборотите, споменати от теб(900 на 3 или 4 скорост) доста бързо ще предаде богу дух и ще се овътриш с четирицифрена сума за нов комплект съединител и маховик(и тази сума няма да е 1000 лв). В този смисъл се шири разбирането, че на TDI му трябват обороти :). Поздрави!

Публикувано

Колеги, чувствителността на двуделния маховик към ниски обороти си е много добре известна. Трикът е в избягването на тези ниски обороти.

В тази края на този пост споменавам бегло за проблема.

Накратко - 1.9TDI го няма никакъв при обороти около и под 1000.

Като се вземе предвид предавателното число за първа скорост и голямото тегло на колата (1400 кг) се оказва, че минималната стабилна скорост за потегляне е около 9-10 км/ч (1100 оборота). Проблемът е докато се постигне тя.

Имайте предвид, че това са нужните обороти при напълно отпуснат съединител, т.е. те трябва да са по-високи във фазата на полусъединител. В крайна сметка се получава нужда от 1400+ оборота при потегляне.

Публикувано

Добре де, тоя двуделен (двумасов) маховик аз като го гледах на живо нищо специално не видях в него. Демпферните пружини са преместени от феродовия диск в маховика. Разделили са го на 2, мушнали :lol: пружините вътре. Е, каква е разликата? И какво налага разли4ен стил на шофиране?

Някой ако знае при4ините, моля да ми обясни.

Публикувано
Добре де, тоя двуделен (двумасов) маховик аз като го гледах на живо нищо специално не видях в него. Демпферните пружини са преместени от феродовия диск в маховика. Разделили са го на 2, мушнали :lol: пружините вътре. Е, каква е разликата? И какво налага разли4ен стил на шофиране?

Някой ако знае при4ините, моля да ми обясни.

общо взето-няма разлика-може да омекнат пружините но не и от ниски обороти а от рязко пускане на съед-ля

Публикувано

Точно това обяснявам и аз - при по-високи обороти не би трябвало да има проблем. Тук оплакването е, че има проблем с тръгването при ниски обороти.

Честно да ви кажа, като карах тестовата 1.9TDI ми изгасна 7 пъти за един километър :oops: . Вярно, въпрос на свикване е, но ми направи много неприятно впечатление. В това отношение няма база за сравнение с 1.6FSI.

 

До "skitnik" и "bega4kata" - въртящия момент идва от буталата до единия дял на маховика на тласъци. В същото време, връзката от колелата до другия дял (през притиснатия съединител) е твърда/постоянна. Пружините се оказват по средата на тези две неравни сили... и явно при ниски обороти им е най тежко заради най-голямата амплитуда на тласъците.

Публикувано
.

До "skitnik" и "bega4kata" - въртящия момент идва от буталата до единия дял на маховика на тласъци. В същото време, връзката от колелата до другия дял (през притиснатия съединител) е твърда/постоянна. Пружините се оказват по средата на тези две неравни сили... и явно при ниски обороти им е най тежко заради най-голямата амплитуда на тласъците.

 

Това е ясно. Но същата ситуация имаме и при обикновенния съединител. Принципа е един и за двата типа, просто имаме друго техни4еско решение. Кое налага разли4ния стил на тръгване? Има ли някаква друга разлика между двата съединителя. На мен ми изглеждат еднакви и затова не мога да си обясня защо трябва да тръгвам разли4но :? :?

Публикувано

Не става въпрос за съединителя, а за маховика :!: .

Обикновения маховик е монолитен и няма движещи се части.

Виж

анимация, много добре се вижда принципа на действие.
Публикувано

е и, кога се нотоварва най много-когато тръгваш с гумиииии

Публикувано

Тръгване с гуми -> високи обороти -> няма проблем за DMF(има обаче пък за съединителя)

Не става въпрос само за тръгване, на всички предавки трябва да се избягва съчетаване на ниски обороти с натискане на газта.

Публикувано
Не става въпрос за съединителя, а за маховика :!: .

Обикновения маховик е монолитен и няма движещи се части.

Виж

анимация, много добре се вижда принципа на действие.

 

Колега, или аз не обяснявам добре или ти не ми четеш постовете внимателно. Аз правя аналогия между двата типа. Като принцип на работа първо и като техническо решение. Та..

Ще опитам пак.

1. За мен маховика е част от съединителя. (в този конкретен случай)

2. Демпферните пружини при обикновенния съединител са на феродовия диск. При двумасовия са в маховика. И при двата типа пружините изпълняват една и съща зада4а и работят по един и същ на4ин.

Просто е сменено мястото където става амортизацията.

 

Та защо да карам по разли4ен на4ин ако вси4ко е еднакво?( на мен така ми изглежда поне)

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.