Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Влизане в авариен режим?


ognjano

Recommended Posts

Здравейте, на магистралата обикновено се движа със 130-140,но отзад ми се лепна едно ренде и съответно реших да изпреваря другите преди да му дам път/аз съм прилежен драйвер/ и тогава стана нещо странно, докато набираше вече бях преминал 160 и като ли че нещо я спъна, паднаха оборотите и след това колкото и газ да давах, повече от 130/около 3-те хил. оборота/ не можеше да вдигне. Съответно отбих, изгасих я, изчаках минута-две и я запалих - проблема след рестартиране изчезна.

 

До тук всичко хубаво, това което ме притеснява обаче е недай си боже да ми направи тоя номер, когато тръгна да изпреварвам, тогава -не ми се мисли...

 

Вие какво смятате, че е станало или да ходя да й пуснат една диагностика...

 

Оки І, 1,9 ТДИ 110 к.с

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз наскоро си купих октавия 1,9 tdi 90 коня и имах същия проблем.

при различните скорости между 3000-3500 оборота изключваше турбото и ставаше като чист дизел - набира ама бавно.

много кофти особено като изпреварваш на шипка тировете - дебиш да не мине 3000 оборота, ама като дърпаш на втора е малко трудно.

Имах път към София и я закарах в един сервиз до кръговото на сточна гара, там ми я провериха с компютър и се оказа, че предишния собственик си е играл с тръбичките за вакуума и че турбото изобщо не е вързано както трябва. Момчето в сервиза си поигра няколко часа и я оправи. Сега върви без грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, но досега два пъти е минала комп. диагностика, ако е имало нещо, то със сигурост е било оправено, така че нещо нова се е случило...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, но досега два пъти е минала комп. диагностика, ако е имало нещо, то със сигурост е било оправено, така че нещо нова се е случило...

 

Значи нова диагностика. Компа е направен така, че записва ("трупа") грешките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, тази тема я бях пуснал преди време, но за съжаление още не съм ходил в сервиз да я погледнат. Дано ти по-скоро да се консултираш в ЕТ, за да разбера какъв може да е проблема и при мен. Успех!

 

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... highlight=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега моята е 90кс и упътването и пише че е електроно ограничена до 178км/ч ако си стигнл ограниченито е възможно да се включил ограничителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега моята е 90кс и упътването и пише че е електроно ограничена до 178км/ч ако си стигнл ограниченито е възможно да се включил ограничителя

Не, едва ли това е причината, при мен ограничението е до 192, пък и някой път ми се налагало да го стигна, така че, едва ли е тази причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, подобна ситуация имаше при служебната ни О2. Оказа се спукан маркуч между турбото и интеркулера. колата губеше мощност и се чува едно свистене. Маркучето се е претрило при качване на високи бордюри.

 

Ситуацията може би е малко различна, щом след рестарт се оправя.

 

Иди все пак до ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПРЕНАДУВА ТУРБОТО.трябва да се почисти геометриятя

 

Това сигурно ли е? С някакви добавки за горивото няма ли да се оправи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПРЕНАДУВА ТУРБОТО.трябва да се почисти геометриятя

 

Това сигурно ли е? С някакви добавки за горивото няма ли да се оправи?

 

Няма, защото турбото няма отношение към горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си достигнал мах. обороти и да е задействала защита. Въпреки че скоростта ти не е мах. ако си бил на по-ниска предавка като нищо си минал в червената зона на оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си достигнал мах. обороти и да е задействала защита. Въпреки че скоростта ти не е мах. ако си бил на по-ниска предавка като нищо си минал в червената зона на оборотите.

 

Човека надали е толкова заблуден, че да не знае на коя предавка е.... пък и сам казва че в последствие колата стига 3000 оборота, съответно на която и предавка да е очевидно до максималните остават още 1500...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, колега... Ти секаш живееш НЕ на Марс и временно на естественният ни спътник, а чак на Плутон ;) Тая тема е стара, а проблема го имат всички подобни дизели на VAG! Минаването в авариен режим на колата ти е свързано с проблем, но кой точно...е друг въпрос! Принципно, има няколко проблема, които ако беше използвал бурончето "Търсене" в ленатата по-горе, вече щеше да си открил :) Странно ми е, че точно по тази тема, която всъщност е доста дискутирана и важна, никога, никой не си прави труда да потърси дали има писано във форума...

Ето ти малко полезно четиво от мен! Прочети всичко и особенно едно от мненията на ikonoma в третия линк >>>

 

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=7631

 

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=7481

 

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=7796

 

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=8632

 

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=5833

 

Приятно четене и успех в диагностицирането на проблема и неговото отстраняване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Тъй като Боби Док. е заключил темата http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=9697, а обещах, че ще пиша какво става:

 

На диагностиката даде грешка в турбото, момчетата, срещу 200 левчета, без да го свалят ми гарантираха, че са го почистили/някъкъв специален стенд/, не знам колко е специален, но препаратите за почистването, които ги вкарват бяха около 60 лв., както и да е, казаха, че е готово, надявах се и аз, че всичко е ОК, но

 

в неделя на Тракия пак влезе в авариен.

 

Това, което забелязах, че включването в авариен режим, не зависи от скоростта, а от мощността, щото и с по-висока скорост 160-170 на равно не се включва, но когато заизкачвах към Траяновите, при около 130 пак се включи.

 

Така че не е турбото, на следващата диагностика ще видим какво ще излезе.

 

Сега предполагат, че е този клапан N75, но ще пиша...

 

Дано Боби, не заключи и този пост.... Поне докато я оправят, за да Ви информирам, ако има нещо по-различно.

 

 

 

:oops: :oops: :oops: Срам за Боби! :evil: :evil: :evil:

 

Ами - пиши му едно ЛС та да я отвори. Не хапе тоя лош доктор :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех, колега... Чак ме хваща яд!!! Не видя ли линковете, които ти пуснах по-горе? Там, ако беше прочел, турбото пише, че остава едно от последните в редичката от джаджи, които да провериш! Оди си земи 200-те лева от тея момчета със специален стенд и препарата и потърси някой свестен човек, който е наясно с проблемите на TDI-тата на VAG и с VAG-COM! Разтърси се в клуба на ФВ - има читави хора или питай Васко /vasilisa - модератора на раздела/ - той ходи при някакво момче - каза, че е доволен!

Успех и обезателно пиши! Боби няма да я заключва темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Христос возкресе, съфорумци!

Ще се осмеля да "възкреся" тази тема, защото има какво да добавя. И аз имам този проблем с "отказване" на турбото при преминаване на 3000 оборота и съответно висока скорост. Намерил съм майстор, който се ангажира да почисти цялата система от налепи и нагар и се надявам проблемът да изчезне. Но забелязах нещо странно малко преди забиването на турбината - в купето, някъде под волана се чуваше нещо като прекъсване на някакво реле, когато доближавах по-горе упоменатите стойности на оборотите. При отпускане педала на газта отново се "превключваше" релето и пак има тяга в мотора. Звукът наподобява цъкането на мигач, нещо като прекъсвач. Ако някой от вас е забелязал нещо подобно, може да сподели или да предположи каква може да е причината. Вярвам,че няма да досадя на много от вас с подновяването на темата.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет, проблемът (поне в моя случай) е решен - турбото бе почистено в ултразвукова вана, сменен бе маншон, който явно е неделима част от този агрегат и колата се преобрази - набира много по-добре, доускорява почти мигновено. Все още не съм я пробвал с висока скорост и над 3000 оборота, но мисля, че няма да се повтори старото й "заболяване".

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
обикновенно се разваля този клапан

 

май "уейстгейт" му викаха.

 

След тригодишен стаж с каране на О1, и горните проблеми реших да събудя темата и да я завърша, благодарение на Боби Док, че след като я заключи, после я отключи ;) .

 

Що се отнася до горния пост, колегите го наричат "актуатор", който принципно се различава от "уейстгейт" по начина си на работа. Уейстгейта шунтира газовете към топлата перка на турбината и по този начин регулира оборотите й, докато актуатора управляван от небезизвестния клапан Н75 регулира променливата геометрия на топлия сектор на турбината, чрез вакуум, а от там влияе и на оборотите й. Обикновено в магазините за части го наричат "клапан при турбото", макар че не бих казал, че е клапан.

 

Сега!

Не знам дали ще продължи да забива турбината, като по-скоро съм убеден, че няма, щото с ВАГКОМ-а вече работи в границите на зададените параметри от софта.

 

Какво направих?!

 

1. Изчистих АГР-а или ЕГР-а, като наименования се различават единствено от английското или немското изговаряне.

2. Изчистих входящия колектор. Ако се интересувата как става, тук http://www.tdibg.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=22 е описано много добре, и всеки с подходящи инструменти би се справил без проблем.

 

3. Отидох при едно момче от ВФ-форума, който свали турбината, почисти геометрията и смени актуатора с нов. Стария беше корозирал-падаше ръжда от отворите - и при раздвижването му, някъде по средата се оклещваше-може би от корозията.

 

Пича работи коректно, ако някой колега от Сф се интересува, да пише ЛС за координатите му.

 

Така че надявам се сагата с турбината за момента приключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Да се върнем на въпроса...

 

През това време турбото веднъж беше изчистено и сменен актуатора с нов. Преди месец обаче отново влезнах в сервизен режим, турбото пренаду отново. Този път реших с един приятел да го свалим и изчистим, щото нали знаете, когато си го пипнеш ти си го правиш както трябва, но не стана според очакванията ми и след като свалих турбината при опита ми да отделя колектора от турбината GT1749v я направих на мармалад.

 

ИСКАМ ДА ИЗКАЖА СПЕЦИАЛНИ БЛАГОДАРНОСТИ НА САМУИЛ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНОТО МУ ОТНОШЕНИЕ.

 

Изпратих му я за ремонт и профилактика.

Когато ми я върна на външен вид не успях да си позная турбината(като нова).

След като я монтирах, разбрах какво е да караш кола с турбо, също така разбрах, че ако имам други сериозни проблеми знам към кого да се обърна, макар, че е малко далече.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.