Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Felicia 1,3 LX -> GLX


Krankenstein

Recommended Posts

Пускам темата тук не за да се хваля с някакви постижения, а за да помогна с информация на колегите, които искат да поглезят с някои екстри своята Фелиция - базова модификация, без да се налага да бъркат прекалено надълбоко в джоба си (имаше теми с подобни въпроси).

 

Още при закупуването от предишния собственик, тя беше съоръжена допълнително с аларма + централно заключване, които не бяха съвсем в изправност, но успях лесно да поправя не без помоща на мои приятели и колеги от форума.

 

По-късно по моя инициатива последваха следните подобрения:

- оригинален оборотомер на мястото на часовкика, заедно с основната платка от GLX, намерени и монтирани пак с любезното съдейтвие на колеги от форума

 

- strut bar (разпънка между бомбетата над макферсоните). Подобрява стабилността в завой и предпазва от "сгъване" на коша при минавеане през големи кратери :) Купих я от магазин Шкода - Симеоновско шосе, но се оказа, че е за моделите с инжекцион, понеже опираше във въздушния филтър на карба. Тъй като в магазина нямаха друг модел, а и не пожелаха да си я вземат обратно, просто пробих още 2 дупки на планките в края и я обърнах обратно :mrgreen:

 

- полски халогени Wesem, не оригинални и са малко ретро, но идеално пасват на местата в бронята и са на значително по-изгодна цена от "истинските" + оригинален бутон за таблото от Еуратек. Наложи се и малко припасване в бронята (с помоща на обтегачи за мотоциклетна верига! :mrgreen:), понеже дупките за захващане малко се разминаваха и разбира се електрическото свързване + допълнителен бушон, за което вече ползвах помоща на специалист. Ето как стоят на колата:

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... m=28&pos=3

 

- Ветробрани полско производство за рамките на предните врати, би могло да се поставят и на задните, монтажа е елементарен.

 

След време ми изпадна оферта за катастрофирала GLX на части. От нея "приватизирах" и монтирах:

- плюшен салон с делима на 2 части задна седалка

- жило с брава за отваряне на 5-тата врата от шофьорското място

- плафон за осветление на багажника

- редукторен стартер

- алтернатор 70Ач

 

Още нещо за външния вид и стабилността:

- 14" 6J лети джанти от BMW Е30 + гуми 185/60/14, идеално пасват на дупките, централния отвор и ЕТ, без каквито и да е фланци. Подходящо боядисани мисля, че тичат доста на Фелата http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... m=28&pos=5

 

Съвсем скоро предстои монтирането на 2 х Airbags за шофьора и пътника до него (пак от ударената GLX), които би могло да се комбинират с предпазни колани с пиропатрони, самозатягащи при удар, но за съжаление единият беше вече изгърмял... тази интервенция води обаче до загубата на пространството в жабката, затова май ще се наложи монтаж на барче пред скоростния лост или куфар-подлакътник между седалките (стандартен от битпазар Илиянци ;)) или комбинация от 2-те, още не съм решил :)

 

В перспектива предстои още монтаж на:

- пръскалки за измиване на фаровете с казанче и ел. система от Фаворит GLX, но все още търся подходящите за броня на Фелиция накрайници, понеже оригинални не се продават. Това като прелюдия към евентуален монтаж на ксенон система или поне по-мощни халогени, изискващи постоянно чисти стъкла на фаровете

 

Би могло още без особени усилия да се монтират ел. повдигачи за страничние стъкла, но засега аз не планирам такава екстра.

 

Това са според мен основните "полезни и оригинални" GLX екстри, които могат да се намерят и монтират без инвестиции, доближаващи стойността на цялата кола (като например поставяне на хидравлична рейка, климатик или ABS)

 

Ако изникнат конкретни въпроси относно някое от горе изброените, които не съм си направил труда дори да снимам, ще запълня пропуска.

Ако някой има да добави нещо към изброените и не му се отваря нова тема, моля да заповяда - и за мен ще е полезна обмяната на идеи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантетата са паснали чудно, а и 4-те фара са мноо добре ;) Ако решиш за ксенончета от странство /от моето странство де/- мога да ударя едно рамо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Фелицийката изглежда много подържана и глезена браво ! Моето мнение ,че някакси ще се завърши външния вид на колата ако се пръснат и броните с цвета на колата и плюшения салон него видях - махай ги тия калъфи на седалките и му се радвай ! :D

 

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да поясня, някои от снимките в галерията не са актуални - калъфите бяха на стария салон и отдавна са махнати :) Новият още не съм го снимал...

Колкото до броните, да се боядисат оригиналните бели не е мн. добра идея, понеже като се олющят след време стоят много грозно (имам го вече този проблем в средната черна част на джантите) По-доброто решение е да се сменят с готови бели брони от модела след фейслифта, но не се знае дали ще съвпадне точно цвета, а и съм чувал, че са изработени от по-слаб материал. Не на последно място това според мен спада към сравнително скъпите и без никаква практична стойност тунинг-решения, а дори и от чисто естетична гледна точка черните брони по-добре се връзват с черните матови джанити ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.