Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия I 1,6 - гори бушони на поразия?


gogata

Recommended Posts

Имам удоволствието да карам едно Окти в последните дни, което има доста странен проблем - бушоните му горят като за световно. Правена му е диагностиката с ВАГ ком няколко пъти и не е показало нищо нередно. За сметка на това, за 4-те дни откакто го карам му изгоряха 3 бушона. Според човека, който я кара постоянно(колата му е служебна) този проблем го има от около месец. Някакви идеи от какво може да е. Няма никакви допълнително монтирани джаджи към тоците, няма и газова уредба (ако това изобщо има някакво значение). Всякакви идеи ще са ни от полза. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи поне кои бушони горят ;)

И дали винаги горят едни и същи.

...и измери какво напрежение дава алтернатора (на високи обороти)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много правилно те пита chavdarlk. Трябва да ни кажеш дали е един и същи бушона (по-малкия дявол) или са различни. Дотук с полезната информация по въпроса

 

Оттук нататък започва лек smile191 по мнението

...и измери какво напрежение дава алтернатора (на високи обороти)
и доста добра почва за дребен "академичен" спор.

 

Аз помня малко неща от ХТИ навремето (и едно от тях е закона на Ом). Взимаме естествено опростената му форма (за постоянен ток, какъвто е в автомобила и не включваме вътрешното съпротивление на източника на ток - акумулатора :mrgreen: )

Според него R=U/I или I=U/R, където R е съпротивлението на консуматора в електричната верига, U е напрежението (което е под въпрос) и I е токът, който протича във веригата.

 

Давам пример от лесно достъпната практика: крушка за фар (55W) - къса светлина. Нейният бушон е 10 А. (ВИНАГИ ел. инсталацията се "преоразмерява", така че бушонът да гори само при екстремни стойности на тока. Съответно и квадратурата на кабелите леее-е-е-еко се завишава). По проста сметка (измереното съпротивление на крушката с мултицет показва 4 Ohm) се получава, че токът (I) във веригата (при 12 V напрежение) е 3 А. I=U/R (3=12/4). (А ПЪК БУШОНЪТ И КАБЕЛАЖЪТ СА ОРАЗМЕРЕНИ ЗА 10 А). Нека бушонът да гори НАИСТИНА НА 10 А. Понеже съпротивлението на крушката ВСЕ СИ Е 4 ома, за да бъде достигнат ток 10 А се получава, че напрежението трябва да достигне стойност от 40 V :?: :?: :?: (U=I.R)(40=10.4).

Мисля си, че при 40 V напрежение в алтернатора (което съвсем не е невъзможно по принцип) акумулаторът ще ВРИ И КИПИ и това ще е доста очевидно. Дори и пикът от алтернатора да е кратък - акумулаторът би трябвало да го поеме (все пак това си е един ОГРОМЕН кондензатор), а ако е по-продължителен (което да довежда до горене на бушони) си представям какви поразии ще има по принцип по ЦЯЛАТА ел. инсталация :roll: :roll: :roll:

 

 

Дано не съм досадил с инженерните си намеси ("размисли и страсти") :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ще се радвам да помогнем на Гогата с каквото можем (освен да си чешем езиците в неговата тема) :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи кои бушони горят. По принцип инсталацията на Октавия І е много фалшива. Що кабели съм сменил до сега. Протрити, окислени, направо не е за приказване. Одисеята ми с комфорт модула в крайна сметка се оказа отново от скапан кабел...

Единствено от това съм недоволен в Октавията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и пикът от алтернатора да е кратък -

Всичко е горе-долу точно, НО - вместо горното, би трябвало да кажеш "ако пикът от алтернатора е кратък" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и пикът от алтернатора да е кратък -

Всичко е горе-долу точно, НО - вместо горното, би трябвало да кажеш "ако пикът от алтернатора е кратък" :)

 

 

Още (последен)smile191

 

Да де, ама при положение, че съм написал АКО - няма алтернатива (демек - няма спор). Щото мнението ми е, че за да горят бушони (10, 15, а не дай си боже 20 А) при твоето твърдение, че това се дължи на пик (покачване) на напрежението. А според мен не е от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз съм философ :oops: , да допълня някои подробности.

измереното съпротивление на крушката с мултицет показва 4 Ohm

Безсмислено е да се мери съпротивлението на крушка с нажежаема жичка (ти си го знаеш това, ама си го писал за удобство, не че си го мерил :mrgreen: ). Студената/изгаснала крушка дава много по-ниско съпротивление от горещата/светеща. Ако се измери наистина, няма да покаже повече от 1-2 ома. По същата причина началния ток при тези крушки е доста по-голям от номиналния, и затова и бушоните са по-яки.

---

По отношение пикове от алтернатора - наистина изправния акумулатор е равносилен на огромен кондензатор. И тогава наистина не може да има пикове. Обаче ако е сдухан, с високо вътрешно съпротивление, или окислени клеми, работата е съвсем различна.

То опасни пикове от електронен реле-регулатор не ми се вярва да се появят :roll: . По скоро при повреда или няма да дава изходно напрежение/ток, или изобщо няма да го ограничава.

---

gogata да казва информация, че темата вече вдигна платна... smile063

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ме пак, извинете за късното включване.

 

Значи, откакто карам Октито ми горяха 2 пъти(последния път вчера) бушоните на лявата къса светлина и веднъж на левите ел стъкла(предно и задно). Преди това също са горели основно тези бушони (моя е грешката, че не споменах за това вчера). Направи ми впечатление че са слагани български(или може би китайски, не ги знам точно какви са) бушони(от тези дето ги продават на "блистери" в хипермаркетите), та вчера боцнах един от мойте бушони, купувани от ЕТ, уж "Маде ин Германи" :mrgreen: и засега няма проблеми . Може ли кофти бушони да правят тези мизерии(извинете ако въпроса е твърде тъп)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продават се масово менте бушони!!!

Познават се най-лесно по твърдостта на изводите - на качествените бушони са много твърди, а на ментетата са меки.

Ментетата ги правят от алуминий, който е с високо съпротивление.

В следствие на това, бушоните прегряват при нормален ток, и си топят корпуса (даже правят поразии и по блока с бушоните).

Такъв прегрят бушон гори много по-лесно при ток близо до номинала.

Например при каране с включени фарове, при гасене за кратко и повторно включване, резултата често е изгаряне на бушон.

Същото важи и за ел. стъклата (там моторчето също има голям стартов ток), и за повечето от останалите консуматори.

С качествени бушони може би няма да има проблеми ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема май се оказаха точно боклучавите бушони :roll:. След като ги сменихме с оригинални от ЕТ, вече няколко дни няма проблеми. Ако модераторите решат, може да сложат един катанец на темата :) . Благодаря на всички за отговорите и съветите ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.