Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Датчик за ниво на маслото


izov

Recommended Posts

Здравейте, някой знае ли дали стандартното оборудване на Октавия 2 Елеганс включва датчик за ниво на маслото? Интересно е, че не се споменава никъде, но на колата на мой приятел е светнала жълтата лампичка в долния десен ъгъл на борд компютъра и според книжката тази лампичка сигнализира, че нивото на маслото е под или около минимума... Октавията е Елеганс и няма нищо допълнително, а в книжката тази екстра е маркирана със звздичка, което означава, че е допълнителна. Интересно ми е дали още някой във форума има такава екстра. Аз съм с Maxi-Dot и нямам лампички, но ако нивото падне под минимума се очаква той да изпише текстово съобщение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ще накараш някой да направи експеримент с каране при ниво близо до минимума :mrgreen: Според мен го има този индикатор, както и за сигнализацията за изгоряла крушка. Пак е със звездичка в книжката, аз не съм я поръчвал, а един ден я видях как светна (изгоря ми крушката на стопа) :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика не е ли идентичен с този на налягането на маслото?

Защото ниво на маслото може да се мери само при спрял автомобил и неработещ двигател, поне така изписва компа на МБ W203=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Рено знам, че е нещо като реотан, при даване на контакт се зарява и в зависимост колко е потопен в масло нагряването и съответно съпротивлението са му различни. По това отчита уреда. След запалване спира да отчита (поне на по-старите).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах книжката и общо взето има два датчика - един за налягането (червена лампичка) и един за нивото (жълта лампичка). Този за нивото светва при запалване, когато нивото е близо до минимума. Ако двигателя се загаси и се отвори предния капак за повече от 30 сек. лампичката изгасва и светва отново след 100км, ако датчика "усети", че когато си отворил предния капак не си долял масло :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е елеганс и със сигурност няма датчик за нивото на маслото - тествано /за съжаление/.

За изгоряла крушка има - тествано /за късите светлини/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А Някой дали знае как се проверява дали има (изключвам варианта да я оставя без масло :D )? Търсих за кода на тази екстра в интернет, но не намерих нищо полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-логично ми се струва да се обадиш в ЕТ и да ги питаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някой знае ли дали стандартното оборудване на Октавия 2 Елеганс включва датчик за ниво на маслото? Интересно е, че не се споменава никъде, но на колата на мой приятел е светнала жълтата лампичка в долния десен ъгъл на борд компютъра и според книжката тази лампичка сигнализира, че нивото на маслото е под или около минимума... Октавията е Елеганс и няма нищо допълнително, а в книжката тази екстра е маркирана със звздичка, което означава, че е допълнителна. Интересно ми е дали още някой във форума има такава екстра. Аз съм с Maxi-Dot и нямам лампички, но ако нивото падне под минимума се очаква той да изпише текстово съобщение.

 

На Maxi-Dot ще ти се появи жълт символ като лейка, което означава, че трябва да провериш маслото и при необходимост да долееш. Това става, когато нивото на маслото падне на минимума. При моя двигател 2.0 TDI вече ми се случи веднъж на 6400 км., което си е нормално за този мотор. При 1.9 TDI сигурно никога няма да видиш това съобщение ... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Wolf - Долях малко и аз като беше на 10 000... Нормално е за нова кола да глътне.

 

@lubomirov1985 - Не се обадих, защото batjoro каза, че неговата няма.

 

До всички - попитах в ЕТ и ми отговориха, че всички Елеганс би трябвало да имат такъв датчик, така че сме в безопасност, ако не си проверяваме маслото често. Не е зле все пак да има в колата една бутилка масло - не се знае кога ще се наложи, а и маслото за моя двигател не е никак разпространено по бензиностанциите :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфо от ЕТ - ВСИЧКИ ИМАТ ТАКЪВ ДАТЧИК. Друг е въпросът, че един колега от форума май даже не му е дал и време да светне :mrgreen: (Няма да го споменавам сега кой е - той си знае и дано не ми се разсърди) - пак инфо от ЕТ.

 

Не ме питайте повече - и без това спамя по темата да не образуваме интриги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моя двигател 2.0 TDI вече ми се случи веднъж на 6400 км., което си е нормално за този мотор.
:?: :?: :?:

 

Ами имам в предвид, че е нормално да "глътне" 1 л. на 5000 - 6000 км.

Имам приятели с PASSAT-и с същия двигател и на тях им гори по около 1 л. на 3000 - 4000 км. От VW им казали, че е напълно вм реда на нещата да гори по толкова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моя двигател 2.0 TDI вече ми се случи веднъж на 6400 км., което си е нормално за този мотор.
:?: :?: :?:

 

Ами имам в предвид, че е нормално да "глътне" 1 л. на 5000 - 6000 км.

Имам приятели с PASSAT-и с същия двигател и на тях им гори по около 1 л. на 3000 - 4000 км. От VW им казали, че е напълно вм реда на нещата да гори по толкова...

как ги карате тия коли ,че горят толкова масло :?: :?: :?:

големи състезатели :?

май има мн.некадърни шофьори

вие знаете ли сменят ли ви въобще маслото в тия сервизи и какво в действително ви наливат,щото на дизела веднага се очерня и не можеж да знаеш дали примерно всичкото старо са източили или изтеглили и колко ново са доляли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна е всеизвестно, че TDI-PD е нормално да си хапва масълце.

"Нормалната" загуба е в интервала от 0л/15000 км :mrgreen: до 1л/5000 км :( .

Това е положението, всекиму според късмета ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна е всеизвестно, че TDI-PD е нормално да си хапва масълце.

"Нормалната" загуба е в интервала от 0л/15000 км :mrgreen: до 1л/5000 км :( .

Това е положението, всекиму според късмета ;) .

е значи съм от късметлиите за сега :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих посъветвал тези, които имат нивомер или сигнализация за нивото на маслото да не им се предоверяват, защото електричарските работи както знаете се влияят от температурите и показанията на тез уреди имат отклонения. От опит го казвам, при мене зимата нивомера откровено си ме лъже че маслото е по-малко, отколкото показва, при други може и други магарии да стават. Щеката си е сигурната мярка макар да коства едно вдигане на капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих посъветвал тези, които имат нивомер или сигнализация за нивото на маслото да не им се предоверяват, защото електричарските работи както знаете се влияят от температурите и показанията на тез уреди имат отклонения. От опит го казвам, при мене зимата нивомера откровено си ме лъже че маслото е по-малко, отколкото показва, при други може и други магарии да стават. Щеката си е сигурната мярка макар да коства едно вдигане на капака.

Мецедесите като нямат щека за маслото,на какво да се доверяват хората:?:

имаме 1 клиент като му индикира че няма масло ни кара да го точим,мерим и наливаме,щото понякога дава грешна инф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих посъветвал тези, които имат нивомер или сигнализация за нивото на маслото да не им се предоверяват, защото електричарските работи както знаете се влияят от температурите и показанията на тез уреди имат отклонения. От опит го казвам, при мене зимата нивомера откровено си ме лъже че маслото е по-малко, отколкото показва, при други може и други магарии да стават. Щеката си е сигурната мярка макар да коства едно вдигане на капака.

Каква е колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мецедесите като нямат щека за маслото,на какво да се доверяват хората:?:

имаме 1 клиент като му индикира че няма масло ни кара да го точим,мерим и наливаме,щото понякога дава грешна инф.

 

На борд-компютъра ;) Даваш на контакт и отиваш на опцията за проверка на маслото, изчакваш няколко секунди и се изписва "Level - OK" ако всичко е наред! A ако трябва да се долива, изскача един надпис: "To reach maximum level - add ... ". До сега винаги е показвал истинаски стойности и не е лъгал - поне не съм имал проблеми с маслото де :mrgreen: И аз се усъмних, че може да не е точно инфото и минах през процедурата с източването, но всичко си беше ОК и от тогава му се доверявам малко повече ;) Но по-добро решение от щеката - на дали има...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

На мен миналата седмица ми светна жълтия индикатор за масло в долен десен ъгъл на дисплея ( при малко над 11 000км. ).Изгасих колата и пак на контакт..продължи да свети;запалих-поработи максимум минута и изгасна.Изключих двигателя и след 10-ина минути проверих маслото.Наистина беше в най-долната граница.Тъй ,че аз съм с Октавия 2 и фабрично имам тази функция.

 

Поздрави ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.