Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дизел или бензин?


DGeorgiev

Recommended Posts

Моля за съвет: в крайна сметка - какво да взема?

2,0 FSI 16V / 150 к.с., Tiptronic

или

1,9 TDI-PD / 105 к.с., DSG Tiptronic

или

2,0 TDI-PD / 140 к.с., DSG Tiptronic

Карането е повече градско + 2-3 000 извънградско/годишно, т.е. класическите 12-13 000 км/год.

При тези цени на нафтата...май дизелът се обезмисля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    5

  • димон

    5

  • Wolf

    5

  • DGeorgiev

    5

Най-много писали в темата

При "класическите" 12-13к годишно дизел не ти трябва. То верно апетита идва с яденето, но и до 20к годишно да ги докараш пак по-добре да си вземеш бензинов двигател. А при така изброените имаш само един избор... BTW, 2.0 FSI няма ли го с DSG? Гледам, че твърдо си решил да е автоматик, а DSG определено е по-добрия избор...

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

при тази конфигурация градско + 2-3000 извънградско може да помислиш за 1,6 FSI с автомат, няма защо да се хвърляш на големите мотори и дизела. Имай предвид че FSI моторите се карат с А98 Н който е на цената на дизела (в момента)

Иначе цената на автомобилите втора ръка дизел и бензин почти се изравни и аргумента че дизеловия автомобил държи стойност вече не важи. Остава само аргумента пробег и ако той е по - малък от 15 000 км. годишно няма смисъл да се купува дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен също по-добрия вариант е бензина. Първо с оглед на цените,а и второ-българската нафта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При "класическите" 12-13к годишно дизел не ти трябва. То верно апетита идва с яденето, но и до 20к годишно да ги докараш пак по-добре да си вземеш бензинов двигател. А при така изброените имаш само един избор... BTW, 2.0 FSI няма ли го с DSG? Гледам, че твърдо си решил да е автоматик, а DSG определено е по-добрия избор...

 

Поздрави и успех

 

Да, определено искам автомат, обаче...като гледам в сайта им, 2,0 FSI 16V / 150 к.с., Tiptronic, но не е DSG защото май само дизелите са с DSG.

И още нещо: в каталога пише че ВСИЧКИ бензинови използват 95 октана, не срещнах никъде иизискването FSI двигателите да са с 98. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля за съвет: в крайна сметка - какво да взема?

2,0 FSI 16V / 150 к.с., Tiptronic

или

1,9 TDI-PD / 105 к.с., DSG Tiptronic

или

2,0 TDI-PD / 140 к.с., DSG Tiptronic

Карането е повече градско + 2-3 000 извънградско/годишно, т.е. класическите 12-13 000 км/год.

При тези цени на нафтата...май дизелът се обезмисля...

 

Ако искаш автоматик, то тогава задължително - 2.0 TDI DSG.... Иначе при тези малко годишно километри, които посочваш бих ти препоръчал 1.8 TSFI ..... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой колега да обясни защо при по-малко изминати километри се препоръчва бензин , да речем при условие , че аналогичните автомобили дизел и бензин струват еднакво!

Кое в случая е решаващото ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой колега да обясни защо при по-малко изминати километри се препоръчва бензин , да речем при условие , че аналогичните автомобили дизел и бензин струват еднакво!

Кое в случая е решаващото ?

 

 

...мда.....прав си..... при 2.0 TDI и 1.8 TFSI няма значение..... :oops:

 

Аз съм за дизела.... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой колега да обясни защо при по-малко изминати километри се препоръчва бензин , да речем при условие , че аналогичните автомобили дизел и бензин струват еднакво!

Кое в случая е решаващото ?

 

Данъци, такси, консумативи. Принципно поддръжката на дизел излиза по-скъпа от тази на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой колега да обясни защо при по-малко изминати километри се препоръчва бензин , да речем при условие , че аналогичните автомобили дизел и бензин струват еднакво!

Кое в случая е решаващото ?

 

 

спрямо цената на дизела. ако не караш много,няма как да ти е по-евтино с дизела. дизела харчи по-малко,но е по-скъп. Следователно трябва да въртиш много,за да си на печалба от по-малкия разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен най-добрия двигател за Октавия е 1.8 TSI, който не знам защо не е изписан в ценовата листа на сайта на ЕТ. И все пак щом ще караш предимно градско не е лошо да помислиш за 1.9 TDI. В града бензина не дава малък разход. В НОРМАЛЕН град - 8 до 10 ако е натоварено, а в София горна граница няма, стигал съм до 30/100. 1.9 дизела определено ще е по-икономичен за града, а и DSG нали казват, че е по-добрия автоматик. Всички FSI-та се карат с 98 бензин, не се заблуждавай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой колега да обясни защо при по-малко изминати километри се препоръчва бензин , да речем при условие , че аналогичните автомобили дизел и бензин струват еднакво!

Кое в случая е решаващото ?

 

 

спрямо цената на дизела. ако не караш много,няма как да ти е по-евтино с дизела. дизела харчи по-малко,но е по-скъп. Следователно трябва да въртиш много,за да си на печалба от по-малкия разход.

Разликата в цената на горивото е 5%, а в разхода - 65%...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. FSI се кара с бензин 98. Т.е. цената на горивото се изравнява с тази на дизела.

2. 1.9 TDI е на цената на 1.6 FSI и е по-евтин от 2.0 FSI.

3. Разликата в разхода е около 30 процента по-висок при бензина спрямо дизела.

 

Като резултат от горните 3 твърдения за мен лично избора е ясен - 1.9 TDI излиза най-изгодно, независимо от годишния пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като резултат от горните 3 твърдения за мен лично избора е ясен - 1.9 TDI излиза най-изгодно, независимо от годишния пробег.

 

Абсолютно вярно! Особено за градско каране от икономическа гледна точна 1.9 е твоя двигател. Друг е въпроса кое ти харесва, защото карането си е въпрос на усещане и предпочитание. На менпримерноо повече ми харесва бензин, поне що се отнася до лека кола (за джиповете вече е друго, там въртящия момент е важен). А може и да си някой "тонрежисьор" като колегата димон (да не се обиди дано) и да те дразни шума, но едва ли твоя случай е такъв. Ходи да напрвиш един тест драйв и ако те устройва като динамика взимай 1.9, иначе 1.8 TSI и му слагаш табелка 1.2 HTP smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eeeeх, защо VAG се бавят все още с пускането на електрически хибрид. Това е идеалния вариант за града и за от време на време извън града. За малко над 40 бона може да се барне "източна" марка с батерийки с гаранция на хибридното управление 8 г и въртящ момент 400 N.m ( на ток ).

И бензина и дизела нямат бъдеще!

 

към NightSpirit - не се обиждам бе , не съм такъв :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега! Както вече писах на съгражданина си "димон" имах удоволствието да покарам 1.9 ТДИ 105к.с с ЧИП Тунинг направен в оторизирания сервиз на Шкода в Стара Загора. Подписва се документ, че чипосването е направено в СТЗ-сервиз и гаранцията НЕ отпада! от 105 конете стават 145! Замисли се, разхода пада с 0.9л/100км! Колата става самолет в буквалния смисъл на думата! Турбото се включва на 1000 оборота абе изобщо това забавяне като натиснеш педала на газта го няма! Няма странични вреди за автомобила от чипосването или поне така казват! Тази екстра струва 600лв. !

П.С. Дори и да се създадат някакви проблеми просто махаш чипа отиваш на сервиз оправят те и после пак си го слагаш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Worldman,

 

Да те запитам - кой е този оторизиран сервиз на Шкода в Стара Загора, който "чипосва" без загуба на гаранция? Защото моята е още гаранционна и не бих искал да я губя тази гаранция, пък не бих се отказал от още няколко коня. Досега отговорите, които съм получавал в Еуратек (София, и сервиза, и представителството на Тотлебен) "гаранционен тунинг" няма!

 

В моя случай става дума за 1.9 100кс, че съм с Тур, а не с 2-ка.

 

Мнението ми по въпроса на колегата - кой двигател - ами бих гледал дизелите, защото:

 

когато е с DSG 1.9 е по-евтин с почти 2000лв от 2.0FSI, за разхода не говорим, пък и вече стана дума, че FSI върви само с 98H. Разликата в цената ще се отрази и при застраховката. Да, 1.9 е доста по-слабичък, но не е убит кон. А май търсим икономия.

 

2.0 TDI е около 800лв по-скъп от 2.0 FSI, но няма отказване от динамика и разхода пак е по-малък. Трябва да погледна колко ми струваше първата смяна на масло, но не стигнах 180лв за работа и материали. (моята е 1.9, старото TDI с 100кс, смяната беше преди 2 седмици).

 

И моля не ми говорете, че един бензинов FSI има тяга в ниските оборота колкото което и да е TDI! Именно заради това смениха 2.0 FSI с 1.8 TFSI - защото 1.8 има доста по-добра тяга в целия диапазон, включително и ниските обороти, а не защото 1.8 е по-евтин мотор.

 

А по заводски данни 2.0 FSI има 11.8/100 в града срещу 7.8/100 на 2.0 TDI. Всички знаем, че заводските данни са намалени спрямо реалното, но 4 л/100 са над 30% разлика. Само на газ бензина ще му излезе по-евтино. Пък и 2.0 FSI не е с DSG (то май там е разковничето защо харчи толкова повече)

 

На 1.8 DSG не предлагат, не знам защо, иначе би бил добра алтернатива. Но не е....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги доколкото разбрах сервиза в Стара Загора е някакъв на Жигули/Лада, с който Еуратек са сключили договор, че може да се ремонтират гаранционни шкода автомобили със запазване на гаранцията! Започнал съм по-мащабно проучване по въпроса и като сондирам мненията, които съм набелязъл ще пиша какво е станало! Иначе честно ви казвам колата неможе да се познае!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DGeorgiev

За много градско и малко извънградско, според мен е глупаво да си взимаш голям мотор. Избирай между 1.6 FSi и 1.9TDi.

 

 

Разликата в цената на горивото е 5%, а в разхода - 65%...

Много съм любопитен второто как го сметна ?

 

 

Здравей, колега! Както вече писах на съгражданина си "димон" имах удоволствието да покарам 1.9 ТДИ 105к.с с ЧИП Тунинг направен в оторизирания сервиз на Шкода в Стара Загора. Подписва се документ, че чипосването е направено в СТЗ-сервиз и гаранцията НЕ отпада! от 105 конете стават 145! Замисли се, разхода пада с 0.9л/100км! Колата става самолет в буквалния смисъл на думата! Турбото се включва на 1000 оборота абе изобщо това забавяне като натиснеш педала на газта го няма! Няма странични вреди за автомобила от чипосването или поне така казват! Тази екстра струва 600лв. !

П.С. Дори и да се създадат някакви проблеми просто махаш чипа отиваш на сервиз оправят те и после пак си го слагаш!

Това цялото ми звучи силно преувеличено и даже несериозно.

Да не се окаже, че не отпада гаранцията във въпростния СТЗ-сервиз, а във всички останали отпада :)

Мощността от 105 на 145 само с чип тунинг ми се вижда много съмнително, че и разхода да пада и то с цял литър, а на всичкото отгоре само за 600 лв :D Prospeed и Digital tuning предлагат същата манипулация, но за близо 2 пъти повече пари и съвсем не обещават толкова оптимистични нещата (около 135 коня, лека икономия 0,3л).

Пък това, че няма вреди от чипосването са глупости ... като изключим вредите за околната среда, които кой ли го интересуват, най-млакото турбото като баца на 2-3 пъти по голямо налягане дали не се износва повече.

Недей да вярваш на всички глупости, които ти говорят само защото звучат прекрасно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eeeeх, защо VAG се бавят все още с пускането на електрически хибрид. Това е идеалния вариант за града и за от време на време извън града. За малко над 40 бона може да се барне "източна" марка с батерийки с гаранция на хибридното управление 8 г и въртящ момент 400 N.m ( на ток ).

И бензина и дизела нямат бъдеще!

 

към NightSpirit - не се обиждам бе , не съм такъв :)

Здравей, колега!В неделя гледах Top Gear по БТВ. Г-н Clarkson тества Тойота Приус. По книжка и дават извънградски р-д 4.2, а при теста - хоп 6.5. По същия маршрут с дизелово Поло, същият г-н регистрира 3.8.

Извод - по-добре дизел, от колкото хибрид, а който казва, че разхода, който дава производителя е "вся и всьо", да не спори с Бай Генчо, а с Бай Джеръми Кларксън :D

@ Orange - сметките ми не са грешни (5л разлика са даже повече от 65% спрямо р-д 6.9 (градския р-д по книжка на мойта Октавия), но наистина по-правилно е да се сметне, колко се спестява. В този случай сметката е колко % са 5л от 11.8 (или съответно 4л от 11.8 за DSG), така че забележката ти е правилна :oops:

Използвам случая да те допълня за т.нар. чипосване. Много по-изгодно е да се "чипосва" 2.0 TDI-PD, защото разликата в цената с дизеловия РС е цели 10 хилки (РС е само в изпълнение амбиенте) и инвестицията в "чип", по-голямо турбо и дори по-як съединител е напълно оправдана. Но... все пак "чипосването" си е рискована работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!В неделя гледах Top Gear по БТВ. Г-н Clarkson тества Тойота Приус. По книжка и дават извънградски р-д 4.2, а при теста - хоп 6.5. По същия маршрут с дизелово Поло, същият г-н регистрира 3.8.

Извод - по-добре дизел, от колкото хибрид, а който казва, че разхода, който дава производителя е "вся и всьо", да не спори с Бай Генчо, а с Бай Джеръми Кларксън :D

 

Понеже съм фен на Бай Джереми и то голям и съм гледал общо взето всичко с негово участие ще ти припомня, че пак според него и БМВ М3 е по-икономично от Приус :D

Прилагам нагледен мат'рял за незапознатите с творчеството на въпросния джентълмен - Кларксън:

http://www.youtube.com/watch?v=QL9O1H9e ... re=related

(първата част разцъкват едни много неприятни каруци, до които не бих се доближил изобщо и след това е Prius vs. M3)

 

Топ Гиър е жестоко предаване, но последното определение, което бих дал за него е "обективно". То е много повече "шоу", отколкото някакво меродавно предаване, следващо най-строгите принципи за обективност. Така, че - ДА, по-скоро бих вярвал на данни от производителя, отколкото на Джереми Кларксън (което не променя факта, че той е супер пич)

 

"It isn't what you drive that matters, it's how you drive it. That is everything" - човека си го каза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(първата част разцъкват едни много неприятни каруци, до които не бих се доближил изобщо и след това е Prius vs. M3)

 

smile191 :mrgreen: Колега NightSpirit, как ти даде сърце да напишеш таквоз определение за Ламбото, Астъна, Макларена и R8-цата. :mrgreen: smile191

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм пристрастен и съм твърдо за бензина, но да не те бъркам с мнението си :)

Иначе съм абсолютно сигурен че FSI двигател ще върви прекрасно с 95....... ;) никакъв проблем според мен!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм пристрастен и съм твърдо за бензина, но да не те бъркам с мнението си :)

Иначе съм абсолютно сигурен че FSI двигател ще върви прекрасно с 95....... ;) никакъв проблем според мен!

Поздрави!

 

Благодаря, и все пак, някой може ли да ми каже, защо по каталог ВСИЧКИ двигатели FSI са посочени че вървят с 95 октана, а тук, във форума почти всички настояват, че трябва да бъде 98?! :?: :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.