Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дизел или бензин?


DGeorgiev

Recommended Posts

Щото 95 октана са по-малко от 98 и както и да караш с 98 октана постигаш по-голяма мощност и мааааааалко по-малък разход, които донякъде компенсират по-високата цена.

Аз лично карам О2 2.0 TDI-PD DSG в градското в София и разход по-малко 7,2 не съм правил, но все пак колицата е още на 3200 км. За удоволствието, което доставят тоя двигател и тая ск. кутия, просто няма граници. Карам и 1.9 TDI-PD - 105 к.с., но той е на Фабия с ръчни скорости. Също много добър двигател, не съм сигурен само как ще отива на купето на О2. Разходът му е феноменалните 5,5 на 100км в София, но аз смея да твърдя, че карам икономично (разбира се позволявам си глезотийки :mrgreen: , но не често).[/img]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    5

  • димон

    5

  • Wolf

    5

  • DGeorgiev

    5

Най-много писали в темата

pow, майтап да става. Обаче Джеза правилно каза "This is the sound of money exploding behind my back" :D

 

Пак казвам за бензина. Още като поръчвах колата и след това като ходих да я видя и като си я взимах специално ми беше подчертано да я карам с САМО с 98. Тук има малко тенденция ЕТ да се обвиняват в какви ли не концпирации, но не мисля, че имат договор с руснаците да вземат % от всеки продаден литър 98. Щом всички категорично го казват значи сигурно е така. И по разни чужди форуми съм чел, че карат с 98. Сигурно какъвто и бензин да и сложиш, стига е безоловен все ще върви някак си и.... донякъде. Аз не бих правил такива експерименти. Те и на дизела му сипват олио и върви ако само това е въпроса. Който не го устройват цените на 98 не виждам смисъл да взима FSI. Все още се продават MPI-та мисля. Казвам аз от опит каквото знам, понеже сме само няколко човека с FSI-та във форума, пък всеки сам си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kато ще караш повече градско вземай дизела. FSI-то е добро, ОБАЧЕ:

1. Върви с 98 (цената на литър е колкото нафта почти)

2. Струва колкото TDI

3. Е, да обаче дизела гори в литри по-малко от бензинката, особено на градско.

Така, че аз в твоя случай бих вземал дизела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото 95 октана са по-малко от 98 и както и да караш с 98 октана постигаш по-голяма мощност и мааааааалко по-малък разход, които донякъде компенсират по-високата цена.

Аз лично карам О2 2.0 TDI-PD DSG в градското в София и разход по-малко 7,2 не съм правил, но все пак колицата е още на 3200 км. За удоволствието, което доставят тоя двигател и тая ск. кутия, просто няма граници. Карам и 1.9 TDI-PD - 105 к.с., но той е на Фабия с ръчни скорости. Също много добър двигател, не съм сигурен само как ще отива на купето на О2. Разходът му е феноменалните 5,5 на 100км в София, но аз смея да твърдя, че карам икономично (разбира се позволявам си глезотийки :mrgreen: , но не често).[/img]

 

А нещо ново от дизеловите двигатели, няма ли да слагат най-после и CR?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече ги сложиха, на новия Супърб, 170 кончета, най-евтиния е 43 838 лв. - виж тук: http://www.skoda-auto.com/NR/rdonlyres/ ... superb.pdf

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А нещо ново от дизеловите двигатели, няма ли да слагат най-после и CR?

 

А ти защо си мислиш, че CR е по-добро от PD ?

 

Преминаването от PD на CR си е направо крачка назад ...... Икономииииии.... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Преминаването от PD на CR си е направо крачка назад ...... Икономииииии.... ;)

 

Защо е "крачка назад"? Навсякъде CR се сочи като "модерен" двигател, по-мощен, по-тих и т.н. В какво е "назад" от PD?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преминаването от PD на CR си е направо крачка назад ...... Икономииииии.... ;)

 

Ще почна и аз (както казва колегата Werz) да си записвам в тефтерче бисери от форума :smt032 Липсата на турбо дупка(конкретно при този мотор), по-бързата реакция и плавното разгръщане на мощността са все крачки назад...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преминаването от PD на CR си е направо крачка назад ...... Икономииииии.... ;)

 

Ще почна и аз (както казва колегата Werz) да си записвам в тефтерче бисери от форума :smt032

 

Kажи какви са недостатъците на PD спрямо CR...................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преминаването от PD на CR си е направо крачка назад ...... Икономииииии.... ;)

 

Ще почна и аз (както казва колегата Werz) да си записвам в тефтерче бисери от форума :smt032 Липсата на турбо дупка(конкретно при този мотор), по-бързата реакция и плавното разгръщане на мощността са все крачки назад...

 

Сигурен и си, че няма турбо дупка? Карал си си автомобил с този мотор? Защо миилиш, че плавното разгръщане на мощността е предимство.....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те ТУКА има не малко изписани преки впечатления от този мотор :) . Със здраве! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!В неделя гледах Top Gear по БТВ. Г-н Clarkson тества Тойота Приус. По книжка и дават извънградски р-д 4.2, а при теста - хоп 6.5. По същия маршрут с дизелово Поло, същият г-н регистрира 3.8.

Извод - по-добре дизел, от колкото хибрид, а който казва, че разхода, който дава производителя е "вся и всьо", да не спори с Бай Генчо, а с Бай Джеръми Кларксън :D

 

Понеже съм фен на Бай Джереми и то голям и съм гледал общо взето всичко с негово участие ще ти припомня, че пак според него и БМВ М3 е по-икономично от Приус :D

Прилагам нагледен мат'рял за незапознатите с творчеството на въпросния джентълмен - Кларксън:

http://www.youtube.com/watch?v=QL9O1H9e ... re=related

(първата част разцъкват едни много неприятни каруци, до които не бих се доближил изобщо и след това е Prius vs. M3)

 

Топ Гиър е жестоко предаване, но последното определение, което бих дал за него е "обективно". То е много повече "шоу", отколкото някакво меродавно предаване, следващо най-строгите принципи за обективност. Така, че - ДА, по-скоро бих вярвал на данни от производителя, отколкото на Джереми Кларксън (което не променя факта, че той е супер пич)

 

"It isn't what you drive that matters, it's how you drive it. That is everything" - човека си го каза!

Отсяването на необективното от обективното си е проблем на зрителя.

Къде е "уловката" в клипчето?

Състои се в това, че Приуса е набримчен до дупка, а БМВ-то си кара след него в най-икономичен беемвейски режим. :D

Разхода и на двата автомобила е около 15/100 :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2,0FSI 150 AG 8.3л/100 среден по каталог

1,9TDI 105 DSG 6.0л/100 малко е слаб при изпреварване да знеш

2,0TDI 140 DSG 6.2л/100 според мен безспорно най-добрият вариант

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм пристрастен и съм твърдо за бензина, но да не те бъркам с мнението си :)

Иначе съм абсолютно сигурен че FSI двигател ще върви прекрасно с 95....... ;) никакъв проблем според мен!

Поздрави!

 

Благодаря, и все пак, някой може ли да ми каже, защо по каталог ВСИЧКИ двигатели FSI са посочени че вървят с 95 октана, а тук, във форума почти всички настояват, че трябва да бъде 98?! :?: :o

 

Не гледай българските каталози, а разгледай чуждестраните сайтове. За пример в немският сайт на шкода, пише че карането с 95 води до понижена работа на двигателя и се препоръчва 98 ;)

Аз карам Шкода Октавия 2.0 140 кс TDI колата се кара главно след работа и събота и неделя, климатроника е на 23 градуса в тези жеги и разхода ми е между 7,3 и 7,7 градско. Но едно уточнение: Не съм любител на формула 1 ;) Колата страшно ме радва и не съжалявам, че съм взел дизел нищо че навъртам около 12 - 15 хил. км. годишно.

 

Пу-пу да не ми е уроки :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. FSI се кара с бензин 98. Т.е. цената на горивото се изравнява с тази на дизела.

2. 1.9 TDI е на цената на 1.6 FSI и е по-евтин от 2.0 FSI.

3. Разликата в разхода е около 30 процента по-висок при бензина спрямо дизела.

 

Като резултат от горните 3 твърдения за мен лично избора е ясен - 1.9 TDI излиза най-изгодно, независимо от годишния пробег.

 

Според мен това е най-правилния отговор за в БГ !!! И трите твърдения са верни.

+1 !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. FSI се кара с бензин 98. Т.е. цената на горивото се изравнява с тази на дизела.

2. 1.9 TDI е на цената на 1.6 FSI и е по-евтин от 2.0 FSI.

3. Разликата в разхода е около 30 процента по-висок при бензина спрямо дизела.

 

Като резултат от горните 3 твърдения за мен лично избора е ясен - 1.9 TDI излиза най-изгодно, независимо от годишния пробег.

 

Според мен това е най-правилния отговор за в БГ !!! И трите твърдения са верни.

+1 !

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм пристрастен и съм твърдо за бензина, но да не те бъркам с мнението си :)

Иначе съм абсолютно сигурен че FSI двигател ще върви прекрасно с 95....... ;) никакъв проблем според мен!

Поздрави!

 

Благодаря, и все пак, някой може ли да ми каже, защо по каталог ВСИЧКИ двигатели FSI са посочени че вървят с 95 октана, а тук, във форума почти всички настояват, че трябва да бъде 98?! :?: :o

 

Не гледай българските каталози, а разгледай чуждестраните сайтове. За пример в немският сайт на шкода, пише че карането с 95 води до понижена работа на двигателя и се препоръчва 98 ;)

Аз карам Шкода Октавия 2.0 140 кс TDI колата се кара главно след работа и събота и неделя, климатроника е на 23 градуса в тези жеги и разхода ми е между 7,3 и 7,7 градско. Но едно уточнение: Не съм любител на формула 1 ;) Колата страшно ме радва и не съжалявам, че съм взел дизел нищо че навъртам около 12 - 15 хил. км. годишно.

 

Пу-пу да не ми е уроки :mrgreen:

 

 

И аз напълно подкрепям колегата. Дизела си е по- икономичен навсякъде. Най осезаема е разликата при градското каране където разликата е 3- 4 литра по- висок разход на 100км. за бензина. Така, че колкото и километра да карам съм по съгласен с разход 7-8л. градско, отколкото 10-12л. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно спора за CR и PD - Вчера имах удоволствието да се повозя и покарам малко Супърб 2.0 CR - DSG - 170 к.с. Не разбирам кой знае колко от двигатели и кое е по-добро - ПД или КР - но трябва да Ви кажа, че като казах "имах удоволствието" наистина си е удоволствие.

 

1. Двигателя е много, наистина много по тих - не говоря само за изолацията и шума в купето - дори и отвън при вдигнат капак е много по тих от този на О2 - ПД например.

2. Много мощен е наистина - невероятна еластичност и много пъргав. Супърб-а се изстрелваше просто невероятно - с ДСГ беше просто някакво чудо. Малко го карах - около 20 км но все си е нещо което ми дава минимална представа.

3. И имам чувството, че турбото се включваше по-рано от колкото при 2.0 ТДИ - ПД на О2 и 1.9 ТДИ-ПД на Фабия 1 - сравнявам го с тях понеже карам и двете. За другите модели не знам как е.

 

Колата е просто фантазия - няма такъв кеф :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Турбо дупката не зависи само от оборитите на макс въртящ момент. Много зависи от големината на турбото - по-голямо турбо, по-голяма турбо дупка. Затова по-големите двигатели са bi-turbo - намалява се ефекта на дупката. Засега единствените турбинирани двигатели които нямат турбо дупка с тия с копресор+турбо (примерно 1.4TFSI).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам на 2.0TDI слагат различно турбо от това на 1.9TDI. Ако е по-голямо - по-голям лаг, ако е по-малко по-малък лаг.

 

Има и друго. При каране без газ (т.е. спиране на двигател) дори да си на 3000 оборота турбото на практика не работи. И ако ритнеш газта турбо дупката си я усещаш съвсем осезаемо ...

 

С други думи - прав си. Всичите имат турбо дупка, въпроса е коя повече се усеща и коя по-малко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточня, че турбо лаг и турбо дупка не са едно и също. Позволявам си да цитирам един колега от форума на Тuning.bg, който , за разлика от мен ми се струва доста точно и ясно е обяснил разликата:

 

"Турбо Дупка - включваш първа предавка, потегляш без газ, с напълно отпуснат съединител натискаш газта до долу и чакаш... чакаш... и когато енергията (количество/т.е. скорост/ и температура) на изгорелите газове стане достатъчна турбинното колело започва да върти компресорното колело с такава скорост, че компресорното колело завочва да подава въздух с по-голямо тегло отколкото мотора би глътнал ако беше атмосферен... Вече имаме положително налягане в смукателите... :D

 

- На всяка следваща по-висока предавка турбо дупката се скъсява... ако на 1ва надува от 4000 на 5та може да надуе и от 2000, но е нежелателно да се кара така освен ако не искате да ви изпаднат сегментите в картера

 

Турбо Лаг - Забавяне имаме когато оборотите са над минималните за буст на съответната предавка, но до сега сме се движили с частична газ и налягането в смукателите е било отрицателно... и сега даваме газ до дупка - ЛАГ е времето за което се развива максималното налягане съответстващо на оборотите с които се върти мотора в момента...

 

- Колкото са по-ниски оборотите лага е по-голям.

 

- Колкото е по-висока предавката пак лага е по-голям защото по време на изчакването оборотите се покачват по-малко... същото се наблюдава и на баир - има забавяне заради трудното покачване на обороти..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

битурбо са колите обикновенно които са с V образни двигатели :!: така са не за да нямат турбо дупка ,а поради технологични особености :!:

 

CR-работи с 1600 атмосфери налягане,PD-с 2000-кой е по икономичен и ефективен сами си направете изводите

друг е въпроса че не покрива еко нормите и трака и е по скъп за производство-което е осн.причина да се връщат към тази технология-обща рейка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.