Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

джанти octavia 2002


Recommended Posts

здравейте! някой може ли да ми каже какви са размерите на стоманените джанти за Оки 1? имам такава с лети и сега за зимата трябва да си търся стоманени за зимните гуми. интересуват ме междуболтови разстояния и т.н.

или от какво ауди или фолксваген стават...

4е май не се намират толкова лесно от октавия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разстоянието между болтовете е 5х100 ако не се лъжа,джанти можеш да си купиш от Голф4,Леон,Ауди А3,Голф 3 ГТИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантите са с междуболтово разстояние 5х100 и стават от следните модели:

AUDI A3 96 > 03

 

AUDI S3 98>

 

AUDI TT 99>

 

CHRYSLER PT CRUISER 99>

 

SEAT TOLEDO/LEON 99>

 

SEAT IBIZA 02>

 

SEAT LEON CUPRA 03>

 

SEAT IBIZA CUPRA 04>

 

SKODA OCTAVIA 97>04

 

TOYOTA CARINA T19 90>99

 

TOYOTA CELICA T20 90>99

 

TOYOTA CELICA T23 99>

 

VOLKSWAGEN CORRADO 92 > 98

 

VOLKSWAGEN GOLF MK3 92>98

 

VOLKSWAGEN GOLF MK4 98>

 

VOLKSWAGEN BORA 98>

 

VOLKSWAGEN NEW BETTLE 98>

 

VOLKSWAGEN POLO 01>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз си купих такива от ЕТ за Фабията (същите са) и са по около 50 кинта бройката. Направо отивай там и купувай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз си купих такива от ЕТ за Фабията (същите са) и са по около 50 кинта бройката. Направо отивай там и купувай.

 

Само да не си земеш за фабия....:)))) оппс за рската може и 15 ки да са

За фабия трябва да са 14 цолови а на октавия 15 цолови и преди стоманените бяха 80 тина лева в ЕТ (и аз се бях засилил ама си давам по 20 лева за гумаджия и готово и сега мъкна на балкона само гуми иначе трябва с джанти)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам, ама на окито май са 16.... сега ми изкочи от акъла... иначе в ЕТ Варна искат 90 лв.

то май трябва да се замисля....май е по-добре да са нови , че иначе не се знае тия старите колко са криви...

а иначе размера трябва да ми е като летите, 6тото от тях имам свалени готини зимни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като размер джантите са 6х15", офсет 38, 100/5 болтове.

Ако ще даваш 90лв за стоманетни, по добре дай някой лев отгоре за алуминиеви, нови. Мога да ти съдействам, по една случайност се занимавам с джанти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като размер джантите са 6х15", офсет 38, 100/5 болтове.

Ако ще даваш 90лв за стоманетни, по добре дай някой лев отгоре за алуминиеви, нови. Мога да ти съдействам, по една случайност се занимавам с джанти.

Човека си търси стоманени джанти за зимата.

Аз съм чувал, че зимата не е добре за алуминиевите :roll: .

Та въпроса ми е - има ли нещо такова, защото и аз съм решил за зимата да купувам стоманени :?: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не виждам никаква логика в това стоманените да са по-добри за зимата от алуминиевите, освен в това, че в снега може да заореш някой бордюр и да надраскаш алуминиевите.

Аз никога няма да сложа тенекиени, след като съм си виждал колата с алуминиеви. За вас незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не виждам никаква логика в това стоманените да са по-добри за зимата от алуминиевите, освен в това, че в снега може да заореш някой бордюр и да надраскаш алуминиевите.

Аз никога няма да сложа тенекиени, след като съм си виждал колата с алуминиеви. За вас незнам.

 

:smt017

 

Аз съм на същото мнение. Колата със стоманени джанти изглежда доста по различно, а все пак зимата си е 5-6 месеца. Но всеки си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "chavdarlk" - Алуминият при ниски температури става крехък и има опасност да се спука, при удар в дупка, при който, лятно време, джантата би се само изкривила. Това май е при най-евтините, следователно ниско-качествени, ляти джанти. Иначе друг проблем е солта, която уж би трябвало да ръсят по улиците ни, която не влияе хубаво на лака на алуминиевите джанти.

 

До "ВСИЧКИ" - При все-повече от новите автомобили, производителят препоръчва ляти джанти и за зимата. Че имаме дупки по пътищата - имаме, но и, че вече Застрахователите започнаха да изплащат обезщетения при такъв вид инциденти - и това е факт. При мен поне голямите удари (с опасност от изкривяване/чупене на джантата) са били 1 - за вече 4-5 години, така, че мисля, че си струва монтирането на алуминиеви джанти :) И щом сме на тази тема - не забравяйте: помпайте гумите с азот :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "chavdarlk" - Алуминият при ниски температури става крехък и има опасност да се спука ....

 

Иначе друг проблем е солта, която уж би трябвало да ръсят по улиците ни, която не влияе хубаво на лака на алуминиевите джанти.

 

С тия неща съм съгласен. Едно, че зимата дупките не се виждат като са пълни с вода, второ това със солта.

 

Иначе който има пари за зимни и летни лети джанти най-добре с тях да си кара. Аз предпочитам да си остана със зимни железарки :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не забравяйте: помпайте гумите с азот :)

Това защо?

Те ве4а са напомпани с азот(78%). Азота е с 95% 4истота в бутилките. За да я напълниш с азот гумата трябва да я изпуснеш поне 2, за да заместиш въздуха с азот. Така че за колко % повишение говорим?

А каква е ползата от помпенето им с азот?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ниска температурна зависимост. Т.е. като прегреят не се пренадуват. Но зимно време това не е най-страшното :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с азота вече не е на мода ;) .

Теоретично има някаква малка полза, на практика няма никаква.

Да не говорим, че азота е склонен да напуска гумите по-бързо от въздуха (даже и със специални вентили).

Вчера двама колеги си мериха налягането на гумите, като и двамата са ги помпали през лятото на около 30 градуса температура. На този, който е с чист въздух бяха спаднали с 0.3 атмосфери заради застудяването, на другия с азота - с 0.6 атмосфери...

А и аз не мога да разбера как точно ги помпат с азот - за да изгонят въздуха от гумата преди да уплътни, трябва доста повече азот да отиде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А и аз не мога да разбера как точно ги помпат с азот - за да изгонят въздуха от гумата преди да уплътни, трябва доста повече азот да отиде.

Масово, там, където се предлага помпане с азот, просто ти спадат гумата и след това я помпат. Което е грешно, но малко са тези, на които им прави впечатление (наблюдавал съм). И си тръгват доволни... А реално не са получили нищо срещу парите си - замервал съм (през лятото). Налягането в гумата се увеличава при шофиране точно толкова, колкото когато я помпам с крачната помпа в гаража. Само на 1 място (няма да правя реклама) съм виждал да помпат като хората - гумата се спада, след което се изсмуква въздуха от нея - тя буквално става четириъгълник. Едва след това се преминава към помпане с азот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ниска температурна зависимост. Т.е. като прегреят не се пренадуват. Но зимно време това не е най-страшното :mrgreen:

Съмнява ме тая работа. Аз работя с разли4ни газове под налягане ве4е 15 години и засега вси4ки се под4иняват на закона на Гей-Люсак :!: . Тъй като газовите смеси се ползват за дишане, работим с милибари и стотни от процента, така 4е точността не ни е проблем.

Според мен не е това причината.

Единствено са по малко пожароопасни, заради липсата на кислород в случай на идеално пълнене(100% N). Затова на самолетите гумите ги помпят с азот.

Другата седмица ще експериментирам и ще видим какво манометъра и термометъра ще покажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

относно "алуминиеви или стоманени джанти за зимата":

кобинацията луга + феродов прах е убийствена за алуминия!

+ всичко спомената по- горе/ за дупки , крехкост- не толкова.../

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След седмица експерименти имаме следния обобщен резултат:

1. Налягането(Р) на съд пълен с азот и на същия съд пълен с въздух, нагрети до една и съща Т се разли4ава 4ак на 3 -тия знак след запетаята. Тоест, в съда с азот, Р е по голямо с 0.004

2. Има разлика в скоростта на нагряването. Съда с въздух се нагрява с 3% по бързо от този с азот.

 

При вси4ки опити се от4иташе и околното налягане и Т.

 

Ползата от пълненето на гумите с азот сравнено с помпането им с въздух е колкото от сините пръскалки за 4иста4ките сравнени с обикновените. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих 16ки метални от ЕТ за Октавията. Взех Дънлоп 3Д, ама баланса нещо калпаво се получаваше. Викам на гумаджията - я дай да врътнем на машината само джантата... лили майкуууууууу... няма такава разнородна кривина.

 

Пиша това само за информация...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко не разбирам притесненията относно алЮмина през зимата, предишната ми кола е карана само и единствено на алЮмин (бате :mrgreen: ) - зиме и лете, при това с мега-стари джанти - бъбреци и да са се жулили или прецаквали повече през зимата, или да са се кривили дори предвид военните условия по пътищата на татковината - НЕ.

 

един единствен път ми е била кривена джанта - от паяк при вдигане. жуленето по бордюри е факт и през зимата и Но и през лятото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.