Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Реален разход


werz

Recommended Posts

 

Като гледам клипчетата, колите са с ръчни скорости и на 5-а с 4000 оборота са към 210 км/ч, така че предавателните числа са горе долу същите. Аз със 160 съм на около 3000-3100 оборота. След 2500 оборота (~140 км/ч) разходът отива над 7/100.

Софтуера по гаранция ли го смениха или имаше оплаквания?

Гаранционно, даде ми грешка "Master processor failure", като преди това имаше и "чудене" при леко каране и превключване в оборотите между 1600 и 2000, не можеше да се реши да вдигне предавката, а цедеше настящата. Сега в ниски обороти е много по-пъргава, а при галене на газта сменя на 1600 оборота. Обаче тази смяна на софтуер се отнася само за комбинацията на този двигател с DSG кутия.

 

Абе при дизела над 3000 оборота си е "ела излез"...

Че ние да не караме Мерцедес Актрос? CR двигателите си искат обороти, не може да се кара като SDI до 1500 оборота

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 587
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Izolini

    60

  • shaft

    38

  • PRR

    28

  • b3lq7a

    25

Най-много писали в темата

Няма дизел дето си иска обороти понеже защото се губи ефекта от единственото предимство на дизела т.е ефективността на двигателя във ниски обороти.Като искате високи обороти има бензинки.Обаче пак се чудя как с тези печки малолитражки по 100 кс се вдига 200 км/ч че и се карат със 160-180 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да се дефинира "високи обороти". За дизел това са оборотите над 4000, за бензин над 6000 (грубо). И не виждам проблем дизела да се кара на 3000 оборота. Реално Мица на магистрала винаги беше около 3000 (около 145km/h по борд, реални около 135). В тези обороти дизела продължава да е доста по-ефективен от бензиновия двигател. 

 

И за да не съм съвсем off-topic - Мицио до момента дава среден разход от 6.6-6.7. Това за 7000км, от които към 5000 извънградско с "прилична" скорост. Останалите към 2000 са навъртяна на доста къси разстояния в градски условия. При едно леко екстремно прибиране от Варна борда показваше 127km/h средна скорост и среден разход от 7.2/100. При останалите беше между 5.5 и 6.0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма дизел дето си иска обороти понеже защото се губи ефекта от единственото предимство на дизела т.е ефективността на двигателя във ниски обороти.Като искате високи обороти има бензинки.Обаче пак се чудя как с тези печки малолитражки по 100 кс се вдига 200 км/ч че и се карат със 160-180 .

 

Ами точно това е идеята, и мога да те светна веднага :) Не гледай само конете, ами и нютон/метрите :) Теоретично: при бензин 100 коня, ако те са 120-130, то при дизел 100 коня са 250. Ти сам го каза, аз само ще добавя малко - при ниски обороти 2х по-добра ефективност спрямо бензиновото... затова и си поддържат 180 и разхода е наполовина на бензиновият при тази скорост, няма никакви грижи изобщо. Големият двигател има и друга идея, освен "по-голяма максимална скорост". Отделно, като е по-голям двигателя, не значи, че може да достигне по-висока скорост (има много зависимости)... Пример: 2.2 дизел 155 коня 345 нютон/метра ми е сега колата - максимална скорост 185км/ч /реални - по табло показва 190+/ :)  Успях да й залепя 200 по нанадолно на права отсечка-с видимост "слънце" и без коли, които да застрашавам... Бях си пуснал Speedometer-а на телефона - GPS - 192км/ч отчете, като максимална скорост... :D  Със шкодата 1.9тди 105 коня 250 нютона - 197км/ч максимална реална скорост съм достигал /насираш си се направо, а вятъра е уникално чувствително нещо/, по табло беше към 210км/ч, малко по-малко/преди чертата...

 

При такива скорости на джипа съм с 3700-3800 оборота... Максимално на скоростната кутия й дават 3900, че издържа, а пък не много рядко, когато я сръчкам да "тръгне" - вдига си ги до 4100 об./мин. и превключва сама - но това са моментни стойности (ако я карам на 3900 продължително, сигурно ще умре). При шкодата не знам колко е било, ама със сигурност не е било по-малко от 4 000об/мин. Сега с чип-чето трябва да е доста по-различно. Алексей казва, че са паднали оборотите за сметка на предавката - на едно и също място преди се е движил на 3-та, сега на 4-та си върви със същата скорост, без да се товари. :) Което означава, че са паднали доста оборотите при нормално каране.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами точно това е идеята, и мога да те светна веднага :) Не гледай само конете, ами и нютон/метрите :) Теоретично: при бензин 100 коня, ако те са 120-130, то при дизел 100 коня са 250.

Само ще си позволя да добавя, че конската сила се явява една сметка между въртящ момент и обороти на двигателя. Това е и причината дизелов двигател да постига 100 к.с. с по-малко обороти на двигателя, но пък разполага с повече въртящ момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще си позволя да добавя, че конската сила се явява една сметка между въртящ момент и обороти на двигателя. Това е и причината дизелов двигател да постига 100 к.с. с по-малко обороти на двигателя, но пък разполага с повече въртящ момент.

 

Много благодаря за добавката :) Съгласен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, нещо не ви разбирам!

Карам 1,4 тси. Ето какво пише за въртящият момент и мощността:

Въртящ момент 250 Нм/1500 - 3500 об/мин Мощност 140 к.с.edit.png Максимална скорост 215 км/ч

Кажете за кои коли се отнася това, което пишете?

Питам най-добронамерено, защото няма как да измеря тези показатели.

Данните са от Дата.нет и съответстват на описаното в книжката на колата.

Редактирано от ААнтонов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Об

Колеги, нещо не ви разбирам!

Карам 1,4 тси. Ето какво пише за въртящият момент и мощността:

Въртящ момент 250 Нм/1500 - 3500 об/мин Мощност 140 к.с.edit.png Максимална скорост 215 км/ч

Кажете за кои коли се отнася това, което пишете?

Питам най-добронамерено, защото няма как да измеря тези показатели.

Данните са от Дата.нет и съответстват на описаното в книжката на колата.

Напълно си прав.При твоя мотор освен че мощността е по-голяма в сравнение с 1.6СR , но и до 4500 об/м постоянно се вдига докато при дизела е до 2750 об и после тепсия.Въртящия момент е същия и се постига максимален на същите обороти ,че и на бензиновия го задържа в по -широк диапазон до 3500.

Та колегите със дизеловия мотор над 3000 об/м колкото и да настъпвате файда йок а на мотора му се разказва играта.Но всеки сам си знае .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще си позволя да добавя, че конската сила се явява една сметка между въртящ момент и обороти на двигателя. Това е и причината дизелов двигател да постига 100 к.с. с по-малко обороти на двигателя, но пък разполага с повече въртящ момент.

 

Единствената причина за ефекта описан от теб е принудителното пълнене, а не типа на двигателя (бензин или дизел).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Об

Напълно си прав.При твоя мотор освен че мощността е по-голяма в сравнение с 1.6СR , но и до 4500 об/м постоянно се вдига докато при дизела е до 2750 об и после тепсия.Въртящия момент е същия и се постига максимален на същите обороти ,че и на бензиновия го задържа в по -широк диапазон до 3500.

Та колегите със дизеловия мотор над 3000 об/м колкото и да настъпвате файда йок а на мотора му се разказва играта.Но всеки сам си знае .

Сега остава да обясниш, как хем да държа 3000 об/мин., хем да развия скорост 190 - 200 км/ч, щото нещо не ми се получава ?!?

 

Машината е Passat B 5.5, 1.9 PD, 4Motion Variant, 6 manual.

 

Колкото и да съм опитвал, тези скорости ги развива при 4100-4300 об/мин.

 

Ако ме светнеш как се прави, комшийката която е новият му собственик, цял живот ще ни носи не само мед, ами каквото се сетиш !!!

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който иска да развива такива скорости , ако има къде, си купува 3 л дизел от по-новите или нагоре.Там не е необходимо да се дигат такива обороти а и двигателите и кутиите са конструирани за по-високи скорости.Какво да кажа друго , макар че въпроса бе за 1.6СR.Аз лично съм карал 3.0 л дизел на Ауди и на БМВ и там на 200км/ч са около 3500 об/м и мотора не го усеща( мах.скорост 245 км/ч заложена не 190 ).Така че,меда и нещо друго го пропускаме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който иска да развива такива скорости , ако има къде, си купува 3 л дизел от по-новите или нагоре.Там не е необходимо да се дигат такива обороти а и двигателите и кутиите са конструирани за по-високи скорости.Какво да кажа друго , макар че въпроса бе за 1.6СR.Аз лично съм карал 3.0 л дизел на Ауди и на БМВ и там на 200км/ч са около 3500 об/м и мотора не го усеща( мах.скорост 245 км/ч заложена не 190 ).Така че,меда и нещо друго го пропускаме.

Това за желаните скорости и съответния според теб двигател, ще се направя, че не си го писал...

Този Пасат, е стигал за 6.5 часа от Видин, през АМ "Хемус" до Каварна /близо 700 км/, и то не веднъж!

Автомобилът е 2001 г. и освен режийни - веднъж ангренажен комплект и уви - заради лакомията на бивш доверен механик - турбина. В момента е на малко над 400 000 км, шофира се всеки ден, а поне два пъти в месеца, пътува до Дряново.

От 2006 г., до 2014 г., съм го карал като чужд - без жал и мисъл, 140 000 км, включително градско, само на пълна газ.

Разбира се, обслужването е било само на ниво "макс", демек - най-добрите части, масла и прочие.

Та, малко ме съмнява, твоя опит с двигателите на ВАГ.

 

П.С.Защо да не карам с 200 км/ч, с двигател 1.9 пд, 131 HP, забранено ли е, или е само за 3-литровите ?!?

П.С.2. В последния ти пост, пишеш че 3-литровите, били на 3500 об/м, при скорост 200 км/ч, а имали ресурс до близо 250 км/ч - тогава на колко оборота биха били, а ?!?

Нещо избяга, посочената от теб граница от 3000 об/м, след която за дизелите било "смърт, черта, без полза" и прочие дивотии !!!

Мнения от "разбирачи" и "карал съм" - не, благодаря!!!

Виж, от "имал съм", повече бих ги приел.

Иначе, сега Съби като със 100 км/ч, е на 1800 об/м, да кажа че го мъча ли, или трябва винаги с 200 км/ч да го карам, че тогава е с 3600 об/м., да не се мъчи хайванчето ?!?

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi Q5 3,0 TDI с 200км. на 7-ма беше на 3000 оборота.

Н0Максималната скорост я достигаше на 6-та и тогава оборотите бяха над 4000.

А разхода при тези скорости беше над 12/100.

Това само за статистиката :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за желаните скорости и съответния според теб двигател, ще се направя, че не си го писал...

Този Пасат, е стигал за 6.5 часа от Видин, през АМ "Хемус" до Каварна /близо 700 км/, и то не веднъж!

Автомобилът е 2001 г. и освен режийни - веднъж ангренажен комплект и уви - заради лакомията на бивш доверен механик - турбина. В момента е на малко над 400 000 км, шофира се всеки ден, а поне два пъти в месеца, пътува до Дряново.

От 2006 г., до 2014 г., съм го карал като чужд - без жал и мисъл, 140 000 км, включително градско, само на пълна газ.

Разбира се, обслужването е било само на ниво "макс", демек - най-добрите части, масла и прочие.

Та, малко ме съмнява, твоя опит с двигателите на ВАГ.

П.С.Защо да не карам с 200 км/ч, с двигател 1.9 пд, 131 HP, забранено ли е, или е само за 3-литровите ?!?

П.С.2. В последния ти пост, пишеш че 3-литровите, били на 3500 об/м, при скорост 200 км/ч, а имали ресурс до близо 250 км/ч - тогава на колко оборота биха били, а ?!?

Нещо избяга, посочената от теб граница от 3000 об/м, след която за дизелите било "смърт, черта, без полза" и прочие дивотии !!!

Мнения от "разбирачи" и "карал съм" - не, благодаря!!!

Виж, от "имал съм", повече бих ги приел.

Иначе, сега Съби като със 100 км/ч, е на 1800 об/м, да кажа че го мъча ли, или трябва винаги с 200 км/ч да го карам, че тогава е с 3600 об/м., да не се мъчи хайванчето ?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе ти копирах поста защото имах чувството че питаш себе си а така все едно че аз те питам.Не се правя на остроумен и не споря а си казвам мнението с което не задължавам никого да се съгласява.Личностни характеристики не правя и не позволявам да ми правят.Приключих по тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не ми излизай с номера за "личностните характеристики", и не се прави на "ощипана госпожица"!

Обясни като човек, за оборотите над 3000, за максималните скорости и прочие!

Не ми хвърляй празни думи и после да "приключваш"!

Сигурно не се и замисляш, но за колеги, карали само бензинови двигатели до сега, думите ти направо ги стресират!

Хайде малко по-сериозно отношение!

Обоснове се, дай някой факт, а после се сърди!

Аман от дечурлига и нежни души!!!

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем ясно е, че дизела няма проблеми с високите обороти - ако някога е имал изобщо, защото не го знам това нещо... Дали е направен "тепсия", да "тъпче" или не, във високите - има друга причина и тя 100% не е високите обороти... И все пак, всяко нещо, което работи "под пара" се прецаква по-бързо - не е до дизел или до бензин... това е ясно.

 

ПП: Намерих хубави обяснения, които ще преведа от английски, за да могат повече хора да го прочетат - супер полезно за ограмотяване е, може би ще е добре да го сложа в нова тема, но за сега тук:

 

Човек пита: "Защо при дизеловият двигател червената зона започва от 4500об./мин, докато при бензиновите започва от 6500-8000 об./мин и като цяло, защо при дизеловият двигател границата е при по-ниски обороти?"

 

Обясненията:

Накратко, всичко е свързано с ниската степен/праг на изгаряне/запалване, плюс по-дълъг ход на буталото при дизеловият двигател.

Първо трябва да разберете разликата между двата типа двигатели - дизеловият двигател работи посредством компресия на горивото, подгряване и генериране на удар/експлозия, за да произведе мощност, докато бензиновия двигател е по-рязък /да се разбира "с по-къс ход"/ и се нуждае от искра, за да възпламени горивото и да произведе мощност от това. Понеже бензиновият двигател е по-рязък, с по-къс ход - то той прави повече обороти - докато при дизела - по-дълъг ход - по-малко обороти.

 

Това означава:

Мислете за бензиновият двигател, като за "леопард" - има леки кости, леко тяло и е много бърз, но не е достатъчно силен, за да убие лъв или носорог...

Дизеловият двигател е като "слон", той е бавен /с дълъг ход - повече време му трябва, за да извърши дадено количество работа/, и има много сила, но се нуждае от по-здрави крака, които да поддържат голямото му тяло - точно заради това той не може да бяга като "леопарда" /тежък е/, но е изпълнен с много сила и здравина. Под "сила/здравина" на "слона" се има предвид "въртящ момент" на двигателя.

 

Бензиновият двигател изгаря горивото, затова не се нуждае от тежки/здрави части, които да устоят на експлозията при компресирането - той не произвежда удар, за да работи - да, пак има компресиране на горивото, но много по-малко спрямо при дизеловия двигател. Ето защо 100 куб.см мотоциклети "реват"/развиват високи обороти/ като луди, те имат лека конструкция и къс ход, извършват повече работа за единица време.

 

Дизелът не се възпламенява лесно, както бензинът - дизелът трябва да бъде компресиран много, за да се възпламени, което означава, че цилиндровата глава, буталата, валове и т.н. - всичко трябва да бъде доста солидно направено/тежко и здраво (главно заради процеса по компресиране на горивото), като това забавя ходът на буталото.

 

И ето го отговорът на въпроса:

Дизелът изгаря по-бавно спрямо бензина и лимитът на повечето дизелови агрегати е около 4800-5000об./мин.

Внасяйки малко яснота към предната точка - в бензиновият двигател 95% от горивото бива изгорено, докато в дизеловият двигател не всичкото гориво изгаря при всеки цикъл/всеки удар (ход на буталото), заради по-бавното възпламеняване/изгаряне на дизеловото гориво - така малко количество дизелово гориво остава в цилиндъра преди да настъпи следващият цикъл - няма значение колко го "настъпвате", защото това малко количество останал дизел няма да изгори преди да настъпи следващият цикъл на буталото - това от своя страна лимитира оборотите и от там и червената зона.

 

Допълнение от друг човек:

Скоростта на изгаряне на дизелът е по-бавна от тази на бензина и при много високи обороти на дизеловият двигател има риск от отваряне на изпускателните клапани, докато все още протича процес на горене на сместа в цилиндъра. Увеличавайки оборотите над ограничените, особено на двигатели в които е заложено определена степен на застъпване на изгарянето и отваряне на клапаните, докато протича процесът на изгаряне в камерата/цилиндъра - рискувате тотално да унищожите двигателя, заради детонацията, която се получава в този момент.

Има още един аргумент, мже би, който гласи следното: при бензиновия двигател се контролира точната позиция на буталото, точната точка, в която да се подаде искрата/да се възпламени горивото/ и да започне изгарянето - докато при дизеловия двигател това не е така.

При дизеловият двигател основният начин за контролиране на запалването е: вариране на времето на впръскване на горивото съобразено с позицията/ъгъла на коляновия вал на двигателя.

При бензиновият двигател е важно да имаме студен въздух, който участва пряко във възпламеняването на горивото/изгарянето, докато при дизеловият двигател горивото се впръсква в цилиндъра с горещ въздух и това забавя изгарянето малко - изисква някакво време, преди сместа да се възпламени сама...

 

Финално: Дизеловият двигател не изисква МНОГО високи обороти, за да достави максимална мощност, но няма проблем, ако не се кара в ЧЕРВЕНАТА ЗОНА, защото двигателят е изчислен да работи оптимално ДО/ПРЕДИ ЧЕРВЕНАТА ЗОНА.

 

Така, че 3500-4000 оборота - НЯМА ПРОБЛЕМ, СТИГА ДА НЕ Е НАД ЧЕРВЕНАТА ЗОНА! Минем ли границата/червената зона - има опасност от счупване на двигателя, заради "некачествено гориво", "закъсняла детонация в някой от цилиндрите" и "отваряне на изпускателните клапи" - това нещо е тествано от много инженери с десетки години опит и тонове познания... Моля Ви, да не се правим на инженери и да заблуждаваме другите, че дизеловият двигател не работи над 3000 оборота и не върви и е опасно да се кара с толкова... Просто няма смисъл от високи обороти, защото не изгаря по-добре, но "поддържа". :)  Всъщност, може и да е опасно, но само, ако производителя е балък и го е направил "тъпо", или червената зона започва от 3000-3500 оборота.

 

Източник:

http://mechanics.stackexchange.com/questions/17808/why-does-diesel-engine-have-redline-much-lower-than-petrol-engine-redline

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София-Балчик, средна 111кмч, климатика пуснат от В. Търново нататък, 9.2 л/100. Сефте сипах 95 на ЕКО. Колата си върви и харчи както със всеки друг гнилоч...В неделя пътувам към Варна и ще зареждам и аз на тънко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

srservise:

Напълно си прав.При твоя мотор освен че мощността е по-голяма в сравнение с 1.6СR , но и до 4500 об/м постоянно се вдига докато при дизела е до 2750 об и после тепсия.Въртящия момент е същия и се постига максимален на същите обороти ,че и на бензиновия го задържа в по -широк диапазон до 3500.

Та колегите със дизеловия мотор над 3000 об/м колкото и да настъпвате файда йок а на мотора му се разказва играта.Но всеки сам си знае .

Колега, аз пък най-добронамерено ти предлагам, понеже очевидно ги знаеш нещата на теория, да се качиш при мен, за да видиш дали от 150 (когато съм на 3000 оборота) ще усетиш кога съм отишъл(или ще чуеш мотора да се мъчи) на 190 и дали е тепсия кривата ускорението. Може и да ти покажа колко е максималната скорост на 1.6CR - определено ще се шокираш. Ако пък не искаш да видиш как изглеждат нещата на практика - направи се пак на ощипана госпожица, разсърди се и спри да пишеш глупости. И се запиши на курс по философия - там ще можеш да си ръзсъждаваш на воля (и без грам аргументи) без да ти се смеят.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че постът ми е напълно извън темата, но не мога де се съглася с някои неща. Не знам авторите ли не са съвсем наясно или в превода има проблем. Накратко – защо максималните обороти на дизеловия двигател са по-ниски от тези на бензиновия. При бензиновия ограничението е от чисто якостна гледна точка, макар че винаги има преоразмеряване. Просто за максимална се приема честота на въртене спрямо която се оразмеряват детайлите, като най-критично звено обикновенно се явява мотовилката. И там някъде се праска да сработва ограничителя. Не че ако се превиши малко става нещо страшно. Но и няма смисъл да се тъпче там, защото мощността доста пада. В такива моменти все сещам за теста с обикновенна лада 1500 преди много години, която на втора предавка достига почти 8000 об/мин без да се разлетят части, а това е доста отвъд червената граница (6000). Но при тези обороти едва крета – я има една трета от мощността при 6000, я не. Както и да е. Нали дизелът ни е интересен.  Едната причина както се досещате отново е якостното ограничение на конструкцията. Тук въпреки малко по-тежките детайли, конструктивно не е никакъв проблем да се направи редлайн на 6000 оборота (то като се замисля някои от сегашните дисели са с ограничител на 5000, че дори и 5200) така че... Рестриктора който обаче взима превес е именно горивния процес, за който пише shaft. Проблема при дизеловият двигател е липсата на време. Време, което е необходимо за горивния процес. Защото, докато при бензиновия двигател имаме доста време, цилиндъра да се напълни с горивна смес, която да се сгъсти и хомогенизира и от момента на подаване на искрата да започне да гори и да изгори преди да се отвори изпускателен клапан. При дизеловия двигател, в момента при който бензиновия дава искра, тепърва започва впъскване на нафта, която трябва да се изпари, да оформи донякъде някакви зони подходящи за запалване, да се запали, да започне да гори (през което време всв още продължава да се подава гориво от дюзата) и да изгори – все неща за които бензиновия двигател разполага с много повече време. Именно затова при дизела рано-рано се достига една граница, границата на димност, при което ако не се намали цикловата порция нафта отзад става черна димна завеса. Именно за контрол на това се въведоха първоначално дебитомерите при дизелите. Примерно да кажем, че при 4500 достигаме границата на димност. Ако искаме още обороти, трябва да намалим горивото (което и правят регулаторите на старите дизели с ГНП, а днес вече с комън рейлите е още по-лесно), но намалим ли горивото ни пада и мощността въпреки, че спечелим някой друг оборот отгоре. Именно поради тази причина при дизелите се използва по-благодатния метод при който на практика работят в симбиоза с друг двигател – газова турбина (турбокомпресор), който позволява значително вдигане на средното налягане на цикъла и конфигуриране на желана характеристика на мощността (или както е по-модерно прословутия въртящ момент) в границите на работната зона на турбокомпресора. Сам по себе си дизеловият двигател оставен на атмосферно пълнене, без помощника си отстъпва по всички показатели на бензинов такъв, освен по к.п.д. и специфичен разход на гориво.

Не съм съгласен, че скоростта на горене на нафтата е такава пречка, просто цикъла е друг, ограничен по ереме (градуси по коляновия вал). Не съм съгласен, че съвременен дизел е чак токова сгъстен – 1:16 е доста по-малко от някогашните печки със степен на сгъстяване над 22. Не съм съгласен, че са дългоходови (не визирам корабни и локомотивни) – има си доста от т.нар. карета (хода е равен на диаметъра на буталото) или че това ограничава по някакъв начин максималните обороти.

А за тъпченето при по-високите обороти – просто с достигане на големите инерционни сили при високите обороти, трябва малко да се намали газовата сила с оглед разтоварване на конструкцията. А понякога просто толкова си може турбокомпресора. Доста индивидуално е.

То стана прекалено дълъг и безинтересен този пост, май.

 

Виждам, че Лъчезар е писал преди мен. Колега, максималната скорост си зависи само от максималната ти мощност. В смисъл без значение дали в коша на О3 има парен, бензинов, дизелов или какъвто и да е двигател, ако теглото е същото то  със 105 к.с. ще постигнеш едно и също. Виж за разни междинни дисциплини си прав - има си значение характеристиката на мощността.

Редактирано от Двигателист
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

То стана прекалено дълъг и безинтересен този пост, май.

...

Дааа, бе - безинтересен, ама друг път!!!

РЕСПЕКТ!!! Много хубаво е написано, много ясно и четимо!!! Аз много се радвам, че има човек, който да го обясни, защото аз съм прочел, превел и колкото разбрал-разбрал (не съм го учил, не ми е работа, само ми е интересно).

 

Аз лично много благодаря за написаното, за ограмотяването - хубаво е да се знаят тия неща!!! Дали да не го отделим в нова тема, защото тук ще изчезнат с времето и не са по темата...

 

Много благодаря!

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, постът е много полезен и интересен!

Мисля, че до голяма степен отговаря на повечето възможни въпроси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за предните няколко поста - много хубаво написано и много полезно.

А сега малко и по темата:

37 км (30 извън и 7 градско), без клима, на темпомат 95, средна скорост 67 км/час - 3,5/100. По-малко от това не мога...

 

post-12310-0-49815600-1470046428_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.