Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Единствения минус е по-високия разход спрямо Dunlop BluResponse на същия размер. Според производителя трябва да е 200 млл на 1 000 км, според мен е поне толкова, но на 100 км на извънградско и близо половин литър на градско.

Това е ключовия израз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

След две седмици и 4 000 км с гумите Dunlop Sport Maxx RT 205/55R16 91Y мога да кажа, че съм супер впечатлен от поведението им, както на сухо, така и на мокро. При потегляне трябва МНОГО да се постараеш, за да превъртят. Спират супер добре. На мокро отвеждат страшно много вода, личи си по опашката зад колата. При висока скорост до супер стабилни. Вчера им направих екстремен тест, от Метро Плевен до Джъмбо на Богров за 75 минути. В нито един момент не съм почувствал нестабилност на колата заради гумите.

Единствения минус е по-високия разход спрямо Dunlop BluResponse на същия размер. Според производителя трябва да е 200 млл на 1 000 км, според мен е поне толкова, но на 100 км на извънградско и близо половин литър на градско.

Ице, надявам се, че разбра защо така горещо ги препоръчах по нагоре в темата и ако помниш се завърза един спор...

За разхода нямам база за сравнение с други гуми, но ми прави впечатление, че третото лято /купих ги като взех колата и това лято ще им е трето/ вече возят по твърдичко но може и да си въобразявам защото зимните са 195/65/15 CONTINENTAL TS 850 на метални джанти и нямам база за сравнение но и да е така го отдавам на най вероятно по твърдия и здрав протектор който е нужен за да се покрие този скоростен индекс "Y".

Редактирано от ivanstoyanovvvv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже започнах сезона със старите Dunlop имам прясна база за сравнение. Возят по-стегнато, през фуги и малки неравности волана не се мята както преди. Освен това реакцията на движението на волана е доста по-бърза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях в голяма дилема днес, но накрая сложих Фулда... Много се колебах дали да не са точно това Пирели. Исках да мина на 215 55 17(зимни такива карам и смятам,че това е по-добър размер за моите нужди) от стандартния 225 50 17 и нямаха друго налично освен Фулда спорт контрол 2. Държах да са с предпазващ ръб за джантата, висок скоростен индекс и усилен борд. Първо впечатление е, че е много мека гума, спира добре и вози меко и тихо. Още са на 30км, ще видим след време. Йетито е малко по-твърдо и имах нужда от леко подобрение на возията.

Ивчо, аз закупих днес Fulda sport control 2. Щом ги монтирам ще кажа отзиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същите са мойте, 2ра версия... Да ти кажа след 500км вчера на магистралата усетих тресене във волана. Хубавo, че минавах покрай Благоевград и в сервиза на ЕТ(външен е, но познавам Данчо оттам, негов е) и спрях за баланс. Каза ми, че или колегите му от Маргел не са гу балансирали изобщо или ще права рекламация... Балансира ги, след 1000кмще видим!

 

Единствения сервиз на ЕТ, за когото мога да кажа добра дума е този в Благоевград. Момчетата са ОК и влязох вътре, без да очакват някого - ред, порядък и коректно отношение. Спокойно мога да ги сравня с Трансексперт! Ако имах гаранционна Шкода, само при тях щях да ходя!

 

Пс. Ако имаш опция смени ги. Найстина 3 от 4ри дадоха голямо отклонение...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последните години има доста такива отзиви от Фулда, за съжаление. Дано проблемът е в маргел, а не в гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано Ники, ако не ще има рекламация и замяна. Сега ще видя до седмица ще съм минал и повече от 1000км. Много неприятно тресене беше от 120 до 160-70кмч. Смисъл или се влачиш или караш с 180кмч и нагоре. На Благоевград бях с 13л на 100км разход...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вибрации при високи скорости предполагам причината е крива джанта.

Не е изключено при монтажа да е допусната грешка в балансирането и при последващия баланс това да е отстранено,  но ако вибрациите продължават- обърнете се към друг майстор гумаджия за предпочитане с възможност за изправяне на джанти. Той ще прецени за какво става въпрос преди да хабите нерви да рекламирате гуми. Като казвам майстор нямам предвид ЕТ или непременно да е лъскав сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за да не пълня форума с излишна информация ще попитам тук, пък и темата е свързана до някаква степен. По заводски данни, единствената 15-ка която мога да сложа е 195/50, с такива съм и сега, но честно казано имам чувството, че усещам дори фасовете през които минавам, а и на 2 месеца ходя да изправят по някоя джанта.Искам 16-ка, но те са дори по-ниски, а карам "прилично много " за да се лиша от комфорт. Та въпроса ми е, ще имам ли някакъв проблем ако сложа 195/55/15 и дали изобщо ще усетя някаква разлика, знам, че колата ще се надигне малко, но дали има някакъв друг проблем ? Просто се случи така, че един мой приятел си купи нови летни гуми BF Goodrich преди 2 месеца, но колата реши, че не си харесва мотора и сега ще ги продава, та мога да се споразумея с него за някаква прилична сума. И ако може мнение за тази марка, тъй като съм я чувал само като име. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BF Goodrich са прилични гуми.

Бърза справка показва,че това което си замислил не е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вибрации при високи скорости предполагам причината е крива джанта.

Не е изключено при монтажа да е допусната грешка в балансирането и при последващия баланс това да е отстранено, но ако вибрациите продължават- обърнете се към друг майстор гумаджия за предпочитане с възможност за изправяне на джанти. Той ще прецени за какво става въпрос преди да хабите нерви да рекламирате гуми. Като казвам майстор нямам предвид ЕТ или непременно да е лъскав сервиза.

Не беше от джанта... Като сваляха старите ги прегледаха и нямаха криво. По-скоро кофти баланс или след "улягане" на гумата леко се е променил баланса. Вече 1500км след баланса нямам проблеми. Гумкте са ОК, тихи, спират добре, странично държат в завой и на мокро доста. Общо взето не е лоша гума. Ще я видя след 1-2 сезона как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 "По заводски данни, единствената 15-ка която мога да сложа е 195/50, с такива съм и сега, но честно казано имам чувството, че усещам дори фасовете през които минавам, а и на 2 месеца ходя да изправят по някоя джанта.Искам 16-ка, но те са дори по-ниски, а карам "прилично много " за да се лиша от комфорт. Та въпроса ми е, ще имам ли някакъв проблем ако сложа 195/55/15 и дали изобщо ще усетя някаква разлика, знам, че колата ще се надигне малко, но дали има някакъв друг проблем ?"

 

На Румстъра ми (1.6тди) му монтирах 195/60/15, въпреки, че според всички калкулатори не може... Малко се вдигна, леееко по-тромава (много леко) при старт, но возията стана СУПЕР. Вече не се притеснявам толкова от пътната настилка. Основното ми замисляне беше дали ще влезат в калниците, и дали ще опират на корите на подкалниците при пълен завой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 "По заводски данни, единствената 15-ка която мога да сложа е 195/50, с такива съм и сега, но честно казано имам чувството, че усещам дори фасовете през които минавам, а и на 2 месеца ходя да изправят по някоя джанта.Искам 16-ка, но те са дори по-ниски, а карам "прилично много " за да се лиша от комфорт. Та въпроса ми е, ще имам ли някакъв проблем ако сложа 195/55/15 и дали изобщо ще усетя някаква разлика, знам, че колата ще се надигне малко, но дали има някакъв друг проблем ?"

 

На Румстъра ми (1.6тди) му монтирах 195/60/15, въпреки, че според всички калкулатори не може... Малко се вдигна, леееко по-тромава (много леко) при старт, но возията стана СУПЕР. Вече не се притеснявам толкова от пътната настилка. Основното ми замисляне беше дали ще влезат в калниците, и дали ще опират на корите на подкалниците при пълен завой.

Благодаря за отговора колега, както разбирам и ти си "нарушил" размера с 5% във височината. Мен не ме притеснява това дали ще влезе, те и 205/55/16 влизат, притесненията ми са отсното това, да не повлиае някак на окачването, въпреки че едва ли има голяма разлика в теглото на гумите. Иначе и аз си играх с тези калкулатори и при мен също излиза в червено. Но пък ако тръгна да търся гуми, според модела и двигателя ми дава, че мога да сложа този размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече 3-месец е с тях Румстъра и не съм забелязал никакво негативно влияние при каквито и да е условия и скорости (до 200 - за проба). Аз лично съм много доволен.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Понеже ми трябваха нови летни гуми за колата, се зачетох тук и из нет-а, за да добия представа към какво да се ориентирам. Голямо чудене падна с толкова инфо. Ако бях на 19", щях да взема гумите от Самуил след като си смени неговите и да приключа въпроса, ама колата ми е идеална със 17", че си я бъхтя къде ли не. За късмет (по стечение на обстоятелствата), колегата frass - Никола от Варна, имаше за продаване същите гуми - "Good Year Eagle F1 Asymmetric 3" (на 3 месеца) с моя размер 225/45/17 и набързо се уговорихме като имам път към Варна да мина да ги взема. Миналата седмица имах път към Румъния и на връщане минах и сложих новите чепици. Врътнах им над 1500 км. и в жегите и под дъжда и мога да кажа, че съм много доволен от тях и на сухо и на мокро. Явно добре отвеждат водата и колата се усеща стабилна на мокро с малко по-висока скорост дори. Добре се държат и в завои при не малка скорост, както и при спиране с висока скорост. Волана не трепва грам при спиране и колата не променя траекторията изобщо. Явно и джантите са идеални. При натискане на спирачка и намаляване от 150, без да държа волана, колата седи в лентата без никакво отклоняване. При потегляне няма превъртане и приплъзване. Изобщо, въпреки само 1500 км. и една седмица с тях - мога да кажа, че съм много доволен! Ако някой реши да пазарува - няма да сбърка!

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

   Приятели,колата ми е Шкода Фабия комби 2002г/1.9 тди 100кс/.Предстои ми смяна на летните гуми. Гумите в момента са с размери 185/60/15. Имам чувството,че колата леко,,люлее'' с този размер гуми. Препоръчани от завода производител са 195/50/15 или 185/55/15. Дилемата е: дали да сменя размера с препоръчаните или да продължа със стария. Амортисьорите са проверени. Ще се радвам на вашите мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Някой замисля ли се вече за летни гуми? Аз - да :)

Мнения и препоръки преглеждам за 205/55/16

 

Та някой знае ли за някаква актуална класация ( ревюта ) за летни гуми за 2018?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз даже съм поръчал и възнамерявям до края на седмицата да съм ги сложил. Времето навън вече си е за летни от всякъде. Остават може би 1-2-3 дни, които ще са за зимни гуми (по студенички), но това е.

Писах и в другата тема, но ще взимам Hankook Ventus prime 3 K125 =)

 

Мисля, че това е най-пресният тест на ADAC. Аз лично не се водя по тестовете много, но поне за ориентир става :)

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2018_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=313499&SourcePageId=31821

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой замисля ли се вече за летни гуми? Аз - да :)

Мнения и препоръки преглеждам за 205/55/16

 

Та някой знае ли за някаква актуална класация ( ревюта ) за летни гуми за 2018?

 

Aко гледаш високия клас: Dunlop SportMAXX RT 2(не гледай SportBlueResponse),Continental PremiumContact 5 и новия Bridgestone T005.Бих ти предложил и Pirelli Cintutaro P7,но имат дефект да се цепят без причина.Иначе няма такава управляемост на колата с тях,като в релси е.

Uniroyal RainSport 3 също много добри,особено на вода,но бързо свършват.Ниския клас Dayton Touring 2 стават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 205/55/16 са само DUNLOP SPORT MAXX RT, няма SPORT MAXX RT2. Или поне при никой вносител ги няма. В сайта на Дънлоп RT2 започват от 17 цола. За 16 цола само RT. Аз също скачам в такива. Втори пореден комплект. Много съм доволен.

Редактирано от ivanstoyanovvvv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз даже съм поръчал и възнамерявям до края на седмицата да съм ги сложил. Времето навън вече си е за летни от всякъде. Остават може би 1-2-3 дни, които ще са за зимни гуми (по студенички), но това е.

Писах и в другата тема, но ще взимам Hankook Ventus prime 3 K125 =)

 

Мисля, че това е най-пресният тест на ADAC. Аз лично не се водя по тестовете много, но поне за ориентир става :)

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2018_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=313499&SourcePageId=31821

Аз нямам никакъв практически опит или възглед, но на базата на изписаното май си се ориентирал супер цена/качество с твоя избор :)

 

Aко гледаш високия клас: Dunlop SportMAXX RT 2(не гледай SportBlueResponse),Continental PremiumContact 5 и новия Bridgestone T005.Бих ти предложил и Pirelli Cintutaro P7,но имат дефект да се цепят без причина.Иначе няма такава управляемост на колата с тях,като в релси е.

Uniroyal RainSport 3 също много добри,особено на вода,но бързо свършват.Ниския клас Dayton Touring 2 стават.

Гледам високия клас.

Зимните са ми Continental WinterContact TS860 205/55 R16 91T и съм мн доволен.

Та някак си понеже имам опит само с Conti ме влече към Continental PremiumContact 5 за летни :) Ама гледам по ревютата ги дават леко по шумни от останалите във високия клас.

Някой има ли ги? Да сподели дали наистина го има тоя шум?

Попринцип колата я карам на дълги разстояния със спящо дете на задната седалка, да не вземе да се събуди :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М да, вече гоня цена/качество, тъй като жената (заради детето) вече не ми дава да карам както си искам :( И съответно "яките" гуми малко губят смисъл за мен :(

Летния Ханкук не знам дали ще е добър, но съм много доволен от зимния, за това тръгвам в тази посока.

Колкото до Континентала, имай на предвид, че на един и същи размер, TS 860 и Premium Contact 5 има ЯКА разлика в твърдоста на бордовете. Особено на отношение като 55. Със зимния всичко е наред, летния е с по-меки бордове и колата се "клати". Последното те вълнува само ако обичаш на натискаш. Във всяко останало отношение, Premium Contact 5цата е отлична гума! Миналото лято такива простотии съм правил с Октавията, че не е истина. Гумата държеше зверски!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще, ама няма да е сега. Вчера ми се обадиха от Примекс, че наличност йок...След десетина дни ще е :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери и в    https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/index.php

 

Ноите зимни са от там, и съм много доволен от тях,както и от обслужването и цената.

Редактирано от Kograman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.