Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

NEXEN NBLUE 4 SEASON 91T 4PR 195/65 R15 застават на 4то място според auto build тестовете за тази година.

Добро поведение при тестовете за: Snow circlе, Wet braking /cold/, Wet handling /cold/, Wet handling, Dry braking и шум (Cabin noise).


 


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Браво на Диана! Успяха да ми дръпнат 4 Мишелин Пилот Спорт 4 225/40/18 92У от Варна за един ден. Това май е за бял списък :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ако викате мобилна смяна, препоръчвам тези хора - https://www.facebook.com/mobilenservizpitstop/

40 лв за 17ки, работят със силиконов накрайник на пистолета и са много готини!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живот и здраве, след около седмица ще имам наблюдения върху ContiPremiumContact 6 FR - 225/45/17 91Y и тогава ще споделя.

В крайна сметка ги поръчах от ЕТ. Цените там са повече от прилични...

От снощи съм с летните. Монтираха ми ги в ЕТ. Чудесен екип имат в Сливен...

Пристигна точно това, което исках и дота е 0518.

Сложих ги на "новите" си джанти - 17" и въпреки моите очаквания и повишеното налягане в гумите - 2,3-2,35, возията НЕ се влоши. Даже по павета е по-добре от 15"-ките (зимните). Сега я усещам доста по-стабилна. Може би е заради по-малкото ЕТ (офсет 33мм) на джантите.

Ще видя какво ще е отражението върху разхода...

 

До този момент само положителни впечатления :plate_skoda:

post-12310-0-83200800-1522924600_thumb.jpg

post-12310-0-50032100-1522924608_thumb.jpg

post-12310-0-30125300-1522924617_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко трябва да е според теб?

На капачката на резервоара на таблицата пише при до 4 човека без багаж - 2,2...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата оригинално с този размер ли е? Ако да - каквото пише на капачката. Аз съм на същия размер(фабрично), със същите гуми, даже и ДОТ и предните са ми на 3.4 (три цяло и четири) в момента, защото пътуваме 4 човека + багаж. Производителя така казва, аз слушам и изпълнявам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес и аз бях на гумаджии и на мен ми направиха гумите на 2.3 , комфорта си ми е ОК и като се сгрее повече ще погледна дали по магистралата показва следи от прегряване на външната част от протектора (аз така знам , че се разбира меко ли е на гумата или не).

Инак с 4 човека и пълен багажника гумите са си ОК (не оригинален 205/45/17)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката на резервоара на таблицата пише при до 4 човека без багаж - 2,2...

Това налягане за точно този размер гума ли го дават на капачката? Защото и на мен ми се вижда малко. Една по сериозна дупка и гумата ще се свие до удар в джантата. При този размер щом не усещаш разлика в комфорта спрямо по-високите и зимни гуми, значи е още една предпоставка летните да са недонапомпани. Може би на 2.5 - 2.6 нещата ще си дойдат на мястото. Но тогава и возията ще се промени.

 

Саше, това 3.4 не е ли опасно? Лятото на магистралата ще се увеличи до 3.6 със сигурност. А може би и нагоре. Което е стойност, близка до транспортната за автомобил, излязъл от завода.

 

Аз 225/40/18 и 225/45/18 ги карам на 2.7 до началото на големите жеги. А почнат ли високите температури ги правя на 2.6. С което целя да не подминавам 2.9 -3.0 при загряване на гумата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шлепа си тежи доста. Аз като съм с багаж, също ги млатя на 3. Не помня какво точно пишеше на капачката, но и на мен ми направи впечетление че е повече от октавията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се катерите по тротоари и не минавате през трапове- дадените налягания на капачката нарезервоара са о.к. но понеже на много места такова движение е табу не само може а и трябва да завишите налягането на гумите- особено ако са нископрофилни, още повече ако колата е тежка.

Лично аз карам със съвсем леко завишени предписани стойности- колкото налягането да не пада под нормите, но пътищата и паркингите ми са о.к. Така окачването не се товари с повече вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко излъгах, задните са ми на 3.4 ...

Тия не съм ги пробвал, но премиум контакт 5ца, на 35 градуса и каране 200+ в продължение на километри, беше вдигнал 0.1 налягане само.

post-13784-0-56842200-1523007106_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То много зависи и как го мериш, на повечето бензиностанции манометрите са мижи да те лажем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шлепа си тежи доста. Аз като съм с багаж, също ги млатя на 3. Не помня какво точно пишеше на капачката, но и на мен ми направи впечетление че е повече от октавията.

При мен за 17ките дават 2.3 до 2.7 според натоварването. Гледам да карам на 2.5.

 

..., беше вдигнал 0.1 налягане само.

Това означава, че гумите са пренапомпани. Това е много добре за разхода, но пък е зле за сцеплението. Гумата нито загрява, нито има нужната контактна площ с пътя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами били са напомпани по предписание. Нещо от сорта на 2.3 ако не ме лъже паметта. Според мен значи, че каналите за охлаждане си вършат добре работата :) Все пак, когато скоростния имдекс е H, не би трябвало теоритично да им е проблем каквото и да е до 210, а реално и доста повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си за азота.

 

 

Необходимо ли е да помпим гумите с азот? Дава ли това някакво предимство или е просто модно да имаме цветна капачка на вентилите? Сега тази услуга се предлага не само в големите сервизни центрове, но и в почти всеки вулканизатор. Навсякъде ни убеждават в необходимостта от замяната на безплатната газова смес от 78% азот, 21% кислород и малко примеси, наречена въздух, с технически азот - същата газова смес, но с азотно съдържание от 95%. Естествено, това е придружено от задължителните аргументи в полза на азота. Е, нека помислим сериозно върху тях.

 

 

 

Аргументи и факти

 

 

1. Повишена стабилност на налягането в гумите. Коефициентът на топлинно разширение на азота е значително по-нисък от този на въздуха и затова нагряването или охлаждането на гумата не влияе на налягането в нея. Убеждаването в температурна стабилност (независимост на налягането в гумата от температурата) в затворен обем противоречи на физичните закони на Шарл (p/t=const), Гей-Люсак (коефициентът на обемно разширение на всички газове е еднакъв). Тоест разговор за това, че поведението на азота, затворен в автомобилната гума, е различно от това на въздуха е нецелесъобразно.

 

 

2. Молекулите на азота са по-големи от тези на кислорода, поради което азота по-трудно се просмуква в микропорите на автомобилните гуми и те губят налягане значително по-бавно. Наистина размерът на молекулата на азота е 0.364nm, а на кислорода - 0.346nm. Тази разлика е пренебрежимо малка. Здравата автомобилна гума може да задържи налягането с години, а ако губи налягане - то това е през съединението на борда с джантата или през неизправния вентил, докато старата и напукана - спада, с каквото и да я напомпим. Ако все пак приемем, че размерът на молекулата на азота пречи за преминаването през микропорите на гумата, то тогава какво остава след време в напомпена с въздух гума? Почти чист азот? Значи след няколко безплатни препомпвания с въздух сами ще получим в гумите си газова смес с 95% азот.

 

 

3. Икономия на гориво. Напомпеното с азот колело е по-леко от напомпеното с въздух. Следователно се намалява натоварването на окачването на автомобила и значително се понижава разходът на гориво. Железен аргумент. Това че азотът е по-лек от въздуха, наистина води до това, че колелото, напомпено с азот, е по-леко. Но колко? Масата на кубически метър въздух със съдържание на 78% азот е 1.29 кг, а на чистия азот - 1.25 кг. Обемът на една гума 165/70R13 е около 20 литра, с надналягане 2 кг/см2, тоест в напомпената гума има около 60 литра газ. Значи азотът ще тежи 0.0750 кг, а въздухът - 0.0774 кг. Разликата в теглото се получава в размер на 2.4 грама!

 

 

4. Азотът предотвратява стареенето на гумата и корозията на джантата, тъй като не съдържа влага, масло, прах и частици, които намаляват трайността им. Първо, нищо не пречи, ако имаме опасения за трайността на гумите, да ги помпим на големи бензиностанции или сервизи, където компресорите задължително са снабдени с филтри, влаго- и маслоуловители. Второ, отвън на автомобилната гума действат значително повече разрушителни фактори: освен кислород има ултравиолетови излъчвания от слънцето, асфалт, гориво, масло, луга, сол и други химикали за размразяване на леда и какво ли още не.

Решете сами с какво да помпите гумите на автомобила си. Може би не е далеч времето когато ще дойде модата на неона, аргона или ксенона..

Редактирано от srservice
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

спрял съм се на Vredestein Sportrac 5 или Hankook Ventus Prime 3 K125 (205/55 R16). Имате ли наблюдения за тях?

Поздрави

 
 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vredestein Sportrac 5 - 205/55 R16 91v - страхотна гума :)  Шумна е ("фффшшшшш" чуваш през цялото време), но при всякакви условия се държи страхотно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфо за Continental Premium Contact 6 в 225/45/17 след около 1400 км.

 

За мен не е изненада, но гумата е един път. Имам две "тестови полета" за гуми и на двете се справи меко казано отлично. Единствено не съм я пробвал на мокра настилка, но стартове, спиране и завои - безупречна. Супърба е изключително тих, така че за шум не мога да коментирам. Не усещам типичната мекота на бордовете, но това е доста субективно според размер и налягане.

 

п.с. - Примекс все още не са получили Ханкук в някой от масовите размери (като моя), което е ТРАГЕДИЯ. Жалко за готиното отношение и цените, които имам там, но се явяват безполезни...

 

 

Отностно азот-а, не си губете времето и парите.

Ето няколко аргумента от мен:

1. На първо място, за да е на 100 % пълна гумата с азот, трябва да се "изгони" въздуха. Това на гумаджийница може да се случи по един единствен начин. Спадане на гумата докато е на джантата, пълнене с азот и така 5-6-7 пъти. Познайте дали някой някъде ще го направи.

2. Вероятността газа в бутилката да е азот (или пък 100 % азот) клони към 0.

3. Азота не е с чаааак такива характеристики с каквито често биво изтъкван и хвален.

4. Така или иначе трябва да си проверявате гумите периодично за налягане. Ако някъде има подкривен борд на джантата или пък прецакан винтил, азота не ще ви спаси.

5. Производителите на автомобили и гуми са взели предвид това, че се карат с атмосферен въздух и има флуктуации в налягането. Пример:

Както писах и по-горе, на моята кола задните гуми се правят на 3.4 BAR при повече багаж и пазажери. Гумите ми са със скоростен индекс Y. Сигурен съм, че няма да има проблем ако задните гуми са на 3.4 BAR, колата е натоварена и я карам с 300 кмч. Знам, че и двата производителя са взели предвид всички параметри преди да поставят индекси и указания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Conti Premium Contact 5 FR vs Conti Premium Contact 5

какво е това FR? тези с борд дето имат?

 

edit: сам си отговорих :)https://www.gumi365.bg/gumi-s-vunshen-bord

Редактирано от HOT__SPOT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, "човека" все пак е бивш катаджия и то канцеларски плъх. Ти по-голяма експертиза по произволен въпрос, можеш да получиш от служителка на Български пощи...

Това за Ханкука е добра новина. Бях писал преди за Фулдата. Супер гума, но на третия сезон вече със доста остарял материал. То е малко субективно де. Защото ако човек дъни по 20К на лято, това няма значение...

Аз съм с тази Фулда, засега съм доволен. Мисля на 3-тата година да ги сменям, повече надали ще изкарат.

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/fulda/sport-control-24540r18-p-202193.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да ти остане дълбочина, ще видиш едни пукнати (от стареене) в каналите за охлаждане и измежду ламелите. Дали са реален проблем или не не знам, но за моето каране не ми се рискува. Говоря обаче за Ecocontrol HP. Предполагам, че същия проблем би имало и при Спорт Контрола. За допълнително инфо, ако не ме лъже паметта, моя комплект беше словенско производство, макар че едва ли има значение къде са произведение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.