Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Първия сезон и най-долнопробния китаец може да се представи добре , втория и особено третия може да се каже , че стават.

Аз съм много доволен от Нексена как се представи на мокро , ам са на 2000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Енерджи са ,може би има значение за кой пазар са. Тихи,комфортни и поведението им е доста добро за размера,а аз несъм от кротките шофьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четвърта година карам с енерджи сейвър - гума като гума. Като ви слушам тук, всички може да станете пилот изпитатели към някоя фирма за гуми. Как точно усещате най дребните детайли с различните гуми незнам. Карал съм сумати коли и гуми и не мога да направя кардинални разлики както ги обяснявате. Като сложа зимните Конти TS850 усещам колата единствено, че с една идея по малко приплъзва при рязка газ на първа и втора. С енерджи сейвъра вече сигурно са на 50к, нямам никакви грижи. Спирал съм екстремно - кове, не преплъзва, abs-a не се активира. Аквапланинг с висока скорост - не мърда. Нарочно съм е предизвиквал в завой с необичайно рязка маневра - не отлепя от пътя. Всички гуми ми шумят по един и същ начин. На гладък асвалт са тихи, на грапав си шумят. Не мога да си обясня, как гума няма да шуми на грапав асвалт. За мен гумите са ми ок, за 50к са сигурно с повече от полувин грайфер и нито са станали на дърво, ни нищо, ще си ги карам докато свършат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази гума е висок клас, издържа на голям пробег, комфортна, тиха, на сух път е отлична, но на мокър терен има какво да се желае. При първите капки дъжд отпусни газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Янко, точно факта, че за 50к са с повече от половината грайфер показва какви пластмасарки са. Предишната кола я взех с тригодишни мишлен примаси. За едно лято(около 10к) грайфера почти не беше мръднал. Кулминацията беше когато на баир на мокър асвалт при изпреварване на трета започна лудо буксуване и си изкарах акъла, а далеч не бях натиснал газта до долу. Като се прибрах веднага поръчах нови гуми и тези отидоха на боклука с 5,5 мм грайфер.

В крайна сметка всеки си има субективно усещане и мнение за "що е то добра гума". За мен по добрата е по меката гума. Да, има по голямо съпротивление при търкаляне и свършва по бързо, но и сцеплението е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Цецо го беше казал по-напред в темата. Хубави гуми и накладки - бързо свършват. Мишелин под 18 цола са трагедия от 10 години насам. Не защото не могат, а защото си промениха таргета. Правят "американски гуми" (дълъг пробег, без особен перформънс) и в големите цолажи правят за автомобили по 400 к.с. +.

 

На първият ми автомобил (Вектра 89та) съм карал с 15ки, като тогава имаше и Пилот Праймаси и Пилот Спорт в тия размери. Както и Пилот Алпин, ако правилно съм запомнил имената на моделите. Беше около 2007г.

 

 

p.s. - И бърз репорт за Премиум Контакт 6 след около 3000 км. - Безупречна във всяко едно отношение. Това, което предлага гумата, далеч надминава възможностите на Супърба. Няма как да я "притесни". Магистрала, завои, мокро - супер е! В крайна сметка не съжалявам, че Примекс се замотаха с Ханкука (май още нямат в моя размер) и взех 6цата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Янко, точно факта, че за 50к са с повече от половината грайфер показва какви пластмасарки са. Предишната кола я взех с тригодишни мишлен примаси. За едно лято(около 10к) грайфера почти не беше мръднал. Кулминацията беше когато на баир на мокър асвалт при изпреварване на трета започна лудо буксуване и си изкарах акъла, а далеч не бях натиснал газта до долу. Като се прибрах веднага поръчах нови гуми и тези отидоха на боклука с 5,5 мм грайфер.

В крайна сметка всеки си има субективно усещане и мнение за "що е то добра гума". За мен по добрата е по меката гума. Да, има по голямо съпротивление при търкаляне и свършва по бързо, но и сцеплението е различно.

И какво те кара да мислиш, че в същата ситуация със супер, мега гумата, нямаше да се случи същото?

От къде знаеш, предишната, за тия 3 години, къде, и как са съхранявани гумите?

Дали не са седяли 3 години в някой влажен склад и да са монтирране като чисто нови?

Как са експлоатирани?

 

Мога да продължавам дълго. В предходния си пост, съм си казал каквото мисля.

 

Дай боже всекиму, чисто нови гуми, когато си пожелае.

Редактирано от yanko78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което пиша е само собствен опит. На тестове не вярвам, на марки не робувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ти в пост #500 си го написал. Потвърдих с пример, който ми е минал през главата. И аз не робувам на марки, просто мишлен не бих си купил вече. Колкото до тестовете - да, не са 100% критерий, но все трябва нещо за база.

 

Иначе от спорт контакта, с който дойде шкодата, за 2000 км, предвид и дъждовете последните дни останах с доста добри впечатления. Ще видим как ще е след още 1 - 2 сезона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз последно взех 17ки Мишелин - 225/45/17 от https://medina-med.com/чисто нови гуми с монтажа ми излязоха на доста добра оферта.. Карам второ лято с тях и съм много доволен, в пътя се държи много добре, спира си, когато и дам газ не ги върти много :D Като цяло съм заклет фен на Мишелина :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех Seiberling Touring 2, непопулярна марка, а от към качество какви ще излязат, времето ще покаже. На мокър път не ми се е налагало да ги пробвам. Направи ми впечатление, че са доста тихи, не знам това признак на какво качество е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Seiberling са доста популярни сред служебните автомобили най вече заради твърде ниската цена. Баща ми имаше впечатление от тях от летните със старото им име Dayton и то беше за лоша гума дори и като нова.

На шкодата този сезон и сложих най-новия модел Bridgestone Turanza T005. Много малко съм я карал за някакви изводи но при при по твърдо спиране досега не е имало приплъзване. А и не ми се видяха много скъпи. Размер 195/65/15 ми излезе 105лв с монтаж и баланс

Редактирано от Targov_sl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

                  Аз купих на Немъртвия, ето това - https://autospot.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%B8/1/%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8/33226/uniroyal-rainsport-3-225-40r18-92y-xl

 

Направо съм влюбен в тази гума. Вярно, че съм минал едва около 1000 километра, но пък бяха и на мокро, и на сухо, и на студено, и на жега. Гуметата са супер.

 

Меки и тихи са, нямам забележки. Допускам, че животът им няма да е повече от два, с мъка и компромис - 3 сезона, но пък и не искам, и не очаквам повече от тях.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

От месец съм с Goodyear eagle f1 asymmetric 3, тъй като четох доста отзиви във форума.

Много съм доволен, перфектно сцепление на сухо и мокро, тихи- нямам забележки.

Мога да направя сравнение в тяхна полза със старите ми гуми Dunlop sport maxx rt, които заминаха за два сезона и около 30000км

Надявам се тези да изкарат 3 сезона :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Понеже тоя сезон приключва, ама ще оставя 2ст. да си знае някой за следващият :)

Премиум Контакт 6 на Континентал в размер 225/45/17 - ТОП ГУМА! Направих й почти 17 000 км. Никъде, при никакво време, нито за миг не съжалих, че я купих. До сега Континентал не са ме дънили и традицията продължава. Отностно износване, в интерес на истината не съм забелязал нещо нередно или прекомерно. За премиум и хай перформанс гумите е характерно да свършват бързо, но според мен тоя комплект ще си мине 40-45К без проблем.

 

 

п.с. - За колегите, които не са чели назад - Карам доста на УРА, особено извън града. Както казах и преди, тая гума далеч надхвърля възможностите на автомобила и 200 к.с. не могат да я притеснят в никоя от трите координати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. Моите Dunlop са на финалната права а са минали само 26 000. Уж са SportMaxxRT. Трудно ще изкарат и следващия сезон, най-вероятно ще ги пусна на пазара на пролет, докато още мога да им взема някой лев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе много в относителна работата. Аз на Октавията съм с Конти, абе определено НЕ е най-добрата гума с която съм карал, най вече след 2-та година... В смисъл ОК е, ама за тия пари трябва да държи перфектно поне 4 години и 40к километра, аз поне така си мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. Моите Dunlop са на финалната права а са минали само 26 000. Уж са SportMaxxRT. Трудно ще изкарат и следващия сезон, най-вероятно ще ги пусна на пазара на пролет, докато още мога да им взема някой лев.

 

Така са,25-26хил.км и свършват Dunlop-те.За сметка на това държат добре,особено като се загреят.Не са с меки страници и имат добър респонс на волана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе какво ги хравите тия гуми бе колеги? Излиза, че всяка година гуми трябва да се купуват? За 4 години съм навъртял 90к 90/10 лятно зимно и гумите са ми като чисто нови. Не ми обяснявайте как вече са се всърдили и тем подобни. Със сигурност ще изкарат още поне 2-3 сезона или 50-60к. Направо гледам и не вярвам на ушите си. Не мога да си представя, как гума ще свърши за 25-26 к

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау, каква е тази гума, която ще изкара 150 000км :D Баси и гумата - искам такива! 

 

Иначе, вероятно не караш с над 90-100км/ч, но дори и с толкова пак не трябва да можеш да изкараш 90К с едни гуми, без те да са станали... пластмаса + почти гладки. :)

 

Моите са на 50 000км и имат 1мм до "квадратчетата" /иначе казано фабрияния лимитер/. Ако не го гледаме това - имам още 4мм до дъното на каналчето, но да ти кажа честно - страх ме е да карам бързо, защото на чисто сух асфалт ми се пуска ABS-a, когато трябва да спра по-рязко. За мен точно това е моментът в който трябва да сменя една гума, без значение колко протектор й остава.

 

Преди няколко дни се движа по бул. Контантин Величков и на кръстовището с бул. Александър Стамболийски едно младо момче, неопитно, то си личеше, че е млад шофьор отвсякъде - така избегна този, който завива надясно по бул. Стамболийски, че цялата кола си я изкара пред мен - щях да го шибна в шофьорската врата с десния фар, защото пича си изпусна волана... и не си върна колата обратно. 

 

Бързи рефлекси, натиснах спирачката до долу, колата се плъзна /карал съм с 30км/ч/ и за части от секундата си погледнах в огледалото има ли трамвай, идва ли някой "бързак" и т.н., рязко ляв и на релсите и не успях да го шибна, а той дори и не разбра какво стана. Не съм му свирил, абсолютно нищо - като го видях такъв вцепенен, гледащ с ушите си настрани, като кон с капаци само напред, на около 18-19г и ми стана ясно.

 

Както и да е това, но мисълта ми е, че гумите с 4мм оставащ "грайфер"/протектор до самото дъно на каналчето изобщо не стават за каране. Стават за придвижване и то внимателно. Асфалтът е сух и изпускат, а това лято ми поднесе задницата с 40км/ч в кръговото за Банкя при току що спрял дъжд. Така, че не знам как караш 90 000км с едни гуми, че и още 50 000км отгоре, ама може и да може :)

 

Да, магистрално под 135-140-150км/ч аз не падам, а понякога и под 160км/ч не падам, зависи за къде съм тръгнал и колко скоро трябва да съм там. Затова, вероятно, няма как моите гуми да изкарат 140 000км :) Повече от 50 000км е немислимо и извънземно за мен. И честно казано, предпочитам на 2-3 години да купувам чисто нови гуми, да се кефя, че държат много яко, отколкото да карам 10 години с едни гуми и те да не държат изобщо при по-екстремна ситуация. :) Все едно да си купиш обувки за цял живот. Моите карат по година-две, а тези, които не ги обувам са си чисто нови в шкафа и карат по 5 години, преди да ги хвърля.

 

За зимните гуми изобщо не си говорим, че 3-4 сезона максимум /с компромис/ и край. От тия химикали стават на гъз. А да, тези в момента с които съм, ги карам 3 пролети, 3 лета, 3 есени, 3 зими - целогодишно, не са напукани, нямат криво, нямат визуални проблеми и вече не стават.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе какво ги хравите тия гуми бе колеги? Излиза, че всяка година гуми трябва да се купуват? За 4 години съм навъртял 90к 90/10 лятно зимно и гумите са ми като чисто нови. Не ми обяснявайте как вече са се всърдили и тем подобни. Със сигурност ще изкарат още поне 2-3 сезона или 50-60к. Направо гледам и не вярвам на ушите си. Не мога да си представя, как гума ще свърши за 25-26 к

 

Какво ги правим ли? Ми караме ги :D Колега, като изпъна 1800 кг. кола по магистралата с 230кмч., как мислиш се отразява на гумите?

Колкото до твоята сметка, мога да приема, че зимните ти гуми (тия дето се карат 10 % ) ще изкарат още 2-3 сезона. Летните на 81 000 км. по твоя сметка, без извинение - БАХ ТИ ГУМИ ! Всички производители казват, че при идеални условия, летните гумите карат между 45К и 55К. Ти си напът да триплираш пробега. Въобще да не споменавам, че гумите са мъртви много преди да стигнат маркера на протектора. Мисля, че е време да започнеш да го преподаваш това. От любопитство, какви са тия гуми?

 

Иначе ако се питаш защо се вталяваме на гуми (или поне аз), радвам се, че има причина да го правиш! Причината обикновено е, че не си изпадал в ситуация, с която да осъзнаеш, че това беше мига, в който ако беше с по-евтина и стара гума, щеше да си с минимум сериозни финансови щети. Моята последна случка е от лятото, в момент в който едно каруца искочи от нивата пред мен. Гаранция ти давам, че ако бях с нещо по-малко от висок клас гума, щеше да има КОН БЕ, КОН върху Супърба.

 

 

Моите са на 50 000км и имат 1мм до "квадратчетата" /иначе казано фабрияния лимитер/. Ако не го гледаме това - имам още 4мм до дъното на каналчето, но да ти кажа честно - страх ме е да карам бързо, защото на чисто сух асфалт ми се пуска ABS-a, когато трябва да спра по-рязко. За мен точно това е моментът в който трябва да сменя една гума, без значение колко протектор й остава.

 

 

Потектора на гумата при средностатистическия шофьор в България, обикновено надживява смеската в пъти. Тоест когато смеската вече е "чаЛ" (поради старост, неправилно съхранение и прочие), протектора обикновено е на 50 %. Може и повече. Аз съм хвърлял Фулда с 7мм (хвърлял в OLX имам предвид  :blush: )

 

Между другото, доста съм сигурен, че повечето от хората НЕ съхраняват гумите правилно - На сухо, измити, без досег до пряка слънчева светлина и в найлони. Масово се свалят, захвърлят се в мазе/гараж и така до след 5-6 месеца.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Потектора на гумата при средностатистическия шофьор в България, обикновено надживява смеската в пъти. Тоест когато смеската вече е "чаЛ" (поради старост, неправилно съхранение и прочие), протектора обикновено е на 50 %. Може и повече. Аз съм хвърлял Фулда с 7мм (хвърлял в OLX имам предвид  :blush: )

 

Между другото, доста съм сигурен, че повечето от хората НЕ съхраняват гумите правилно - На сухо, измити, без досег до пряка слънчева светлина и в найлони. Масово се свалят, захвърлят се в мазе/гараж и така до след 5-6 месеца.

 

Да... гумите с които дойде Санта Фе-то, тези които ми ги пробутаха, когато ми издаваха колата и аз не ги видях на място, за да ги шибам подобаващо (курвачка история) - тези бяха на 8 години и имаха около 6-7мм протектор, но бяха супер здраво напукани и твърди, нали... И аз ги хвърлих в OLX za 60-70лв 4-те общо... :)  

 

Между другото с тези гуми Санта Фе-то ми даде 6.2л/100км разход по колонка :D ....и повече не го видях този разход (под 8л/100км стана мираж за мен - от гумите ще да е, нали...) :D

 

ПП: КОН БЕ, КОН - хахаххаха!!! :D Ама айде сега, ние сме джигитОве и затова не ни "стигат" гумите. Това е полУ-жението.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, един Круйзер дойде от заводУ с някъв чисто нов Бриджстоун, не знам къв модел. Вероятно нещо специфично за SUV/4X4. Ми сефте карах паяк на ролкови кънки и то при положение, че е 2.8 кон умрел (common rail), дефорсиран на мъстия.

Чесно казано не съм гледал дота, ама си бяха нови, личеше си. Ами мерси...То с такива мекици изтръпнали и паркирал на ръчна мога да се убия някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бриджстоун никога не съм ги харесвал, като гуми, а в комбинирани с усещането в "Земния Крайцер"... усещане, все едно се возиш в ГАЗ 53... Двама приятели имат такива, единия 120ката, другия новия чеп - и двата не ме кефят как возят нещо...  Баш паяци на кънки, много добре го каза. :)

 

Както и очаквах -> на тежките машини /и на бързите/ им трябват много по-хубави и "държЕливи" гуми от на всички други машини. Да, няма да крия, че в началото си мислех, че като му бодна всесезонки и 10 години така, без да пипам, ама това е невъзможно, освен ако не го изкарвам само по "съборите". :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко дни съм със

NEXEN NBLUE 4 SEASON 91T 4PR 195/65 R15

доста тихи, ще дам още впечатления като мине някой и друг сезон.

Гумите са на колата от средата на Април вече 6м и съм изминал близо 5000км. Нямам никакви оплаквания. Предстои зимния сезон, слек което ще дам отзиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.