Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Ся въпроса Опира малко и до финанси и до стил на каране. Ако не шпориш редовно с 230 по магистралата може да не купуваш баш премиум гуми. Във форума има хора дето сменят Конти на 2 години щото им се пързаля, аз изкарах няколко месеца с едни гуми от 2008 и не се пречуках. Не че се гордея или хваля, но ако се внимава, с едни гуми среден клас, спокойно се кара 4 сезона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Така са,25-26хил.км и свършват Dunlop-те.За сметка на това държат добре,особено като се загреят.Не са с меки страници и имат добър респонс на волана.

Това е прекалено малко, освен ако не са 14ки  :blush:

 

Абе какво ги хравите тия гуми бе колеги? Излиза, че всяка година гуми трябва да се купуват? За 4 години съм навъртял 90к 90/10 лятно зимно и гумите са ми като чисто нови. Не ми обяснявайте как вече са се всърдили и тем подобни. Със сигурност ще изкарат още поне 2-3 сезона или 50-60к. Направо гледам и не вярвам на ушите си. Не мога да си представя, как гума ще свърши за 25-26 к

Днес загледах на супърба Pirelli-то. Имам още 2-3мм до маркера, сумарно към 5. Май на пролет ще се преобуваме. Това за 52к км.

 

Уау, каква е тази гума, която ще изкара 150 000км :D Баси и гумата - искам такива! 

 

Сигурен съм,  че не искаш :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е прекалено малко, освен ако не са 14ки  :blush:

 

 

 

Малко или не,до там бяха.Лично съм ги слагал на колата (чисто нова Опел Астра 1.7 дизел).Километрите бяха минати за един сезон от Април до Ноември.Марширута на колата беше Смолян-Пазарджик и обратно,както и Смолян-Хасково и обратно.Шофьора кара сравнително бързо,да кажем с добро темпо,но не на бургия.

В момента колата е с Мишелин Праймаси 4.Определено ще изкарат повече и то доста,но като държание Дънлопа бие.

Редактирано от deodriver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сам за себ си, съм си направил равносметката и не смятам на никого да налагам да приема моята гледна точка. Смятам, че карам доста агресивно и до сега един път не са ме подвели. При определен асвалт (да не кажа масовият) на първа и втора при смачкана газ превъртат, но се научих да регулирам педала на газта така, че да са на ръба на превъртането. Ако асвалта не е излъскан а леко грапав, тогава захапват яко. Създал съм си навик при шофирането, в определени ситуации да провокирам колата с цел да определя, до колко мога да разчитам на гумите. На мокро, на сухо, в завои, нямам никакви проблеми. Имаме една детелина, на която виража е с обратен наклон и там като е провокирам (с повече км/ч и с рязко завиване) усещам, че задницата леко тръгва. Пак казвам, че това е при умишлена провокация. В нормални условия на каране (да чукна на дърво), не са ме подвеждали. Иииииии гумата е...... Мишелин енерджи сейвър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко или не,до там бяха.Лично съм ги слагал на колата (чисто нова Опел Астра 1.7 дизел).Километрите бяха минати за един сезон от Април до Ноември.Марширута на колата беше Смолян-Пазарджик и обратно,както и Смолян-Хасково и обратно.Шофьора кара сравнително бързо,да кажем с добро темпо,но не на бургия.

В момента колата е с Мишелин Праймаси 4.Определено ще изкарат повече и то доста,но като държание Дънлопа бие.

Моите гуми точно по този път се износват най-много. Колата само като подуши Асеновград и педала за газта се заварява в пода. Като пристигна горе гумите не дават да си доближиш ръката, за пипане изобщо и дума не може да стане. Но като сцепление с пътя са уникални на мокро, на сухо, само малко трябва да се позагреят, че са с индекс Y. Определено и следващите ще са такива.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ги правим ли? Ми караме ги :D Колега, като изпъна 1800 кг. кола по магистралата с 230кмч., как мислиш се отразява на гумите?

 

Редовно ли го правиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки път когато условията го позволяват. Предвид дните и часовите интервали, в които пътувам, може да се каже, че е редовно.
Ако ще ме питаш колко км. съм минал така, това не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата с вечните гуми, да дойде да се повозим :D Аз лично, след 3 сезона сменям, ако ще само в мазето да са стояли. Сигурността на семейството ми, а и на нечие друго не струва 100- 200- 500 лв.

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата с вечните гуми, да дойде да се повозим :D Аз лично, след 3 сезона сменям, ако ще само в мазето да са стояли. Сигурността на семейството ми, а и на нечие друго не струва 100- 200- 500 лв.

Пожелавам на всички безаварийно. От скромния ми опит като шофьор а и гледаме какво става в милата ни татковина, недай боже да стане ситуация, ни гуми ни нищо не биха ни спасили.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, реално ако няма мозък в главата, ако ще гумите да залепват за асфалта, става ето това нещо /headshot/:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сме го обсъждали и преди. Ролята на шофьора е една, ролята на автомобила е да изпълнява команди. Ако си тъпнар с перформънс гуми - нямаш шанс. Ако си Себастиан Льоб с гуми втора ръка на 50К километра - също.

Аз лично гледам да си "вдигам" шансовете при една евентуална екстремна ситуация. Тия 300 кинта отгоре, които съм дал, може да са 2 метра спирачен път по-малко, който да ми е*е майката на живота по десетки начини. Сиреч инвестицията си заслужава, поне за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но ако намалиш скоростта от 230 на 160км/ч ще спечелиш доста повече от 2 метра спирачен път.

 

Предполагам ще трябва да "инвестираш" малко време, то вероятно при теб е равно на пари... щом толкоз бързаш. Незнам на колко лева е равна тая инвестиция според твойте ставки, но явно не си заслужава... ;)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пожелавам на всички безаварийно. От скромния ми опит като шофьор а и гледаме какво става в милата ни татковина, недай боже да стане ситуация, ни гуми ни нищо не биха ни спасили.

Голяма грешка правиш,че караш 90000+ км с едни гуми! Купи си нови ,ще спечелиш повече. :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Аз лично гледам да си "вдигам" шансовете при една евентуална екстремна ситуация. Тия 300 кинта отгоре, които съм дал, може да са 2 метра спирачен път по-малко, който да ми е*е майката на живота по десетки начини. Сиреч инвестицията си заслужава, поне за мен.

Точно по тази причина оригиналните гуми и на Фабията и на Октавията отидоха в олх почти веднага. Чисто нови гуми със спирачен път на плазове на шейна.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но ако намалиш скоростта от 230 на 160км/ч ще спечелиш доста повече от 2 метра спирачен път.

 

Предполагам ще трябва да "инвестираш" малко време, то вероятно при теб е равно на пари... щом толкоз бързаш. Незнам на колко лева е равна тая инвестиция според твойте ставки, но явно не си заслужава... ;)

  

 

Карам бързо само и единствено за кеф. Никога не е защото бързам. Аз и рядко бързам за където и да било, наблягам на предварително планиране и организация :)

 

Точно по тази причина оригиналните гуми и на Фабията и на Октавията отидоха в олх почти веднага. Чисто нови гуми със спирачен път на плазове на шейна.

Май май всички гуметки за първоначално са щета. А уж са все читави марки...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май май всички гуметки за първоначално са щета. А уж са все читави марки...

Всъщност 15" Нексен , с който дойде Фабията се държат една идея по-добре при потегляне от 17" Нексен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ги правим ли? Ми караме ги :D Колега, като изпъна 1800 кг. кола по магистралата с 230кмч., как мислиш се отразява на гумите?

.

Това в Германия ли?

Щото шанса да задържиш с 230км/ч повече от 5 минути каране на наша магистрала граничи към нула.

То самото достигане на такава скорост по родните пътища си е лудост.

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма грешка правиш,че караш 90000+ км с едни гуми! Купи си нови ,ще спечелиш повече. :doubleup:

Въпроса е принципен и не твърдя, че нещо печеля иле губя. За спорта съм съгласен, да проведем едно обективно проучване, за да стане ясно, аджеба, какви са разликите в спора. Кажете къде да дойда, да намерим същата кола като моята с нови гуми и да сравним в еднакви условия какви са разликите. Досега само си чешем дисплеите на телефоните и кой чул, кой си мисли и т.н. Не твърдя, че гума на 90к е по добра от чисто нова. Твърдението ми е, че гумите са ми ок, не съм имал проблеми (дай боже и да нямам) при премрено екстремни ситуации. По пътя на логиката да попитам, колко хора си правят профилактика на климатиците всяка година? Колко хора си застраховат имуществото? Колко хора карат на 100% с колан, дори и до местната бакалия на 100 метра от дома? Колко хора си сменят накладки на спирачките по предписание... Мога да продължавам до безкрай. Аз съм на линия, колата е Октавиа 3 2.0D на четири години и 90к км.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледайки сегашните ми гуми не виждам никакъв проблем да изкарат около 65-70к км. Предвид, че карам в доста пресечен терен мисля, че при други условия биха изкарали и 90к км. Пак предвид годишният ми пробег (колата е на 2.5 години) 90к се правят за 3 години, т.е. дори каучука, доколкото изобщо го има в съвременните гуми де, също би изкарал без проблем. Та 90к не са чак толкова невъзможни без компромис в сигурността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всеки сам решава, закона е ясен 1.6мм! При мен няма,няма шанс да търкалям гуми 90000+км. Ако трябва да спреш екстремно, дори и 50см може да е разликата между ...!

Лек ден и със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Всички тук, а и не само тук, които оправдават някакво екзотично решение казват"АЗ внимавам, АЗ си знам, АЗ преценявам, АЗ...., АЗ....."  Да де, ама на пътя не сме само АЗ. И когато някой АЗ, се срещне с някой друг АЗ, който има различна преценка,внимание, визия, и ох-олеле :) Та, както каза колегата "повишаване на шансовете" срещу някой лев отгоре, при непредвидена- непресметната- непреценена ситуация. И най вече чиста съвест- ето, аз направих всичко възможно и по силите си, но.... оня зад мен ме наниза, щото така е преценил =D 
А разни примери, ама виж тоя как се утрепа с хубава кола и нови гуми..... несериозно е. Някои умират в съня си. 

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това в Германия ли?

Щото шанса да задържиш с 230км/ч повече от 5 минути каране на наша магистрала граничи към нула.

То самото достигане на такава скорост по родните пътища си е лудост.

 

Последните 2-3 пъти, в които карам в Германия не виждам как мога да карам с 230. Трафика по аутобаните, по които съм бил е зверски. Не съм писал с колко карам за да си дървя чурката, а за да дам пример на колегата, че гумите има как да се убиват много бързо. Къде и как се кара, всеки сам си преценява, желателно без да застрашава околните. Темата е дълга и май не й е тук мястото.

 

 

И най вече чиста съвест- ето, аз направих всичко възможно и по силите си, но.... оня зад мен ме наниза, щото така е преценил =D 

А разни примери, ама виж тоя как се утрепа с хубава кола и нови гуми..... несериозно е. Някои умират в съня си. 

 

Имах Октавия в продължение на четири години. За четири години ме удариха/спряха в мен 5 пъти. Четири от които докато чакам на червено и един път, докато един пич направи обратен завой в задника на колата ми във Варна. Естествено и в петте случая нямаше значение, че е с Континентал колата ми. Също така не е ясно за тия четири години колко пъти е било добре, че е била с Континентал. Ядове не съм имал, макар и с бързото ми каране. Можеше да нямам и ако бях с гуми втора ръка, не се знае. Но не ми се рискува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

"По пътя на логиката да попитам, колко хора си правят профилактика на климатиците всяка година? Колко хора си застраховат имуществото? Колко хора карат на 100% с колан, дори и до местната бакалия на 100 метра от дома? Колко хора си сменят накладки на спирачките по предписание... Мога да продължавам до безкрай."

 

Аз, колега !!!

 

Вярваш или не, правя всичко което си написал, че и доста други неща, необичайни или необясними за повечето хора с твоето мислене.

 

И, да ти кажа - далеч не съм единственият.

 

Но, всеки преценява за себе си.

 

Поздрави.

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си реших проблема с летните гуми, сърце юнашко не трае, и си взех 2 13ки зимни за макса...

0-02-05-7c9ccd25b75ce6355a38b5a2ccb8182a

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата изведнъж рязко се флуудна, да я върна към основата - кой беше сложил UNIROYAL RAINSPORT и какво е мнението за тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.