Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Преди 8 часа, sauber написа:

 

При теб ако няма нужда от сезон до сезон, по-скоро си късметлия. Кривене от дупки, износване на протектор, падане на тежест...все неща, които го налагат :)

 

Явно ние с теб караме по-различно от останалите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Преди 18 часа, joro-120L написа:

Падане на тежест, да и по-горе съм го написал. Особено при стоманена джанта, имайки предвид закрепването на тежестта. За 40г. 1-2 пъти да ми е падала тежест от стоманена джанта. При лята е невъзможно, но ще го допусна, като вариант.

Износването на протектора не е фактор. Кривене от дупки на джанта или гума изискват други мерки. С баланс не се оправят. Но могат да се открият, като се врътнат на машината. Би трябвало да се усещат и в поведението на автомобила. Разбира се, конкретният въпрос се разшири и по време на експлоатация какво може да стане. Никой не е застрахован от тези неща.

И в заключение - не виждам проблем, че не проверявам колелата на баланс машина при смяната им. Или, контролни безсимптомни проверки периодично, профилактично и т.н. за спорта, по време на експлоатацията им. Ако усетя нещо, действам. :)

 

От "лятна" джанта тежестите падат много мазно и неусетно. Необходима е само достатъчно силна водоструйка и кофти ъгъл. Или ги "отрязва" или ги "разлабва"

Износването на протектора оказва влияние, защото теглото на гумата се променя по дадена ос. Пет грама са достатъчни за да се получи качествен дисбаланс. Тези пет грама като ги сметнеш на X на брой завъртания, драмата е готова.

А иначе съвсем не твърдя, че има проблем да не го правиш. Просто не знам как успяваш да не ти се налага :)

 

Преди 11 часа, Izolini написа:

Явно ние с теб караме по-различно от останалите ?

 

Явно...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, sauber написа:

А иначе съвсем не твърдя, че има проблем да не го правиш. Просто не знам как успяваш да не ти се налага :)

Аз, като гледам, май само на теб ти се налага. Така, че не е много за чудене. :)

И Ицо не е, въпреки че създава впечатление. Той си прави контролни проверки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Износването на протектора оказва влияние, защото теглото на гумата се променя по дадена ос. Пет грама са достатъчни за да се получи качествен дисбаланс. Тези пет грама като ги сметнеш на X на брой завъртания, драмата е готова.

 Работата върви към извеждане на математически формули. Аз съм слаб по математика.

Само мога да кажа, че гумата се износва равномерно и няма как да тежи/олеква в някоя част повече.

 

Преди 1 час, sauber написа:

От "лятна" джанта тежестите падат много мазно и неусетно. Необходима е само достатъчно силна водоструйка и кофти ъгъл. Или ги "отрязва" или ги "разлабва"

Е как не видях на автомивка една тежест от джанта. И на самообслужване и на обслужване. Или миячите веднага ги събират и в Надин. Да си заработят някой лев. ;)

Както и да е, приемам го за вариант.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , има как да се износи протектора неравномерно - отиди на Междене на бетона , дръпни две ръчни и след туй гумите ще са на зарчета , ама това с баланс не се оправя ;)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Само мога да кажа, че гумата се износва равномерно и няма как да тежи/олеква в някоя част повече.

Уви, износва се неравномерно и се препоръчва баланс всеки сезон (зима/лято) или на 15-20к км. Причини много - неравномерна плътност на материала, блокиране на колелата при екстремно спиране, проблеми в окачването и т.н. и т.н. Друг е въпроса, колко хора го правят ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, говорим за нормална експлоатация. Ясно е, че гума може да се износи неравномерно. Търсят се причините и се отстраняват. Дали са в задкормилно устройство, дали в сходимост, дали в налягане извън норми, дали в изпуснали амортисьори....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Търсят се причините и се отстраняват. Дали са в задкормилно устройство...

Неотстранима причина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, PRR написа:

Уви, износва се неравномерно и се препоръчва баланс всеки сезон (зима/лято) или на 15-20к км. Причини много - неравномерна плътност на материала, блокиране на колелата при екстремно спиране, проблеми в окачването и т.н. и т.н. Друг е въпроса, колко хора го правят ;) 

Ице, виждам, че си взел отношение по този цитат. Не смятах да го коментирам, но.

  Неравномерната плътност на материала си е заложен при самото производство на гумата и се компенсира при първоначалното балансиране.

  Блокиране на колелата не става всеки ден, понякога-никога. И колко време трябва да са блокирани, за да се отнеме такава част от протектора, та да се наруши окръжността на гумата. Да приемем, че е така. Друг въпрос е, че това не се оправя с баланс. Баланса няма как да "заглади" протектора. Или гума, превърната на яйце да я изправи. Ако смисъла е загуба на тегло в този участък, то са някакви милиграми, незначителни.

  Проблеми в окачването. Не се оправят с баланс.

Въпросът ми отдавна е изваден от контекста и не ми се четат повече теории. Гледайте практично на нещата. ;)

 

Преди 2 часа, Izolini написа:

Неотстранима причина!

:)

Ако не успее да си вземе поука, си е за негова сметка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплект зимни гуми с джанти, сваляне, баланс на комплекта летни гуми с джанти, монтирането им на колата - сичко за нема и 40 лв, два пъти в годината, демек около 80 пари тотал и средно по 12 000 километра пробег.

 

Професионалисти хората, усмихнати и любезни, действат чевръсто.

Правим си разходки/излети, скара-бира, фотосесии по маршрута.

Без да го мислим много, приятното прекрасно се съчетава с полезното.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, joro-120L написа:

 Работата върви към извеждане на математически формули. Аз съм слаб по математика.

Само мога да кажа, че гумата се износва равномерно и няма как да тежи/олеква в някоя част повече.

 

Е как не видях на автомивка една тежест от джанта. И на самообслужване и на обслужване. Или миячите веднага ги събират и в Надин. Да си заработят някой лев. ;)

Както и да е, приемам го за вариант.

 

 

Гумите за съжаление не се износват равномерно, особено тези на предната ос. За това и се практикува ротация при всесезонките или при поставянето им за следващият сезон.

Колкото до тежестите, държи ги една лепенка. Която сигурно е хубава, виждал съм на 3М стикерчета. Но...жега от спирачки, мизерия на пътя, всякакви метеорологични условия...честно казано не знам как не падат повече. Евала на лепенката.

 

Отделно и по темата:

Hankook Ventus S1 evo3 в 225/45/17 започнаха трети сезон при мен. Към момента признаци на стареене няма никакви, а гумите се държат както се държаха и като чисто нови - отлично. Споделял съм го и преди, но "на времето" подходих резервирано към марката, макар горещите препоръки от приятел. До тук това ми е трети модел и не ме е разочеровала грам! Единствено дребно изключение е повишен шум при един от зимните модели. Всичко останало е топ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Гумите за съжаление не се износват равномерно, особено тези на предната ос. За това и се практикува ротация при всесезонките или при поставянето им за следващият сезон.

Саше, съгласен съм. Има го това нещо. Но, гумата сама за себе си е износена равномерно. Нищо, че е по-износена от задните напр. И аз ги въртя предни - задни. Даже си ги надписвам при свалянето, за да знам коя къде е била. При монтажа гледам протектора и си правя сметка коя къде да сложа. Обикновено предните се износват повече. Нормално е. Натоварени са - двигател, завои. На 120ката е обратно. Задните се износват по-бързо.

 

Преди 1 час, sauber написа:

Колкото до тежестите, държи ги една лепенка. Която сигурно е хубава, виждал съм на 3М стикерчета. Но...жега от спирачки, мизерия на пътя, всякакви метеорологични условия...честно казано не знам как не падат повече. Евала на лепенката.

 Жегата от спирачките направо ги вулканизира. :)

Когато си купих джантите за зимните гуми, присъствах на монтажа им. Човека със зор свали старите баланси. Някакво много здраво двойнолепещо. По-скоро се къса, отколкото да се отлепи от джантата. Остатъците ги стърга с някаква шпатула. Все пак, не знам дали на всички тежести им са толкова надеждни лепилата. Но, аз в това отношение проблем не съм имал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.04.2023 г. at 9:35, sauber написа:

Износването на протектора оказва влияние, защото теглото на гумата се променя

 Ако приемем, че износването е равномерно, това няма да доведе допълнителен дисбаланс. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като, според мен, уточнихме някои неща, да кажа и нещо за неравномерното износване и баланса. Не го споменах по-рано, за да не отклонявам същността на въпроса.

Давам пример с един от видовете неравномерно износване. Износване на протектора от външна страна на гумата. Напр. половината протектор е с дълбочина 3мм, другата половина е с 6мм. Получава се при нарушена сходимост или "затворена" предница. В случая няма да има дебаланс на колелото, няма да има нужда от пребалансиране, защото по окръжността си или периферията на външната страна, както и вътрешната, то е равномерно износено. Няма значение, че външната страна на гумата е олекнала, примерно с 20 грама. Те са разпределени равномерно по цялата й обиколка. Дебаланс се получава, когато има участък с липса на тегло и той се компенсира с поставяне на тежест със съответните грамове, точно на това място. Причината може да е в гума или джанта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, 99% съм съгласен с теб, НО ... Има още 1%, поне. При "нормално" каране, това което си написал е абсолютно вярно. Но, при много "спортно" каране гумата се натоварва много повече от външната страна. Геометрията на стандартен, уличен автомобил, не е предвидена за такива екстремни натоварвания, което води до по-голямо износване от външната страна. Ясно, че това е изключение, но просто искам да го споделя.

В допълнение да кажем, че няма как износването да е абсолютно равномерно. Винаги ще има тук малко повече, там малко по-малко. Само се замислете, какво става, когато минеш през чакъла и "вземеш" няколко камъчета с теб. Те водят до дисбаланс, съответно водят до неравномерно износване, което с времето може и да се увеличи. Освен това самия материал на протектора не е 100% еднакъв. Малко по-мек тук, малко по-пътен там и с износването баланса се променя. В това отношение по-скъпите гуми се справят по-добре, докато по-евтините се представят по-зле.

Но, като цяло, при живот на гумите 50-60к км и нужда от баланс на 20к, т.е. един допълнителен, не смятам, че е проблем, че да го дъвчем вече толкова време :) 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахх, защо не избрах износване на вътрешната страна на протектора. :) Получава се при "отворена" предница.

 

Преди 2 часа, PRR написа:

Но, при много "спортно" каране гумата се натоварва много повече от външната страна. Геометрията на стандартен, уличен автомобил, не е предвидена за такива екстремни натоварвания, което води до по-голямо износване от външната страна. Ясно, че това е изключение, но просто искам да го споделя.

 Ок. Това не води до пребалансиране.

 

Преди 2 часа, PRR написа:

Освен това самия материал на протектора не е 100% еднакъв. Малко по-мек тук, малко по-плътен там и с износването баланса се променя.

Недопустимо е различно износване на протектора, или на петна. До това води различната плътност/мекота на протектора. Това е контактното петно с пътя. Да не кажа, най-отговорната част в една гума. Дори и нискокачествени гуми не показват този дефект. Ако го има, гумата е директно за боклука. Пепи, не е сериозно това. Протектора е най-здравата и еднородна част на гумата.

 

Преди 2 часа, PRR написа:

Но, като цяло, при живот на гумите 50-60к км и нужда от баланс на 20к, т.е. един допълнителен, не смятам, че е проблем, че да го дъвчем вече толкова време :) 

Добро заключение. Не, ние дъвчем защо видиш ли, аз сменям зимни с летни без да ги проверя, и по-точно - Балансирам и докъде стигнахме. ;) Ми, щото не съм стигнал интервал от 20к. Задкормилни устройства, които не могат да усетят кога една гума е разбалансирана, да ходят на контролни проверки.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също сменям летни/зими без баланс, но на около 25-30к вече имам тресене и просто отивам само за баланс. Досега 60К, колкото е живота на 17ките в моите ръце, без междинен баланс поне веднъж, не се е минало. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Аз също сменям летни/зими без баланс, но на около 25-30к вече имам тресене и просто отивам само за баланс. Досега 60К, колкото е живота на 17ките в моите ръце, без междинен баланс поне веднъж, не се е минало. 

Пепи, сега ли разбра за какво иде реч. :) Добре, че го написах в поста си. Ама, то като тръгне приказката...вече 2стр.

 И аз така. Когато се разтресе, тогава на баланс. Вече съм на 30к от баланса на летните. Засега държат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, joro-120L написа:

Задкормилни устройства, които не могат да усетят кога една гума е разбалансирана, да ходят на контролни проверки.

Напълно подкрепям това мнение!

Ще допълня само: да ходят на проверки и тия, дето след смяна на елементи по кормилното управление спестяват от реглаж на предницата и карат с отворена / затворена предница.

 

ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ !

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На разпети петък преодолях мързела и преобух двете коли. Искам да похваля летните си Maxxis Victra sport 05 225 45 17. Трети сезон ще им е. Засега и на мокро и на сухо не намирам разлика с първата година, когато ги сложих. Държат доста добре и на сухо и на мокро при неособено високи температури. Лошото е че им вдигнаха цената и струват почти колкото Ханкуук. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, niki написа:

На разпети петък преодолях мързела и преобух двете коли. Искам да похваля летните си Maxxis Victra sport 05 225 45 17. Трети сезон ще им е. Засега и на мокро и на сухо не намирам разлика с първата година, когато ги сложих. Държат доста добре и на сухо и на мокро при неособено високи температури. Лошото е че им вдигнаха цената и струват почти колкото Ханкуук. 

 

В коя държава се произвеждат? Защото Ханкук според мен държат прилични цени на моделите, които се правят в Южна Корея. Щото корейците нали са прости и там зелени преходи и икономически дебилизъм няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maxxis се държат добре при колелата като цяло. Може да се каже, че са в средния клас. Т'ва го споменавам само като инфо. Нямам идея, как се представят при автомобилите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 40+ обиколки на Дракон есента, монтирах Kumho Exacta за втори сезон и след баланс.... нямаха нужда от пипане? Човека ги въртя по няколко пъти и нищо. Перфектни. Но си личеше кои са били отпред и кои отзад на пистата? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ползвал ли е унироял, шарк скин- ако може да изкаже мнение как се държат предимно на мокро.

Днес ги загледах и ми хванаха окото, остава да видя банковата ми сметка какво мисли по въпроса ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.