Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

От Ханкуук вентус прайм съм карал 2 и 3 на Шкодата и съм много доволен. В тази връзка бих заложил и на 4ката без много замисляне. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Преди 12 часа, dmt_alpha написа:

 

Доколкото тестовете на ADAC могат да бъдат ползвани за сравнение между изброените - най-добра оценка са дали на Ventus Prim4 и на Toyo-то. И двата модела са оценени сходно, цената им в БГ също не се различава особено. Надали ще сбъркаш с който и да е моделите, които си набелязал. На мен, лично, ми допада шарката на Хенкук. Toyoto уж е по-зле на мокро.

Благодаря за мнението. Гледам ги и аз тези характеристики. Тестовете също, но дилемата се задълбочава, поради факта, че те са за нови гуми. Никой не знае какво става на втори, трети и т.н сезон. Едва ли ще се подобрят характеристиките на гумата след всеки изминал сезон, но може пък рязко да се влошат, а все пак не караме всеки сезон с нов комплект гуми, или поне аз. 

Ако трябва малко да редуцирм списъка, може би бих извадил TOYO-то и Firestone-а на първо четене, като не изключвам вероятността в бъдеще да ги пробвам тези марки. От зимния Firestone Winterhawk 3 имам лошо впечатления (за 4-ката още не мога кажа, но мисля че е по-сполучлива с по-добри смеси). Тройката първия сезон беше добре, на следващия вече е на камък и това съм го усетил на няколко коли. Знам, че не е редно според зимните, да правя заключения за качеството на летните. Дори имам надежди за модела Roadhawk, но смятам да го изключа на този етап. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, ghost_rider написа:

Благодаря за мнението. Гледам ги и аз тези характеристики. Тестовете също, но дилемата се задълбочава, поради факта, че те са за нови гуми. Никой не знае какво става на втори, трети и т.н сезон.

 

Аз на тестове вярвам, колкото Москва вярва на сълзи ?

Инак преки впечатления, душманско високоскоростно каране на тежък автомобил:

Icept Evo 2 

Icept RS 3

Ventus S1 evo3

За всичките гарантирам за 3 сезона, че са топ. В момента карам четвърти сезон Icept RS3, нещо, което до момента не съм правил с никои гуми. И забележки нямам грам. А тая зима беше бая шарена. Жега, студ, дъж, сняг, всичко си имаше.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз Гиславед ги изключвам на момента - силно съм предубеден към марката, след като ползвах техни зимни гуми, които не на лед и сняг, а на сух път пързаляха.
И точно обратното за Вредещайн - каквито техни гуми съм ползвал не съм имал оплаквания, макар че специално зимните им са с една идея по-шумни, което мен не ме притеснява.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Logrus написа:

Лично аз Гиславед ги изключвам на момента - силно съм предубеден към марката, след като ползвах техни зимни гуми, които не на лед и сняг, а на сух път пързаляха.
И точно обратното за Вредещайн - каквито техни гуми съм ползвал не съм имал оплаквания, макар че специално зимните им са с една идея по-шумни, което мен не ме притеснява.  

Тук и аз отново имам лични впечатления. Точно летни Гиславед, вече на 10 години, нито са се изкривли, нито напукали и смея да твърдя, че още държат доста добре. Вярно нямат и много километри. Със зимни нямам личен опит, но и се опитвам да се абстрахирам от сравнение на база опит със зимни гуми от конкретна марка, защото опита ми досега показва, че няма пряка зависимост. Ако едните са добри, то не значи, че непременно и другите са добри. Е може би при премиум марките и моделите има нещо такова, но пак не съм на 100% убеден. 

Относно шума, забелязвам че доста често му се обръща внимание. Да неприятно е, но на този етап и с този автомобил, шума от гумите, ми е на по-заден план.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам едни Вредщайн спорттрак 5, които на втората година бяха нацепени, а есента като ги свалих им реших съдбата много бързо. Не че са ми създали друг проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко разглеждане и мое си проучване, на 99% съм взел решение, че ще сложа Ventus Prime 4. Виждам, че показателя за разход на гориво при S1 Evo 3 е повишен от C на B, което не ми харесва.

Освен това гледам, че производителите са се насочили към опцията външният воден канал да е по-тесен, но и прав. При актуалните модели на Континентал, Мишелин, Ханкук е така. S1 evo 3 е със старата концепция, канала е "начупен". :)

Редактирано от sauber
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами чакам да заредят летните гуми по магазините и ще стрелям, макар и още да не съм решил в каква посока. Хем ми се струва рано,  но и не мисля да чакам да стане навалица. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е рано. Може и до юни да е валежно като миналата година, но няма да е чак студено за зимни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам Ханкука в Примекс взе да поскъпва от миналата седмица (другите не съм ги сравнявал). 

Май ще стрелям, че ако се запази тенденцията няма да ми е готино. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поръчах Вентус прайм 4 (225 50 R17). Чакам ги да пристигнат. Ще сменям Фалкен Зиек доста прилична гума и се надявам да не ме разочарова ханкука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ами в крайна сметка преди 2 дни ги взех, вчера ги монтирах на джантите и преди малко ги качих на колата. Тъпърва ще събирам впечатления. За сега не съм карал, само бутнах колата 5 метра назад в гаража. Харесва ми, че са пресни, от тази година, произведни в Унгария (както и зимните ми Vredestein) и са с борд, за защита на джантата. Грайфера е 7мм, а на зимните май беше 8 ако не греша, но явно е нормално.

IMG_20240301_161725.thumb.jpg.20a1518ae4f944fd436a33046e7d03a9.jpg

IMG_20240301_161754.thumb.jpg.0145a469559e069ee66f28b6011beb68.jpg

... и да, оказа се че съм си купил гуми за електричка 😄

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

... и да, оказа се че съм си купил гуми за електричка 😄

От онея, енергоспестяващите, дето на всяко спиране връщат по кило нафта е резервоара 🤣

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, baijoro написа:

А как разбра,че са за електричка? Имат специално означение ли

Ако се вгледаш по-внимателно на втората снимка долу в дясно преди надписа DOT... има изображение на кола със светкавица в нея. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Logrus написа:

От онея, енергоспестяващите, дето на всяко спиране връщат по кило нафта е резервоара 🤣

Може да не си купувам най-скъпите гуми, но като видя еко нещо си или енерджи, бягам от тях. Дори и с такива опита ми показва, че резервоара все към празен върви, никога не се е пълнил от самосебе си...🙁

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тестовите резултати за 2024 на ADAC за размер 215/55/17:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/sommerreifen/215-55-r17/

 

Изглежда, че Conti PremiumContact 7 е в собствена категория. Всички останали издишат с доста по всички показатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, някой карал ли е  с гуми LASSA DRIVEWAYS SPORT+ 225/45 R 17 94 Y TL XL .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предстои ми покупка на нови летни гуми и не знам защо, но се спрях на следните 2 модела:

Continental Premium Contact 7

Goodyear Eagle F1 Assymetric 6

 

Цената е почти еднаква (+-5 лв на гума), така че това не е фактор за избиране.

Някой има ли преки впечатления от тези модели в размер 18"?

Приемам и мнения за други модели гуми, от които сте доволни.

За по-малките размери 15-16" четох, че Conti се представят по-добре, нагоре започвали да изостават от конкурентите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контито свършват за около 20-25000 км, според масоните от другия форум. Гудиър са по-издръжливи при сходно пътно поведение. Не си посочил размер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нарочно не съм посочил точен размер, защото не мисля, че има толкова голямо значение.

Конкретно ме интересуват 18" като размери. Не мисля, че е е от голямо значение дали ще са 225, 235 или 245 като ширина, но за повече конкретика си търся 235/45/18.

Предполагам, че и на 19" ще имат близко поведение и издръжливост.

Приемам мнения и за Bridgestone, Pirelli, Dunlop и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Goodyear Eagle F1 Assymetric 6 от миналото лято и съм доволен. За 12000 км от 6,5 мм грайфер като нови, сега са на 6 мм.

Като поведение на мокро и сухо се държат прекрасно. Размерът ми е 225/40/18.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, winrg написа:

Нарочно не съм посочил точен размер, защото не мисля, че има толкова голямо значение.

Конкретно ме интересуват 18" като размери. 

Разбира се, че размерът има значение. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.