Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Мисълта ми за точен размер беше, че не сме състезатели и едва ли има голяма разлика дали някой ще даде мнение за 225/40/18 или 235/45/18 или друг подобен. Затова и уточних, че ме интересува само за 18".

Преди 2 часа, Атанас написа:

Аз съм с Goodyear Eagle F1 Assymetric 6 от миналото лято и съм доволен. За 12000 км от 6,5 мм грайфер като нови, сега са на 6 мм.

Като поведение на мокро и сухо се държат прекрасно. Размерът ми е 225/40/18.

Благодаря за полезното мнение 👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Само за инфо, току що видях две различни 17ки Конти ПК7. Едната 225/45/17 , другата 205/60/17 (май) в Примекс. Първата беше Франция, втората Чехия. Което е позитивна новина за хората, които обмислят Континентал. Или Румъния не смогва или са се усетили, че се наакват там.

Току що си натоварих Вентус Прайм 4, ще пиша по-нататък отзиви :)

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече и аз почнах да се чудя за този Ventus Prime 4... Още от първия собствен автомобил й се чудя и мая на тази марка, гледам по светофарите разни автомобили с тях, но винаги съм купувал Мишлен за летен комплект.

 

В момента нямам летни за Октавията, покрай разни ремонти на другата бракма съм на тънък бюджет и бях решил да пазарувам Клебер, но не ги виждам в сайта на Примекс. Явно ми е дошло времето за Хенкук.

 

Някой наясно ли е кога големите вносители почват да вкарват нов ДОТ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, dmt_alpha написа:

Вече и аз почнах да се чудя за този Ventus Prime 4... Още от първия собствен автомобил й се чудя и мая на тази марка, гледам по светофарите разни автомобили с тях, но винаги съм купувал Мишлен за летен комплект.

 

В момента нямам летни за Октавията, покрай разни ремонти на другата бракма съм на тънък бюджет и бях решил да пазарувам Клебер, но не ги виждам в сайта на Примекс. Явно ми е дошло времето за Хенкук.

 

Някой наясно ли е кога големите вносители почват да вкарват нов ДОТ?

 

Вентус Прайм 4 в 225/45/17, който взех от тях е с ДОТ 0424. Но това е по-скоро прецедент. Преди когато съм взимал летни гуми по това време на годината, налагало ми се е да чакам, защото все още не са имали внос. Така че ако искаш Клебер, може би ще ти трябва малко търпение :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя Вентус Прайм 4 205/55R16, го взех от Примекс на 28 Февруари, което е 9-та седмица и бяха с дот 3-та седмица на 2024 година. По прясно от това, не виждам на къде. Освен това модела е от 2022 година, така че най-стария възможен дот би бил от последните седмици на 2021 или първите седмици на 2022 година предполагам, и то ако не са се изчерпали бройките от сътветния размер, което е малко вероятно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, dmt_alpha написа:

Някой наясно ли е кога големите вносители почват да вкарват нов ДОТ?

В Медина мед вече имат пресен Континентал. Преди два дни купих Премиум контакт 7 в размер 205/55/16 - произведени са във Франция, дот 0424. Замених Гудиър ефишънт грип 2 на 3 сезона и 50 000 км. За първите 100-ина км градско констатирам, че возят доста твърдо (на 2.3 бара) и че са по-шумни от Гудиъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви метна в друга посока - някой карал ли е Kumho Crugen HP91? Че за деБелия варел трябва да си измисля гуми 265/50/19

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих BRIDGESTONE TURANZA , препоръка от приятел, мека гума- харесвам мекият каучук, другата седмица ще ги слагам, пък да видим.

S2AC-T005.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оригиналните BRIDGESTONE TURANZA R300, с които дойде Октавията от завода, имах страшни проблеми със спирането. Но от тогава са минали 11 години, нито смесите, нито шарката сигурно са едни и същи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива - BRIDGESTONE TURANZA R300, карах преди 10-на години, твърда гума и тежка, сегашните - нищо общо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сложих Вентус праим 4-ките 225/50/17. Произведени са в Китай и с дот 0123 😡. Ще завъртя до Бургас и обратно за някакви отзиви днес. На първо четене доста тихи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Penata написа:

Днес сложих Вентус праим 4-ките 225/50/17. Произведени са в Китай и с дот 0123 😡. Ще завъртя до Бургас и обратно за някакви отзиви днес. На първо четене доста тихи.

 

Китай не е смъртна присъда за гумите. Има и читави продукти от там. Иначе, няма да споря - и аз предпочитам произведено в ЕС. В Примекса ли бяха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам откъде са ги доставили. Гумаджийницата е локална в Стара Загора не е от големите вериги с обекти в големите градове. Точният модел е К135 Ventus prime 4 94W XL A C 71dB. Някакви драми не открих поне на сухо. От фалкена бях много доволен, 4 сезона се представяше на ниво, но беше вече твърд и за боклука. Твърдо ме посъветваха да не вземам  защото трудно се намирал в България, а и цената му е по-висока. 😕 Бяха произведени в Турция. Сега ще видим "корееца" колко ще изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фалкен доста напреднаха в последната десетилетка. Имат даже хубави рейсинг гуми. Лошото е, че бързо се износват. Аз имах едни зимни - на под 20 хил. км. с джип едва потеглях при навалял сняг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.03.2024 г. at 22:05, niki написа:

Контито свършват за около 20-25000 км, според масоните от другия форум. Гудиър са по-издръжливи при сходно пътно поведение. Не си посочил размер. 

Това за Континентал и аз го бях чувал, но пресния ми опит показва точно обратното! Карам 2г Премиум Контакт 6 (225 50 17), ДОТ края на 19та и над 35к км. Колко ги е карал предни мен Пуф-паф не мога да кажа, но гумите са над средата на грайфер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка взех Goodyear-а. Сега тече кампания и дават 80 лв ваучер подарък при покупка на гуми 17" или повече. Произведени са в Германия.

 

IMG_20240325_105141.thumb.jpg.cfddd75f054ab4226b2e2faee9d0722a.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах 2 лета със Гуд Иър асиметрик 6

Трябва им доста затопляне за да се държат както ми харесва.

На вода нищо специално.

Изхвърлих ги и взех Спорт контакт 6.

В пъти повече гума.При все че съм минал само 800км и то на не много топло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин минах през Примекс за Ventus Prime 4. Имаха само в сервиза на Ботевградско, произведени в Унгария. Доста странно изглеждат - ако не ме лъже зрението, каналите ще стават по-тесни с износването на гумата. Поне излезнаха евтино - по 118 лв. на гума.

 

За под 20км експлоатация е трудно да дам мнение за качеството на Хенкуук-а, мога да сравня само с поизтъркани зимни гуми (вече на боклука, на есен с нови). Но е доста успокояващо задницата да не поднася при потегляне от място на кръстовище за ляв завой. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначално ревю (естествено на база не много тестване) с Вентус прайм 4 в 225/45/17 Y:

-На ниски температури се държи една идея по-добре от Ventus S1 Evo3, много сходно с Премиум Контакт 6. Да не кажа идентично
-Roll resistance му е чувствително по-добър от на Ventus S1 Evo3. По-добър е и от Премиум Контакт 6.

-Смеската се усеща осезаемо по-мека от Ventus S1 Evo3, сходна с мекотата на Премиум Контакт 6.

-По параграф шум не мога да кажа нищо. Гумите се водят много тихи, аз не съм усетил нещо драматично повече или по-малко от други летни гуми.

-Изхвърлят вода повече от прилично, ерго поведението на мокро е повече от задоволително

-При силно странично натоварване, борда не "кляка" и колата не се клати. Сцеплението е отново повече от задоволително

 

Към момента не мога да дам никакво мнение по параграфите:
- Висока скорост (150+)
- Каране при висока температура
- Износоустойчивост
- Здравина (кривене, балони и т.н.)

 

По останалите показатели, към момента мога да я обявя за много добра гума.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Да добавя и моето мнение за Goodyear Assymetric 6. Като първо впечатление ми се струват малко шумни около 80 км/ч. Нагоре сякаш утихват. На сухо се държат много добре. На мокро още не съм имал възможност да тествам как се държат. Днес ме хвана проливен дъжд за кратко, но имаше трафик и се движехме бавно. Това е за първите 200-300 км. Като навъртя няколко хиляди мога да споделя още впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.03.2024 г. at 9:32, sauber написа:

Първоначално ревю (естествено на база не много тестване) с Вентус прайм 4 в 225/45/17 Y:

-На ниски температури се държи една идея по-добре от Ventus S1 Evo3, много сходно с Премиум Контакт 6. Да не кажа идентично
-Roll resistance му е чувствително по-добър от на Ventus S1 Evo3. По-добър е и от Премиум Контакт 6.

-Смеската се усеща осезаемо по-мека от Ventus S1 Evo3, сходна с мекотата на Премиум Контакт 6.

-По параграф шум не мога да кажа нищо. Гумите се водят много тихи, аз не съм усетил нещо драматично повече или по-малко от други летни гуми.

-Изхвърлят вода повече от прилично, ерго поведението на мокро е повече от задоволително

-При силно странично натоварване, борда не "кляка" и колата не се клати. Сцеплението е отново повече от задоволително

 

Към момента не мога да дам никакво мнение по параграфите:
- Висока скорост (150+)
- Каране при висока температура
- Износоустойчивост
- Здравина (кривене, балони и т.н.)

 

По останалите показатели, към момента мога да я обявя за много добра гума.

 

Като прочетох твоят пост, се замислих за нещо от миналата седмица. Аз понеже съм заплес, чак сега се усетих, че служебните коли са с Ventus Prime 4, ДОТ от 22-ра година. Та явно доста опит имам с тази гума, и вече хич нямам съмнения за нея. :D   Карал съм на почти всякакво време, включително над 150км/ч при температура на въздуха към 40 градуса. Много добре си описал поведението на гумата. Много по-тиха от различните модели на Мишлен и Континентал, които съм карал в последно време.

Сигурно някой състезател може да й намери кахъри, но на етапа от живота, когато или возиш деца или си в служебна малолитражна атмосферка, по-добро съотношение цена-качество надали има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, dmt_alpha написа:

 

Сигурно някой състезател може да й намери кахъри, но на етапа от живота, когато или возиш деца или си в служебна малолитражна атмосферка, по-добро съотношение цена-качество надали има.

 

Аз съм от състезателите и към момента не й намирам :D 

Една идея е "по-лабава" при странично натоварване спрямо Ventus S1 Evo3. Но не драматично и не така, че на 99.9% от хората да им пука :D
Продължавам да не съм я тествал на висока скорост и висока температура де... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
На 28.03.2024 г. at 9:32, sauber написа:

Първоначално ревю (естествено на база не много тестване) с Вентус прайм 4 в 225/45/17 Y:

-На ниски температури се държи една идея по-добре от Ventus S1 Evo3, много сходно с Премиум Контакт 6. Да не кажа идентично
-Roll resistance му е чувствително по-добър от на Ventus S1 Evo3. По-добър е и от Премиум Контакт 6.

-Смеската се усеща осезаемо по-мека от Ventus S1 Evo3, сходна с мекотата на Премиум Контакт 6.

-По параграф шум не мога да кажа нищо. Гумите се водят много тихи, аз не съм усетил нещо драматично повече или по-малко от други летни гуми.

-Изхвърлят вода повече от прилично, ерго поведението на мокро е повече от задоволително

-При силно странично натоварване, борда не "кляка" и колата не се клати. Сцеплението е отново повече от задоволително

 

Към момента не мога да дам никакво мнение по параграфите:
- Висока скорост (150+)
- Каране при висока температура
- Износоустойчивост
- Здравина (кривене, балони и т.н.)

 

По останалите показатели, към момента мога да я обявя за много добра гума.

 

Допълвам малко информация:

При висока скорост гумата се държи повече от отлично. Никакви колебания в завой! Успях да я натисна и в мокро, отново също чудесно представяне, но... Вече нагазила, гумата седи много стабилно и осезаемо изхвърля добре вода. Но при навлизане в дълбоки локви с по-висока скорост не е на нивото на Ventus S1 evo3 или Премиум Контакт 6. Бих казал, че по този показател се държи средностатистически.

 

Като плюс обаче установих, че много добре се "връща" на пътя. При неравности, гумата лепи моментално след като си върне пълният контакт и тежестта на колата я натисне в асфалта. Даже съм бая впечатлен по този параграф.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз вече мисля за нови летни… премиум контакт 6 е топ, супер доволен съм, но са на края… какво да взема се чудя?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.