Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Mateelda 105x


joeless

Recommended Posts

На изпарителя му трябват едни мембранки (15-20лв) и ще литне! Ако не си ги сменял досега - няма нищо сложно, ще се справиш!А и нали можеш да обезвъздушаваш - значи си почти завършен газаджия :-)

 

Във вторник вечерта мога да ти помогна (ако се движи на бензин може да дойдеш до моя гараж и там да я гласим)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 345
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joeless

    109

  • joro-120L

    41

  • maxrpm

    39

  • Green_Witch

    34

Най-много писали в темата

Първо трябва да си ревизирам системата на запалването.. Въртим си намера с матиилда, нещо се е разсърдила...

От днес имам и доста неприятна вибрация в скоростния лост, придружена съ с звънлив звук ... нещо някъде се е откачило...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От днес имам и доста неприятна вибрация в скоростния лост, придружена съ с звънлив звук ... нещо някъде се е откачило...

Здрасти!

И при мен се появи внезапно същото, което описваш.

Само да питам, на всички скорости ли става това, или при изключени предавки?

При мен се проявява на 2-ра скорост при 40км/ч и на 4-та при около 100км/ч.

Има едно гумено уплътнение на скоростната кутия, което се подава в тунела на пода. Ще го видиш като махнеш капака за регулиране на въжетата на ръчната спирачка. При мен това уплътнение се е разкъсало и лоста за превключване влизащ в скоростната кутия опира на метал при определено положение и от там започва да бръжди.

Предполагам, че и при теб се е скъсало това уплътнение.

Може би скоростната кутия трябва да се повдигне леко откъм тунела в пода, ако има как, за да не опира лоста. Защото тази гума трябва да се е сцепила при прекомерното триене на лоста. Даже видях как се е стопила и се е запекла по лоста от нагряване. И затова според мен никакво триене не би трябвало да има там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос.. Може и да е глупав, но книгата ми е долу в колата а пдф-и не ми се четат... пък и може някой съвет да изпадне, а ако не - ще ми се смеете напълно безплатно smile048

Нормално ли е като разделя чукчето и наковалнята между тях все така да си има чисто късо? меря с мултицет... Също така, чисто късо ми дава и между корпуса на делкото и чукчето, и наковалнята, съответно и между корпуса и извода (кабелчето) на кондензатора... smile021 На мен не ми се струва нормално, но разбира се може и дълбоко да греша... Но пък може ли всичко да е маса, да го е"" :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивление се мери само във вериги, които не са под напрежение (трябва да е откачен акумулатора).

Освен това, дори и при липса на напрежение, съществуват още паралелни вериги между тези тве точки (през бобината).

Ако държиш да измериш точно това място, трябва да откачиш бобината от чукчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос.. Може и да е глупав, но книгата ми е долу в колата а пдф-и не ми се четат... пък и може някой съвет да изпадне, а ако не - ще ми се смеете напълно безплатно smile048

Нормално ли е като разделя чукчето и наковалнята между тях все така да си има чисто късо? меря с мултицет... Също така, чисто късо ми дава и между корпуса на делкото и чукчето, и наковалнята, съответно и между корпуса и извода (кабелчето) на кондензатора... smile021 На мен не ми се струва нормално, но разбира се може и дълбоко да греша... Но пък може ли всичко да е маса, да го е"" :-k

Сега ще ходя до колата и ще взема и мултицета. Имам едно делко при мен и ще го измеря,въпреки съм 99.8 %,че не трябва да има късо ! След 5 мин, ще ти пиша пак :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивление се мери само във вериги, които не са под напрежение (трябва да е откачен акумулатора).

Освен това, дори и при липса на напрежение, съществуват още паралелни вериги между тези тве точки (през бобината).

Ако държиш да измериш точно това място, трябва да откачиш бобината от чукчето.

 

Меря когато не е на контакт. Това не би ли трябвало да е достатъчно условие до бобината и делкото да не достига абсолютно никакъв плюс? smile056 Айде масата е ясна..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наковалнята е "на маса". Чукчето е изолирано. Късо може да стане само при затворени контакти на чукчето и наковалнята. От това краткотрайно късо при работа на делкото се образува високото напр./искрата/ от бобината.

Възможно е да ти дава верига през кондензатора.

п.п. Когато не си на контакт, разбира се, че нямаш +12V към бобината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото на темата беше спомената някаква заварка между чукчето и наковалнята. Може тя да е повредила добрата изолация на чукчето към маса, ако все още е стария комплект на делкото. Връзка към маса през кондензатора само ако е пробил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля по-препатилите да дадат съветче... Не успявам да развия едното винтче на чукчето, а трябва да го сменя.. Супер запецнало е, изобщо не ще да помръдне. Пробвам се със стабина широка отвертка, пробвах на затоплен двигател, пробвах и на студен, и на леееко притоплен само.. пробвах с ВД40 - нъцки... Не ще и не ще...

Ясно че се сменя делкото с безконтактно, ок, но дотогава трябва да карам все пак... Та .. дайте идея как до го преборя това винтче.. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чукни го, може и челно, може и с отверката по посока за развиване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля по-препатилите да дадат съветче...
казва се :по-опитните,не по препатилите

намери си голяма хубава удобна отвертка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това винтче за последно Бат Йоско го стяга все пак. Няма да се даде без бой smile096

Провери дали вариатора е закачен във веригата на бобината че май за последно свързах плюса директно към бобината и това може да е причината за бързото износване на чукчето. Същото изпатих с Рапида смених 3 чукчета за норматив докато се усетя че горят бързо поради липсата на вариатор. А цялата работа дойде от там, че някой ми каза да преместя захранването от вариатора директно на бобината за по-силна искра, но явно щом чехът е предвидил вариатор той трябва да е свързан във веригата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При бобина с вариатор има допълнителен кабел, който идва от включвателя на стартера и се свързва директно на +12V на бобината, така че при стартиране да се елиминира вариатора за по-силна искра. Би трябвало и на Матилда да го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-k Нещо много ми се е разсърдила малката...

Успях да развия винтчето, с няколко съвета от един тежичък гаечен ключ по отвертка. Смених ЧиН, регулирах им разстоянията както си му е реда... И пак не ще... Започва да ме съмнява подаването на гориво, да не би помпата да се е сдухала нещо.. От друга страна, то и самото гориво се плацика на дъното на резервоара само.. Може и да са се смръзнали останалите 4-5-6 литра... но междувременно ми позамръзнаха краката, а и акумулатора се оклюма много, та се качих за кафе и да си почета книжката на колегата Х.Илинг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да качваш ръчно бензин,трябва поне да припуква ! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се съмняваш в тоталната липса на бензин първо виж дали пръска ускорителната помпа. След това опитай с почерпка в първа камера и палене с педал до пода. При отказ за припалване се връщаш отново на токовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нътц, и аз на това се надявах, ама не припука ни най-малко днес... Те вариантите в тоя случай са два - или съвсем да съм прресушил резервоара (или да има пробойна, което мнооооого жестоко ме съмнява защото не е текла никога, завалийката) или тоците по запалването нещо много да са оплескани. Стигнах дотам че сложих цялото делко от Бонев, моето не можах да го наглася така че чукчето да отлепа и на микрон, колкото и да въртях оста.. пробвах и трите налични ЧиН и нито едно от тях не успя да бъде побутнато от ексцентрика на мойто делко.. Резултата е пак нулев де..

Но тъй като съм мързелив, като се замогна малко ще и сипя една туба бенз и ще почна да звъня по телефоните от белия списък, да дойде някой да я съживи...

Абе ... тегава работа, от три коли които карам, само една е в движение, и не е от моите smile049 ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) smile011 писна ми уееее... кога ще стана милиУнер, да наема орда техници да ми човъркат по 150-те коли smile001

 

@old men - почерпката в първа камера ще стане като има туба с бензин, а за проверка на наличностите мислех да поразкача маракучите и да видя ще изпомпам ли нещо на ръка... обаче вече бях премръзнал и избеснял и го оставих за утре на спокойствие..

 

ех, защо не съм си в търново при чичо Гошо :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джо, при цялото ми желание да помогна с нещо се чувствам объркан от твоите обяснения.

Първо не споменаваш каква е причината, за да сменяш чукче.

Като за начало си започнал/по твоите думи/ с правилно регулиране на ЧиН. След това се оказва,че то не отваряло. Даже си сменил три, но и те не отваряли. Щом ЧиН ти дава възможност за регулиране-това с неотварянето просто няма как да стане.Даже е по-вероятно/при грешка/да не затваря. Чукчето се регулира,когато е на гърбица.

След това казваш,че си сменил цялото делко. Там всичко наред ли е? Центровка направи ли?

Провери ли дали има искра от централния кабел на бобината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по ред на номерата -

- Сменям чукче защото беше много износено - с много изядена наковалня и голяма пъпка на чукчето.

- При опитите да регулирам новото чукче се оказа че колкото и завъртам делкото около оста му, така че гърбицата на оста да застане така че да подпира чукчето в положение отворено 0,35-0,45мм всъщност същата тази ос дори не успява да побутне чукчето. просто м/у нея (в най-издадената и част - гърбицата) и чукчето си остава разстояние от около милиметър, колкото и да е приближено чукчето чрез регулиращите винтчета. По този начин ЧиН си остават събрани, т.е. - неработещи. Смяната на цялото делко с друго реши този проблем.

- Центровката е направена на око, колкото поне да припали. Предполагам че и при доста по-крива центровка от моята би трябвало поне да припука и да се позакашля двигателя.. Което при мен не стана.

- За искра няма как да проверя, работя сам и не мога да давам контакт и да държа кабелите едновременно smile049

Имах предложение за помощ днес, но наистина не ми се занимаваше..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по ред на номерата -

- Сменям чукче защото беше много износено - с много изядена наковалня и голяма пъпка на чукчето.

- При опитите да регулирам новото чукче се оказа че колкото и завъртам делкото около оста му, така че гърбицата на оста да застане така че да подпира чукчето в положение отворено 0,35-0,45мм всъщност същата тази ос дори не успява да побутне чукчето. просто м/у нея (в най-издадената и част - гърбицата) и чукчето си остава разстояние от около милиметър, колкото и да е приближено чукчето чрез регулиращите винтчета. По този начин ЧиН си остават събрани, т.е. - неработещи. Смяната на цялото делко с друго реши този проблем.

- Центровката е направена на око, колкото поне да припали. Предполагам че и при доста по-крива центровка от моята би трябвало поне да припука и да се позакашля двигателя..

 

Мерси за информацията!

От написаното по-горе вече има някои неща,които правят впечатление.

-За да се докара ЧиН на гърбица се върти пръта/чрез двигателя/,а не цялото делко.

-Центровка на око ми звучи несериозно. В зелената книга е обяснено много добре как става с пробна лампа.

И не на последно място не виждам причина старото чукче да е отваряло, а с другите да не става.

Успех! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да кажа, че съм имал същият проблем като колегата-угасна ми колата насред пътя, дойде майстора, сложи ми ново чукче и след 50-тина км. насред пътя колата пак угасна и при въртене на гърбичният вал се виждаше как не отделя чукчето от наковалнята. Оправих си го тогава с една яка отверка, с която изкривих корпуса на чукчето-колкото да се прибера и после-още по- ново чукче....

Колкото до центровката на ухо-за коли с поразтеглена газоразпределителна верига и износени зъбни колела вариантът не е лош според мен-моята центровка така е правена и няма ядове, пък и без друго идеална центровка за бензин и газ така или иначе няма smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Центровката е направена на око, колкото поне да припали. Предполагам че и при доста по-крива центровка от моята би трябвало поне да припука и да се позакашля двигателя.. Което при мен не стана.

 

Колега everlast, мисля че има разлика между центровка, правена на око и на ухо!

В случая на ухо няма как да стане, щото колегата не може да си запали колата.

Иначе не го отричам, като вариант, но направена от човек с опит. :smt030

 

П.п. Сменил е три чукчета! Така ли не е случил на читаво. И ако имат разлика, не е ли тя видима?

За центровка газ/бензин си прав, защото на газ се дава аванс 3 - 4 градуса, повече от нормалното, но и в двата случая колата си пали без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.