Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автомобилите без калобрани (престилки)


Borkorn

Recommended Posts

Има една приказка - ако не можеш да плуваш, не скачаш в морето.

Ако не ни отърва - да не караме? А когато се налага?

Всичкия пясък , който са хвърляли по пътищата сега се лепи по предното стъкло, защото гумата го мята назад. Това е в по-голяма степен при автомобили с по-открити задни гуми, каквито са например...

http://upload.moldova.org/auto/Dacia/Dacia_Logan_Van_1.jpg

http://dichev.com/blog/wp-content/uploads/2007/08/01_h&r_vw_golf_5_gti.jpg

http://www.motorpasion.com/images/galleries/volkswagen-golf-gti-por-hr/Volkswagen_Golf_GTI_HR-02.jpg

http://www.themotorreport.com.au/wp-content/uploads/2009/08/2009-suzuki-splash-03-thumb.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_7EXjdr2Pn-s/SPSwf36U6nI/AAAAAAAAE68/a4WIV0IeP8U/s400/81013155820118_splash.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна че в Унгария са задължителни!

Иначе нямам наблюдения,но си сложих за зимата задни. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно как калобрана пази да не хвърлят гумите камъчета , а не спира пръските , щото из тез калищаци без значение тоз пред мене с калобрани ли е или не джама ми става кална завеса :-k

Ако някой толкоз се е загрижил за задния трябва да сложи мушами дето да се влачат по паважа ( в стил рали Дакар )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно как калобрана пази да не хвърлят гумите камъчета , а не спира пръските , щото из тез калищаци без значение тоз пред мене с калобрани ли е или не джама ми става кална завеса :-k

Ако някой толкоз се е загрижил за задния трябва да сложи мушами дето да се влачат по паважа ( в стил рали Дакар )

 

ейййй, т`ва на рали дакар са им мнооого яки незнам-си-какво-браните отзад :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е в по-голяма степен при автомобили с по-открити задни гуми, каквито са например...

Винаги съм смятал, че тия новите коли са адски недомислени, така че дайте да ги начичим обилно с Илиянски калобрани :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една приказка - ако не можеш да плуваш, не скачаш в морето.

Ако не ни отърва - да не караме? А когато се налага?

Ех, ти пък. Аз за тази тема вече я забравих, а ти чак сега се сещаш да цитираш тази част от поста ми. Ако не възразяваш, ще доразвия таз' приказка:

Ако не можеш да плуваш, не скачаш в морето. Ако скока е наложителен - взимаш пояс.

:smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle, реших че е по-добре да те цитирам, защото предположих още преди да създам темата, че ще има и някой, който да каже същото като теб. Познал съм. :?

Не съм очаквал, че това може да си ти. Сгрешил съм. :?

Разбрах, че темата не те интересува. Разбрах, че преди 2 години е имало подобна.

Е, трий я най-добре щом пречи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Не съм очаквал, че това може да си ти. Сгрешил съм. :?...

Да, сгрешил си, но знаеш ли в кое? В това, че си задал въпроса си без да обърнеш внимание на конструктивните различия на много от колите на пазара. Т.е. въпросът ти, според мен, не може да е универсален и да се заключава само в това трябват ли калобрани или не. Ако не си разбрал какво искам да ти кажа - има коли с изнесен назад заден мост и такива, при които това не е така, има коли, на които каросерията им слиза конструктивно по-ниско зад задния мост, а други са с вирната задница. И т.н. А първият ми отговор, в който изрично споменах скорост е свързан с това, че до сега не съм виждал кола, която на шосе или магистрала, с или без калобрани да не мята вода и да не цапа стъклото ми, особено ако карам след нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно как калобрана пази да не хвърлят гумите камъчета , а не спира пръските , щото из тез калищаци без значение тоз пред мене с калобрани ли е или не джама ми става кална завеса :-k

Ако някой толкоз се е загрижил за задния трябва да сложи мушами дето да се влачат по паважа ( в стил рали Дакар )

 

Водата има невероятната способност да се разпръсква и веднъж разпръсната е достатъчно лека за да се завихри от въздушния поток. Това е и причината всички комбита (и не само) да си цапат задното стъкло. От друга страна камъчето, колкото и да е малко, си е неделима единица с достатъчно тегло та да не се вилияе от въздушните потоци. И едно такова камъче попаднало в грайфера (особено зимен!) излита от гумата със скороста на въртенето и. Т.е. карайки по опесъчен път грайфера "грабва" камъчето и го изстрелва към колата отзад със невероятната скорост от 80км/h. Да му е честито на този отзад! Е, ако има калобран той или ще спре камъчето или то ще мине под него, но имайки предвид височината на калобрана височината на изхвърляне ще бъде не по-вече от предната маска, т.е. поръжения по предната част на колата, но не и на предното стъкло.

 

Между другото, ако нямаше смисъл от калобраните никой производител нямаше да ги слага, а и камионите щяха да карат без тях. Ама да сте видели камион без? Ако видите звъннете на ДАИ и ги питайте какво се случва в такъв случай :smt034

 

Накратко: махането на калобраните за мен е гъзария за сметка на останалите участници в движението!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да сложа и аз калобрани че на мокър път всичката вода и кал се качват на задния джам /комби/ и след мене облаци, сложих, но нищо особено не се промени. Единствено по-малко е калта на пълначката за газ щото е точно зад калобрана. Имам и една хетчбек - тва пък след първия гьол цялото му съдържание е на тавана :oops:

С камионите е друго. Като имат калобрани не са спрели да пръскат. Но ако нямат е още по-голям ад пък и могат да хвърлят ей-такива камъни от гумите.

Затова стягайте си чистачките и зареждайте течност- друго спасение няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,калобраните явно вършат някаква работа,щом фабрично ги слагат,на мойта О2 има задни,верно късички са,ама без тях сигурно ще е още по-зле, за тези след мен!Друг е въпроса,че такава кал и мърсотия дето е у нас,никъде в Европа няма! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъъ аз нямам калобрани, но забелязах следното явление. Когато лятото сложа кутията за багаж отгоре на покрива => значително по-малко се цапа задното стъкло на колата (видима от подписа ми). А доколко ще пази от камъни този калобран.... ми не им е мястото на камъните по пътя, а ако ги има ми сигурно трябва да се кара по-полечка.

 

Ей поздрави на всички и до неделя (за софиянската група)! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ми е чудно тогава, защо и на спортни и тунинговани автомобили слагат калобрани, ако не вършат никва работа?

Mishelle, eто давам най-различни по конструкция автомобили:

http://image.nengun.com/catalogue/original/nengun-1559-01-c-one-mud_flaps.jpg

http://www.surreyscoobies.co.uk/forums/images/garage/attach/garage_vehicle-54-12586256561.jpg

http://img75.imageshack.us/i/46960645.jpg/

http://www.camaro5.com/forums/attachment.php?attachmentid=75990&stc=1&d=1259332853

http://i40.tinypic.com/14niy3k.jpg

http://img341.imageshack.us/i/p9100147tl1.jpg/

http://smitty.corsalogistics.net/Flaps/Flap_Girl_4.jpg

Още примери бол в нета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте малко! Калобрана не е сложен с цел да пази задния от цапане! Това, особено при голяма скорост, няма начин да стане. Но калобрана пази от мятането на камъни. В това му е идеята. И ако някой който самоволно си е махнал калобрана (BTW не съм съвсем сигурен, но мисля, че това се води промяна по МПС-то!) и ми строши предното стъкло с камък мога да го съдя, нали? Защото никой производител не слага, на масов автомобил, неща просто да ги има. Всяко едно от тях има ясен смисъл и точно предназначение!

 

С други думи - махането е гъзария за сметка на каращите зад вас! Замислете се smile049

 

Пепи, напълно съм на твоето мнение. Не смятам обаче, че махането е промяна на МПС, след като можеш да си поръчаш калобрани допълнително ако го няма автомобила ти в базовото ниво на оборудване. Примерно, Голф 5 има калобрани като излезе от завода, но Голф 5 ГТИ...няма? Сааб...нямат изобщо по спомени, но сигурно се предлагат като допълнително оборудване. Предполагам, че и при Шкода го има този момент - гледам, че Валдо първата работа му е била да сложи калобрани! Нямам идея на какъв принцип се слагат калобраните от производителя и дали изрично се тества колата с оглед нужно ли е или не поставянето на калобрани, но според мен, както по-горе споменах - всичко зависи от това, какъв е пътя. В щатите наистина си мия колата 3-4 пъти годишно и нямам никакви проблеми със спукани стъкла, а колите са без калобрани. Явно за у нас, колите трябва да се предлагат с тези "екстри", съобразно пътната ни инфраструктура или по-скоро с оглед на нейното НЕподдържане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Според мен и като гледам разположението и дизайна се слагат единствено и само за да се пази боята на автомобила , всичко останало е теория на вероятностите ... виждал съм доста поожулени прагове и тонирани брони стали жертва точно на тез камъчета ... аз самия карах известно време с калобрани на Формана , но единствената разлика , която забелязах е специфичният и досаден шум , който създават при висока скорост .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Borkorn, да ти кажа, хич не ми се спори по въпроса. Така, както вадиш снимки от нета на коли с калобрани, точно толкова бройки мога да ти извадя и без калобрани. Дори на точно тези коли, които ти си посочил. И ще настане една безкрайна въртележка. За съжаление детските години за мен отдавна отминаха и не ми се играе тази игра. Уважавам теорията ти и толкова. Не съм съгласен с нея, което вече изразих. Аз също съм потърпевш от дребни камъчета, които хвърчат по шосета и магистрали - по челното стъкло имам не малко финни точици, които се виждат само като го пастирам или срещу директно слънце, но знам, че ги има. Когато преценя ще го сменя и толкова. Предната броня - до преди 6 месеца, т.е. след края на миналото лято, ходих да ми я пребоядисат, защото имах 3 малки точици по нея, пак от камъчета. Като мине идното лято, предполагам пак ще имам някоя точка по нея. Ако е така - сваляне на боята и ново пръскане. Миналата година имах малка точица на предна лява врата - от камъче, хвръкнало от някой, когото съм изпреварвал. И въпреки всичко това продължвам да ти казвам - калобраните няма да ме спасят от подобни "щети". Ако ще всички да караме с калобрани, докато пътищата ни са в това положение, оправия няма да има. За пръскането на вода по предното стъкло - вече ти казах, направил го е колега малко по-горе, направил го е и колега на първата страница - все тая е. При висока скорост няма ефект. Ти си мисли каквото искаш, твое право е, но моя опит, в допълнение на това, което ти бях писал за извънградското шофиране - 120-ката ми е с калобрани. След каране на мокро задната й маска става точно толкова мръсна, колкото на Астрата, а сега и на Корсата и Вектрата. Т.е. и 120-ката, макар и с калобрани, пак хвърля на стъклото на задния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, добре де... тогава защо спориш? :lol: Не знам на кой не му стана ясно мнението ти.

Намираме се в балканска страна. Имаме 4 сезона в годината... все още. Заедно с тях се променя и обстановката по пътищата.

Да! Те трябва да бъдат почиствани и ремонтирани постоянно! Не вярвам някой да мисли по друг начин по този въпрос.

Обаче въпроса си има своите проблеми за решаване, които в близко бъдеще аз лично не знам как ще се решат. Говоря за близките 5-10г.

Mishelle, до тогава си сменяй стъкла и пребоядисвай и прави каквото искаш.

Обаче не всеки е като теб и да може да си го позволи. И докато си караш колата помни, че ако това за теб е игра, за шофьорите зад теб не е! И хич не им е приятно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Mishelle, до тогава си сменяй стъкла и пребоядисвай и прави каквото искаш.

Обаче не всеки е като теб и да може да си го позволи. И докато си караш колата помни, че ако това за теб е игра, за шофьорите зад теб не е! И хич не им е приятно!

Альо, хайде без определения, а? Става ли? Защото в тези коли си возя жената и детето и хич не ми е до игри като се кача в колата! Като например да си карам по завоите и изведнъж да се натъкна на спряла 120-ка по сред завоя, защото на собственика й му се играе с апаратчето да щрака (подписа ти). А относно това кой и какво може да си позволи - има си каско за тази работа. Ама сега ще кажеш - за 120-ка не става, защото оценката е много ниска, а плащането на щети - почти нулево. И ще си прав. Но с едно малко уточнение - само при условие, че колата ти е перфектно изпъната, няма никакъв кусур по боята/лака и една точица по тях да ти прави впечатление и да негодуваш за нея. Схващаш, какво има в предвид, нали?

 

Вече веднъж ти казах - влез в лявата лента със 100-120 км/ч и погледни в огледалото...

 

И не на последно място. Седнал си да нищиш калобраните с "мисълта за задния". Да те попитам, щом толкова те интересува този, който кара зад теб - ти мислиш ли за него, когато става въпрос за изгорелите газове? Схаващаш ли на къде бия? А сега най-накрая разбра ли приказката за морето, скока и пояса? Ще ти помогна, явно имаш нужда - на пътя всеки с всекиго трябва да се съобразява - например ти с това, че аз фабрично нямам калобрани, аз с това, че ти ме тровиш повече от колкото аз тебе. Или иначе казано - ако не ти харесва, не се включвай в движението. Просто е. И не е игра... Пояс?

 

Радвай се на живота и спри с обръщенията към мен, че вече стана досадно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата се изпорти нещо... смислените мнения се губят. Изобщо не мислех да пиша, но поне да обобщя аз каквото съм разбрал от мненията.

 

"Калобраните пазят от камъчета, но не от кал и вода". Ми не е малко.., за мене си като си помисля - любител съм на фабричните части и фабричната сглобка. Не ми е приятно като се налага да ми сменят предното стъкло защото е надрано или спукано от камъчета, дори и много да е хубаво и без пари да ми излезе... предпочитам си оригиналното, поставеното в завода. Не вярвам някой да каже, че някой сервиз ще ми монтира стъклото "по-добре от в завода". Ма знае ли човек... :lol:

А за предпазването от камъчета - спазвайте по-голяма дистанция и не се нервете... друго решение за момента няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и това с дистанцията не става. Мица беше още на 3-4 месеца, карах на 50 метра зад един ТИР. При първата права настъпих да го задмина и ... на 5 метра от него "ПРАС" ... и първата по-сериозна точка на предното стъкло. Тогава нямаше други и дразнеше безумно. Сега вече е прилично надраскано и не се усеща. Т.е. това да спазваш дистанция не винаги е достатъчно smile049 BTW ТИРа беше без ляв калобран и до ден днешен ме е яд, че не звъннах на куките! Ама втори път прошка няма да има :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с камъчетата и стъклата е трудно да се обясни. На нас ни се е случвало да ни се пукне стъкло (предното), благодарение на камъче, хвърлено от гумата на автомобил, с който се разминавахме по междуселски път. Т.е. - движехме се в различни посоки. Нямам представа дали е имал калобрани или не. Времето беше сухо, по средата на лятото...

 

Реално - няма как да се опазим от подобни неща. То си е на принципа на вероятностите. И все пак - дистанцията намалява шанса. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и като гледам разположението и дизайна се слагат единствено и само за да се пази боята на автомобила , всичко останало е теория на вероятностите ...

 

...Реално - няма как да се опазим от подобни неща. То си е на принципа на вероятностите. И все пак - дистанцията намалява шанса. :roll:

Ей в това се заключава отговора, свързан с тази тема, барабар с анкетата към нея.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично заводски калобрани нямам-не ми и харесват особено. Иначе за коийто се интересува за фабия цената на предни и задни е около 45 лева общо. Досега от камъчета ми е пукан халогена, и по всяка вероятност от тях ми замина и питата на климатика,, та я сменях и нея. Сега зад долната декоративна решетка на фабията(тази която е на бронята) съм монтирал ситна мрежа- от тия дето ги продават "гъзарчетата " да си правят тунинг- изобщо не си личи отвън, спира ми и разни комари и камъчета и всякаква по-едра мръсотия и съм доволен.

Като обобщение-ако колата си има калбрани от завода-нека стоят, иначе и каско имаме повечето, като се надраска процедурата е ясна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.