Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Случка със съединител О1


karavana

Recommended Posts

Така… Историята е следната. Колата е Octavia 1, фейслифт, 1.9 TDI 90 к.с., двигател ALH, първа регистрация декември 2001 година (между впрочем по VIN излиза, че е 2002 година). Внесена от Испания, купих я през април 2009, пробегът е малко над 180 000 км.

През месец октомври 2009, се появи притрисане при тръгване на първа и задна. Предположих, че е от съединителя. Монтьорът каза, че не е съединител, защото не се забелязва приплъзване, а сигурно са тампони. Последва смяна на тампони – притрисането първоначално намаля, но след известно време отново се засили.

Вече бях сигурен, че съединителят е за смяна. Но... фактори като идващите новогодишни празници, свързаните с тях харчове, министър Дянков и световната криза ме принудиха да отложа смяната.

В края на февруари положението се влоши – поведението на педала на съединителя чувствително се промени. Стана твърд, започна да вибрира, ходът му не беше плавен, а сякаш на степени. Нямаше вече време за губене. Смених монтьора с друг, доверен приятел, купих комплект съединител SACHS по каталог и пристъпихме към разглобяване.

След около два часа съединителят беше изваден. В ужасно състояние – разбит лагер, който вероятно дори е спрял да се върти, защото е видимо изяден, е предизвикал счупване на върховете на няколко съседни палеца (ламели) на притискателния диск. Оттам са били и вибрациите при потегляне. Феродовият диск изненадващо беше в доста добро състояние, което пък обясняваше защо съединителят не е приплъзвал. Прилагам снимки (поне ще пробвам да ги приложа):

post-4190-138453195649_thumb.jpg

post-4190-138453196105_thumb.jpg

post-4190-138453196114_thumb.jpg

post-4190-13845319614_thumb.jpg

post-4190-138453196128_thumb.jpg

post-4190-138453196153_thumb.jpg

Пристъпваме към смяна. Изваждаме новия съединител и... изненада: старият съединител няма НИЩО ОБЩО с новия!!!

Новият е SACHS, каталожен номер на комплекта по SACHS 3000 845 701, феродовият диск е без демферни пружини, а притискателният диск се оказа доста по-тесен.

Старият е VАLЕО с феродов диск с демферни пружини и по-широк притискателен диск. Диаметърът 228 и броят на шлиците 28 съвпадаха, но новият съединител просто нямаше как да се закрепи на маховика на мястото на стария.

Гледаме и мислим... нова изненада!!! На стария притискателен диск забелязвам 16/08/2007. Това трябва да е дата. Значи този съединител е сменян и то не толкова отдавна. Зарязахме колата (беше неделя) и пристъпихме към ровене в Интернет.

След час ситуацията се изясни – VALEO са разработили специален комплект за TDI от “монолитен маховик без демферни пружини и стандартен съединител с демферни пружини на феродовия диск” с цел да се замени оригиналния маховик, който е с вградени демферни пружини и затова е доста по-скъп.

Номерът по VALEO на комплекта с маховик е 826317. Имат и комплект без маховик с номер 826363.

Дотук добре. Но сега какво? Приятелят ми беше категоричен: “Никакво VALEO! Или SACHS или LUK!”. Нищо против нямам марката, просто напоследък VALEO имат много некачествена продукция, произведена къде ли не по света. Още повече, че на стария притискателен диск пише просто “Made by VALEO” (вижда се на една от снимките) и въобще не става ясно къде точно е произведен съединителят.

В понеделник отиваме в магазина на AUTO HELP с молба да заменим купения от мен съединителя с друг, подобен на стария VALEO, но от марката SACHS или LUK. След два часа търсене, ровене и разглеждане на всякакви варианти на съединители (за което много благодаря на момчетата от AUTO HELP) най-накрая попаднахме на подходящия комплект. Марката е LUK, моделът е 623 1089 00. Използва се при стария VW Passat. На всичкото отгоре се оказа с 50 лева по-евтин от SACHS-a. Приятелят ми каза само: „Това е изработка!”. Ето и снимки:

post-4190-138453196165_thumb.jpg

post-4190-138453196176_thumb.jpg

post-4190-138453196186_thumb.jpg

post-4190-138453196214_thumb.jpg

post-4190-138453196228_thumb.jpg

post-4190-138453196202_thumb.jpg

На другия ден обратно при колата – след два часа работа всичко бе готово. Сега не мога да си позная съединителя – направо не усещам падала особено, ако съм със зимни обувки. Работи леко, плавно и (засега) безпроблемно. Разбира се притрисането при тръгване изчезна.

Изводи, които се потвърждават в практиката:

1. Не ме е страх от ремонти. Страх ме е от ремонтите, които са правени преди мен.

2. „Майстори” има много, но майстори - малко.

3. Колкото по-стара е колата като модел, толкова са й по-евтини частите.

4. Марката има значение.

5. Ето защо колите, внесени от Германия, са по-скъпи от тези, внесени от Италия и Испания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от Италия не е коли. От братска Чехия е много по-добре. Аз съм много доволен от моята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги!Колкото и да е чудно,но и в Италия има изключения!Моята кола е имала един собственик 49 набор.Всичко по нея,което е сменяно е надписано с дата и километри.Италиянецът си е потдържал колата в перфектно състояние.По стикерите на маслото може да проследиш цялата история на колата.Но и тя се разваля.Карайте и се наслаждавайте на положителната промяна след ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за темата, все едно Майстор Сами я е писал. :D smile126 Съжалявам за всичките неволи покрай съединителя, но и се радвам, че нещата в крайна сметка са се развили добре и сега вече колата се кара с кеф. Понеже съм със същия двигател, вече ще знам, ако опра до смяна на съединител, какво точно да взимам.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има доста схеми с тези съединители :D трябваше да се консултираш във форума съм дискутирал тези варианти...но важното е че вс.е ок.

Старите бойци са добри донори на новите гевезанчовци :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, първо проверихме в нашия форум за мнения и помощ. Но търсачката отвори толкова много мнения, че беше трудно бързо да се ориентираме. Смятам, че известна слабост на нашата търсачка е, че отваря всички подстраници от всички теми, където се споменава търсената дума. Може би е по-добре да се извежда списък само с наименованията на темите. Или аз нещо не съм се ориентирал на страницата за търсене...

Занимавам се с "php" и затова правя подобно предложение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Мдам, мисля, че твойта тема прекрасно юлистрира въпросите които ме тормозеха в мойта:

 

viewtopic.php?f=46&t=21562

 

При теб просто испанците (надяваме се при първа смяна) са сложили стандартен комплект "маховик + съединител", вместо фабричния dual mass.

 

Ето защо колите, внесени от Германия, са по-скъпи от тези, внесени от Италия и Испания.

 

Това е огромна заблуда умело използвана от търговците на стари коли :) Ако се разровиш в немското мобиле и знаеш немски, поговориш с тамошните "дилъри" (които са сърби, албанци или българи), ще усетиш една много неприятна тенденция. Масово се вкарват коли от други държави и се продават в Германия. Това в пълна сила важи за VW и Ауди и Шкода. Когато аз търсих кола в Германия, около 50% от изгодните оферти бяха италиански автомобили, внесени в Германия. Това при дилъри де, при "частниците" е друго, ама цената е 2x. Щото съгласете се че 4500 евро за голф на 10 години е изродия. Тоя Голф тука ще стъпи на 12 бона, колкото и да прекрасен, бах го голфа.

 

А ако ти кажа, че българин купува джип от Германия и след щателна проверка се оказва, че преди месец същия джип е изнесен от БГ и продаден на немец (българин с немско гражданство де), който после го продава на българина като немски джип :).... Истински случай.

 

При колите от Германия можеш да разчиташ на качество само ако има технически преглед и регистрация. Т.е. кара се постоянно към момента на покупка. От автокъща и без номера - гаранция Франция :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Фабия е имала само един собственик, поддържана в един и същ сервиз до малко преди да я взема, има си сервизни документи, справка в сервиза доказа същото. Така, че кьорав карти не играе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно. Просто максимата - "Щом е от Германия, начи е перфектна технически" е абсолютна глупост това исках да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.