Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на ел. стъклоповдигач Фабия


warfather

Recommended Posts

1. Установяване на повредата

- разглобяване на кората на вратата

- разглобяване на металната кора където е закрипен стъклоподемника

- откриване на проблема

2. Намиране на ремонтен комплект

- заблуда е че няма такъв и трябва да закупите цялата желязна кора за 173 лева оригинална или за около 100 втора употреба

- има значение лява и дясна врата както и предна и задна като разликата е в кутията в която е разположена ролката на жилата и водачите

-жилата и ролката са еднакви

3. Извършване на ремонта:

- разглобяване на целия механизъм и детайлен оглед на частите

 

И така при мен 1 беше свалянето на декоративната кора която е закрипена към вратата с закопчалки и 4 броя винтове 3 се намират в долната част и 1 има горе под капачето където е регулиращото за страничното огледало. След развиването на винтовете се подпъхва ръката и се дърпа за да се освободи от копчетата и леко се повдига нагоре за да излезе уплътнението от горния ръб на вратата. После с дрелка и по голяма бургия се разнитова желязната кора. Стъклото ако не е паднало се застопорява с някакъв клин. Махат се буксите на тонколоната и ел. моторчето както и буксата за салонното осветление която се намира зад кората закачена за механизма за отваряне на вратата. Ако стъклото се държи на водачите задължително се нагласят на отворите от които може да се разхлабят болтовете които задържат стъклото към тях . Двата болта се отхлбват с ключ 10 камък след което стъклото се освобождата и се поставя в най-горно положение и се застопорява. Повдига се цялата желязна кора леко нагоре и долния край се издърпва навън за да преминат водещите релси през вратата след което се пуска леко надолу и се изважда горната част на релсите. разкачат се всички кабели от закопчалките и се изваждат от отовора през който минават за да се освободи цялата кора. За удобство се поставя на работна маса развива се ел.мотора и се сваля. Обръща се от страната на водачите и ролката с жилата. Ако не са скъсани жилата се проверяват обстойно за наранявания. Отделя се капака на ролката която задвижва жилата и се оглежда за износвания защото и тя е от пласмаса и основно се нараняват каналите на които са навити жилата. Ремонтния комплект ако се го поръчали целия е желателно да се сложи всичко ново защото старите детайли имат износвания и се получават хлабини във водачите и преплитане на важетата в ролката. Жилата са три с различна дължина и всяко си има определно място. При монтажа трудното е при закачането на новите жила и поставянето им в определението места защото почети няма излишни мм за това. Жилата при сглобяването си пасват точно по местата и самите водачи си отиват на конкретните места така че няма нужда да се чудите дали дадения водач е на точното място в релсата. След като сложите жилата и водачите по обратния ред сглобявате всичко като вместо нитове слагате самонарезни види около 4-6 броя. Обръщам внимание при монтажа на бутона за заключване от вътре че е слабо място защото се придържа с една пластмасова пластина която лесно се чупи. Тъй като аз вече го направих но не успях да заснема цялата процедура ще сложа само снимки на детайлите при първа възможност.

За въпроси тук в темата

 

fabia-window.gif

 

1. Водачи предна врата - има разлика за лява и дясна

2. Ролка за жилата предна врата

3. Капак за ролка предна врата - има разлика лява и дясна

4. Жило най-късо - има значение кое жило къде е

5. Жило средно - има значение кое жило къде е

6. Жило дълго

 

Желязна кора предна лява врата:

 

1. Изглед на цялата сглобка

fabia-window1.gif

 

2. Изглед след сваляне на декоративната кора

fabia-window2.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

=D> Полезно! Операцията ще я правя и аз скоро.

Ремонтния комлект от къде го купи и колко пари?

Благодарности

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рем. комплект тук в Сливен за 65 лева само дето на опаковката в Турция са написали че е за лява врата а се оказа за дясна и се разминах с нов капак за ролката, а в ebay за 42 лева от Турция за една седмица дойде и днес го монтирах на един колега, но при поръчката се доуточнихме с продавача конкретно за коя врата и всичко беше много коректно. Очаквам още 2-4 човека да искат да им поръчам и монтирам и се надявам да нямам проблеми с по голяма бройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Привет,

Готина тема и много коректно и точно описание в 1-я пост =D> .

 

Ще си позволя да "украся" темата с кратка история и малко снимков материал. Предна дясна врата, отворих (разпробих нитовете, че даже и тези на релсите на стъклоповдигача по погрешка), свалих и видях че е счупена едната от 2-те бели щипки, движещи се по релсите. Опитах се да отворя кутията с ролката, ама нещо запъна и си викам, да не напъвам излишно, сигурно не е повредена и се отказах. От магазина на Симеоновско шосе купих ремонтен комплект - 2-те бели щипки + 2 "инструмента" (следват снимките) необходими за смяната за "скромната" сума от 55лв (понеже бързах и нямаше време за eBay и др. подобни). Сглобих всичко по инструкцията (и нея я снимах) и викам, я аз да пробвам как се движи. Свалям при колата, включвам буксата цъкам напред/назад, а то от ролката излиза звук все едно нещо дъвчи кокали вътре ... качвам се пак в нас, разглабям и ето какво се вижда (на снимките по-долу) ](*,) . Сега вече, след като се уверих (за пореден път), че бързата работа е срам за майстора си поръчах ремонтен комплект от eBay за около 42лв, в който има щипки + ролка + капак + жила + пружини ... и естествено го чакам с нетърпение.

post-6092-138453413744_thumb.jpg

post-6092-138453413765_thumb.jpg

post-6092-138453413772_thumb.jpg

post-6092-138453413775_thumb.jpg

post-6092-138453413779_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Счупен водач или блокирал прозорец издаващ страни стържещи звуци задължително смяна пълен комплект. Жилата са натегнати доста и при счупване на водач освобождават и пружимите при което и най-малкия опит да се превърти машинката се премазват жилата и ако не веднага то много скоро започват ядовете. Тук в Сливен има резервен комплект на 50 лева. Работисе бавно и внимателно и като се сложат водачите, жилата и ролката с ръка натискаш капака на ролката за да не изхвръкне и движиш водачите на ръка като трябва движението му да е леко без да задържа след което монтираш на колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера пристигна (много бързо за под 1 седмица дойде) от Лондон ремонтния комплект и го монтирах на кората. За мое учудване бяха разменени местата на 2-те къси жила в ролката (може да са ми пратили за "тяхна" пасажерска врата) и се наложи да го разглобя и да им разменя местата на ролката. Сглобих върху кората, пробвах - движат се нагоре/надолу, но не е съвсем леко - в смисъл има някакво съпротивление, но вероятно защото самите жила са доста обтегнати (както може би трябва).

 

Сега преди да съм го "върнал" на вратата се чудя дали не е добра идея да нанеса грес или някаква смазка за метал и пластмаса във вид на грес (имам такава във флакон) по жилата и респективно да "стигне" до ролката, че да улесни триенето и да намали съпротивлението от него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително трябва да гресираш.

При мен при опитите да монтирам електрически механизъм преди и след гресиране разликата в съпротивлението беше брутална.

За пореден път да кажа, че съм потресен от устройството на механизма, който е идентичен с А3, Голф4 и Октавия1. На Аудито ми, да не ми мине котка път, но е буквално вечен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам дали оригинално има грес но в нашите прашни условия всичко полепва и става като абразив. Ако слагаш моя съвет е малко в ролката и на самия водач

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грес има- лично го видях в поне два механизма, които аз първи отварям.

Аз гресирах моите с високоборотна, синя грес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сиреч ... нанасям в ролката (като внимавам да няма особено много по жилата), в центъра на самите ролки около които се движат жилата (4-те бели в края на релсите) и по самите релси на които се водачите(че да намали съпротивлението), без много да мажа по жилата, че да не полепва прахта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мажеш обилно ролки и водачи, преди това всичко трябва да е почистено, но то е ново при теб.

Този рахитичен механизъм по- скоро ще се износи от ползване, отколкото да се протрие от абразив в смазката smile027

Ако ти се занимава, прокарай няколко пъти парче шкурка по улея на уплътнението, в което се движи стъклото в рамката на вратата- направено е доста плътно и това затруднява хода на стъклото, не мога да го докажа, но съм убеден, че това е трик за по- бързо амортизиране на механизмите на стъклата- просто няма логика да е толкова плътно уплътнението :smt0344

 

 

П.С. ако забравиш да смажеш, при свалена кора махни лайсната която държи кората за вратата и имаш пълен достъп до горната ролка :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ремонтни комплекти се продават и в България, аз лично ги продавам и не са толкова скъпи. Но да не излиза като реклама който иска да пита на лично!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В БГ има турски много качествени аз лично съм монтирал поне 5 броя които закупих с поръчка от турция и вече 2 години работят безавариино. Всичко е въпрос на позлване и профилактика. Както казах в БГ има без отстъпка цената е 50 лева и не се чака за поръчката. Имах случай колега от форума беше сдало багажа неговото и си беше купил в шкода оригинално за 180 лева някъде и след 6 месеца пак му се счупило и му поръчах от турция и майстора като му го правил после му казал че кората която са сложили в шкода няма нищо общо с оригиналната като качество и се съмняваха да не са от тия китайските дето вървят по 100 лева. И т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наболелия проблем днес ме споходи отново и се почна :)

 

 

Сваляне на бутоните за ел. стъклата за да се стигне до трита болта които държат кората.

 

028518390.jpg

 

Откачаме буксата на бутоните за стъклата

 

028518392.jpg

 

Когато махнем бутоните и другата кора се виждат три болта които държат декоративната кора към желязната

 

028518395.jpg

 

Развивате трита болта с кръстата отверка :)

 

028518396.jpg

 

Махаме капачето което е до бутона за регулиране на страничноото огледало. Капачето е на една закопчалка и с пъхане на отверка много внимателно се вади иначе се чупи закопчалката и после със силикон както при мен :)

 

028518401.jpg

 

Зад капачето остават две болчета с торекс глави равиваме лявото

 

028518404.jpg

 

От долна страна има още три болчета с торекс глава равиваме и тях

 

028518405.jpg

 

 

028518407.jpg

 

Захващата кората от долната страна и издърпвате като гледате копчетата които само я държат от задната страна да излезнат без да ги счупите иначе новите са по 0.50 лв може и със специален инстримент да ги извадите ако имате такъв

 

028518408.jpg

 

Аз нямам инструмент (имам ама ми е по лесно и мързеливо) за това подпъвам с ръка близо до копчето и дърпам да го откопчея.

 

028518409.jpg

 

Пъхам ръка в горната част и с напън нагоре изкарвам гъменото уплътнение с кората от прозореца.

 

028518411.jpg

 

Разкачате жилото за отваряне на вратата

 

028518412.jpg

 

Издърпвате назад и откачате

 

028518414.jpg

 

028518416.jpg

 

Махате пластмасовата кора и се открива това. Обграденото са гумени тапи които се махат.

 

028518417.jpg

 

Двете дупки на вашата трябва да има пластмасова тапа махате я и се вижда релсата където се движи водача

 

028518418.jpg

 

Закачате бутоните на стъклата и нагоре или надолу нагласяте водача на дупката. Трябва да видите главата на болт 10.

 

028518420.jpg

 

028518421.jpg

 

Започвате да разкачате всички букси и кабели. Буксата за микроключето минава през най лявата дупка и влиза зад кората като се закача на бравата. При мен не е закачена за това е по опростено премахването на кабелите иначе само ги откачате от закопчалките им и когато се стигне да освободите кората и леко да я издърпате ще имате възможност да откачите и буксата за следене на отворената врата.

 

028518423.jpg

 

028518425.jpg

 

Откачате всички копчета. Аз натискам надолу за да изкочи едното зъбче и после с отверка натискам и другото и така излизат при мен, ако не стане така като се извади кората после от вътрешна страна с клещи се стискат и излизат.

 

028518427.jpg

 

С камък 10 с удължение РАЗХЛАБВАТЕ болта на държача.

 

028518428.jpg

 

Някой коро са хванати с нитове други с болтове а при мен вече са с самонарезни види с ключ 8. Нитовете с бъргия разпробивате и махате. САМО НИТОВЕТЕ ПО КРАЯ НА КОРАТА НЕ ТЕЗИ НА РЕЛСИТЕ.

 

028518430.jpg

 

Тия маншно избутвате навътре от гнездото.

 

028518431.jpg

 

Всички разкачени букси и кабели прекарваме през отвора да минат между кората и вратата.

 

028518434.jpg

 

След като се разхлабили болтовете на държачите вдигате прозореца нагоре с ръка и застопорявате с една камичка.

 

028518436.jpg

 

Захващате кората през отврите и надигате нагоре и издърпвате долния край навън. Излизат релсите които стърчат малко повече от кората и стоят във вратата.

 

028518437.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кората пада надолу и излиза и горния край на релсите.

 

028518439.jpg

 

При мен се оказа че предпазителя на жилото се е предал и сгънал за това и започна да прищраква и задържа сътклото.

 

028518440.jpg

 

028518441.jpg

 

Отедлно на това и жилото на едно място леко се е причупило а станели така след време се накъсва и прави големи мизерии.

 

028518443.jpg

 

Развивате болтовете на машинката и я сваляте

 

028518448.jpg

 

Махате зъбното колело като го изкарвате нагоре с отверка

 

028518450.jpg

 

028518451.jpg

 

Обръщате и вадите капачката с ролката на която са навити жилата. Капачката е закопчана там където се завиват болтовете на машинката.

 

028518452.jpg

 

Водачите закачени на релсата се вадят по следния начин. Захващате както е показано на снимката и в посока на стрелката повдигате нагоре и така до другата страна и повдигача се октлючва. Не се мъчете по друг начин защото ще го счупите.

 

028518454.jpg

 

028518455.jpg

 

028518457.jpg

 

028518459.jpg

 

028518460.jpg

 

Разкачате жилата от жлебчетата им.

 

028518465.jpg

 

Ето така се закачат жилата за ролката и се навиват на нея при сглобяване

 

028518468.jpg

 

028518469.jpg

 

Навивате ги на ролката до запълване на всики канали равномерно и двете жила защото вървят едно срещу дръго и ги оствате в положение така както е показано на снимката затиснати с единия пръст и двете жила и кръстосани да са.

 

028518471.jpg

 

Като ги държите да не се развият от ролката внимателно ги поставяте в капачката като гледате зъбите за въртене от машинката да са в правилната позиция.

 

028518473.jpg

 

Обръщате и поставяте капачката на мястото и като я закопчавате и ако има друг да ви помага я придържа да не изкочи че всичко ще се пръсне.

Опъвате жилата и пружините се свиват като намествате края на пластмасовия водач на жилото в отвора на капачката. Като опънете добре е да сте двама издърпвате жилото навсякъде и закачате по ролките като само единия край оставате незакачен.

 

028518474.jpg

 

Пластмасовия зелен водач не го закачате само на едно от четерите места за да вкарате последното жило на мястото му. Както са изпънати жилата и пружините са свити на макс през малките прорези на ролката където лагерува жилото го захапвате внимателно и втория човек може да предвижи водачите в някоя посока с което помага на ролката да поеме с прореза жилото и да мине в гнездото си. След което с издърпване поставяте зеления пластмасов водач на мястото му.

 

028518476.jpg

 

028518480.jpg

 

028518477.jpg

 

И имаме сглобено всичко

 

028518481.jpg

 

Закачаме ел. машинката като наместим добре събното колело което движи ролката и с трита болта и стягаме. Закачаме буксите на ел. машинката и бутоните и правим на суьо дали всичко се движи гладко от край до край.

 

028518483.jpg

 

Бутона за заключване на вратата е слабо място защото е закачен в едно отвор и зад него едно малко пластмасово чопче го придържа. Ако излезе като сваляте кората или нещо друго внимателно огледайте и го поставете на мястото му защото пластмасата изгаря и става много чуплива.

 

028518484.jpg

 

Прокарвате кабелите и буксите в отвора.

 

028518485.jpg

 

Лоста за заключването го прокарвате в отвора му както и жилото за отваряне на вратата. Внимателно накланяте кората както е показано на картинката като държите единия край неподвижно този който е от към лоста. Свалято до тогава докато релсата мине под вратата и влези навътре без да натискате лоста след което бавно изправяте другия край и вкарвате и него. Повдигате нагоре цялата кора когато горния край е от вътрешната страна и вкарвате и долния край. Тук е мястото да спомена че буксата за микро ключето за отворена врата се намира на бравата от вътрешната страна на кората и нейното закачане е малко по сложно. Моята букса е откачена защото ключето е скапано за това внимателно зидърпайте кората до колкото можете да си пъхнете ръката и закачете буксата има и значение как я закачате.

 

028518486.jpg

 

Ето отвора през който минава буксата за бравата.

 

028518389.jpg?r=0

 

По обратния ред сглобявате всичко. Слагате нитове или самонарезни.Като застопорите кората пускате стъклото да легне на водачите и стягате болтовете. и тествате дали стъклото е легнало правилно и се движи така. Закопчавате буксите и кабелите и слагате маншончетата и тапите. Слагате пластмасовата кора и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

=D> евала =D>, личи си че си го правил няколко пъти!

 

Аз вчера сглобих (без кората че не ми остана време) и наистина ключето за отворена врата се слага адски трудно - за малко щях да се откажа, но успях. И за да задълбаем и доразнищим темата и опита - при мен има още 1 машинка (бутало) за централното, която повдига и сваля лостчето за заключването на самата врата. Кабелите към нея не намерих да са на букса и се наложи да ги срежа (в последствие ги "снадих"), т.к. самата машинка (бутало) не може да премине през отвора както другите кабели. Ще се постарая да снимам и да кача снимки преди да сложа кората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Ето 1 снимка, на която:

post-6092-138453419831_thumb.jpg

* с червена елипса съм маркирал дупките в които бяха нитовете и рапидките, които сложих при монтажа

* със сини правоъгълници съм маркирал дупките, в които се навиват болтовете на дръжката на кората - на единия от тях е хваната планката на въпросното бутало, което повдига и сваля лостчето за заключването и по този начин бива управлявано от централното

* с оранжева звездичка съм маркирал местата, на които бяха занитени лайсните по които се движат повдигачите - по погрешка ги разпробих и тях и сега им сложих болт + гайка

* със зелен триъгълник съм маркирал едни дупки, зад които има една пластмаса с интересна форма, на която има една стърчилка "влизаща" в подобни пластмаси в самата брава - това не разбрах каква роля играе - ако някой знае моля да сподели, т.к. е ужасно трудно при монтажа да се напасне и тя, мисля че не успях да я сложа правилно, но изглежда, че всичко ми работи (поне за момента)

 

Прилагам и втора снимка:

post-6092-138453419917_thumb.jpg

,нa която се вижда по-добре самото бутало, както и единия край на кабелите, които срязах и в последствие наставих, т.к. не успях да намеря букса от която да ги откача при свалянето на металната кора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "китайския афтърмаркет" - означава ли, че фабрично не е с централно, а е сложено примерно от този, който е сложил алармата?

И дали на всяка врата има такова бутало или се слага само на 1 от вратите?

И знаеш ли за какво служи тази пластмаса, която казваш че я махаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея за какво е тази пластмаса :) ама при мен поне от 2,5 години я няма.

За централното да китайски ментак е и на всички врати е така монтирано най-вероятно. Оригиналното централно е на самата брава с едно електромоторче има даже няколко теми по този повод. За това са ти го и вързали така без букса а директно са прекарали кабелите. Ако ти се занимава може и букса да си направиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държи бравата при монтажа на тавата.

При мен я няма лявата и афътрмаркет централното е захванато за оригиналното място на бравата, а машинката е във вратата и 2 часа закачахме брава ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Зора да присадя ел механизъм за стъклата на Fabia 1 без ел.стъкла фабрично голям ли е? В смисъл, има ли разлика в механизмите, трябва ли да се купува цялата метална кора, или има начин да се присадят моторчета към механизмите за ръчна. Оригинални бутончета в дръжките на вратите ще намеря, контролера ще си го правя аз. Интересува ме какви механични части ми трябват и горе-долу колко биха излязли като цена. Тоците и управлението ще ги оправя някак. Предполагам като с всичко друго за стъклата няма жици в инсталацията, и ще трябва аз да ги прекарвам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откажи се.

след 600лв+ похарчени в експерименти, се отказах.

Накратко- трябва ти конвинънс модул, той обаче освен ел.стъкла, иска централно (5 броя брави, различни са от тези без централно) и ел.огледала (не открих как ще се подкара само единия модул, без да набива грешки на останалите), както и окабеляване за плафони във вратите и багажника (класик го нямат).

Трябват ти други кори на вратите, ако ти пука за дупките, трябват ти маншони за кабелните снопове.

Пропуснах- конвиниънс модула не е никак лесно намираем и евтин.

Накрая се прежалих с афтърмаркт вариант, но се оказа, че на ръчните стъкла са по- плътни уплътненията на вратата и, че в самия механизъм на ръчката, направен от неприятния за обработка материал ЦАМ, зъбното колело е с 'изтумбени' зъби, за да се осигури механично законтряне на стъклото, за д ане падне от тръскането, което пък товари моторчетата и изключва бушона след 2-3 сваляния/вдигания. Интересното е, че това е само при Фабия, при Октавия, Фелиция, Фаворит това не е така и е само на предните стъкла, на задните са нормални зъби.

Пуснал съм тема със снимки и обеснения.

 

П.С. Успях да подкарам дръжка на багажника отвън (доста 'акъл' добавихме), подгряване на седалките, плафон в багажника, фарове за мъгла, парктроник, централно/ китайско, само ел.стъклата ми се опряха и се предадох безславно.

 

П.С.2 Бутоните не са силови, а работят с маса и маса през съпротивление 5 ома- конвиниънс модула си обработва сигналите и си поддава ток в правилната посока на моторчето. Отделно има защитен механизъм и ако усети, че по някаква причина му се спира хода преди да достигне крайна точка, спира и сваля 5-10 см, за да се предпази от защипвания на крайници. Корите са различни, но на твоята има подготовка за монтаж на механизъм от ел. вариант. Като телгиш чертата, минаваш с лекота 1000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчетата поне нормални ли са? На претоварване ли работят или имат крайни изключватели?

 

Под "нови кори" какво имаш предвид? Металната кора комплект с говорител+мотор+механизъм, оригинална, я намирам за около 150 кинта 2-ра ръка.

 

Повтарям - електрониката не ми е дерт никакъв, стига моторчетата да не са някакви изчекнати - тя ще си е моя, вече съм правил управление на мотори няколко пъти, доста по-сложни от това, дето иска автомобилна врата.

 

Искам само подробности по механичната част. В тоя смисъл - дай някакъв линк към темата. Искам да си направя само предните 2 стъкла електрически, евентуално. Казваш че с оригинално моторче ще изключва при вдигане и сваляне заради по-стегнатите уплътнения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето темата ми.

Фабричните моторчета изобщо не тръгват без конвиниънс модул, освен ако принудитлено не ги окъсиш.

Аз говоря за китайски афтърмаркет механизъм, който беше план Б, фабричните моторчета ги отказах щом теглих чертата- огледала, 5 брави, конвиниънс модул, чувал окабеляване, отдено панелите с бутоните и плафони, но тях ги бях купил вече.

Твоя вариант е да си купиш 2 алуминиеви кори от варианта с ел.стъкла, релетата са в самите управления на моторчетата, да си купиш оригиналните бутони и да си напишеш контролер, който да следи за съответните сигнали от бутоните- маса и маса през съпротивление и да си пуска ток в правилната посока. Пропуснах- 12 волта си имаш постоянно до моторчето, по КАН- шината се 'играе' с масите.

Другия вариант е да се мъчиш като мен с китайски афтърмаркет кит за ел.стъкла, но заради оста на ръчния механизъм и една идея по- плътните уплътнения, ще вървят тегаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.