Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зарядно за акумулатор


A_Anastassov

Recommended Posts

Възможно ли е да се постави някъде в схемата светодиод

който да свети при достигането на 13,8 V и спирането на зареждане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 92
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • A_Anastassov

    35

  • maxrpm

    16

  • Оги

    6

  • deas

    3

Най-много писали в темата

Възможно ли е да се постави някъде в схемата светодиод

който да свети при достигането на 13,8 V и спирането на зареждане

Да, но схемата се усложнява. Паралелно на акумулатора трябва да се включи компаратор, който да следи изходното напрежение, а на изхода на компаратора да се включи светодиод.

Мога да Ви предложа такава схема, но ще ми трябва време да я изпробвам (не искам да предлагам нещо в което не съм сигурен, че работи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горната схема автоматично се "изключва" след като падне зарядния ток т.е. когато батерията е заредена. Транзисторът "запушва" управляващия извод на регулатора LM317. Не е нужен контрол, освен един последователен амперметър за да се следи токът. Но според мен въпросаната схема е подходяща единствено за гелови акумулатори. Правилото е акумулаторът да се зарежда с ток 1/10 от амперчасовете му. Тоест за 62Ah батерия ще ви трябва 6.2А заряден ток за нормален заряд. Със зарядно на 1А ще зареждате батерията 6.2 пъти по-бавно. Плюсът на бавния заряд с по-малък ток е, че режимът е по-щадящ батерията и ще й увеличи живота. Схемата може да се оптимизира с друг регулатор като LM350, който работи до 3А, но има нужда и от много по-голям радиатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега evin, Вие сте прав, но както съм писал по-горе LM317 може да се замени с LM338, която е за 5А, който заряден ток е достатъчен за заряд на 62 Ач акумулатор. Разряда на един акумулатор е недопустимо да пада под 20% (във вашия пример под 12.4 Ач), следователно имате за заряд около 50 Ач. Приблизителни напрежения измерени на акумулатор, оставен поне 3 часа в покой:

post-6515-13845325919_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега A_Anastassov защо е необходим

тример за достигане до 13,8 V

не може ли с постоянен резистор

Може да поставите постоянен резистор, но след като първоначално с тримера регулирате изходното напрежение на 13,8 V. Сваляте тримера, измервате съпротивлението му и запоявате постоянен резистор с измереното съпротивление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте акъл, когато закача лампата от 5W тя свети много слабо. Проверих си всички връзки и за всеки случай смених 2т6551 но резултат нямаше. Тримера е 5к четвърт ват, но не вярвам в него да е проблема? Трафа вади 14,7V и греца е ок KBPC 3510W

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maxrpm,

Кажете ми резултатите от следните проверки :

1. Закачете лампата паралелно на изхода на греца (на + и -) и измерете напрежението върху нея. Това напрежение трябва да е над 17V.

2. Махнете транзистора 2Т6551, закачете лампата на мястото на акумулатора и опитайте да регулирате изходното напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премерих на схемата грец с 5W крушка 17.7v, с 21W крушка 13.94v. След като махнах транзистора с 5вата крушка се регулираше нормално и стига макс до 16.5V.

 

Сега транзистор ли да си взема smile049

 

p.s. много благодаря за помоща ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"с 21W крушка 13.94v", Това напрежение е много ниско. Под товар с 21W напрежението трябва да е над 17V. За да работи LM3xx трябва напрежението, което й се подава на входа да е с най-малко 3V по-високо от това на изхода (под товар)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огромни благодарности към колегата Атанасов за помощта, оказана при отстраняването на възникналия проблем. Схемата работи безпроблемно и бих я преподъчал за употреба на всеки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Честита Нова 2011 год. с пожелания за много радост, безаварийни километри и никакви срещи с КАТ.

 

Сега на въпроса:

 

Направих си зарядно за акумулатори, използвайки схема от списание млад конструктор

41e4b0a7630812b9.JPG

като съм изпълнил само втората и част.

това е схема на платката, която направих:

1de0b227367aa334.JPG

схемата се използва когато се достигне напрежение от 14,4 волта да изключи релето и да прекрати зареждането на акумулатора.

По принцип работи, но страшно много ми греят двата резистора R3, R4 и тримера R8

Ще съм благодарен, ако накой може да помогне. Ако някой има интерес мога да постна и елементите. Само пишете

 

вземем си бележка и поставям стойностите:

 

ИС1 - 7400 заменена с К555ЛАЗ

ИС2 - 7805

D7 - 1n4007

D8, D9 - ЦЕНЕРОВИ ДИОДИ НА 5 V

R5, R8 -тримери 2 ком

Т2 - 2Т6551

R3 - 330 om

R4 - 220 om

R6,R7 - 330 om

R9 - 1kom

R11 - 220 om

R12 - 1kom

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без стойностите на елементите нищо не може да се каже.

При тази ситуация би трябвало да грее и D8 :-k .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

A някакъв заместител на ЛМ350, който да грее по - малко познаваме ли съвременната електроника? При 21W товар това пече като AMD Duron с ядро МоRgan ... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да грее много LM350 :

1. Има голяма разлика между входното и изходното напрежение и от там голяма разсейвана мощност.Ако входното напрежение на LM350 е 30V, а изходното е 14V

се получава разлика от 16V. При заряден ток 3А, LM350 ще разсейва 48W. Използвай трансформатор, който да дава малко над 17V под товар.

2. Използвай по-голям радиатор за LM350 и/или принудително охлаждане с вентилатор

3. Намали зарядния ток, като увеличиш нискоомното съпротивление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлага се LM350 в корпус TO3, който е с доста по-добри температурни характеристики от TO220

Ако всички напрежения и токове са ти в спецификациите на регулатора, оправията е с по-голям радиатор и кутия с по-добра вентилация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и направих - взех му вентилатор. От последния път когато си говорихме с A_Anastassov, смених трафчето сега е 5А 18V Напрежението след греца е 16.5, а при включена схема (с кондензатора) под товар от 21W е 21V. Не знам защо вади само 2А, сигурно му е горещо, но и така ме устрайва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо вади само 2А, сигурно му е горещо, но и така ме устрайва ;)

Зарядният ток е 3А, когато акумулаторът е много разреден. Колкото повече напрежението на акумулатора се приближава към 13.8V толкова повече зарядният ток пада. По този начин акумулаторът се зарежда с по-малък заряден ток, когато е почти зареден, което гарантира по-добро зареждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Не ми харесва паралелното свързване на две LM317, защото имат производствени толеранси (НЕ СА С ЕДНАКВИ ПАРАМЕТРИ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lm350 беше калпава бройка и изгоря, отзад гърба където ляга на охладителя не беше дебел а тънък и се огъваше, явно така е прегряла. В магазина пак имаше същите, затова ги сложих тези. R6 сложих 0,2 ,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.