Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

въпрос за алтернатор на 120Л '88-ма


Borkorn

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Разчаствах една 120-ка 88-ма година на един приятел ( 2-ри собсветник ). :smt030

За съжаление нямаше как да разбера каква точно е нейната история. ](*,)

Свалих каквото можах и после разглеждайки алтернатора забелязах на корпуса да пише 55А, но не знам да е сменян. На пръв поглед изглежда като 35А. Преди да я разглобя, колата беше с нагревател на задното стъкло и още тогава си мислех, че сигурно ще е и с по-мощен алтернатор.

Понеже бащата упорстваше, че всички 120-ки са с 55А, отворих зелената книга и там ясно пише, че само LS и GLS са с 55А след 1981 г. Та имам някои въпроси. smile049

Слагани ли са 55А алтернатори на модела 120L през 1988-ма г. още в завода?

Каква е философията по смяната от 35А на 55А?

Моята шкода е 120L 82-ри набор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120Л също се е слагал алтернатор 14V 55A,при положение че задното стъкло е отопляемо.Това се случва със 120Л след 1986г.120-ката на Green_Witch e такава,тя е 1990г.Тук в Стара Загора собственика на магазина за части на шкода има също 120Л 1990г. със задно отопляемо стъкло,с тази разлика обаче,че колата е излязла от завода с алтернатор 55А с електронен реле-регулатор на корпуса,демек фаворитов алтернатор smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На грин уич алтернатора е от фела 70++ ампера. Имал съм алтернатор 42ампера - не зарежда. Сега съм с 55ампера от 130 - не зарежда, а тоя 35А чеп за зеле не става от него :lol:

Не е ли фелициев 55 или повече - не си прави труда , то е като 5 степенната кутия - много хвалби, а на практика е едно нищо :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте колеги!

Както знаете, ако може нещо да се човърка по колата, то отвътре ви гложди, докато не го направите.

Сложих 55А алтернатора. Мисля, че всичко съм свързал както трябва.

M=DF, R=D+, 15,54=54. B- на регулатора го вързах за B- на алтернатора с един 1,2мм дебел кабел. Между "B-" на алтернатора и "маса" няма съпротивление или е около 1ом. Обаче още преди да сложа алтернатора замерих с омметър, че между "B-" на реле-регулатора и "маса" където и да е - показва около 1036 ома съпротивление. Аз това си го обяснявам с това, че ако е по-малко ще зарежда акумулатора, ако е повече - не.

Сега лампата угасва на чертичката отговаряща на 750rpm на оборотомера. На празен ход държи около 12,80V, като го замерих на клемите на акумулатора, което е по-добре от преди смяната. Акумулатора ми е Искра 44А и незнам на колко години е, но едва изкара зимата. Предполагам, че ще се зарежда непрекъснато по време на движение, и затова ще го сменям през есента. Не си спомням стария алтернатор загряваше ли така, но този пари като го пипна. Дали е нормално това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото ми е известно наистина заводски е била с 55А(става дума за 120-ка от 90-та година), но сега е със 75А. Така я наследих от предните собственици. Най-вероятно те са го слагали. Изобщо нямаше да разбера, ако Виктор не беше обърнал внимание, докато ми слагаше алармата.

 

Никога не съм обръщала внимание дали грее, но предвид близостта с двигателя може да е топъл от летните температури и топлината в коша... Сега ме мързи, ама утре ще взема да проверя дали е топъл след каране. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс карам си МБ-то със генерадора за половин година никъв дерт ,стотиците ми също са си с оргиналните генератори вече 4 години незнам ко мрънкш че не зарежда , начи кат почнете да се префантосвате с тез митове и легендй много се дразня !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безплатно съм свалил части от шкода на близък приятел и затова реших да се възползвам от тях. Имаше още много неща, които щях да сваля, ако не се беше появил един човек, който купи за 60лв и отнесе цялата кола в рамките на час. smile011

П.П. Бях се доверил напълно на зелената книга и до преди да сваля алтернатора изобщо не съм го гледал какъв е, а той бил 42А - не 35А. ](*,) За което се извинявам, че ви подведох. :oops: В крайна сметка 42А-то ще седи за резерва, а 55-цата ще върти докато ми попадне по-добро решение.

Green_Witch, късмет си е че имаш 75А! :D Според моите нужди 75А ще е напълно достатъчно, но засега с това разполагам. Иначе греенето на алтернатора определено ще идва и от двигателя. Аз си мислех да не би да съм объркал някой кабел, но щом и лампата за зареждането свети както трябва, та сигурно не съм. Все пак съм самоук самодеец. :lol:

Благодаря на всички за помоща и отделеното време, защото от другаде наистина нямам подкрепа!

Предполагам, че темата е за заключване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M=DF, R=D+, 15,54=54. B- на регулатора го вързах за B- на алтернатора с един 1,2мм дебел кабел. Между "B-" на алтернатора и "маса" няма съпротивление или е около 1ом. Обаче още преди да сложа алтернатора замерих с омметър, че между "B-" на реле-регулатора и "маса" където и да е - показва около 10036 ома съпротивление.

 

Пич виж тази картинка http://guestxx.snimka.bg/automobiles/te ... 1897.0.big

 

тук е схемата - B- e корпуса на алтернатора Б+ е болта с + от акумулатор, 15 е + от контактен ключ отива на 54, Д+ и ДФ са ясни Б- на релето отива на маса на шасито на колата ти.

 

За греенето ... не е баш да не може да се пипне, ама си грее, затова е и перката под ремъчната му шайба.

 

Анастасе, ако не вярваш, питай Alexander и Добри Skoda120L1980 как бутаха на НДК преди 2 години. Просто от музика за PC (4 колонки creative с малък буфер) акумулатора беше паднал на мах с 42А алтернатор, въпреки че бях изгасил колата 5мин преди да разбера, че ток няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, кое е неправилното в това, че вързах "B-" на алтернатора с "B-" на регулатора? На мен ми се вижда доста стабилна маса за релето. Или си пречат някак като са толкова близо?

От схемата виждам, че не са свързани едно с друго, но масата не е ли една и съща?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, кое е неправилното в това, че вързах "B-" на алтернатора с "B-" на регулатора? На мен ми се вижда доста стабилна маса за релето. Или си пречат някак като са толкова близо?

От схемата виждам, че не са свързани едно с друго, но масата не е ли една и съща?

 

Да, сутринта сe бях объркал. От доста отдавна 120ка не съм и вдигал капака и затова... Не стоплих че B- e и - от акумулатор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Green_Witch, късмет си е че имаш 75А! :D Според моите нужди 75А ще е напълно достатъчно, но засега с това разполагам. Иначе греенето на алтернатора определено ще идва и от двигателя.

 

Нямам представа какви нужди може да покрие 75А. В колата имам музика, някакви колони и т.н. + алармата. За сега (пу-пу) всичко е ок. Но си мисля, че и с 55А щеше да е същото. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... В крайна сметка 42А-то ще седи за резерва, а 55-цата ще върти докато ми попадне по-добро решение.

Green_Witch, късмет си е че имаш 75А! :D Според моите нужди 75А ще е напълно достатъчно, но засега с това разполагам...

Борка, какви нужди имаш толкова от ел. енергия? Да не слагаш реотани на седалките? :mrgreen:

Само гимнастика си правите! Оставете ги на мира тез алтернатори!...... Някои даже и шайбите им сменят. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дядо ми казваше, и да е жив и здрав още казва - СТИГА ТОГАВА, КОГАТО ОСТАВА... Та ... нека има повечко запас, по-добре така отколкото да не стига ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... нека има повечко запас, по-добре така отколкото да не стига ;)

Да бе, те "тъпите" чехи един генератор не могат да сметнат! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... нека има повечко запас, по-добре така отколкото да не стига ;)

Да бе, те "тъпите" чехи един генератор не могат да сметнат! ;)

 

Жоре, за реотани на седалките мерак имам, но пари не, иначе задно стъкло с нагревател смятам, че не е лошо да сложа, а за него чехите 55А алтернатор са предвидили. Само релето ми липсва и малко помощ от някой с опит. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...В крайна сметка 42А-то ще седи за резерва, а 55-цата ще върти докато ми попадне по-добро решение.

Е, 55-цата ти е достатъчна! Няма нужда да търсиш "по-добро" решение!

Поздрави. smile159

 

п.п. Релето е в алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти с фаворитов алтернатор ли си? Аз съм с обикновен 120-ков 55А с външното реле. След време може фаворитов 55А да сложа, като по-добро решение.

Иначе аз имах предвид релето за реотана на задното стъклото. Имам едно черно реле 12В дето май го свалих от багажника в близост до казанчето за спирачната течност, но незнам какво му е предназначението точно ( за фаровете ли е незнам ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си свалил е за фаровете,ще стане и за нагревателя на задното стъкло.По принцип това реле стои в близост до гърловината за наливане на гориво...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти с фаворитов алтернатор ли си? Аз съм с обикновен 120-ков 55А с външното реле. След време може фаворитов 55А да сложа, като по-добро решение.

Не знам какъв е, но е заводски - 55А с регулатор в алтернатора. А релето за подгрева на задното стъкло е отзад в моторния отсек, както казва Ясен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последните години на производство на 120Л-ките се монтира такъв алтернатор - 55А с регулатор на корпуса.Абсолютно същия алтернатор се монтира и във Фаворит.Така че говорите за един и същ - 14V 55A с регулатор на корпуса и голяма ремъчна шайба(със стандартен диаметър като на 105/120)А има и един 14V 55A с отделно реле - той е аналог на тези 35А и 42А и се монтира във 120ЛС от 1981г. мисля беше...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lent, моето реле се монтира на шасито и не е на корпуса на алтернатора. До колкото знам това са първите такива слагани на 120-ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, виждал съм го същото и там. Но има 4 извода дето нямам представа как точно да ги свържа. :?

По принцип релето има оперативна и силова верига. На оперативната верига вързваш + от ключа за пускане на нагревателя, 2- има краче на релето за "маса", 3- силовата верига е + от В+ на алтернатора и 4- изход + от релето за захранване на нагревателя. За съжаление не мога точно да ти кажа кой извод за какво е, щото за да видя релето, трябва да сваля изпарителя. smile049

 

п.п. Другият край на нагревателя е на маса.

 

п.п.Сетих се нещо: Отвори капачето на релето и виж. Вътре има бобинка - с изводи на крачетата на релето. На едното се вързва + от ключа за пускане на нагревателя, а на другото - "маса". На другите две крачета е силовата верига. На едното вързваш + от алтернатора, а на другото нагревателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... нека има повечко запас, по-добре така отколкото да не стига ;)

Да бе, те "тъпите" чехи един генератор не могат да сметнат! ;)

 

Eвала жоре, че ме разбираш. Колко съм ги псувал и за алтернаторите им некадърни и за резервоара и за малоумната 5та предавка, и за недомислената маслена магистрала на моторите от стария тип..... ако тръгна да правя списък няма да спра да ги храня сигурно 2 дена...

Това че алтернаторите 55А с вграден регулатор от фаворит са много по - силни от 130 ковите като моя с външен е друга бира и ама като цяло не пише ли BMW на него не става. За съжаление 250лв за алтернатор ще дам само след като я изкърпя. Като се замисля нямаше да е зле на всичко под капака да пише BMW

 

Относно проблемите на пича от асеновград...

post-1079-138453246865_thumb.jpg това е релето ти в сервизната книжка от раздел литература пич. монтирай го отзад при мотора седи между релето и бобината. Клема 30 е чист + от акумулатора, но аз ти препоръчвам да му сложиш предпазител 5А. Клема 85 е + от ключа на таблото който е ключа за парното който има още 1 позиция напред и 1 назад ключа се сменя от японка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.