Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Резервоара?


Spartan

Recommended Posts

Уважаеми колеги,някой от вас знае ли как се чисти бензиновия резервоар /пардон!-РЕЗЕРВОАРИ/ на Шкода 120?Така се случи че почти съм го източил /ако се вярва на скапания бензиномер :( / и ми се ще да го почистя-21 години май не е...!Нека ми отговорят само тези които действително са го чистили,а не дето са чели или чували!Моля!Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам да ти отговоря другарю Spartan

 

Сваляш мотора, амортесьорите, пружините полуоските с ръкавите, като преди това откачиш маншоните за да не се скъсат. След това ск. кутия сваляш от тампоните, откачваш цилиндерчето на съединителя от тръбичката, откачваш гърловината за нализане на гориво от резервозара и след това от купето, махаш капачката и я изтегляш, като преди това си издърпал и системата за превенция на теч при обръщане на колата (някакви дребни тръбички и т.н.) Откачваш, най - добре и демонтираш внимателно сондата на бензиномера. След това можеш да развиеш 2та болта М8 в гормая краи на бензиновия резервоар, след което той ще падне.

 

В топла вода му разтваряш веро и почваш да го лашкаш докато не започне да излиза чиста водица. Или както го е направил Oги, със съчми дребни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за зайци са добър размер. Това е около 3-4 мм. Но и коресилин с нафта, бензин трябва около 1 л като се джурка да може да се и мие това дето пада отвътре. Исках да кажа ръжда. :) Може и с веро но трябва да се суши.

Между другото така чистих яко ръждив резервоар на мотора, вече 5-та година още няма ръжда отвътре която да създава проблем. Не очаквах, че може да изкара толкоз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колега maxrpm!Когато в 1987 година в един голям български комбинат почина директора,заместник директора по техническите въпроси Spartan не стана директор защото не беше "другар".Древните римляни имат такава поговорка "Най-жестоките робовладелци се получават от освободените роби",а българите казват "Не дай боже сляпо да прогледне".Затова у нас най-отврътителните и алчни "работодатели" се пръкнаха от бившите "другари".Ако както става обикновенно на някому му тежи миналото /или миналото на родителите му/ той бърза да го прикрие като вика "дръжте крадеца",сещаш се ,нали?А аз питах не може ли да се прочисти резервоара без жлъчните ти описания на разглобяване на цяпата кола,напримар чрез пробка,която аз не зная или по друг начин.Все пак благодаря за безкористната и дружеска информация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Spartan,никаква жлъч няма в поста на maxrpm.На твое място щях да благодаря за отделеното от него време и изчерпателната информация.Шкода-та е икономична и не претенциозна кола,но изостанала като концепция със задното разположение на двигатела.Това разположение води освен до малък багажник,но и до редица други неудобства като смяна на съединител,подмяна на резервоар и т.н.Не напразно коли по тази схема вече не се правят.Не напразно и ние сме ентусиасти точно на тази марка,защото е различна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Роден съм през далечната 1987 год, така, че страстите на соца са ми бегло познати. Радвай се на демокрацията и ела на някоя среща примерно първата неделя на септември на ним, за да се запознаем.

 

По темата няма друг начин да се изчисти, пробката на новите модели е само една (поне на моя) и освен за източване на гориво не виждам какво друго може да послужи. Карай си спокойно, резервоара ти преди да се задръсти най- вероятно ще протече и ще се наложи смяната му или лепене. Във всички случай ако си сложиш филтърче от тези пластмасовите по 2лв едва ли ще имаш проблем smile159 Тръгнеш ли да сваляш ще изпсуваш всички роднини на чешкия инженер който го е измислил това, чак до 10то коляно :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В топла вода му разтваряш веро и почваш да го лашкаш докато не започне да излиза чиста водица. Или както го е направил Oги, със съчми дребни

Aко колата е на газ не може ли да се направи тая процедура без демонтаж на резервоара, примерно да се източи бензина през пробката, да се налее вода с препарат, да се покара малко из хубавите нашенски улици (на газ) и после тая гадна помия да се източи хубаво и да се налее бензин? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eдва ли, аз го джурках моя бая, и в банята го мих, и пак имаше малко. Когато го монтирах и тръгнах да паля тръбичката за бензина беше запушена :lol: пробутах я с един пирон и от тогава вече 1 год нямам резервоарни проблеми ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за такава операция нямам нерви, ако ми се наложи да свалям резервоара - направо си продавам колата и си взимма друга, честно... ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

joeless,погледни го от другата страна - това ще е един повод да сложиш 5-ичка скорости \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Spartan,никаква жлъч няма в поста на maxrpm.На твое място щях да благодаря за отделеното от него време и изчерпателната информация.Шкода-та е икономична и не претенциозна кола,но изостанала като концепция със задното разположение на двигатела.Това разположение води освен до малък багажник,но и до редица други неудобства като смяна на съединител,подмяна на резервоар и т.н.Не напразно коли по тази схема вече не се правят.Не напразно и ние сме ентусиасти точно на тази марка,защото е различна.

 

Всъщност все се чудя и не мога да си обясня, какви са недостатъците на задния двигател и задното предаване, така че не се правят (масово) такива коли?

Относно неудобствата при ремонт - при шкодата може да доведе до по-трудно сваляне на резервоара, но пък при една кола с преден двигател ще ни е трудно да сменим ауспуха, защото е по-дълъг - все пак трябва да измине цялата дължина на колата. При шкодата също има лесен достъп до всичко, което е отпред - фарове, мигачи, радиатор. При колите с преден двигател всичко е сбито отпред и за да свалиш едно нещо (дори и да смениш крушка) трябва да свалиш 2-3 други. При шкодата даже има много място около двигателя, като почти всичко е достъпно.

Не съм свалял резервоар, но неща като смяна на съединител или основен ремонт хич не са трудни за изпълнение.

Малък багажник - не мисля че е малък, но не може да се сравнява с някое комби де. Да не забравяме, че има и багажник зад задните седалки, което е голямо удобство, когато трябва да имаш достъп до нещо, без да спираш. Понеже има малко двигателче, ми се струва че шкодата е доста добро съотношение м/у пространство за багаж и размери на цялата кола.

 

Според мен задния двигател и задното предаване са незаменими при катерене по стръмни черни пътища - там, където кола с предно предаване буксува, шкодата може да тръгне от място. Единствените недостатъци са може би:

1. Малко по-лошо управление през зимата заради леката предница

2. Неустойчивост при висока скорост (пак заради леката предница). Което конкретно за 120-ка не е толкова голям проблем, тъй като при нея скорости по-високи от 100-120км/ч не са препоръчителни и трудно достижими.

 

Единственият и недостатък е, че все пак е проектирана преди 20 години, и сега е морално остаряла, което налага повече поддръжка, защото доста от частите са изчерпали ресурса си. (Макар че едва ли ще излезе по-скъпо, от колкото поддръжката на нова кола).

Но имайки предвид опита си със шкода 120, виждам главно плюсове в тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакаите да ви подтисна малко на 100с и 1000мв резервуара се сваля за 20минути :D

що се отдася за чистене моторджиите го млавят с мозайка и клатене после миеш с вода и готово

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... Това с мозайката и джуркането, веригата и джуркането, гайките и джуркането е свършена работа на половина. На Шкодата не съм го чистила, но ако някога се наложи - ще го направя така, както направих с резервоара на мотора.

 

Сваля се, източва се, реже се по ръбовете със секач (за да не се губи материал), отваря се като мида и се започва едно вадене на кал и пясък с шепи! От резервоара на мотора (10 литра + 1 за резерва) бяха извадени 2 шепи ръжда и една шепа кал от дъното. Мотора е 88 година.

 

Сега умножи това количество по 4 и ще разбереш какви крокодили се спотайват на дъното на резервоар на 120-ка. smile048

 

п.с. Преди време един симпатяга, написа в мото форум, че чел разказ на някакъв чужденец. Въпросният чужденец увил резервоара на мотора си в дебели парцали, набухал го с малко ситни гайки и го пуснал в пералната. Подозирам, че това е довело най-малкото до развод с жена му. :D

 

Ако има гадна операция, с която съм се сблъсквала - това е почистването на резервоар. И все пак, ако искаш да го направиш както трябва - няма да минеш без секач, телоподаващо и малко кит...

 

Успех! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за такава операция нямам нерви, ако ми се наложи да свалям резервоара - направо си продавам колата и си взимма друга, честно... ](*,)

И аз нямам нерви за такава шантава работа. Изобщо къде му е края на такова нещо. Източва се от пробката няколко пъди да изпадат утайките и това е. Пък като се пробие едно двукомпонентно лепило тип течен метал и колкото изкара. На баша ми 120- ката вече 7-ма година кара така. А недай си да се случи още веднъш направо на моргата и смъквам един и го инсталирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То неслучайно Хорст Илинг пише в книгата си ''Аз ремонтирам Шкода" че ''операциата със сваляне на резервоара и почистването му отнема напълно една седмична почивка'' smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taм описаният начин е много некадърен. Не може да напъваш скорости и мотор на тампоните на гредата. Те не са за това, да не говорим, че болтовете на гредата на скоростите в 99,9% от случайте късат гайка, и просто няма смисъл там въобще да се започва да се пипа. Що се отнася до "инсталирането на друг резервоар, страх ме е че от жегата в купето, същия ще гръмне.

 

Реално е работа за 2 ма човека за 2 дни. Единия като се измори до откат, другия захваща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре ще се почисти, ако се свали резервоара. Обаче наистина операцията отнема време, сили и естествено нерви.

Не съм правил такава процедура, но когато се наложи бих опитал без да свалям резервоара, по следния начин: Изключва се минусовата клема на акумулатора от ел-системата. Отдолу се освобождава достатъчно достъп до резервоара и се източва бензина в подходящ съд. Разкачва се маркуча от резервоара към помпата ( само връзката преди нея мисля, че е по-добре ), духаш през него и го оставяш насочен под колата примерно в няква малка кофа. Отдолу под пробките се поставя по-голям съд ( примерно леген ). Маха се капачката под дясната седалка и се отваря и изкарва внимателно поплавъка. Пуска се вода през маркуч в отвора на поплавъка и отдолу да изтича през пробките в легена. Оставя се така малко да се раздвижат боклуците и да започнат да падат в легена. Ако се запушват много, разкачаш по-дебелия маркуч между 2-те части на резервоара и може от там да излязат по-големите боклуци. Като намалеят боклуците отдолу си се закача този маркуч и пробките се завъртат. Следва химическата част, с която аз бих експериментирал. Незнам дали оцета би бил подходящ в случая, но бих пробвал с него в комбинация с вода, колкото да се покрие дъното няколко пръста. Буташ малко колата острани и я натискаш отзад, за да провериш луфтовете в полуоските и задните амортисьори. :mrgreen: Оставяш така нещата за няколко часа и после източваш в предварително изчистения леген ( може би ще са ти нужни два ). Източеното в легена го сипваш през тензух в по-малък съд ( ако искаш да повториш процедурата ). Пускаш пак вода през маркуча в отделението на поплавъка и после може да повториш процедурата с оцета или с друг препарат, който премахва всякакви отлагания. Накрая пак с маркуча оставяш да циркулира водата в резервоара през пробките да се измият хубаво оцета и каквито препарати допълнително си сложил, оставяш така отворен резервоара да поизсъхне за минимум 24 часа. След това поглеждаш в резервоара през поплавковия отвор, и ако по дъното няма локви ( ако има аз бих почакал така още 1 ден с открехнати врати на колата ), завърташ пробките и стягаш маркуча м/у 2-те части на резервоара. Слагаш пак много внимателно поплавъка, завърташ капачката и мисля, че ще си готов да сипеш бензина в гърловината през тензух. Може спирт за горене да добавиш да обере наличната влага.

По дъното в моя резервоар съм виждал много ситен пясък. Без трънкане на резервоара само някаква силна струя и водовъртеж вътре може да го раздвижи, за да поизтече през пробките. Проблема е лявата част на резервоара. Иска многократно пълнене и източване, за да се изчисти и там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезна е тази информация за който има мерак да го изпълни това, обаче и аз ако имам сериозен проблем с резервоара направо бих сменил колата ;) Ако вече някой е решил по друг повод да сваля двигател, скорости и прочие може да се позанимава и с резервоара. Иначе аз съм си монтирал едно допълнително филтърче от 1.50 лв. преди карба, да лови гадориите от бензина smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Иначе аз съм си монтирал едно допълнително филтърче от 1.50 лв. преди карба, да лови гадориите от бензина smile021

Абсолютно съм съгласен!/и преди помпата има филтър/

Кво се заядохте с тез резервоари. Или си търсите занимание, да не скучаете? Има си филтри за таз работа!

А след гимнастиката с резервоара само ще разкарате боклуците да залепнат по стените и това е.

:smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен!/и преди помпата има филтър/

И на входяшия щуцер на карба мисля, че трябва да има някаква цедка, аз филтърчето си го сложих за да съединя двете парчета маркуч за бензина, които останаха след като си махнах газовата уредба, пък и то е прозрачно и може да се види какви работи се отлагат от "хубавия" ни бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.