Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Основен ремонт на двигател 120л


Screamic

Recommended Posts

Тъй като ми писна от тъпи "шкода майстори" и ми се намира един 120-ков мотор. А той е за основен ремонт реших да се пробвам да го ремонтирам. smile048 Бихте ли ми обяснили в какво точно се състои ремонта. Нужни части, инструменти и тънкости. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за цялостен основен ремонт, ти трябват комплект РБС(ризи, бутала, сегменти), основни и биелни лагери, ангренажна верига, притискателен и феродов диск и аксиален лагер...по главата-най малкото да ти шлайфат и напраснат клапаните. Инструменти- гаечни ключове, отверки, динамометричен ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какви са основните дейности по ремонта? В момента мотора съм го разглобил до колкото мога с помоща на "Зелента Библия" от там нататък какво следва? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пропускай медни пръстени (нанизват се на ризите, при блока - по 4 бр. на риза), а също и втулки за буталните болтове. Гарнитурата за главата се подразбира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махане нба колянов вал. Избиване на ризите или шлаифането им.

НО ПРЕДИ ДА ПОЧНЕШ РЕМОНТА ТРЯБВА ДА НАБАВИШ ЧАСТИТЕ.

Ще сменяш ли буталата с цилиндровите втулки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи докаква степен си го разглобил.

Ако имаш всички части - слагаш новите в обратна последователност. Трябва да се тества вала, дали няма да му се наложи шлайф (и съответния ремонт рагери). Ако е ОК, сменяш само лагерите (така и така си го разглобил).

Втулките за буталните болтове, биелите и болтовете по-добре ги занеси някъде да ги набият и напаснат, защото сам няма да се справиш. Главата също може да се наложи, да се шлайфне.

Буталата се "варят" в масло, иначе новите болтове не влизат.

За сегментите трябва да си направиш скоба. Много е подходяща печатарска плака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пропускай медни пръстени (нанизват се на ризите, при блока - по 4 бр. на риза), а също и втулки за буталните болтове. Гарнитурата за главата се подразбира.
А какви са основните дейности по ремонта? В момента мотора съм го разглобил до колкото мога с помоща на "Зелента Библия" от там нататък какво следва? :-k

Броят на пръстените/а те са и с различна дебелина/ се слагат в зависимост от това, ризите да бъдат в една равнина и малко изпъкнали над блока и още много други дребни, но важни подробности около ремонта!

Тази работа не е за теб! Само с четене на книгата не става! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,в книгата е описано общо взето само ремонта на цилиндровата глава и смяната на гарнитурата.Аима още много малки,но важни подробности - регулировъчни данни и стойности,за които трябват и специални уреди и инструменти.Ако не се спазат тези неща,това не е ремонт,не след дълго се налага повторно отваряне на двигателя :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основен ремонт на който и да е двигател не е елементарна работа.Не става само с питане.По зададените въпроси съдя,че всичко е начало,а следва запас от инструменти,четене и желание да се доведе работата до край.Тук не се упомена тънката част при поставяне на веригата за газоразпределението /например/ и много още тънкости...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре хвани някой дето го е правил поне веднъж, да ти помага иначе ... smile126

На времето първия си основен ремонт на S100 направих за една седмица (и три месечно събиране на части) с двама приятели, от които единия беше правил вече основен ремонт. После за 2 часа сам си смених сегментите на улицата в един мразовит ден, защото прегря (ама след 5 години вярна служба). Сега обаче толкова ме мързи, че ходих при майстора да ми смени втулките на стартера. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.