Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Traction Control 1.8T


ipm

Recommended Posts

Абе то, като се задейства EDS-а се чува направо като картечница КПВТ "Владимиров", 3-4 пъти съм се стряскал здраво...

Ама да го има без копче на таблото не вярвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като се съберем в Арбанаси края на месеца /дано има сняг/ ще Ощракаме баирите та белким някой разбере какво е. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че тракането, чаткането, тропането идва от буксуването на гумите, а не от евентуалните системи срещу превъртане. Все пак има леко превъртане при по-разко подаване на газ и то води то леки удари в ходовата част. Да не би да чувате това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че тракането, чаткането, тропането идва от буксуването на гумите, а не от евентуалните системи срещу превъртане. Все пак има леко превъртане при по-разко подаване на газ и то води то леки удари в ходовата част. Да не би да чувате това?

Два-три пъти съм чувал "картечницата Владимиров". 100% е от спирачките (ABS). Но аз съм с ESP и го приемам нормално. Вярно че е малко гадно "някой" да ти отнеме газта и да ти удари спирачка, но предполагам, че крайния резултат е по-добър, отколкото да "пилиш" гуми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаа, днес бях в Еуратек и попитах дали колата има ESP или ASR, ако на средната конзола няма копче, отговорът беше НЕ. Тоест колите без такива копчета имат само ABS.

 

Ако някой знае повече или не е съгласен, да се сърди на хората от Еуратек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://mediaportal.skoda-auto.com/reso ... Manual.pdf

 

На 132 стр.

 

Electronic Differential Lock (EDL)*

The electronic differential lock prevents an individual wheel from

slipping.

Vehicles fitted with ABS* can be equipped with electronic differential lock (EDL).

General

The EDL makes it much easier, and sometimes at all possible, to start off, accelerate

and climb a steep hill when the conditions of the road surface are unfavourable.

Operating principle

The EDL is activated automatically, that is without any action on the part of the

driver. It monitors the speeds of the driven wheels with the aid of the ABS sensors.

Should only one drive wheel begin spinning on a slippery surface there will be an

appreciable difference in the speed of the driven wheels. The EDL function brakes

the slipping wheel and the differential transmits a greater driving force to the other

driven wheel. This control process is also accompanied by noises.

 

EDL е част от ASR, които пък са част от ESP. Те пък са част от ABSа и ако той не работи, нищо няма да работи. С бутон за изключване са само ASR или ESP.

Като отвориш шоф. врата, свалиш с отверка страничния панел, ще видиш предпазителите. Сваляш 9ти предпазител (според това ръководсво от линка) и като запалиш, лампата за ABSa трябва да свети непрекъснато. Избуксувай и виж дали пак ще чуваш картечницата. Поне така със сигурност ще знаеш, че имаш проблем, а не електронен помощник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 Браво! Ето, че се намери разумно обяснение. Благодаря на всички, който се опитаха да бъдат полезни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко примерни конфигурации на автомобили със съответните системи:

Автомобил без ABS - Няма никакви системи и бутони.

Автомобил с ABS, но без ASR - Няма бутон, наличието на ABS може да се определи чрез оглед. Рядко явление, евентуално от първите години на производство, или пък ниско ниво на оборудване.

Автомобил с ABS и с ASR - Има бутон "ASR Off", използва сензорите на ABS за да следи за превъртане на предните гуми спрямо задните. Работи само чрез отнемане на мощността на двигателя. Стандартното изпълнение в последните години.

Автомобил с ABS и ESP. Има бутон "ESP Off", съдържа и системата EDL, както и ASR, и още няколко. Работи освен с отнемане на мощността на двигателя и със задържане на спирачките на едното превъртащо колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава, защо моята Фабия има и ASR и ЕDL? Като ASR и ЕDL веднъж едва не ме пребиха, като при рязко ускорение, EDL реши да действа и в последващия завой. В резултат колата отскочи метър към външната част на завоя, а колелата превъртяха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава, защо моята Фабия има и ASR и ЕDL? Като ASR и ЕDL веднъж едва не ме пребиха, като при рязко ускорение, EDL реши да действа и в последващия завой. В резултат колата отскочи метър към външната част на завоя, а колелата превъртяха?

 

На Фабия 1 EDL? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече взе да ми писва да обяснявам! Както е за О1, така е и за Ф1. 74 и 85 kW двигатели са фабрично с

ABS+ASR+EDL+MSR само за 1,4 MPI / 101 к.с. и 2,0 MPI / 115 к.с
.

Това е за Булгаристан. За Германия, същите + серийно ESP!

Неверниците да ми пратят на лични е-мейл, за да им пратя ценова листа от периода да видят, какво пише на нея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де. Просто това е единствената Ф1 която съм чувал да ги има smile049

 

Относно EDL и ASR.

 

EDL - Electronic Differential Lock - заключване на диференциала, т.е. ако ЕДНОТО колело превърти му се натиска спирачката.

ASR - Anti Slip Regulation - при преплъзване отнема газта. Но преплъзването може да е с едно или с две колела.

 

Т.е. двете не са взаимозаменяеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече взе да ми писва да обяснявам! Както е за О1, така е и за Ф1. 74 и 85 kW двигатели са фабрично с
ABS+ASR+EDL+MSR само за 1,4 MPI / 101 к.с. и 2,0 MPI / 115 к.с
.

Това е за Булгаристан. За Германия, същите + серийно ESP!

Неверниците да ми пратят на лични е-мейл, за да им пратя ценова листа от периода да видят, какво пише на нея!

Да ти кажа не е така. Сред доста огледани Фабиии 1,9 TDI само моята има. Не е серийна екстра, всички обаче са с ASR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2005, като си взех моята, поради пререкания с ЕТ, проверих немския конфигуратор. За 74 kW бензин, ESP беше серийно. Може да е било само за елеганса. Както и да е, хвана ме яд, че тук дори и срещу заплащане, нямаше ESP и ми разправяха басни, че технически било невъзможно и че колата е с механичен блокаж на дифа. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провериха ми я в сервиз, квартален. Звука дето се чува е от тракшън контрола!!!! Нищо, че няма бутон на таблото. А лампата дето не свети при включването му явно е изгоряла ми каза човека. Колата я тестваха на канал с валяци - и двете колела въртят при боксуване, няма "увисване" на едното а другото само да боксува. Това значело, че има някакво управление. Важното е зимата да нямам проблеми, че ми се види нисичка и ще закача предницата по коловозите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега имаш EDL. А картечницата ти е включването на ABS (не е нужно да си натиснал спирачката). Тракшън контрола не те пита искаш или не искаш, а ограничава подаването на гориво, дори и в този момент да си залепил педала за пода, за да пребори боксуването. Затова ти мига лампа при него и ESP и има бутон за изключване. Чувството е странно, уж натискаш газта, а оборортите на двигателя падат. При засядане в преспа, не дава да вдигна повече от 900 об/мин. Тогава само гасене помага и едно хубаво боксуване с мръсна газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.