Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

MAF & Turbo тестове


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Снощи направих тестове в движение на дебитомера и налягането на турбината. Данните съм ги направил във графики за по-лесно разчитане:

 

Резултатът от MAF сензора:

167512_1850624827700_1303118851_32205767_2007841_n.jpg

 

166683_1850624947703_1303118851_32205768_5061961_n.jpg

 

Тук аз лично не намирам забележки по дебитомера!

 

 

 

Резултатът от налягането на турбината:

167833_1850625267711_1303118851_32205769_3208187_n.jpg

 

180499_1850625387714_1303118851_32205770_2674813_n.jpg

 

Как ви се струва графиката? Голям надув и доста колеблив!? До колкото знам трябва след първия пик да остане на 1.9бар-а почти до 4000оборота!

Въпроса е турбо компресора дали е за ремонт и може ли преди това да се проверят други неща по веригата и кои?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мафа си го гледай както вече ти казах в една друга тема -стойностите му да не са по-ниски на пълна газ до 4300 оборота по малки от 850 единици.И на 8 канал.

 

1 графа е зададеното гориво от педала

2 графа е лимитера(ограничителя на гориво)

3 графа е горивото изчислено от дебитомера.

Ако е добре дебитомера стойностите от 3-та колонка не трябва да са по-ниски от 1-ва

 

Реалното количество гориво е винаги това с най-малкото показание.

За налягането на турбото-заеби тоз ваг ком и си го гледай с един манометър!!!!!!!

Просто вага е бавен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, записах информацията от тези канали в лог файлове, понеже немога да карам и да гледам лаптопа. Точно информацията е от канал 11 и 3 за турбо и маф-а. Единственото което направих допълнително е да ги вкарам в таблица както са посочили в сайта:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

В примера, който са дали и това, което съм записал от ЕКУ-то установявам, че с турбината има проблеми! Т.е Това колебливо налягане и то само в ниските...

Долните две графики са за буста на турбината- синята линия е зададената/исканата(requested) стойност, а червената линия е това което се получава като надув реално от турбината! Лично на мен не ми харесва, но се чудя с какво е свързан този проблем. Единственото ми предположение за сега е за лопатки на турбината... не съм в час с тези турбини!

 

Трябваше да кажа коя графика каква е:

1вата е за MAF сензора при тест на 4та скорот- колата бързо набира и дава малко стойности затова:

2рата е отново за MAF-a обаче тест на 5та скорост- имаше повече данни за по-точна графика

 

3та е за налягането на турбината- изисквано налягане и реално налягане спрямо оборотите на двигателя- тест при 4та скорост

4та - същото при 5та скорост

 

В линка може да се видят как трябва да изглеждат графиките при сток двигател!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митаче,аз зная коя таблица и графика какво означава ТО СИ ПИШЕ

КАЗАХ ТИ СЛОЖИ 1 МАНОМЕТЪР и напиши примерно:

на 1900оборота-налягане 1 бар

на 2000оборота-налягане 1.4бара

на 2250оборота-налягане 1.7бара

прави пикче до 1.8 и след това си държи 1.7 до края

може и да продължиш и да даваш над 2500 оборота стойностите.....за целта трябва да сте 2

ма човека

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок! Имам манометър, обаче къде да го сложа по смукателната система?

После теста предполагам трябва да е в движение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде да го сложиш-ще си направиш 1 щуцерче на агр-а примерно.Сваляш го и на 1 стругар да пробие и направи резба/а може и ти сам да си пробиеш и направиш резба ,ако имаш метчик/А щуцерчета с резби продават готови на 1000 места.По крепежните елементи,баш майстора,при газаджиите....А може и стругаря да ти го изработи.Повече от 20 лв.няма да е.Ама мързи те май smile001

естествено че в движение-на 4-та от 1500об.пълна газ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, мерси! Разгледах едни "заместители" на ЕГР-и със такъв щуцер- той Искрен ми показа неговия. Може направо да си направя един такъв и да изхвърля мазния ЕГР че само цапа наоколо!

А иначе не че ме мързи, ами много студено :P

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А никой ли неможе да изкоментира последните две графики?

 

Това е лог файла наканал 003 от който съм направил графиките:

 

http://www.2shared.com/file/R55a1Won/tL ... x-xxx.html

 

Tuesday	1	February	2011	19:49:48	
038 906 019 CN 		1.9l R4 EDC G000SG  1358			

Group A:	011			
	Engine speed	Spec. intake press.	Actual intake press.	D.cycle MAP
TIME	2850-3150	1900-2150	1900-2150	55-75%
MARKER	STAMP	 /min	 mbar	 mbar	 %
0.00	1512	1162.8	1091.4	41.4
0.40	1512	1621.8	1162.8	43.8
0.80	1533	1754.4	1336.2	31.9
1.01.2020 г.	1554	1764.6	1621.8	43.8
1.01.1958 г.	1554	1764.6	1866.6	54.2
1.01.1998 г.	1575	1774.8	1999.2	61.8
1.02.1938 г.	1596	1785.0	1968.6	61.4
1.02.1977 г.	1638	1795.2	1907.4	60.2
1.03.2017 г.	1659	1805.4	1897.2	60.6
1.03.1957 г.	1680	1815.6	1907.4	61.8
1.03.1997 г.	1701	1825.8	1927.8	62.6
1.04.1937 г.	1722	1836.0	1938.0	64.5
1.04.1977 г.	1743	1846.2	1938.0	64.9
1.05.2017 г.	1764	1846.2	1948.2	64.9
1.05.1957 г.	1785	1866.6	1938.0	65.7
1.05.1995 г.	1806	1887.0	1948.2	66.5
1.06.1935 г.	1827	1897.2	1948.2	64.9
1.06.1975 г.	1848	1907.4	1948.2	66.1
1.07.2013 г.	1869	1917.6	1958.4	65.3
1.07.1953 г.	1890	1938.0	1958.4	66.9
1.07.1993 г.	1911	1948.2	1978.8	68.1
1.08.1933 г.	1932	1948.2	1999.2	68.5
1.08.1973 г.	1953	1948.2	2009.4	69.7
9.12.2011 г.	1974	1948.2	2009.4	70.9
1.09.1952 г.	1995	1948.2	2009.4	71.7
1.09.1992 г.	2016	1948.2	2009.4	72.1
1.10.1930 г.	2037	1948.2	1989.0	72.1
1.10.1970 г.	2058	1948.2	1958.4	72.5
11.10.2011 г.	2079	1948.2	1938.0	70.9
1.11.1950 г.	2100	1948.2	1938.0	71.7
1.11.1990 г.	2121	1948.2	1927.8	71.7
1.12.1930 г.	2142	1948.2	1927.8	71.3
1.12.1970 г.	2142	1948.2	1927.8	71.7
13.10.2011 г.	2184	1948.2	1917.6	71.7
13.48	2184	1948.2	1917.6	71.7
13.88	2205	1948.2	1917.6	71.7
14.28	2226	1948.2	1917.6	72.1
14.67	2247	1948.2	1917.6	71.7
15.07.2011 г.	2268	1948.2	1927.8	71.7
15.47	2289	1948.2	1938.0	72.1
15.87	2310	1948.2	1938.0	72.1
16.27	2310	1948.2	1948.2	72.5
16.65	2352	1958.4	1948.2	72.5
17.05.2011 г.	2352	1958.4	1958.4	72.5
17.45	2373	1958.4	1968.6	72.9
17.84	2394	1958.4	1978.8	73.3
18.24	2415	1958.4	1989.0	74.5
18.64	2436	1968.6	2009.4	75.3
19.04.2011 г.	2436	1968.6	2019.6	76.1
19.44	2457	1968.6	2029.8	76.9
19.82	2478	1968.6	2040.0	77.7
20.22	2499	1968.6	2040.0	78.5
20.62	2520	1978.8	2050.2	78.9
21.00	2541	1978.8	2050.2	79.7
21.40	2562	1978.8	2060.4	80.5
21.80	2562	1978.8	2070.6	82.1
22.20	2583	1989.0	2070.6	82.5
22.60	2604	1989.0	2070.6	83.7
23.00	2625	1989.0	2070.6	84.1
23.40	2646	1999.2	2070.6	84.9
23.80	2667	1999.2	2060.4	86.1
24.19	2667	1999.2	2060.4	86.1
24.59	2688	2009.4	2060.4	86.5
24.99	2709	2009.4	2060.4	87.3
25.37	2730	2009.4	2050.2	87.7
25.77	2730	2009.4	2050.2	88.1
26.17	2751	2019.6	2050.2	88.5
26.57	2772	2019.6	2050.2	88.9
26.97	2772	2019.6	2050.2	88.9
27.35	2793	2019.6	2040.0	88.9
27.75	2814	2029.8	2040.0	88.9
28.15	2814	2029.8	2040.0	89.3
28.54	2835	2029.8	2040.0	89.6
28.94	2856	2029.8	2040.0	89.6
29.34	2856	2040.0	2040.0	90.0
29.74	2877	2040.0	2050.2	90.0
30.14	2898	2040.0	2050.2	90.0
30.52	2898	2040.0	2060.4	90.8
30.92	2919	2040.0	2060.4	90.8
31.32	2919	2050.2	2060.4	91.2
31.71	2940	2050.2	2070.6	91.6
32.11	2940	2050.2	2070.6	92.0
32.51	2961	2050.2	2070.6	92.0
32.89	2982	2060.4	2070.6	92.4
33.29	2982	2060.4	2080.8	92.8
33.69	2982	2060.4	2080.8	93.2
34.09	3003	2060.4	2080.8	93.6
34.49	3024	2060.4	2080.8	93.6
34.87	3024	2060.4	2080.8	94.0
35.27	3045	2060.4	2091.0	94.4
35.67	3045	2070.6	2091.0	94.4
36.06	3066	2070.6	2101.2	94.4
36.46	3066	2070.6	2101.2	94.4
36.86	3087	2070.6	2111.4	94.4
37.26	3087	2070.6	2111.4	94.4
37.66	3108	2070.6	2111.4	94.4
38.04	3108	2070.6	2121.6	94.4
38.44	3129	2070.6	2121.6	94.4
38.84	3129	2070.6	2121.6	94.4
39.22	3150	2070.6	2121.6	94.4
39.62	3150	2070.6	2121.6	94.4
40.02	3150	2070.6	2121.6	94.4
40.41	3150	2070.6	2131.8	94.4
40.81	3171	2070.6	2131.8	94.4
41.21	3171	2070.6	2142.0	94.4
41.61	3171	2070.6	2142.0	94.4
42.01	3192	2070.6	2142.0	94.4
42.39	3192	2070.6	2142.0	94.4
42.79	3192	2070.6	2142.0	94.4
43.19	3213	2070.6	2142.0	94.4
43.58	3213	2080.8	2142.0	94.4
43.98	3213	2080.8	2152.2	94.4
44.38	3234	2080.8	2152.2	94.4
44.78	3234	2080.8	2152.2	94.4
45.18	3234	2080.8	2152.2	94.4
45.56	3255	2080.8	2152.2	94.4
45.96	3255	2080.8	2162.4	94.4
46.36	3255	2080.8	2152.2	94.4
46.74	3255	2080.8	2162.4	94.4
47.14	3276	2080.8	2162.4	94.4
47.54	3276	2080.8	2162.4	94.4
47.93	3276	2080.8	2162.4	94.4
48.33	3297	2080.8	2152.2	94.0
48.71	3297	2080.8	2152.2	94.4
49.11	3297	2080.8	2152.2	94.4
49.51	3318	2080.8	2152.2	94.4
49.89	3318	2080.8	2152.2	94.4
50.29	3318	2080.8	2152.2	94.4
50.69	3276	1173.0	2152.2	94.4
51.08	3276	1050.6	1621.8	51.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П

Ето подобен проблем в друг форум:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=115789

 

Графиката е идентична с моята! Посъветвали са го да провери вакуума за геометрията на турбината и механизма. Има ги и начините кое как се проверява!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверява се много лесно механизма на геометрията дали е отзивчив/бърз/достатъчно,без да откачаш нищо.Трябва пак да сте 2-ма и при гасене на колата след 1-2сек трябва рязко да се освободи клапана/актуатора.Тоест рязко -с итракване да се отпуска.Ако извадиш вилката на актуатора,трябва геометриата да се движи бед никакво усилие.

Митаче,то само с четене от нета ако се ставаше майстор......

Може обаче да се заблудиш,защото когато е студено и местиш С РЪКА вилката и тя се движи без проблем и си мислиш че вс.е ок.,проверил си актуатора ,клапана,вакум маркучите,НО КАТО ДАДЕШ ГАЗ И ГЕОМЕТРИАТА ЗАГРЕЕ ДО 600-700 ГРАДУСА....И ХОП АААА пак не работи добре.-пак задира леко колкото да ти направи разминаването между исканото и реалното налягане.

сваляй турбото да го чистиш да се успокоиш :D

Ако този горния лог е на твоята кола-ДОБРЕ Е НЕ ПИПАЙ НИЩО.Не може идеално точно да отговарят стойностите-регулирането ти е вакумно,не с ел.актуатор както е на 170тди.Можеш да направиш корекция,като удължиш вилката на актуатора с половин оборот-предполагам малко ще падне пика и пренадуването-КОЕТО Е НОРМАЛНО В РАМКИТЕ НА ДОПУСТИМОТО СПОРЕД МЕН

п.п.И да не се учудиж че твоята вилка на турбото не изглежда като тази на снимката.Това е гарет15-17,а твоето е ккк.Вилката ти е шпилка с 2 гайки накрая,а това на снимката и с централен болт за регулиране.И значи половин оборот удължаване няма да е достатъчен при теб.Аз по дефаулп по снимката ти казах по горе за половин оборот ,но тъй като си с ккк 1, оборот на гайчиците трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за подробното инфо! Ами ще проверя механизма! и също така вакуума идващ от "вакуумната кутия"(който най-вероятно си е добре). Спомням си имах случай, когато маркучето за вакуума беше опряло някъде по двигателя и се беше разтопило. Онази тема я ползвам за ориентир.

Иначе за майстор, даже не съм и помислял да ставам, искам просто да си оправя колата! 8) И ако е възможно сам да си я направя де. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.