Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с оборотите на Фелиция 1.3MPI


lent

Recommended Posts

От няколко месеца наблюдавам следното явление - при ниски температури не всеки път сработва автоматичното богатяване на сместа при палене.Имам в предвид,че когато температурите са ниски,колата запалва и задържа около 1100-1200 об./мин. за няколко минути,след което падат до 800-900 както трябва да е.Но не се случва винаги.даже поняога държана отвън пред блока за няколко часа или цяла вечер,на сутринта запалва и оборотите веднага на 700-800 и в началните минутки работи малко неравномерно и с леко притрисане.А се е случвало да е на къде-къде по-топло в гаража и след няколкочасов престой като запали си задържа обротите на 1100-1200 и всичко нормално.Преди проблема се появявяше 50/50,а сега сигурно 90/10 в негова полза,т.е. на 10 студени старта средно при 1 ще вдигне нормални обороти - 1100-1200.Има ли някой на идея от какво може да бъде?Температурен датчик,стъпков мотор?Мисля скоро да я закача на VAG-COM,но не съм сигурен дали той ще покаже грешка ако датчиците например са наред,а стъпковя мотор не завърта оста на дроселовата клапа.Между другото когато включа фарове,оборотите съвсем леко падат - може би от порядъка на 50-100об./мин. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то е силно казано претрисане,по-скоро работи леко неравномерно - мени си леко оборотите като е студена.Но реших да потърся откъде идва проблема,за целта след малко слизам в гаража и започвам търсенето ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята клапа е чиста - лъскава.Веднъж я чистиха но пак си беше чиста и ефект нулев от цялата работа.Затова не съм убеден,че проблема е от замърсяване на самата клапа :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това май е проблем на 90% от фелициите с пълна инжекцийка(в това число и моята),но и според мен не е от замърсена клапа :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да щото като си миете клапите не си чистите сензора за въздух ;)

Да взема да го почистя,а :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде,що се отнася за дебитомера, а другия сензор може да се каже че е ламбда сондата.

Тази вечер си поиграх - свалих MAP сензора и го почистих до колкото е възможно с клечки с памук.Монтирах го пак но ефект нулев.От какво друго може да е? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей,че и не вярват :lol: - ще ме накарате да го снимам утре този MAP сензор,ча да се запознаят на 4 очи с него всички нищонеподозиращи собственици на 1.3МПИ - Siemens Simos 2P :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам колегите бъркат MAP s MAF сензор.

 

Шкодата няма MAF, така наречения 'дебитомер', но пък има MAP - което е просто: Manifold Absolute Pressure, т.е. просто сензор за налягането в смукателния колектор.

Който, заедно със сензора за температурата на въздуха, се използва за да се изчисли приблизително обема на постъпващия въздух в двигателя.

 

Ето и два линка, които мисля, че ще са полезни:

 

Това е за двигател на ПОЛО, но познавачите, ще окрият голямата прилика със Шкодовия двигател.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_203.pdf

 

 

Ето и един от малкото документи за SIMOS, които успях да намеря. (на немски е)

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_165.PDF

 

P.S.

забравих да спомена, че втория документ относно SIMOS е версия, в която се използва MAF сензор. Може би, документа е за някоя по-нова версия на SIMOSa.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей го на - http://lent.snimka.bg/super-expensive-c ... hik.576451 Това нещо обединява в себе си 2 датчика - датчик за температурата на постъпващия въздух - IAT sensor и датчик за абсолютното налягане в смукателния колектор - MAP sensor :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей,че и не вярват :lol: - ще ме накарате да го снимам утре този MAP сензор,ча да се запознаят на 4 очи с него всички нищонеподозиращи собственици на 1.3МПИ - Siemens Simos 2P :mrgreen:

 

За мен ли се отнася това мнение колега? :-k Писах че дебитомер нямат фелициите, map имат всичките които са MPI.... Такива мар-чета съм виждал повече отколкото ти Фелиции най-вероятно.... smile004

 

п.с.Тя тая тема се пооспами, ако решиш ще я поразчистя малко. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей,че и не вярват :lol: - ще ме накарате да го снимам утре този MAP сензор,ча да се запознаят на 4 очи с него всички нищонеподозиращи собственици на 1.3МПИ - Siemens Simos 2P :mrgreen:

 

За мен ли се отнася това мнение колега? :-k Писах че дебитомер нямат фелициите, map имат всичките които са MPI.... Такива мар-чета съм виждал повече отколкото ти Фелиции най-вероятно.... smile004

 

п.с.Тя тая тема се пооспами, ако решиш ще я поразчистя малко. ;)

 

Нямам претенции относно това кой какво и по колко е виждал,стана ми интерсно че някои дори не подозират че колата има такъв датчик - MAP sensor.А не притежава т.наречения MAF sensor.

Наистина темата се пооспами,може да разчистиш мненията,които са излишни и не дават информация по темата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има инжекционни с-ми ,които се управлават по мап,има по маф,има и по тпс както и в комбинации от 2-та или трите вида

от вс.тези 3 вида датчици компа разбира колко въздух влиза -по зададената карта

първото е датчик за налягане в колектора-като атмосферката направи определен вакум компа отчита и изчислява на база оборотите на дв.колко въздух постъпва

второто е дебитомер-според охлаждането работи

а тпс а е разпологжението на драсерната клапа

някои инжекциони работят само на база тпс и обороти,по-съвършенните триизмерни и повече карти за управл.на двигатела имат инфо е и от мап и маф...

може и само по мап и обороти да работи с-мата- smile091 най тунингованите са така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има MAP sensor - датчик за абсолютното налягане в смукателния колектор smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.