Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Посъветвайте ме за масло на Октавия1 - 1,9 PD 74kW 2006г.?


Johnny

Recommended Posts

На мойта Октавия 1 (90к.с., но едва ли е голяма разликата) в ЕТ ми предлагат Шел и Кастрол, дори не помня от кое слагаме, май Кастрол. Вече 3 пъти сменям масло. Нямам проблеми с двигателя, работи си, не гори масло, зимата пали от раз. Препоръчват каквото и да е маслото, да се смени след година - година и половина или 15000 км - което настъпи първо. Излиза около 150 лв със смяната. Отбелязват в сервизната книжка. Според мен хората си знаят работата и няма смисъл човек да си губи времето да търси кой-знае какво специално масло :-) За предишната кола от много да избиране купихме масло-менте и го гореше, та доливахме, после сложихме по-обикновено, но истинско и нямаше проблеми :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята кола от както е купена от ЕТ преди 5 години вече 125 000 км само с castrol e карана и

 

винаги е харчила по 0.5 литра масло на една смяна. Когато ми светне жълтата лампа спирам и доливам.

 

Но въпреки това си мисля, че от ЕТ, когато ми сменят маслото нарочно ми сипват по-малко,

 

за да мога да си купувам от тях масло за доливане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига с тия 5W30, 5W40, 0W30.....

ами .. има разлика .. и то не малка .. още на чертожната дъска са заложени определени параметри ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но въпреки това си мисля, че от ЕТ, когато ми сменят маслото нарочно ми сипват по-малко,

 

за да мога да си купувам от тях масло за доливане.

 

На моята пръчка за масло има една зона с чертички - там трябва да ти бъде нивото на маслото. Тази зона е малко над минимума и доста под максимума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но въпреки това си мисля, че от ЕТ, когато ми сменят маслото нарочно ми сипват по-малко,

 

за да мога да си купувам от тях масло за доливане.

 

На моята пръчка за масло има една зона с чертички - там трябва да ти бъде нивото на маслото. Тази зона е малко над минимума и доста под максимума.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То на всички VAG-ини имаме чертички по щеките, т.е. по-точно са точици в редички и образуват квадрат или правоъгълник (не съм сигурен точно колко са). По-горе от тях имаш кривка, което ще рече, че това ти е максимума - кривката на щеката. Аз слагам да е точно над точките и да е леко под кривката. В момента е на един ред празен от точиците, което ще рече, че пак е изяла за 2000км малко откакто доливах. Не съм доливал сега, но е в граница и съм я "оставил да се мъчи". Веднъж само ми светна лампата и се стреснах, реших, че съм пробил картера... :) Гледах д'зверих се дали капе нещо има ли какво стана, че беше и тъмно... Сутринта като я погледнах, беше на последният ред/най-долният/ на точките - значи тогава светва.

А толкова си мислех и вярвах, че на нова кола не се гледа маслото - ROFL! Oт тогава на три дни проверявам как сме с маслото.

 

Това с което доливам го взех от Шел, защото в ЕТ магазина ми обявиха само 5-литрови туби и им отказах. Това от шела беше някакво горещо, сякаш го подгряваха на рафта... Производството му беше Юни месец 2009.... А го взех Септември 2010... Нямах избор. :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трайността на маслата е 5 години. Поне на маслата Mobil 1 е 5 години. Т.е. не трябва да се купува масло, произведено преди 2006 година, което ще е някоя залежала в склад или на витрина туба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За харчовете на масло е друга тема, писано е доста.

 

Една кола която се настъпва редовно, особенно ако с по - скромен мотор (1.9 литра) е нормално да си похарчва от маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Една кола която се настъпва редовно...

 

 

Ех, дааа... Това с настъпването е мит, значи :) Аз не минавам над 2500 оборота на резервоар (месец), че да харчи масло :) Не мога да карам с под 1800 оборота all the time, обаче. Малко странно или не?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, като сложиш Мотул ще спреш да доливаш ! :D Ще можеш да си караш и на 3500 оборота спокойно ...от време на време де .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Една кола която се настъпва редовно...

 

 

Ех, дааа... Това с настъпването е мит, значи :) Аз не минавам над 2500 оборота на резервоар (месец), че да харчи масло :) Не мога да карам с под 1800 оборота all the time, обаче. Малко странно или не?

 

Поздрави

 

 

При 2500 оборота на 5-та скорост с колко км/ч се движиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Товарищ Димон :P Мдааа... знам вече - знам, само да му дойде времето и... така.

 

 

...

При 2500 оборота на 5-та скорост с колко км/ч се движиш?

 

Клони към 140км/ч. Над 3000 оборота около 160км/ч на пета. На трета макса, който съм пробвал е 130км/ч с 4000 оборота.

 

Когато съм я изкарвал да я развъртя малко - 4-та 4200-4300 оборота 170км/ч. По магистралата на пета към 4000 оборота е леко след 200км/ч... Уж е лимитирана на 190км/ч, ама не ми се струва така... От четвърта на пета като сменя сякаш я спъвам с 20км/ч........ и става тромава малко.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХА, аз съм със същия двигател, но при 2500rpm на 5-та съм на 120 а при 3000rpm съм със 140.

 

От къде идва тази разлика?

 

Не вярвам на фейс лифтовата да са сложили друга скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, като сложиш Мотул ще спреш да доливаш ! :D .

:smt017 Ама и да е 5-40.

По магистралата на пета към 4000 оборота е леко след 200км/ч...

Т.е. при 2500 си около 125...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По магистралата на пета към 4000 оборота е леко след 200км/ч... Уж е лимитирана на 190км/ч, ама не ми се струва така...

 

Ако беше замервал с GPS щеше видиш колко всъщност са тези 200 км/ч по километраж. Някъде малко под 190 реални трябва да са ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля, аз с GPS съм засичал - разликата е 7-8км/ч някъде. Нямам точно идея, може да снимам разликите... В кръга на шегата, може и ергономичната форма да е от значение :D

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 65 000 километра колата е Октавия 2.0 TDI-PD октомври 2006 никога не е доливано масло и не е светвала лампата, кара се със стандартно, което е в ИВкар Спорт - Иван Иванов официалния за Шкода Добрич Shell 5 - 40 проблем с мотора никакъв!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.