Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Червената нафта


Favorit

Recommended Posts

След хубавите цени на горивата, забелязвам че в Русе (и не само ест) направо процъфтява далаверата с червената маркирана нафта. Чух че се маркира за да не се краде и е предназначена за селскостопанство, влакове и т.н и е с по малък акциз и съответно цена. Без да съм сигурен в качествата и пробвах малко от нея за едно дълго пътуване и веднага ми направи впечатление че колата върви малко по добре и разхода леко падна. Някой по навътре в ситуацията с горивата може ли да ми даде инфо каква и откъде точно е тая и с какво качество е... Чух че дори правели проверки на дизелови коли в Русе някакви от "митница" ли "военна полиция" ли не запомних точно. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червената е същата като другата , като я маркират се сваля акциза от нея а боята сипана веднъж в резервуара остава около 5 години така че лесно могат да те е**ат от митнчиски контрол с прост полеви тест , глобата маи беше около 5000лв. та сипваи си я няма проблем !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mod edit: Кой откъде зарежда незаконно придобито гориво си е негова работа, същото важи и за поетия риск, но питания и информация като подробни места за зареждане на гореспоменатото гориво нямат място във форума !!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е ли локомотивна нафта? Поне така съм чел, не съм имал досег с това нещо.

Бащата ми е разказвал, че на времето са чистили държавният бензин от боята с някакъв химикал, но не се сещам какво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червената е същата като другата , като я маркират се сваля акциза от нея а боята сипана веднъж в резервуара остава около 5 години така че лесно могат да те е**ат от митнчиски контрол с прост полеви тест , глобата маи беше около 5000лв. та сипваи си я няма проблем !!!

 

Интересно. А какво става като си купиш кола карана с такава нафта и след 2-3 години те спрат за проверка? :) Нещо не е логично да е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Интересно. А какво става като си купиш кола карана с такава нафта и след 2-3 години те спрат за проверка? :) Нещо не е логично да е така.

 

 

Ще доказваш... Че не си имал сестра... :) Общо взето, аз до сега не съм бил спиран от полицай, който да ми рови в резервоара - може би, защото съм мишка и няма подозрения да карам с такава нафта?

 

Всичко се знае и всичко се следи. Просто някои са по-важни да останат и да правят това което правят, че да има икономика.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с боядисването е мижи да те лажем, колкото да плашат гаргите.

 

Единствения начин икономическа полиция да те закопчае е ако те хванат да го сипваш или източваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с боядисването е мижи да те лажем, колкото да плашат гаргите.

 

Единствения начин икономическа полиция да те закопчае е ако те хванат да го сипваш или източваш.

Да да. И какво като го сипвам. Купил съм си го. Мое си е. Тва все едно да ме закопчаят мен, дето пуша цигари без бандерол. Пълни глупости. А докато живеем по този начин винаги ще има мераклии за по-евтинко.

По темата - имам приятел, който ми сподели още нещо, освен това, което Краси (Favorit) каза. И то е, че при много минусови температури въобще го няма това отлагане на дъното (това на което му викаме парафин, а то всъщност е биодизела). Т.е. разбирайте в червената нафта няма така опасният smile021 за TDI-PD био дизел. Ако и аз карах дизел определено щях и аз да карам червената нафта. Обикновеният дизел по бензинджийниците е хем по-скъп, хем по-калпав. Примерно последната ни доставка от вчера смърди на градската канализация. БУКВАЛНО!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая нафта колеги си е чиста проба ДИЗЕЛОВО ГОРИВО производство на Лукойл. Нищо специално не е, а съвсем редовно производство. Червена е щото БДЖ я купува от нефтозавода за свои нужди - разбирайте да си карат локомотивите с нея. Оцветяват я с червена боя производство на BASF против кражби както вече разбрахте. Боята е абсолютно безвредна за ДВГ-то, ама не се чисти с нищо друго освен със сярна киселина. Някои колеги споделиха по-нагоре, че колите им вървели с тая нафта по-добре. Ми как няма да вървят по-добре като не е кръщавана нито по пътя от завода, нито в бензиностанцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясни ми тогава защо не се утаява биодизела или както ние му викаме "парафина" и не замръзва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясни ми тогава защо не се утаява биодизела или както ние му викаме "парафина" и не замръзва.

Това дето се утаява не е био компонента. Ти прекрасно знаеш, че се произвежда дизелово гориво по лятна и зимна нормала. Различават се по количеството на леките фракции в тях. Зимното ДГ е с "по-леки" фракции, т.е. съдържа повече фракции с къси вериги и по-ниско молекулно тегло, които при спадане на температурите през зимния сезон не кристализират (парафинизират). За да се получи обаче такова "по-леко" ДГ е необходимо междинните продукти да преминат през инсталация "хидроочиска". Това естествено оскъпява продукта, но е наложително за да не се получават тея белезникави утайки, парцали или там както му викате. ДГ се стандартизира и по този показател и това се нарича филтруемост при определена температура (+5 градуса мисля, че е по търговска спецификация). За да се повиши устойчивостта на ДГ при по-ниските зимни температури се добавя и т.нар. "депресатор". В момента с влагането на био компонента се повиша цитановото число, смазващите характеристики на горивото и др. Разновидност на ДГ е и това за промишлени нужди (за отопление), който не отговаря на горните изисквания а и не е необходимо. По външни белези е невъзможно да се различат и затова са удобни за смесване. От тук идва и един от основните проблеми с качеството на горивата при продажбите на дребно. Не казвам, че това се прави на 100 % в бензиностанциите. Относно премахването на багрилата. Преди време ~20 год. се оцветяваха т.нар. държавни горива и боята се премахваше като горивото се прекарваше през бентонит (камъчета за котешки тоалетни). Новите багрила се чистят ефективно само със сярна киселина. Сещайте се к`во става като караш такова обезцветено гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен! По време на разговори с други собственици на дизелови автомобили,а и сега от мненията на колегите, разбирам че нямате доверие на био дизела. Не забравяйте, че първоначално дизеловият двигател еконструиран да работи с растителна мазнина/ОЛИО/!

Затова смело с био дизела! smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен! По време на разговори с други собственици на дизелови автомобили,а и сега от мненията на колегите, разбирам че нямате доверие на био дизела. Не забравяйте, че първоначално дизеловият двигател еконструиран да работи с растителна мазнина/ОЛИО/!

Затова смело с био дизела! smile021

 

:-k доколкото знам ПД не се обича с био дизела...ако говориш за старите дизели с предгоривна камера, да ама ПД..? прекалено са скъпи дюзите за експерименти. Без лоши чувства smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 90-те години на миналия век карахме локомотивите с червена нафта внос от Гърция,миришеше на терпентин.

Сега тази не я знам каква е ,но може и да е индикирана.

По-добра е нафтата за локомотивите,защото цистерните идват направо от доставчика,преди да се източи в резервоара на депото се прави анализ в лабораторията и при добри резултати се прелива.

Но все пак не се отпускайте,гледайте по телевизията скоро за залавяне на ж.п.работници по време на точене на нафта в междугарието Вакарел-Чукурово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но все пак не се отпускайте,гледайте по телевизията скоро за залавяне на ж.п.работници по време на точене на нафта в междугарието Вакарел-Чукурово.

 

Тя телевизията преди да пусне материала минава време, пък в нета нещата излизат малко по-бързо. Малко, малко, с няколко дена преди ТВ-то. :mrgreen:

 

viewtopic.php?p=254728#p254728

 

Поздрави. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес карах зад поне пет-шест фрютюрника.Гледам,че все повече се увеличават.Чудно ми е за колко купуват,олиото? :-k

 

П.П.Между другото,как се пише,фрЮтюрник или фрИтюрник? :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес карах зад поне пет-шест фрютюрника.Гледам,че все повече се увеличават.Чудно ми е за колко купуват,олиото? :-k

 

П.П.Между другото,как се пише,фрЮтюрник или фрИтюрник? :oops:

Абе, май е второто (fry).

Преди години един недобронамерен комшия ме нави да пробвам Тойотата (двулитров атмосферен дизел) с рапична нафта. За 300 км горивният филтър се задръсти. От ауспуха миришеше на "скара-бира", но предимно на скара.

Ники, май трябва да си смениш филтъра на купето, че да не усещаш подобни изкушаващи миризми :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 90-те години на миналия век карахме локомотивите с червена нафта внос от Гърция,миришеше на терпентин.

Сега тази не я знам каква е ,но може и да е индикирана.

По-добра е нафтата за локомотивите,защото цистерните идват направо от доставчика,преди да се източи в резервоара на депото се прави анализ в лабораторията и при добри резултати се прелива.

Но все пак не се отпускайте,гледайте по телевизията скоро за залавяне на ж.п.работници по време на точене на нафта в междугарието Вакарел-Чукурово.

 

Малко офф ако позволите, те локомотивите не са ли помпа-дюза технология... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф ако позволите, те локомотивите не са ли помпа-дюза технология... :-k

Мдааа... За тези на БДЖ колегата да каже, ама съм сигурен, че за първи път тая технология е приложена при локомотивине. И досега си работят и продължават да ги произвеждат така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години един недобронамерен комшия ме нави да пробвам Тойотата (двулитров атмосферен дизел) с рапична нафта. За 300 км горивният филтър се задръсти.

 

Където и да съм чел за Олио в дизелови двигатели пише че горивният филтър задължително се сменя поне веднъж :) Защо. Има по-вещи ще го обяснят по-добре от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цитат:

 

"Малко офф ако позволите, те локомотивите не са ли помпа-дюза технология..."

 

Локомотивите с БДЖ са от различни производители и са с различни конструкции гориво-нагнетателни помпи и дюзи и ще е дълго да ги опиша ,а и вече 9 г. съм пенсионер и съм ги позабравил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото разтваря всички нечистотии по пътя на нафтата. И къде да отидат-разбира се във филтъра. Иначе няма лошо да се кара с олио, дизела е всеяден, но има едно голямо но. Съставките му са агресивни към гумените уплътнения. Освен това може да съдържа частици, които да увредят помпи-дюзите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.