Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Червената нафта


Favorit

Recommended Posts

Това дето се утаява не е био компонента. Ти прекрасно знаеш, че се произвежда дизелово гориво по лятна и зимна нормала. Различават се по количеството на леките фракции в тях. Зимното ДГ е с "по-леки" фракции, т.е. съдържа повече фракции с къси вериги и по-ниско молекулно тегло, които при спадане на температурите през зимния сезон не кристализират (парафинизират). За да се получи обаче такова "по-леко" ДГ е необходимо междинните продукти да преминат през инсталация "хидроочиска". Това естествено оскъпява продукта, но е наложително за да не се получават тея белезникави утайки, парцали или там както му викате. ДГ се стандартизира и по този показател и това се нарича филтруемост при определена температура (+5 градуса мисля, че е по търговска спецификация). За да се повиши устойчивостта на ДГ при по-ниските зимни температури се добавя и т.нар. "депресатор". В момента с влагането на био компонента се повиша цитановото число, смазващите характеристики на горивото и др...

Такаааа. Сега едно по едно.

1. Това дето се утаява е БАШ био дизела (не био компонентата, защото в самото дизелово гориво се влага до 5% нерафинирано олио или т.нар био дизел, който е с доста по-висока температура на кристализиране - не казвам замръзване)

2. Точно био дизела е компонентата, съдържаща дълговерижни (по-тежки) молекули, Но! Не е задължително дълговерижните молекули да са по-тежки. Пример. В Петрол добавките се влагат при доставката на горивата. На "замръзващата" нафта влагаме крисализираща (не се майтапя) добавка на Хелиос (изпробвано), с много силна миризма на нафталин. Резултат - "замръзваща" нафта но при доста по-ниска температура. Добавката е комплекс от мастни киселини с дълговерижни молекули. Гъстота - боза от 18 ст. Разреждайки я с ЕДГ, което получаваме от Лукойл се получава ЕДГ с ниска температура на кристализиране. В самото ДГ би трябвало да са добавени депресатор и смазващо ГНПтата в-во, поради десулфуризацията на горивото, съгласно нормите на EU (Euro 4 - 50 ppm съдържание на сяра, Euro 5 - 10 ppm съдържание на сяра [ppm = parts per million= частици на милион]). Смазващото в-во, което се влагаше в ЕДГ на Лукойл беше OLI-9... (забравих му точния модел).

Принципно голяма част от бензиностанциите (да не казвам всички) купуват т.нар. лятна нафта от Лукойл по простата причина, че е по-евтина (ти си обяснил по-горе защо) и влагат някакви "зимни" добавки в нея. Да де, ама горивото кат си е калпаво за сезона, ако ще и златни йони да му налееш, пак си остава калпаво.

3. ЕДГ се стандартизира по показател филтруемост и стандартът е -15°С. Да де ама не и у нашенско.

4. Био горивото не знам дали повишава цетановото число. Знам, че се влага цетан подобрител, за да може дизелът да стане "ПроФорс", "Алпин дизел", "Карера" или "V-Power". Но при условие, че основната суровина - самото ЕДГ (Евро Дизелово Гориво) си е калпаво, каквото и да му сложиш пак си остава калпаво. Все едно на мойта фела да и сложа двигател AWG 2.0 R4 85kW (тоя мотор си го заплюх от нета). Пак ше си остане Фелиция и пак ше и гният веждите, праговете и задната врата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самия биокомпонент е с високо цитаново число - по-високо от на "ПроФорс", "Алпин дизел", "Карера" или "V-Power" и поради това се явява подобрител на обиновенния дизел. Той биокомпонента има и едно друго предимство, което забравих да спомена в предишния си пост и това са миещите му свойства. В Нефтохим следят и съответно слага освен олиото, цитанова добавка, депресатор и миещо някакво.

Стига по темата, че ще станем досадни на колегите дет искат да си карат колите с червена нафта. Някой слънчев ден и на спокойствие ще си побъбрим за производството и продажбите на горива, като поливаме разговора обилно с биричка smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самия биокомпонент е с високо цитаново число - по-високо от на "ПроФорс", "Алпин дизел", "Карера" или "V-Power" и поради това се явява подобрител на обиновенния дизел. Той биокомпонента има и едно друго предимство, което забравих да спомена в предишния си пост и това са миещите му свойства. В Нефтохим следят и съответно слага освен олиото, цитанова добавка, депресатор и миещо някакво.

Стига по темата, че ще станем досадни на колегите дет искат да си карат колите с червена нафта. Някой слънчев ден и на спокойствие ще си побъбрим за производството и продажбите на горива, като поливаме разговора обилно с биричка smile159

Т.е. на Соколски след 2 месеца. Малииии много обичам на полянка с бира в ръка. Прав си. Аре стига спам. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C2H5OH, много интересна информация сподели! Обаче аз не разбрах - кое прави ЕДГ калпаво - неподходящото сезонно производство ли? Защото моите наблюдения са, че именно лятото съм налитал на невероятно скапана нафта, зимата като цяло нафтата е доста добра. Наливам основно от Лукойл, Ромпетрол и Еко (само зимната им нафта бива).

 

Лукойлската нафта, въпреки катализатора, смърди жестоко гадно на КАМАЗ. Ромпетролската след катализатора мирише на европейска нафта - леко на парфюм. На Еко нафтата не съм я душил.

 

Също така имам наблюдения, че колкото повече се изпразват резервоарите в станцията, толкова по-качествено гориво остава. Предполагам всичките скапани добавки са по-тежки от ЕДГ и щастливците ги наливат концентрирани в началото? Тогава значи не говорим за 5%-10%, а сигурно караме с 30-40% добавки, защото резервоарите нямат "бъркалки"...

 

Въпросът ми конкретно е какво правят OMV, например, с обикновената си нафта, че е такава боза и въпреки това отговаря на спецификациите (ужким)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималното количество, за което съм чувал откраднато към този момент е около 120 л от 32000 л цистерна.

На самата бензиностанция - колонките се проверяват от вътрешната метрология (поне при нас на Петрол) най-малко 2 пъти в месеца за за разлика в количества (преточват по 20 - 30 л) и за качество на горивата (точат по 1 л от всичко).

Може и 200 л. да открадне шофьорчето, ама няма да влоши качеството на превозваното гориво. Качеството се влошава по пътя между производителя и бензиностанцията. Естествено кофти гориво няма да откриеш в бензинджийница, собственост на голяма верита. Ама виж в такава дето само ползва определена марка... Лошото е, че и ЛУК и ОМВ и Петрол и др. дават право на едновремешните крадци на горива да им ползват търговските марки и да продават бъркочи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taзи червена нафта я продават за отопление.Вчета питах и ми казаха от една бензиностанция.Продава се на 1.89лв.ама вече бил свършил сезона и били я спрели от продажба.Ама не ставало така да идеш с тубичка и да кажеш ,ми тука за печката.Кара ли ти я на място цяла цистерна. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taзи червена нафта я продават за отопление.Вчета питах и ми казаха от една бензиностанция.Продава се на 1.89лв.ама вече бил свършил сезона и били я спрели от продажба.Ама не ставало така да идеш с тубичка и да кажеш ,ми тука за печката.Кара ли ти я на място цяла цистерна. smile092

 

Излъгали са те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кое?

е с това:

 

Червената е същата като другата , като я маркират се сваля акциза от нея а боята сипана веднъж в резервуара остава около 5 години така че лесно могат да те е**ат от митнчиски контрол с прост полеви тест , глобата маи беше около 5000лв. та сипваи си я няма проблем !!!
smile168
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кое?

е с това:

 

Червената е същата като другата , като я маркират се сваля акциза от нея а боята сипана веднъж в резервуара остава около 5 години така че лесно могат да те е**ат от митнчиски контрол с прост полеви тест , глобата маи беше около 5000лв. та сипваи си я няма проблем !!!
smile168

Това не е мой цитат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко по темата - извадки от закона

 

ЗАКОН за акцизите и данъчните складове

 

Обн., ДВ, бр. 91 от 15.11.2005 г., в сила от 1.01.2006 г., изм., бр. 105 от 29.12.2005 г., в сила от 1.01.2006 г., бр. 30 от 11.04.2006 г., в сила от 12.07.2006 г., бр. 34 от 25.04.2006 г., в сила от 1.01.2008 г. (*), изм. и доп., бр. 63 от 4.08.2006 г., в сила от 4.08.2006 г., (*) изм., бр. 80 от 3.10.2006 г., в сила от 3.10.2006 г., бр. 81 от 6.10.2006 г., бр. 105 от 22.12.2006 г., в сила от 1.01.2007 г., бр. 108 от 29.12.2006 г., в сила от 1.01.2007 г., бр. 31 от 13.04.2007 г., в сила от 13.04.2007 г., (*) бр. 53 от 30.06.2007 г., в сила от 30.06.2007 г., бр. 108 от 19.12.2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. и доп., бр. 109 от 20.12.2007 г., в сила от 1.01.2008 г., изм., бр. 36 от 4.04.2008 г., изм. и доп., бр. 106 от 12.12.2008 г., в сила от 1.01.2009 г., доп., бр. 6 от 23.01.2009 г., в сила от 24.02.2009 г., бр. 24 от 31.03.2009 г., в сила от 31.03.2009 г., изм. и доп., бр. 44 от 12.06.2009 г., бр. 95 от 1.12.2009 г., в сила от 1.01.2010 г., бр. 55 от 20.07.2010 г., в сила от 20.07.2010 г., бр. 94 от 30.11.2010 г., в сила от 1.01.2011 г., бр. 19 от 8.03.2011 г., в сила от 8.03.2011 г.

 

 

Чл. 94. (В сила от 1.07.2006 г. - ДВ, бр. 91 от 2005 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 1.01.2009 г., бр. 95 от 2009 г., в сила от 1.12.2009 г., доп., бр. 55 от 2010 г., в сила от 20.07.2010 г.) Забранява се тежки горива и маркирани газьол и керосин, независимо от концентрацията или комбинацията на маркиращите вещества, да се съдържат във:

 

1. резервоара за гориво на моторни превозни средства, на частни плавателни съдове и частни въздухоплавателни средства;

 

2. резервоари на станции за зареждане с горива, помпи за зареждане на моторни превозни средства или на частни плавателни съдове и частни въздухоплавателни средства.

 

(2) (Отм. - ДВ, бр. 63 от 2006 г.).

 

(3) (Нова - ДВ, бр. 55 от 2010 г., в сила от 20.07.2010 г.) Забранява се добавянето към енергийни продукти на какъвто и да е маркер или цвят, различни от тези, предвидени в правото на Общността или в националното законодателство.

 

 

 

Чл. 117. (В сила от 1.07.2006 г. - ДВ, бр. 91 от 2005 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 1.12.2009 г.) Лице, което наруши разпоредбата на чл. 94, се наказва с глоба в размер от 100 до 500 лв. - за физическите лица, и с имуществена санкция в размер от 5000 до 10 000 лв. - за юридическите лица и едноличните търговци.

 

(2) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 1.12.2009 г.) При повторно нарушение по ал. 1 глобата е в размер от 200 до 1000 лв., а имуществената санкция - от 10 000 до 50 000 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой къде зарежда - има тема по въпроса за предпочитанията Ви, деца, :D от преди година и половина е, майстор esto smile126 я е пуснал. Озорих се, глава ме заболя, докато изместя мненията ви от тази за "Красний дизел" в нея, моля, слушкайте повече, моля, пишете тематично по темите и не дразнете лошото чудовище-модератор, smile048 че като се изнерви - прави пакости на добрите дечица-Шкодаджийчета. :mrgreen:

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.