Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с тресене 2.0 TDI BKD


radoslv

Recommended Posts

От скоро двигателя тресе цялата кола на празен ход и е доста неприятно. Наблюдава се само когато позагрее , когато е студена го няма. Маховика не тропа и е сменян преди 60 000. Ролката на алтернатора и обтегача са нови. Тампоните на мотора са нови. ЕГР-а заедно с всмукателния колектор са почистени. При форсиране на двигателя на място когато оборотите падат преди да стигнат празния ход се усеща едно колебание и залюляване. Грещки няма. Стоиностите на впръскване са в диапазона -0,5 до +1 само ми направи впечатление че зацепването на ангренажа е стоиността която трябва да е 0 градуса е -0,5 но така си е било винаги и преди не тресеше. Направо вече не виждам какво може да е. Ако някои даде някакви идеи ще съм много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предположения:

1.Кофти нафта.

2.Износени/зацапани дюзи - при позагрял двигател, както казваш, сместта е по-бедна и ако "облачето" не е както трябва, те ти непълно изгаряне. Мойта е на 80к и още от нова, като "позагрее" лееко притриса.

3.Комбинация от двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз преди да си купя фабията имах едно ауди а4 1.9 тди автомат и имах същия проблем като твоя и по точно се появяваше само когато е топло. Пробвах какво ли не смених ремъци , масла на кутия закарах колата на сервис ауди там ми казаха дюзи но не излезе дюзи а излезе елемента на горивната помпа. има един маистор от шумен тои уж ми го пили така ставало ама не ,стана като смених помпата ( намерих втора ръка че 2000 лева ми са много).Оправи се и веднага я махнах.Не знам каква е твоята помпа ама може да я прегледат и да видим може да се оправи ( дано)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам предвид колата защото аз много мразя да имам приблем с колата

предпочитам да си купя нова отколкото да се правя на самарянин колкото и да ми харесва колата (а а4 ми харесваше много щото беше с фул екстри ама....) и да веднага бензинка и не смятам вече да карам дизел( просто мое мнение не искам да обидя някои от колегите които карат дизели ) smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предположения:

1.Кофти нафта.

2.Износени/зацапани дюзи - при позагрял двигател, както казваш, сместта е по-бедна и ако "облачето" не е както трябва, те ти непълно изгаряне. Мойта е на 80к и още от нова, като "позагрее" лееко притриса.

3.Комбинация от двете.

 

Последния път заредих от ЕКО тъй че може и да не съм случил на добра нафта но най-вероятно не е това. Досега съм карал само с Премиум/Алпин дизел на ОМВ и един два пъти съм зареждал от ВОЛФ и съм нямал забележки към горивото.

Що се отнася до износени или зацапани дюзи не съм наясно, тъй като не съм се сблъсквал още с такива проблеми но знам че се сменят някакви елементи по тях. От друга страна стоиностите са в норма. И студена и топла няма пушилка при никакви обороти откъдето следва, че изгарянето може би е пълно.

Не мога да разбера как се сменя количеството впръскано гориво на празен ход с ВАГ КОМ. Мисля с промяна на стойностите да пробвам. Чета по нета че има начин да се регулират стойностите на впръскване на празния ход подобно на оборотите. С промяна на оборотите пробвах но нямаше ефект. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

количеството впръскано гориво на празен ход
[-X нищо няма да постигнеш

опиши точно какво е това тресене

като прекъсване равномерно,или постоянно....на равни интервали или не.....силно или слабо,при натискане на съедин-л някаквоа промяна....

мн.е трудна виртуалната диагностика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

количеството впръскано гориво на празен ход
[-X нищо няма да постигнеш

опиши точно какво е това тресене

като прекъсване равномерно,или постоянно....на равни интервали или не.....силно или слабо,при натискане на съедин-л някаквоа промяна....

мн.е трудна виртуалната диагностика

 

Прекъсването не е равномерно. Имам чувството че двигателя изпада в някъкъв резонанс. При натиснат съединител няма промяна. Много зависи дали мотора е студен или не. Ако е студен няма никъкви забележки. Направи ми впечатление че когато намалям преди да спра когато вече е натинат съенитела и спирачките и паднат оборотите понякога стрелката на оборотомера застава под обичайната си позиция на по малки обороти сякаш сервото души двигателя (като бензинка с АГУ с вакумен изпарител :) ). При форсиране на място при подаване еднократно на газта преди да застанат оборотите на 850 някъде към 1200 се осеща едно колебание като притрисане. Сега съм сложил една планка която одавна си бях направил за тампона на скоростите под колата която се поставя в него и ограничава хода, впоследствие я махнах защото гасенето и паленето стана много грубо с много рязък тласък но сега отново я поставих и тресенето е малко по добре но не е решение на проблема. Страна работа е тоя дизел :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох за тези неща със софтуера но не е това според мен. Тъи като не е ъпдейтван а сега се появявапроблема след 175000км. Ако е нещо друго просто не мога да го намеря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес забелязах че разхода на празен ход се увеличава когато колата загрее от 0.5 на 0.7 и тогава двигателя започва да тресе. При проверка с ваг-ком установих че стоиността на впръскване на 1-ви цилиндър е 2.99 mg/str а на другите е в диапазона около 1. При студен мотор всичко си е в норми стоиностите са около 0.5 на всички цилиндри. Иначе колата върви добре и не пуши. Някакви идей каква е причината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лошо....въпреки че дюзите не са проблемни по принцип на този мотор

на колко км.е колата,от чисто нова ли я имаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 175 000 км е колата. Съмняват ме кабелите и о-пръстените на дюзите. Има много случай на зацапване на буксите на помпа дюзите. Ще пробваме първо това ако не стане то тогава ще подменяме дюзите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Всичко се оправи след смяна на помпа дюза - втора употреба от кола на 40 000км. (предпочетох този вариант пред това да ми сменят разпръсквача на дюзата за 300лв. ) на 1ви цилиндър по преценка на сервиза Бош. Покарах около 15 000км. и сега отново същата песен само че на 3-ти цилиндър. Когато загрее на 90 градуса и почва да тресе на празен ход и стойностите на 13 канал на 3-ти цилиндър стават 2.99 или близки до 2, при подаване на газ и отпускане за момент се стабилизират и пак се покачват. Забелязах че започна да пали леко топла малко по трудно но може и да си въобразявам. Възможно ли е проблема да е от о-пръстените на дюзите. И каква е причината да става когато загрее, горивото ли си повишава температурата...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли днес и аз погледнах количеството гориво по цилиндри (по-точно девиациите) и бих искал да попитам знаещите - нормални ли са данните на снимката долу. Има завишени стойности на 2-ри и 4-ти цилиндър - надявам се в нормата...! Колата е О2 1,9TDI BKC. Данните са снети при напълно загрял двигател, с включен климатроник и радио. Мерси предварително!

post-6001-138453349104_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то си пише в дясно(за всеки ред) какви са границите -2,8 до +2,8. Как си мислиш ,дали си в границите? Аз мисля че си. Само оборотите ти са извън границите от 860 до 940. Дали е лошо това не знам. Най-вероятно е от пуснатия климатроник? Той защо беше пуснат? Според мен климатроника не е трябвало да работи докато си засичал данните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то си пише в дясно(за всеки ред) какви са границите -2,8 до +2,8. Как си мислиш ,дали си в границите?

 

Абе рефернтните граници, които дават Ross-Tech не трябва да се приемат за чиста монета. Аз поне съм видял доста глупости в тези полета и въобще не ги гледам като цяло.

 

В случая трябва да се изкаже някой дето е пипал повече такива коли. Аз опит точно с дюзите нямам никакъв, затова и не смея да кажа нищо.

 

Другото е просто няколко човека дето си мислят, че колите им са наред да си ги замерят и готово :) Тия дни ще ви кажа как са на 1.9 ПД, дето уж върви без оплаквания....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега според теб дали съм ги видял граничните стойности??? Естествено, че съм ги видял!!!Това са гранични стойности на девиациите (отклоненията) и не мисля, че ако е -2,8 или +2,8 ще е нормално. За това питах хората, които са наясно с тези стойности, а не като теб хора, които пишат за да трупат мнения... Колкото до оборотите винаги са ми били толкова от както колата е нова, а по данни от производителя трябва да са 900 +- 100. А това дали е включен или изключен климатроника не се отразява на оборотите тъй като е постоянно зацепен при тези коли...Идеята е да симулирам нормална работа на автомобила на празен ход. Тази програма не е на ВАГ и е нормално да има неясноти и неточности и щом ги има в границите на оборотите, може да има и в количеството гориво. Мисля, че ти отговорих на неуместния пост достатъчно уместно!!! И щом съм успял да сваля тези данни най-малкото съм погледнал в легендата какво пише, което е мн.близко до акъла... smile004

 

Със здраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А той колегата ти отговорил докато аз съм поствал... Така е и аз не ги гледам стойностите в легендата... Примера с оборотите е достатъчно красноречив! Забравих да поясня, че нямам проблеми с тресене на двигателя или каквито и да е било други, но колата е вече на 127к и искам да знам дали това не е симптом за заминаваща помпа дюза, подобно на колегата от заглавието на темата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми нали ви казвам. Има два начина да се разбере Ок ли са:

 

1. Да каже Самуил. На друг и без това едва ли ще повярвате :)

 

2. Да си ги премерим и да си ги сравним (не пишките) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз затова простичко описах проблема и чакам тихо и кротко Сами или някой от неговия калибър да каже, но колегата не издържа да изкаже мнение, та затова си позволих да попиша...! Както и да е - в БГ живеем и всеки е майстор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се потърсих си обясних нещата и всичко май е наред: Ако инжектираното гориво е 6 мг. на движение, то стойностите по долу са +- разликите в милиграми за всяко движение, което като попрочетох в другите форуми е съвсем в реда на нещата. :-k МАЙ?! Да каже някой на прав път ли съм...?

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... -have-VCDS - Правилно съм разбрал и сравнено с моите данни приликата е 1:1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко е ок. колега

оборотите нищо че ги дава различни по спецификация от твоите 819

вдигни ги на 880-най спокойно работи тогава

за всеки двигател постъпвам като ги вдигам по малко и слушам и следя кога работи най гладко-с най малко шум,вибрации и претрисания и т.н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.