Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скоростен диапазон на ниските предавки?


Spartan

Recommended Posts

Бих желал да запитам притежателите на 120 с 5 скорости дали и при тях е така-срашно хъркане ако при понижаване на скоростта искаш да превключиш от втора на първа и не си намалил под 5-6 км/час?Аналогично ако искаш да включиш от трета на втора и не си намалил под 30 км/час.Знам,знам ще кажете че е некадърност да се включва на висока скорост ниска предавка,ама защо не е така при автомобилите които мога да карам/на близки роднини/.Опел астра купен нов преди 4 години,Сузуки балено,купено ново преди 12 години и Волво ХС 90 на 16 години,всичките можеш да включиш втора и на 100 км/час а първа и на 50 км/час.Вярно,при това автомобилът рязко ще дръпне и натоварваш съединителя,но е факт че не хърка скоростната кутия и можеш да включиш предавката при натиснат съединител.А при шкодата не само хърка а и не можеш изобщо да вкараш лоста на скоростите в съответното положение.Не така е при повишаване на предавките 1-2-3-4-5,вичко върви добре особено след последното заваряване на счупеното ухо на щангата в тунела.Не че горното превключване го правя често но се налага когато в градската тъпканица трябва да се влачиш с 10 км/час.Просто е крайно неприятно да натискаш спирачка при тази скорост за да можеш да включиш на първа!Иначе се усеща и голяма разлика от първа на втора-ако не повишиш достатъчно оборотите на първа поне до 30 км/час при включване на втора започва едно предърпване...Дали са и "къси" предавките или "дълги" не знам но всичко това е факт.И при вас ли е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    12

  • maxrpm

    10

  • PRR

    4

  • ID A

    4

Най-много писали в темата

за правключване от втора на първа под 5км ,и от пета към 4 та пак има проблеми.Но!,Ти писа там че нещо си заварявял по щангата.Лостът за превключването силно се износва заради триенето нв пружината.Аз имах проблеми сходни с твоите.Виж имаш ли масло в кутията,съединителя добре ли ти отделя.що се отнася до зап авто. там нещата са други,има синхронизатори и т.н.Шкода въпреки,всичко не отстъпва на съвременните коли.Не знам дали ти помогнах ама. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих желал да запитам притежателите на 120 с 5 скорости дали и при тях е така-срашно хъркане ако при понижаване на скоростта искаш да превключиш от втора на първа и не си намалил под 5-6 км/час?Аналогично ако искаш да включиш от трета на втора и не си намалил под 30 км/час....

 

При изправни скорости хъркане има при включване на задна в движение (логично, нали?) и на 1ва над 7-8км/h. Останалите скорости трябва да влизат без никакъв проблем. Предполагам са ти заминали синхронизаторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростите 2ра и 1 ва особено не са направени за такова каране, просто понижавай до 3 та.

 

Примерите който даваш са глупави и опасни. Веднъж върнах 3 та с 100 и едва я удържах да не се завърти на сух път. Смешно е да сравняваш 120 ката с Опел, Сузуки, Волво. Това са автомобили който не притежават и 20% от качествата на 120 ката.

 

Никой не те кара в задръстванията да ръгаш 1ва. Ръчкаш 2 ра, даваш газ до 3000оборота отпускаш го леко, натискаш го, пак даваш газ, пускаш го плавно и тръгваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Веднъж върнах 3 та с 100 и едва я удържах да не се завърти на сух път.

С поизносен съединител и поиздухан двигател аз такъв проблем не съм имал :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи на този поиздухан двигател 105 глава, стегни я на 6,5кг, пътьом смени и феродото, за 50 тина лв се сдобии и с запалване от фаво и ще започнеш да имаш ;)

 

Всичко това има резон обаче само в случай, че не е прекалено ръждясала колата, иначе е само наливане на пари в надин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя главата си е от 105, лошото е, че блока и той е от 105 :oops: s_flag Иначе докато бях със 120-ковия двигател и млад шофьор при едно объркване на 3-та с 1-ва предавка направо изпищяха задните гуми smile092 Ма то си е талант, при 40 км/ч да вкараш първа...добре, че хайванчето беше корава машинка smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростите 4ка чупене нямат, никога не са ми хъркали, виели или включвали трудно. 5цата е много по - голяма скръб. Единствения кеф е да ръгнеш 5та, ама тя е като 4та на 4 степенната :lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е отменял двойното амбрииране при превключване от по-висока на по-ниска предавка. По-лошото е, че на Шкодата числата са много разхвърляни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гати с кви неща зе да се занимават хората :-k

Когато всичко ти е ОК може спокоино да си ръгаш първа , който се е возил в мв-то е виждал как от трета минавам на първа и от първа на четвърта е скоростите са на 50000км но като станат на 300000 и аз ще мрънкам :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Склонен съм да мисля че най-прав е old men защото и на мен ми изглеждат доста "разхвърляни" и без това "късите" предавателни отношения на петскоростния модел на 120.Навярно чехите в стремежа си да направят бившата четирискоростна 120 по-модерна петскоростна в същата кутия на скоростите нещо са недонаправили.Карал съм и четирискоростна и петскоростна - действително при последната превключването в низходящ ред е по-трудно,особено за 2-ра и 1-ва.Разбира се двойното амбриране помага но това не е съответно на модерен автомобил,нали?А в градското пълзене,когато караш на 1-2-3 и обратно,си е малко наказание,колега,дето казваш че не епроблем!!!Дали пък нещо не е сгафено със синхронизаторите при това преминаване от 4-скоросна на 5-скоросна кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в типа кутия (то 1-3та са еднакви, доколкото си спомням), а в състоянието и. Сменял съм 4ка за друга 4ка точно заради хъркането на 2ра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... и на мен ми изглеждат доста "разхвърляни" и без това "късите" предавателни отношения на петскоростния модел на 120...

Това изречение, осмисли ли го преди да го напишеш?

....Разбира се двойното амбриране помага но това не е съответно на модерен автомобил,нали?

По принцип е така.

То със синхронизатори, всеки може да превключва. ;) Хватката е без. С двойно и междинна газ от голяма на малка влизат, като у тях си. Двойното си е направо мехлем за скоростната кутия, най- вече от голяма на малка. На Шкодата го практикувам, особено, когато се свалят предавки с по- голяма скорост на движение.

А от трета на 2ра, задължително. Не искам излишно да напъвам скоростния лост. ;)

От нова си е така. И 1ва, в движение ли е - никакво вкарване без двойно. Баща ми имаше на времето чисто нова 105L 81г. Същата работа. Знам, щото съм я карал.

На ежедневката Тойота ме мързи да правя двойно, но пък там скоростите си влизат всякак. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaкъв е смисъла в задръстване да се минава от 2 ра на 1ва при положение, най - накрая пак трябва да се натисне спирачка, най - малко за сигнализация.

Преминаването от 3 та на 2 ра също не е много полезно, тъй като максималната скорост която може да поеме 2ра, без да понесе задницата е максималната която може да се вдигне на нея - около 70-75 при максимални обороти. При тази скорост също спокойно може да се натисне спирачка. Ако все пак много е голямо желанието е възможно да се вкара 2ра, но това крайно не е необходимо според мен

 

Шкодата 120 не е "модерен автомобил" както се изрази спартан но е по - красива и в 85% от случайте е много по - бърза от модерните малолитражки за много повече пари, с "по - модерни" технологии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaкъв е смисъла в задръстване да се минава от 2 ра на 1ва при положение, най - накрая пак трябва да се натисне спирачка, най - малко за сигнализация.

Преминаването от 3 та на 2 ра също не е много полезно, тъй като максималната скорост която може да поеме 2ра, без да понесе задницата е максималната която може да се вдигне на нея - около 70-75 при максимални обороти. При тази скорост също спокойно може да се натисне спирачка. Ако все пак много е голямо желанието е възможно да се вкара 2ра, но това крайно не е необходимо според мен....

Саше, когато колата "пълзи" или си на наклон и се налага да се изтеглиш по- бързо от дадена ситуация, безпроблемното влизане на първа би било добре. Ако си на 2ра, трябва "полусъединител" и т.н.

Далеч съм от мисълта да се учим в темата как се управлява автомобил.

Говорим по принцип за скоростите на Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е Щом говорим за попринцип, положението е това - Шкода + връщане на 1ва = не :mrgreen: независимо от модела кутия или модела на задномоторна шкода.

 

Щом няма да се учим как се кара, тогава просто да речем, че има и други похвати за постигане на целите, постижими чрез връщане на 1ва предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв бегъл спомен ми е останал, че 105-цата няма синхронизатор между 1-ва и 2-ра. И за да минеш от 2-ра на 1-ва трябваше междинна газ, иначе хърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв бегъл спомен ми е останал, че 105-цата няма синхронизатор между 1-ва и 2-ра. И за да минеш от 2-ра на 1-ва трябваше междинна газ, иначе хърка.

 

Наистина е бегъл, Ивчо. smile049 На 1000МВ-то ми си му влизаше без двойно амбриране или междинна газ първа с до около 10-15км/ч. Няма логика на модел излязъл доста по-късно да е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мокрите скорости са еднакви за всички модели. Дискусия по темата засягаща включването на скоростите в обратен ред е безпредметна. Моля ви се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... На 1000МВ-то ми си му влизаше без двойно амбриране или междинна газ първа с до около 10-15км/ч. Няма логика на модел излязъл доста по-късно да е различно.

:smt017

Peter_B ме е возил с МВто и ми направи впечатление как с лекота си влиза 1ва в движение.

А при новите пустиняци явно не е така.

 

мокрите скорости са еднакви за всички модели....

А на сухите, кво им е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква е разликата тогава между сухата и мокра 5ца? - Никаква.

И, за да се застраховам ще кажа, че говорим за скорости, а не за полуоски и диференциали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашето пак се е превъзбудил smile091

 

На всички задномоторни шкоди които съм карал първа е влизала без хъркане само на много ниска скорост. От друга страна с изключение на една кутия, която смених, никоя друга не е имала проблем с превключването от 3та на 2ра. А под всички имам предвид една 1000МБ, две 100S-ки, 2 или 3 120ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъркане ще се появява при неизправност в синхронизаторите между отделните предавки и то при сваляне, когато за съответната скорост всяка по-долна предавка е с по-високи обороти на двигателя. Все пак, който се занимава със задномоторни може да провери и да каже дали наистина има синхронизатор между 1-ва и 2-ра за 105, 120.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, всички задномоторни Шкоди имат синхронизирани скорости, освен задната, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.