Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скоростен диапазон на ниските предавки?


Spartan

Recommended Posts

Може. Аз карах 105-ца без синхронизатор между 1-ва и 2-ра. И си спомням, че това е нещото което ми направи огромно впечатление на следващата кола - а тя беше ВАЗ 2103. Както и да е, една от възможните причини за проблеми в превключването са износени синхронизатори между отделните предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    12

  • maxrpm

    10

  • PRR

    4

  • ID A

    4

Най-много писали в темата

..... една от възможните причини за проблеми в превключването са износени синхронизатори между отделните предавки.

Да Ивчо, но моите наблюдения са при нови коли. Няма как причината да е в износени синхронизатори.

И не става въпрос за хъркане /до там не се стига/. Все едно лоста е опрял някъде и не влиза. Не го напъвам, за да проверя дали все пак ще включи, щото имам чувството, че ще го счупя. А с двойното никакви, ама никакви проблеми. Скоростите ги включваш, дет се вика с двата пръста. И пак опираме до синхронизатори. Но вече, като фабричен недостатък на тази кутия.

Друго обяснение нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро какво значение има дали са нови или стари? Колега от форума сменя съединител на 17к км, дали е било от нормално износване? Има другите колеги с DSG-та? Кутиите се различават от обикновенните единствено по роботизираното превклчване на предавките. Една неправилно сглобена кутия, ще доведе до ускорено износване на детайли. Просто при покупка трябва да се надяваш, да не изтеглиш късата пръчка, че после....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

И не става въпрос за хъркане /до там не се стига/. Все едно лоста е опрял някъде и не влиза. ...

 

Това е защото синхронизатора не може да се справи. Нормално поведение е. С двойното амбреиране (как се пише това?!?!) помагаш на синхронизатора и затова скоростите влизат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих желал да запитам притежателите на 120 с 5 скорости дали и при тях е така-срашно хъркане ако при понижаване на скоростта искаш да превключиш от втора на първа и не си намалил под 5-6 км/час?Аналогично ако искаш да включиш от трета на втора и не си намалил под 30 км/час.Знам,знам ще кажете че е некадърност да се включва на висока скорост ниска предавка,ама защо не е така при автомобилите които мога да карам/на близки роднини/.Опел астра купен нов преди 4 години,Сузуки балено,купено ново преди 12 години и Волво ХС 90 на 16 години,всичките можеш да включиш втора и на 100 км/час а първа и на 50 км/час.Вярно,при това автомобилът рязко ще дръпне и натоварваш съединителя,но е факт че не хърка скоростната кутия и можеш да включиш предавката при натиснат съединител.А при шкодата не само хърка а и не можеш изобщо да вкараш лоста на скоростите в съответното положение.Не така е при повишаване на предавките 1-2-3-4-5,вичко върви добре особено след последното заваряване на счупеното ухо на щангата в тунела.Не че горното превключване го правя често но се налага когато в градската тъпканица трябва да се влачиш с 10 км/час.Просто е крайно неприятно да натискаш спирачка при тази скорост за да можеш да включиш на първа!Иначе се усеща и голяма разлика от първа на втора-ако не повишиш достатъчно оборотите на първа поне до 30 км/час при включване на втора започва едно предърпване...Дали са и "къси" предавките или "дълги" не знам но всичко това е факт.И при вас ли е така?

сега поглеждам темата,нямам време да чета вс.мнения,извинявам се ако се повтарям с някое-Имаш си проблем с кутията,вс.скорости са синхронизирани без задната

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... С двойното амбреиране (как се пише това?!?!) помагаш на синхронизатора и затова скоростите влизат.

С двойното амбриране се изравняват оборотите на зъбните колела на първичния с вторичния вал на ск. кутия.

В същност това е целта.

 

п.п. Затова само при преминаване в низходящ ред се подава междинна газ и то не произволна, а съобразена със скоростта на движение на автомобила и предавката, на която ще се превключи.

Във възходящ ред не се подава междинна газ, даже е вредно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с maxrpm че шкода 120 особено последния фейслифт е красив и различен в сравнение с огромно количество нови автомобили,дето и фарове и предница и задница почти са еднакви.Спорът е че 120 си има доста странности с които трудно се свиква,това навярно всички ще се съгласят.Иначе не е лоша като и свикнеш на дяволиите а и е страшно лесна и евтина за поддръжка.Така че нека не се ядосват крайните и фенове на "заядливите"т еми дето повдигам,ама и на мен понякога ми додяват странностите и.Кво да правиш за това ни стигат силита...!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно дискусията - Стига бе, стига с тая 1ва, стига!

 

Относно фейслифта аз съм голям фен на този от аватара, затова, макар че вече я нямам нито жената нито колата още не съм го сменил. Когато се прибирах не ми се влизаше във входа и в топлите дни седях да си я гледам. Написах, че последните най гният, а не че са най -красиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Волво ХС 90 на 16 години,всичките можеш да включиш втора и на 100 км/час а първа и на 50 км/час.

 

 

само аз ли се замислих каква ще е тая XC90тка на 16 години ?! сигурно е прототип някакъв :) а и сигурно е с скоростна кутия от Формула 1.... 2ра със 100 ?!

 

Смешно е да сравняваш 120 ката с Опел, Сузуки, Волво. Това са автомобили който не притежават и 20% от качествата на 120 ката.

 

кажи честно smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волво ХС 90 на 16 години,всичките можеш да включиш втора и на 100 км/час а първа и на 50 км/час.

 

само аз ли се замислих каква ще е тая XC90тка на 16 години ?! сигурно е прототип някакъв :) а и сигурно е с скоростна кутия от Формула 1.... 2ра със 100 ?!

 

Мм не си само ти и аз до сега го мислих какво ще да е това ХС 90 на 16 години, а иначе по темата със 90-95 влиза 2ра на ХС 90-ката smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
С двойното амбриране се изравняват оборотите на зъбните колела на първичния с вторичния вал на ск. кутия.

В същност това е целта.

 

п.п. Затова само при преминаване в низходящ ред се подава междинна газ и то не произволна, а съобразена със скоростта на движение на автомобила и предавката, на която ще се превключи.

Във възходящ ред не се подава междинна газ, даже е вредно.

 

За моторите, камионите и 120-ките с 5-степенни кутии - това са златните правила. При мен втора ми е "изхърквала" само веднъж, когато я напънах при 60 км./ч. при това без междинна газ. Нещо се бях отнесла... От тогава не съм повтаряла.

 

С 1-ва, обаче е проблем наистина. Има моменти, в градското движение, в които нито е за 1-ва нито е за 2-ра. Тогава полусъединител и малко газ на 2-ра или междинна газ и сваляне на 1-ва вършат работа. Но ми трябваше много време, за да стигна от опит до тези изводи.

 

Обикновено изпадам в такава ситуация (нито на 2-ра нито на 1-ва), когато пред мен има някой, канещ се да превземе възможно най-бавно и малоумно полегнал полицай, който се намира на върха на някакво баирче. В София, близо до Зоопарка има един такъв - на ул. Могилата. Заради участъци като този гледам да спазвам по-голяма дистанция, за да си мина препятствието така, че онзи отпред да не ми казва на каква предавка да го минавам и да не ми се бърка много-много в скоростите. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Заради участъци като този гледам да спазвам по-голяма дистанция, за да си мина препятствието така, че онзи отпред да не ми казва на каква предавка да го минавам и да не ми се бърка много-много в скоростите. :D

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....За моторите, камионите и 120-ките с 5-степенни кутии - това са златните правила....

...С 1-ва, обаче е проблем наистина. Има моменти, в градското движение, в които нито е за 1-ва нито е за 2-ра. Тогава полусъединител и малко газ на 2-ра или междинна газ и сваляне на 1-ва вършат работа. Но ми трябваше много време, за да стигна от опит до тези изводи...

Новите камиони си включват, като стой та гледай. Това се отнася за старите автомобили, които са без синхронизатори на скоростите. Явно нашите бангии са такива :lol:

Със сигурност не знам за мадами, които са чували за двойното, още по- малко да го прилагат. Е, изключвам ДАПаджийките по Татово време./Държавно Автомобилно Предприятие/

Някой ти е подшушнал за тези номера ;)

Браво на теб! =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ти е подшушнал за тези номера ;)

Браво на теб! =D>

 

Случих аз на много професионални шофьори край мен. Пък и с моторите опита е безценен. От тях много можеш да научиш за управлението на нещо с ДВГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....За моторите, камионите и 120-ките с 5-степенни кутии - това са златните правила....

...С 1-ва, обаче е проблем наистина. Има моменти, в градското движение, в които нито е за 1-ва нито е за 2-ра. Тогава полусъединител и малко газ на 2-ра или междинна газ и сваляне на 1-ва вършат работа. Но ми трябваше много време, за да стигна от опит до тези изводи...

Новите камиони си включват, като стой та гледай. Това се отнася за старите автомобили, които са без синхронизатори на скоростите. Явно нашите бангии са такива :lol:

Със сигурност не знам за мадами, които са чували за двойното, още по- малко да го прилагат. Е, изключвам ДАПаджийките по Татово време./Държавно Автомобилно Предприятие/

Някой ти е подшушнал за тези номера ;)

Браво на теб! =D>

 

Аз до колкото знам само първа и задна не са синхронизирани на нашите бабки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам само първа и задна не са синхронизирани на нашите бабки.

Тошко, много те моля, прочети всички постове в темата, ако не те мързи ;)

 

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами изчетох ги ( и не за първи път де ) ама нищо конкретно не открих. На моята в последно време скоростите и запъват и във възходящ и в низходящ ред. Не знам съединител ли е, привод ли е, не съм проверявал. Иначе съм я пробвал на равно тръгва на първа без газ, на втора мога да тръгна както тръгвам на първа. И аз съм на мнение,че на първа в движение не е нужно да се минава, колата и на втора си набира достатъчно бързо, не знам на коли с по- издухан мотор как е, моя не е. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам само първа и задна не са синхронизирани на нашите бабки.
... всички задномоторни Шкоди имат синхронизирани скорости, освен задната, разбира се.
...вс.скорости са синхронизирани без задната

 

За твоя проблем, Къде ти отделя съединителя?- горе, долу, по средата...

Ако на място с работещ двигател вкарваш първа не е от съединителя.

Ако на място при загасен двигател пак влизат трудно, значи е от привода на скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдеинителя си отделя, където синаги е отделял, по средата някъде. На място скоростите си влизат нормално без значение дали е запалена или не. Моите съмнения са за някоя от помпите. Един път зимата я изръчках и като включих 3-та само изрева без да набира и педала се вдърви, след няколко припомпвания се оправи, не знам може и от студа да е било, ама от тогава не го е правила това. Много изместихме темата обаче. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдеинителя си отделя, където синаги е отделял, по средата някъде. На място скоростите си влизат нормално без значение дали е запалена или не. Моите съмнения са за някоя от помпите. Един път зимата я изръчках и като включих 3-та само изрева без да набира и педала се вдърви, след няколко припомпвания се оправи, не знам може и от студа да е било, ама от тогава не го е правила това. Много изместихме темата обаче. smile049

Не помпите, а помпата, другото е работен цилиндър. От студа не може да стане.

От написаното излиза, че нямаш проблем. Газ на техниката и това е! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skodko, вземи в предвид и странния проблем на пича otgorata на събор 2010. Оказа се задно цилиндърче на съединителя мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skodko, вземи в предвид и странния проблем на пича otgorata на събор 2010. Оказа се задно цилиндърче на съединителя мисля.

Не, помпа се оказа. И няма нищо странно. При неработещ привод няма как да включи на скорост.

Не виждам шкодко за какво да се притеснява

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростите 2ра и 1 ва особено не са направени за такова каране, просто понижавай до 3 та.

 

Примерите който даваш са глупави и опасни. Веднъж върнах 3 та с 100 и едва я удържах да не се завърти на сух път. Смешно е да сравняваш 120 ката с Опел, Сузуки, Волво. Това са автомобили който не притежават и 20% от качествата на 120 ката.

 

Никой не те кара в задръстванията да ръгаш 1ва. Ръчкаш 2 ра, даваш газ до 3000оборота отпускаш го леко, натискаш го, пак даваш газ, пускаш го плавно и тръгваш.

 

Абе ти луд ли си ?! smile091 по-голяма простотия не съм чел през живота си smile091 , как в задръстване ще тръгваш на 2-ра на 3000 оборота , това жените , пенсионерите дори и приятелите ми които са без книжки не го прават бе човек :lol: , ако тръгваш така всеки път на съединителя ще му разкашеш играта за отрицателно време , " Смешно е да сравняваш 120 ката с Опел, Сузуки, Волво. Това са автомобили който не притежават и 20% от качествата на 120 ката. " Ти си някъв извънземен :lol: , 120-ката е трагедия , кола с много минуси (предполагам ги знаеш ) По-добре не се излагай , недей да пишеш такива глупости че , ако те чуе някой ще ти се смее !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........

Тошко, сега се сетих, че пропуснах нещо - Провери си нивото на маслото в скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

приятелю rac3r, така съм свикнал да карам, никога не съм имал проблеми със феродовия диск, даже на една среща чисто - нов го запалих при опит за бърнаут и карах с него до края на самата шкода близо 1.5 год след случката, като едва към края и почувствах нужда от смяната му , потеглям си от 2 ра примерно в задръстване тип тръгни-спри. Поради това, че често в задръствания държа на съединител, бях с изключвателен лагер за 5ца, "Valeo" който свалих след 2 години ползване и беше в отлично състояние без луфтове. Този абзац обобщавам с заключението - Аз тръгвам от 2 ра, защото знам, че проблем няма.

 

Относно качествата на една Шкода 120, няма какво да се коментира. Това което съм написал и си цитирал по горе е факт. Ако колата беше от неръждавейка, това щеше да е най - яката кола някога влизала в масово пройзводство и никоя кола няма да може да и стъпи малкия пръст.

 

Шкода 120 е новаторска, красива, бърза, уникална, тя е най - добрата!!![/color]

 

Този пост ти пращам и на лично

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.