Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Висок разход на масло - давайте акъл


Печорин

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

Първо искам да благодаря на тези, които приемат проблема и искат да помогнат и да помоля тези, които не се интересуват от конкретния случай, да не спамят излишно.

 

Както се вижда съм нов във форума, тъй като скоро си взех Octavia. Малко време ми трябваше да свикна с колата и да установя, че това е един прекрасен автомобил. Много ми харесва формата, управлението, поведението на пътя, усещането да си с Octavia. Мисля, че това е една страхотна кола (може би за по-непретенциозни клиенти, вземайки предвид факта, че е бюджетен модел от VAG) и точно за това не искам да се разделям с нея, а искам да я оправя, тъ за това моля за мнения от колеги със същия проблем, мотор или опит по въпроса.

 

Става въпрос за Skoda Octavia I '98 1,6SR AKL 74 kW. Колата я имам от 3 месеца и още в началото установих разход на масло 1 л/ 1000 км. Знам, че според производителя това се смята за нормално, но за мен не е [-X. След първоначалното обслужване (водна помпа, ангренажен ремък, филтри, антифриз, термостат, може би забравям нещо) се установи и че повода на щеката за маслото е преправян :?:. Беше по къс с около 1,5-2 см. От този факт става ясно, че това е дело на някой велик италианец (колата е от Италия, нов внос, по документи карана от жена, за което свидетелстват доста неща). След като я смених, вече можех да следя разхода на масло, тъй като преди беше преправена с някакви маркучи. Маслото беше Q8 10W40, не помня другите детайли, разхода 1 л/ 1000 км. Преди 2 седмици реших да го сменя (след изминати 2100 км) с Elf sporti txi 15w40 с надеждата поне да намаля разхода на масло. Само след 300 км новото масло вече беше потъмняло, а разхода без промяна. По двигателя няма течове, видимо не пуши колата, сутрин при палене не изпушва, при форсиране - да. Колата я карам с нормална скорост не повече от 3000 оборота. Разходът на гориво при пълен автомобил с климатик е 5,6 л/ 100 км, празна 5,2 л. Двигателя работи перфектно както студен, така и топъл, както на ниски, така и на високи обороти. От капачката не духа, антифриза не мърда, маслото не е майонезено smile009. Преди втората смяна на маслото ауспухът беше почернял външно около 1,5 см. Нагарът отвътре не се трие лесно.

 

Моля давайте съвети по въпроса. Не приемам само съвет "Продавай я!"

 

Благодаря на всички за отделеното време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали кратуната, виж клапаните как са, не е лошо да ги припаснеш, свали картера, биелите, измери с вътромер цилиндрите и с микрометър буталата, ако са в допуск (питай ме отново да ти напиша размерите) виж ключа на маслените сегменти (обзалагам, се че ще е зверски, за да ти черни ауспуха), трябва да се 0,3 до 0,5 мм, ако не се лъжа.

 

Всичко това, в случай, че си ентусиаст като мен. Ще ти стъпи гарнитура, болтове и сегменти - около 200 лв, ако си я направиш сам. Л)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,

Ако ти се занимава с колата преди да буташ главата и отваряш картера пробвай следното нещо:

Запали двигателя, остави го да поработи и да загрее. Загаси го. Отвии пробката за маслото, източи го и не затваряй пробката. Махни съда с източеното масло и постави друг подходящ съд на негово място. Махни всички запалителни свещи. Превърти с подходящ размер ключ коляновия вал, така че челата на всички бутала да застанат между горна и долна мъртва точка на една линия. Вземи от железарията газ за горене. По добрия вариянт е керосин. Във всеки цилиндър налей от газта(керосина) по около 250 ml. В зависимост от това колко бързо ще изтече през картера, сипвай по-малко от течността. Целта е маслосъбирателните сегменти – ако са запекли да се отблокират. Кисни ги – сегментите - 24 часа може и повече. Двигателя не се нуждае от промивка на маслена система след тази операция. Наливаш маслото, слагаш свещите и палиш. Първото запалване ще е малко по-трудно и ще има малко повече пушек от ауспуха. Не се притеснявай, карай смело. Този метод е прилаган няколко пъти от мен на различни двигатели и има положителен резултат.

Ползвай масло с визкозитет 15-20W50 – по-гъсто е при загрял двигател.

Като свалиш свещите ги подреди по цилиндри и ги снимай без да ги почистваш. Поствай снимката в темата.

И на края – тази операция не те спасява от смяната на сегментите. Може въпросните сегменти да са се отвърнали и затова да не уплътняват добре. Но може и да са гумички на клапаните и други.

Пожелавам ти успех !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

имам Октавия със същият двигател и имах същият проблем.

Смених гумички на клапаните и нещата се пооправиха.Сега доливам по 500 до 600 грама масло на 10 000 км.

Карам с Кастрол 10W40 от Владо(АСЕ) от Пловдив.

 

P.S. Имам колега с Голф 4 1.6 74KW и той имаше същият проблем.Смени сегменти и вече няма загуби на масло.Похвали се и с по-нисък разход smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-новичките бензинови двигатели на ваг-ОСОБЕНО НАЙ НОВИЧКИТЕ,много горят масло и износват сегменти защото буталата много се кълчат в цилиндрите.За да е икономичен и с по-високо кпд двигатела,го правят с по-леки бутала.Буталата са много плоски/къси и с много къси поли.ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО ОБАЧЕ

старото поколение 1.8,2.0 8V се оправяха със смяна на влжки на 100%,НО ВЕЧЕ НЕ Е ТАКА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При разход литър на 1000км се препоръчва освен стандартите работи по свалена глава, да се разстържат цилиндрите до следващия ремонтен размер. Защо? Това е твърде висок разход, абсурдно е производителят да твърди това за нормално. Причините са две за такъв разход-пробег от над 400 000км или минал инцидент с прегряване на двигателя. Ако случаят е прегряване, при измерване на цилиндрите с вътромер се забелязва т.н. бъчвообразна форма на цилиндъра т.е. маслото няма шанс-гори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди Шкодака имах Пасат със същия проблем.Оправи се едва когато му шлайфах цилиндрите и му сложих ремонтен комплект бутала и сегменти. Сложих турски, ама наистина правени в турски завод, а не в някоя работилничка. Момчето на което го продадох навъртя вече 150к.км и няма никакъв проблем. Ремонта ми излезна около 500-600лв, но си го правих сам, без шлайфа разбира се. Ти си решаваш как да постъпиш. Според мен първо си замери цилиндрите за износване, ако имат елипса спасениети е като това за което писах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да има нужда от шлайф на цилиндрите най вероятно

обясних ви какво се случва -износват се сегментите,защото буталата са къси нямат поли

като свали главата и замери цилиндрите ще види

ако ще прави шлайф,по добре друг блок от моргата!!!!-тука едни шлайфове правят smile175 и едни ремонтни бутала продават smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да има нужда от шлайф на цилиндрите най вероятно

обясних ви какво се случва -износват се сегментите,защото буталата са къси нямат поли

като свали главата и замери цилиндрите ще види

ако ще прави шлайф,по добре друг блок от моргата!!!!-тука едни шлайфове правят smile175 и едни ремонтни бутала продават smile175

 

Слушайте човека и не правете глупости с излишно даване на пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много на всички колеги, които ми писаха. Потвърди се първоначалната ми идея за нещата, че пропуска толкова масло от сегментите. Относно смяната на бутала - мисля (пък и силно се надявам) че няма да се наложи, за което ми говори и тихата работа на двигателя. Не ми се вижда износен, предполагам е на около 200-220 000 км - съдя по това по състоянието на купето, дискове, съединител, цялостното състояние на колата. Не мислите ли че ако се налага смяна на бутала ще има признаци за това - питам това, защото това са допълнителни разходи при отворен двигател, които трябва да измисля от къде да дойдат. smile021 И последен (малко търговски въпрос, ама какво да се прави - дребни тарикати) някой ползвал ли е сегменти Mahle, купени от нашия пазар (цената в БГ е около 90 лв за комплект, справка в Германия показа най-ниска цена 240 лв).

Още веднъж благодаря на всички. Радвам се, че мога да разчитам на помощта ви. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-новичките бензинови двигатели на ваг-ОСОБЕНО НАЙ НОВИЧКИТЕ,много горят масло и износват сегменти защото буталата много се кълчат в цилиндрите.За да е икономичен и с по-високо кпд двигатела,го правят с по-леки бутала.Буталата са много плоски/къси и с много къси поли......

те затова им дават доста високи изисквания към маслата вече .. един комшия такси с Фабия 1.2 ми поиска масло .. като проверих .. го дават с Мобил 1 5-30 ЕСП формула :-k .. паднах .. познай колко таксита карат с такъв клас масла smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И последен (малко търговски въпрос, ама какво да се прави - дребни тарикати) някой ползвал ли е сегменти Mahle, купени от нашия пазар (цената в БГ е около 90 лв за комплект, справка в Германия показа най-ниска цена 240 лв).

Още веднъж благодаря на всички. Радвам се, че мога да разчитам на помощта ви. smile159

един от официалните вносители на Mahle е http://www.vdauto.com/bg/about.php според мен там няма да са менте

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте Колеги,

 

Оправих колата - запечени маслени сегменти. Нямаше нужда от шлайф на блока. По моето скромно мнение е наивно човек да мисли, че при разход на масло от 1 л/1000 км, проблема може да се крие в гумичките на клапаните - при мен те бяха ок - вероятно предишен собственик ги е сменял. Нямаше проблем с бутала, клапани, водачи, само тия скапани сегменти, за което се изръсих около 600 лв, тъй като ми се наложи да сменя и датчика на Хол (на газоразпределителния вал). Компресионните бяха също ок. Биелните лагери си бяха попроменили оригиналния цвят - смених ги.

Тъ, количествената сметка изглежда по следния начин:

Гарнитура глава;

Гарнитура капак;

Гарнитури всмукателни колектори;

Гарнитура изпускателни колектори;

Семеринг на газоразпределителния вал;

Гумички на клапани;

Болтовете за захващането на главата към блока;

Биелни лагери;

Сегменти;

аз, както писах по-горе, смених и датчика на Хол, в последствие си залепих оригиналния и най-вероятно ще върши работа, между другото той е сложен по доста неподходящ начин - при обслужване на ремъци вероятността някой да го чукне е доста голяма.

 

Надявам се, че темата е била полезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Някой може ли да каже какъв пробег километри трябва да се мине при нови набити алуминиеви втулки на цилиндрите и нови сегменти,за да се улегнат сегментите и цилиндрите и разхода на масло да е нормален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.