Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моята Skoda


Djidji

Recommended Posts

Здравейте колеги,нека накратко ви разкажа моята история,значи аз съм на 17 години момче и си купих една Шкодичка купе на 105л и двигател на 120л тъй като един познат ми каза,че това е хубава кола като за учене на бъдещ шофъор и окей намерих я и я взех първоначално палеше и всичко беше добре но като я закарах на село спря смисъл такъв не пали.. купих си и още една 105л която е много добре запазена и поддържана но нямаше газова уредба и сложих от 120л-то на другата по новата и сега тази по-новата върви добре както на бензин така и на газ,но се чудя защо не може да запали тази 120-ката ... смених и свещите погледнах под делкото дали всичко е добре и има малко графит поне (имаше),свалих въздушният филтър,сложих направо в карбуратора една капачка бензин и пак не искаше и като се загледах имаше едно от дясна страна на делкото като цилиндър е незнам как се нарича аз съм го снимал където един кабел беше откачен и го закачих но нямах време да пробвам някакви савети да ми дадете какво да правя ?

 

Благодаря Ви предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам ти е бил откачен кабела от бобината. Към нея отива петия кабел от делкото. 4 кабела отиват към свещите и един към бобината 9този който е в центъра на капачката на делкото).

Така няма как да запалиш.

Прегледай си и свещите и кабелите за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!Щом си си купил 2 задномоторни шкоди,значи имаш мерак и рано или късно ще станеш "master of skoda estelle" ;) Само трябва в най-скоро време да прочетеш книжките за ремонт и обслужване на тези коли,както и да си наясно с някои фундаментални принципи на автомобилостроенето :idea: .

Сега по същество - на снимките се вижда едно жълто кабелче,идващо от пространствто около запалителната бобина и минаващо покрай алтернатора.То от къде идва точно,че не се вижда добре?Това кабелче ли си закачал?Защото ако става въпрос за него,май си го вързал към маса - на корпуса на алтернатора (генератора).Ако това е кабелчето,което отива към чукчето,то затова не можеш да я запалиш тази кола - защото си свързал бобината директно към маса и няма какво да ти прекъсва първичния ток на бобината.Следователно няма високо напрежение на високоволтовия извод на бобината.

Мисля си,че това си направил,защото не виждам друго кабелче,което да отива към делкото.

 

Ако само е бил изваден черния дебел кабел от бобината,сега трябва да запали,разбира се,ако няма други проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ''lent'' аз от както съм я взел не съм барал нищо по нея,освен че им смених карбураторите,защото онзи стария и беше разпробит и за тез тръби за газ и ги сложих на 105-цата,а относно свещите купих нови и дори не ги омаслява,прочетох ''Аз карам Шкода''-проблеми със запалителната уредба но не разбрах чак толкова неща колкото като прочетох тук,та относно кабелите жълтия си беше стабилно закачен там а този черният липсваше тои беше се прекъснал изглежда,защото беше паднал настрани,и го постажих,просто ей така,за да може другия път да го обравя и да видя дали ще стане работата та тогава реших да го снимам и да Ви пратя да кажете вие какво мислите тъй като аз имам 0-ев опит току навлизам в тази свера,а вие сте къде къде по опитни и знаете кое и как :) а пък и искам да имам и двете едната за из село другата за из горите до някой язовир :) много ще е добре ако като свържа другата седмица кабела и колата запали тъй като преди нали Ви казвам и бензин сипвах в карбуратора под филтъра и свещите и смених и няма и няма и си помислих че съм я задавил но и смукача дърпах и пак не стана и се реших да пиша на вас :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не запали започваш да проверяваш системите поотделно.Ориентир за това,какво става е след като си се помъчил да я запалиш ,да отвиеш свещите и да видиш в какво състояние са - сухи или мокри от бензин.Ако са сухи - не влиза гориво и се насочваш съм горивната система - резервоар,бензинова помпа,карбуратор....Ако свещите са мокри - гориво има,но няма искра да се възпламени.Започваш да търсиш по запалителната уредба - от контактния ключ,та до самите свещи.

Възможно е да има не само един проблем,а няколко.И не на последно място знаеш ли как се поставя делкото и как се настройва ъгъла на запалване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Делкото мога само капака да му сваля и после да си го поставя това е абе все пак изглежда трябва от до да прочета цялата книжка за Шкодите.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобината е вързана грешно.

п.п. Явно неизправен вариатор е наложил такова свързване. Премести само жълтия кабел срещу синия на другата гайка на бобината.

Другият край на жълтия кабел вържи на делкото /отстрани трябва да има гайка, там се вързва и кабела на кондензатора/ щото ми се вижда хвърчащ на снимката.

 

Ясене, жълтият кабел е закачен на вход- вариатор. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,ще пробвам да го направя така както си написал това за бобината,но аз преди това нищо не съм барал и си вървеше незнам няма кой да я бара тъй като си отида там баща ми няма време да я оправи и ми е казал щом имаш мерак я поправи,но ще пробвам всичко което кажете няма проблеми колеги,но преди това нищо не бях барал и си вървеше(не че сега съм барал де хаха) :) Благодаря Ви :) ще ви кажа какво е станало като си отида след седмица и се върна :) :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,ще пробвам да го направя така както си написал това за бобината,но аз преди това нищо не съм барал и си вървеше незнам няма кой да я бара тъй като си отида там баща ми няма време да я оправи и ми е казал щом имаш мерак я поправи,но ще пробвам всичко което кажете няма проблеми колеги,но преди това нищо не бях барал и си вървеше(не че сега съм барал де хаха) :) Благодаря Ви :) ще ви кажа какво е станало като си отида след седмица и се върна :) :) :

Само ми кажи, като се върнеш жълтият кабел, който е преметнат в/у генератора къде е свързан и има ли тънко кабелче, свързано от гайката на бобината до делкото, щото на снимките не се вижда. Ако има такава връзка, значи всичко е точно.

 

Успех. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте колеги много съм радостен значи,преди да прибегна към вашите съвети тъй като ми изглеждаха много сложни а и нямах толкова време реших да погледна всеки кабел дъли си е на мястото и имаше един от кондензатора до делкото,който се вижда на 3-тата снимка е този кабел беше се откачил и като го сложих от 1-я път запали сега остана само да и сменя маркучите и другия път ще я пораскарам из село И все пак Благодаря на всички Ви за подкрепата :) (happy) :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kлюча към разрешаването на който и да е проблем се крие в устройството на работа на всичко!!! Научи се да не гледаш на бобината като на "това" защото така ако закъсаш и звъннеш на някого по телефона никой няма да разбере за това от дясно и това от ляво на онова голямото.

 

Закарай си колата на автомивка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще се науча разбира се със времето тъй като аз си ги купих,за да ги карам и ми се случи това и незнаех как да постъпя,но със времето всичко се оправя :) а доколкото автомивката тази бялата само на външен вид ще я поддържам тъй като тя е бракувана вече .. и само до язовира и обратно а другата ми ще я поддържам много добре ще се грижа за нея тъй като тя ще е за село до кафетата и извън село :) s_flag s_flag s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги много съм радостен значи,преди да прибегна към вашите съвети тъй като ми изглеждаха много сложни а и нямах толкова време реших да погледна всеки кабел дъли си е на мястото и имаше един от кондензатора до делкото,който се вижда на 3-тата снимка е този кабел беше се откачил и като го сложих от 1-я път запали сега остана само да и сменя маркучите и другия път ще я пораскарам из село И все пак Благодаря на всички Ви за подкрепата :) (happy) :P

Здрасти!

А защо преди да прибегнеш към нашите съвети и да ти пишем една страница предположения не погледна, дали всеки кабел си е на мястото? Не се предавай толкова лесно! ;)

Има една поговорка: "Помогни си сам, за да ти помогне и господ".

Знам, че си много щастлив, че си отстранил проблема. Знам, че е прекрасно чувство след своя намеса да чуеш "гласа" на мотора отново. Така се започва. Бъдещето е пред теб.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото вече се чудех какво да правя а искам да карам,Благодаря Ви на всички за саветите някой ден все ще са ми нужни но тогава бях в безисходица .. s_flag s_flag s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък защо нямам вариатор на бобината? :-k

Миии....щото си пич! :D

 

Не е задължително на бобината да има вариатор. По принцип на оригиналните - има.

Предназначението на вариатора е да предпазва бобината, ако забравиш на "контакт".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чул съм, че върши работата на резистора в палеца. (той за мен е безполезен) Не е да има на оригиналните, ами най вярно е че има до 1984, когато махат и допълнителната клема на стартера, подаваща директен + на бобината по време на старт и слагат високото делко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, Макс, не спираш да ме радваш smile091 Резистора бил безполезен. Ами като не си слагаш радио е безполезен. Като сложиш и почне да пръщи друго ще запееш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така съм чул за радиото, но явно по нормалните авто касетофони имат някаква схема която убива тези смущения, защото аз само на АМ честотата ги усещах

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс, нищо няма в касетофона. Производителите са решили проблема по друг начин - самите кабели от делкото до свещите имат съответното съпротивление и така намаляват шума. Но е въпрос на късмет на какви кабели ще попаднеш и дали няма да останеш без радио ... до следващата смяна.

 

Абе друга ми беше мисълта, а именно, че в 99%+ от случаите елементите в един автомобил не са поставени случайно, а някоя "умна" глава е мислила преди да го направи. И много се радвам на "майсторите" които с махване на ръка отричат едно или друго решение и "побългаряват" автомобила. Пък след това собственика му се чуди защо тая кола създава толкова много проблеми smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чул съм, че върши работата на резистора в палеца. (той за мен е безполезен) Не е да има на оригиналните, ами най вярно е че има до 1984, когато махат и допълнителната клема на стартера, подаваща директен + на бобината по време на старт и слагат високото делко.

Вариатора е един вид резистор, но няма нищо общо с резистора на палеца. Първият е на ниското напрежение, а вторият на високото. Ако си забелязал, качествените лули също имат резистори.

Допълнителната клема, подаваща директен + на бобината по време на старт имат всички естелки до края на производството им - 90та г. Това е с цел при стартиране да се елиминира вариатора за по- малки загуби и по- добра искра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Допълнителната клема, подаваща директен + на бобината по време на старт имат всички естелки до края на производството им - 90та г. Това е с цел при стартиране да се елиминира вариатора за по- малки загуби и по- добра искра.

 

Има и друг ефект. При палене стартера дърпа много ток и напрежението пада под 9V. Затова производителя е предвидил работното напрежение на бобината да е под 9V. От друга страна при нормална работа имаме близо 14V, т.е. искрата става ненужно голяма. Решението е просто - слагаме едно съпротивление което да "обере" част от напрежението при нормална работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.