Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моята Skoda


Djidji

Recommended Posts

...

Допълнителната клема, подаваща директен + на бобината по време на старт имат всички естелки до края на производството им - 90та г. Това е с цел при стартиране да се елиминира вариатора за по- малки загуби и по- добра искра.

 

Има и друг ефект. При палене стартера дърпа много ток и напрежението пада под 9V. Затова производителя е предвидил работното напрежение на бобината да е под 9V. От друга страна при нормална работа имаме близо 14V, т.е. искрата става ненужно голяма. Решението е просто - слагаме едно съпротивление което да "обере" част от напрежението при нормална работа.

Тази теория за предназначението на вариатора я чувам за първи път. "Ненужно голяма искра и бобина, работеща под 9V"

Хората се борят за голяма искра, затова направиха транзисторното запалване. А какво ще кажеш за бобините без вариатор, които са напълно нормални и си работят.

Тук си прав- Стартера дърпа много ток и затова се елиминира вариатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз все си мисля че новите модели нямат вариатор. Не съм сигурен дали новите или старите, защото спомените вече ми избледняват, но едните нямаха и беше свързано с наличието на резистор в палеца!

 

Това трябва някой 1 ви собственик да го каже, има ли или няма вариатор. Също така не съм съгласен, че само някой кабели имат резистор в лулата. Всички имат резистор в лулата.

Много е важно също нещо което Косьо галиарда ме научи, че трябва да си премерите кабелите и да съобразите тяхното съпротивление с това посочено от производителя. А аз така и не разбрах защо върви така тегаво сутрин... а то къде бил ключа от бараката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз все си мисля че новите модели нямат вариатор. Не съм сигурен дали новите или старите, защото спомените вече ми избледняват....

Саше, пак ли да повтарям

...Допълнителната клема, подаваща директен + на бобината по време на старт имат всички естелки до края на производството им - 90та г....

С оригиналната/заводска/ бобина съм с вариатор! Разгледай и ел. схемата на Шкода.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах схемите и на 2 та модела и Жорето е прав. Без вариатор е стария модел с ниското делко и кръглия палец.

 

Извинявам се, че се обърках!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Хората се борят за голяма искра, затова направиха транзисторното запалване. А какво ще кажеш за бобините без вариатор, които са напълно нормални и си работят.

Тук си прав- Стартера дърпа много ток и затова се елиминира вариатора.

 

Хората се борят за искра подходяща за свещите. Ако искрата е по-голяма от необходимото свеща не издържа и се топи. А голяма искра не ти е нужна. Трябва да е достатъчна за да възпламени сигурно горивната смес.

 

Както и да е. Не ми се спори. Който иска да вярва, който иска да не вярва smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Както и да е. Не ми се спори. Който иска да вярва, който иска да не вярва smile027

Добре :D В същност спор няма.

Говорихме за предназначението на вариатора. smile049

А неговото единствено предназначение е да предпазва бобината при забравен вкл. контакт и нищо повече.

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг ефект. При палене стартера дърпа много ток и напрежението пада под 9V. Затова производителя е предвидил работното напрежение на бобината да е под 9V. От друга страна при нормална работа имаме близо 14V, т.е. искрата става ненужно голяма. Решението е просто - слагаме едно съпротивление което да "обере" част от напрежението при нормална работа.

Тази теория за предназначението на вариатора я чувам за първи път. "Ненужно голяма искра и бобина, работеща под 9V"

Хората се борят за голяма искра, затова направиха транзисторното запалване. А какво ще кажеш за бобините без вариатор, които са напълно нормални и си работят.

Тук си прав- Стартера дърпа много ток и затова се елиминира вариатора.

 

 

Бобините биват два вида: 10-13в и 12-15в. При 10-13 се поставят вариатори и при тях паленето е без проблем.Това изпълнение се прави при стартери с по-натоварен режим или с по-голяма мощност. Другия вид е масов.

Пример: москвич със стартер 1.1 е с вариатор, а лада с 0.7 е без.

При бобини с три края единия е свободен за закачане на 12в и вариатора и няма нищо общо с бобината. Следващия е след вариатора и захранва бобината и третия е чукчето.

Жоро високото при вариатора е същото. Със сонда може да снемеш напраженията.

ЕЕЕЕЕЕ не ма домързя да пиша толкоз много, ама все едно съм завил 100 гайки. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Жоро високото при вариатора е същото...

Като върти стартера или след това

...ЕЕЕЕЕЕ не ма домързя да пиша толкоз много, ама все едно съм завил 100 гайки. smile159

И една гайка ти стига, ама да е на терсене място. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Жоро високото при вариатора е същото...

Като върти стартера или след това

...ЕЕЕЕЕЕ не ма домързя да пиша толкоз много, ама все едно съм завил 100 гайки. smile159

И една гайка ти стига, ама да е на терсене място. ;)

 

И във двата случая. При двете номинала на виското е към 15киловолта и достига до 18. Сам си направи извода при нормална бобина с леко клекнала батерия или кофти стартер в кой вариант ще запали. За проба свали вариатора на твоята или го шунтирай и е карай месец всеки ден сега лятото :D

Няма гайка на терсене място има липса на инструмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И във двата случая. При двете номинала на виското е към 15киловолта и достига до 18...

Защо тогава при стартиране се шунтира вариатора?

 

...Няма гайка на терсене място има липса на инструмент.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавана щях да пиша в темата по въпроса за вариатора,но мислех че няма нужда и че всички са наясно.Ето накратко предназначението на вариатора,използван при Шкода 105/120:

 

Какато някои запознати отбелязаха,по-старите модификации автомобили имат обикновена бобина и стартер без допълнителен извод.При тях бобината има съпротивление на първичната страна около 4 ома.Бобината няма вариатор и при трите положения - само на контакт,със запален двигател и при въртене на стартера се подава директно напрежение на самата бобина.Когато колата е само на контакт се подават около 12-12.5 волта.Когато е запалена - 13-13.5 волта да кажем.Само че когато е на стартер напрежението е към 9-10 волта.Това ниско напрежение обуславя протичането на по-малък първичен ток и съответно в крайна сметка се получава по-ниско вторично напрежение.А е важно то да е нормално,за да може да прескочи искра с определена енергия - няколко mJ (милиджаула),която да е достатъчна за възпламеняване дори на неоптимална смес.Вижда се,че при запален двигател всичко е нормално,но въпроса е да се избегне по-ниското вторично напрежение при понижено първично.

Това може да стане,ако се намали съпротивлението на първичната намотка на бобината и по този начин се увеличи тока през нея.Има една зависимост,че вторичното(високото)напрежение зависи право пропорционално от големината на тока през бобината.Използва се бобина с по-ниско съпротивление на първичната страна.Но ако се свърже директно тя ще работи коректно при въртене на стартер и ще изкарва номиналното вторично напрежение.Но когато автомобила е запален напрежението скача и тока през бобината също.Т.е. тя се претоварва и ако работи продължително така няма да издържи поради прегряване.Затова се монтира вариатор - мощен керамичен резистор,който допълва съпротивлението на първичната намотка до това на стандартната бобина най-общо казано.Този мощен резистор се включва последователно към първичната част на бобината.При стартитане на двигателя сработва електромагнитния включвател на стартера и подава напрежение на допълнителния извод на стартера.В този момент бордовото напрежение е някъде 9-1о волта и кабела от този допълнителен извод отива директно на клемата на първичната намотка на бобината.И понеже самата бобина е с по-нискоомна първична част,тока е номинален и се получава номинална искра в свещите.Когато двигателя запали и контактния ключ бъде отпуснат,електромагнитния включвател на стартера изключва и на допълнитения извод спира да се подава напрежение.Сега вече запалителната бобина се захранва последователно през вариатора и понеже бордовото напрежение е 13-14 волта,тока преминава през вариатора иа бобината,като сумарното съпротивление е най-общо казано колкото на стандартна бобина и тока през нея е същия номинален.Съответно се получаса също номинална искра.

Бобина,предназначена да работи с вариатор не е добре да се свързва директно без него,защото ще прегрее и рано или късно ще изгори.Като за информация бобините,предназначени за работа с вариатор имат съпротивление на първичната намотка около 2.5 ома.

Бобини с вариатор имат серийно М модификациите,както мисля и модификациите 120LS и 120GLS от старата гама - тези с 4-те фара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавана щях да пиша в темата по въпроса за вариатора,но мислех че няма нужда и че всички са наясно.Ето накратко предназначението на вариатора,използван при Шкода 105/120....

Логично обяснение от lent. Абсолютно съм съгласен! Ето, научих нещо ново.

Мерси Ясене! Трябваше да се включиш по- рано, а не да си траеш ;) Явно съм подведен в моите твърдения, но все си мисля, че съм го чел някъде. Не съм си го изсмукал от пръстите. :) По принцип избягвам да пиша глупости и сега ме е срам, като си чета моята "измислена" версия :oops:

PRR и vankovarnata имат право smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.