Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

съвети за покупка на Octavia?


killabee

Recommended Posts

Здр :)

Искам да сменям автомОбила (Голф 3) и от известно време гледам обяви... Един от вариантите ми е Шкода Октавия 2000/1г седан.

Та реших да задам няколко въпроса на най-доброто място :)

 

1) Кой двигател бихте ми препоръчали? Карам доста извънградско и бих искал малко по-голям двигател. ...И може би бензинов, но ако дизеловите са по-добри...

2) Евентуални често срещани проблеми за модела?

3) Окачването носи ли на български пътища? :) Голфа съм свикнал да го карам без много да ми пука...

4) с ръждата как са?

 

Май за сега друго не се сещам.

Ако някой може да помогне бих бил страшно благодарен.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигател 1,9 TDI, окачване на Golf 4, преден и заден мост, проблеми няма, относно ръждата общо взето трудно би имал проблеми, купето е двустранно поцинковано, трябва да е карана доста из алпийските държави за да се появи.

Характерни проблеми: стъклоподемници, ел.инсталацията, основно кабели, другото е индивидуално спрямо двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за бензиновите двигатели нещо добро може ли да се каже?

... за сега само два поста... никой ли не иска да похвали Шкодилаците? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за бензиновите двигатели нещо добро може ли да се каже?

... за сега само два поста... никой ли не иска да похвали Шкодилаците? :)

след 2000 г бензиновите двг са

1.6 8V 102 кс /148 Nm при 3800 об това е най-масовия за мен и най-проблемния двигател може би защото километрите им са много сериозни предпоставка за висок резход на масло и ремонт на дви (има няколко теми)

2.0 8V 115 кс /170 Nm при 2400 об много здрав и непретенциозен но е доста рядък и почти не се намира

1.8 20V TURBO /150 кс 210 Nm при 1750об мощен и еластичен двг с много приличен вървеж и разход

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр :)

Искам да сменям автомОбила (Голф 3) и от известно време гледам обяви... Един от вариантите ми е Шкода Октавия 2000/1г седан.

Та реших да задам няколко въпроса на най-доброто място :)

 

1) Кой двигател бихте ми препоръчали? Карам доста извънградско и бих искал малко по-голям двигател. ...И може би бензинов, но ако дизеловите са по-добри...

2) Евентуални често срещани проблеми за модела?

3) Окачването носи ли на български пътища? :) Голфа съм свикнал да го карам без много да ми пука...

4) с ръждата как са?

 

Май за сега друго не се сещам.

Ако някой може да помогне бих бил страшно благодарен.

smile027

 

Здравей,

 

Ориентирал си се правилно и няма да сбъркаш!

1. Двигателя май ти трябва да си наясно какъв да е. Ти си знаеш средно пробега годишно. Ако си харесал конкретен автомобил, питай за него и покажи снимки за да ти кажем мненията си.

2. проблеми може да има много но това зависи от потдръжката на автомобила преди теб. Ако имаш конкретни проблеми, колегите ще ти кажат какво може да е! Внимавай при покупката!

3. Окачването е перфектно и евтино за потдръжка. Все пак Октавията е Голф 4

4. Ако не е изгнила някъде , значи няма да имаш проблеми.

 

Може да разгледаш тези теми; viewtopic.php?f=46&t=24157&start=0

viewtopic.php?f=46&t=24170

 

Аз карам 1.8 Turbo и съм много доволен :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам по 25-30К км на година. Доста извънградско и за това съм за по-големи литражи.

При Голф 3 примерно 1.8 бензинов двигател е доста по качествен от 1.4 (какъвто катам аз) и за това питащ за потенциални проблеми.

За Октавия 2.0 бенз има малко обяви. Повечето са 1.6, 1.8. Та може би 1.8/2.0 ми е варианта....

 

http://www.cars.bg/u376318

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както обясняваш, че караш много, вероятно ще мислиш и за газифициране. Според мен най-удачния за това мотор е 2.0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе нещо все повече се навивам за Октавия...... ;)

 

Прегледах пердложената тема: http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=24170

Има големи суперлативи за 1.9ТДИ:

 

"Октавия с този двигател, произведена в периода 1998-2000г. е едно от най-големите достижения на концерна VW."

"Това е най-добрия мотор на VW, правен някога и един от най-добрите изобщо в историята на автомобилостроенето."

 

Доста силни думи...

 

Не съм карал дизел никога... хмхмхм. Един колега кара Golf 4 TDI и бял ден не е видял с турбината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбината може да изкара и 30000 и 500000 км. Няма какво да те тревожи. Марката е без значение, на всякъде се използват турбини от едни и същи производители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода на бензиновите мотори няма да ти хареса и ще искаш да слагаш газова уредба, а моето мнение е, че колкото по-малко се пипа по колата, толкова по-добре. Качи се в дизелова октавия (таксита колкото искаш) и ако не ти пречи тракането смело вземай 1.9 TDI - много здрав и непретенциозен двигател, 5 години карам и не съм имал проблем с паленето през зимата или на пътя. Разхода на 1.9 TDI извън града е 4-5 / 100, градско 5-6/100 при нормално каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се спрял на Шкода.

От евтино към скъпо Метан - Пропан-бутан - Дизел - Бензин. Най-доброто - в обратен ред.

Ако гониш иконимия - бензин с алтернативни горовна система. Дизела е добре при предимно градско каране, вече(до колкото може да се вярва на 6 разход в града).

Ако не ти се занимава с алтернативни горива - дизел, ако парите не са проблем за теб - бенц.

 

Така виждам аз нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се спрял на Шкода.

От евтино към скъпо Метан - Пропан-бутан - Дизел - Бензин. Най-доброто - в обратен ред.

Ако гониш иконимия - бензин с алтернативни горовна система. Дизела е добре при предимно градско каране, вече(до колкото може да се вярва на 6 разход в града).

Ако не ти се занимава с алтернативни горива - дизел, ако парите не са проблем за теб - бенц.

 

Така виждам аз нещата.

ами значи за тебе най добре бенц на метан, нали :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Дизела е добре при предимно градско каране, вече(до колкото може да се вярва на 6 разход в града).

...

 

Айде сега! Кефа да боднеш 5та на караулката и да я изключиш след 300-400км го няма при бензиновата. Да не говорим, че няма бензинова кола която да върти 800км градско и над 1000км (рекорд 1300+!) извънградско ... с едно зареждане!

 

Като цяло разхода (като пари) на бензинов двигател с хубав газов инжекцион и дизел е почти еднакъв. Въпрос на усещане кое ще предпочетеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането на пропан е една идея по евтино от печката, като всичко това е условно разбира се - зависи от самите коли де. Просто такава е системата, ако дизела излиза най-евтино, никой няма да купува пропана, а той си е продукт който се получава в определени количества и трябва да се реализира. Затова и цената му винаги е една идея под тази на дизела.

 

С метан е най-евтино, ама това вече не е кола, а просто средство за придвижване. Т.е. има смисъл, ако с колата се ползва за работа.

 

Иначе аз лично си предпочитам печката пред бензина. Даже и ако сравняваме "върховия" сегмент при по-старите шкоди (щото за такива иде реч в темата), бих взел 1.9ТДИ (131) пред 1.8Т (150).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оффф голяма драма. само проодължава да ме съмнява турбината на дизела... не че бензинов двигател не може да се развали....

:?

 

иначе газ не искам. метан също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оффф голяма драма. само проодължава да ме съмнява турбината на дизела... не че бензинов двигател не може да се развали....

:?

 

иначе газ не искам. метан също.

 

Купувай смело дизел, по малко ядове ще имаш от бензин с газ. :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

турбината за 800-1000 лв качествено рециклирана и забравяш че я има а и бензиновата има доста скъпи части бобини,комутатори,ламбда сонди пък не дай боже нова дроселова клапа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе аз лично си предпочитам печката пред бензина. Даже и ако сравняваме "върховия" сегмент при по-старите шкоди (щото за такива иде реч в темата), бих взел 1.9ТДИ (131) пред 1.8Т (150)

 

Така е колега но 1.8Т се намира по германско за около 2500 евро читаво, докато 131 коня дизела много трудно ще намериш за под 5000 евро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе аз лично си предпочитам печката пред бензина. Даже и ако сравняваме "върховия" сегмент при по-старите шкоди (щото за такива иде реч в темата), бих взел 1.9ТДИ (131) пред 1.8Т (150)

 

Така е колега но 1.8Т се намира по германско за около 2500 евро читаво, докато 131 коня дизела много трудно ще намериш за под 5000 евро.

 

Да ти кажа като купувах мойта (в крайна сметка взех италианче), огледах и малко коли от Германия, че имах път натам. Шкодата определено не е с ония ламарини които сме свикнали да виждаме във VAG групата. Имам предвид, че всичките Шкоди които огледах бяха тръгнали по веждите и отзад по капака около стъклото. А да ти кажа по скоро бих взел Шкода със счупено турбо, отколкото Шкода с ръжда по калника..... Та Шкода около 10 години от Германия не е опция, освен ако нямаш достъп до пазарите в Южна Германия и по границата с Швейцария, ама там пък цените са изродски. Повечето коли внос от Германия са внос от Хамбург и подобни, т.е. Северна и Североизточна Германия и там ръждата яко ги гони....При едно времешните VW и Audi това не беше проблем, но днес колите ги правят от някакво подобие на ламарина.....

 

Иначе си прав, че О1 1.9ТДИ(131) е много рядка птица. Ама е максимума което може да иска човек от това поколение :) Срещат се италианчета, но досега не съм намерил такава дето да си струва парите.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз скоро станах собственик на Октавиа 2 1.9 TDI - 105 к.с. и мога да кажа само позитивни неща за този мотор и тип двигател.

Моя съвет е да си купиш дизел, а не бензин защото поне от това което знам аз бензин обърнат на ГАЗ създава извесни проблеми при Шкода.

 

Моята октавия я тествах миналата събота и със 140-150 постоянна скорост на магистралата ми даде разход 5,7 дизел, а след като слязох от магистралата при средна скорост 100-110 ми даде 5,3 което мисля е много добър разход имайки предвит скоростта и това, че карах на климатик.

 

Та моя съвет е само дизел smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че всичките Шкоди които огледах бяха тръгнали по веждите и отзад

Предпочитам да правя ръжди пред електроника и двигател, но да не спамим темата на колегата.

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.