Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с Octavia 2 2.0 TDI EGR


www1

Recommended Posts

Здравейте,

 

Колата е Octavia 2, 2.0 TDI 140hp BKD 2004.12

На реални 155 000км, миналата неделя светна лампата за изгорели газове (check).

Отидох в еуратек за диагностика където казаха, че трябва да се сменят 3 неща:

- Клапа рециркулация 186лв

- Клапа регулираща EU4 600лв (тва трябва да е EGR-a)

- Ел мотор на 1-ния вентилатор на радиатора 288лв

и това са цените без ддс.

 

Въпроса е тия клапи не могат ли да се почистят или нещо такова или трябва да се сменят ?

Интересно защо 3 неща на веднъж са изгорели, предполагам вентилатора преди това е изгорял за него едва ли свети лампата, но другите 2 клапи ...

Също така се чудя дали това е нормално за този мотор на толкова километри да се развалят.

И последния въпрос е има ли някаква по евтина алтернатива на тези части ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

viewtopic.php?f=14&t=23923&p=264208#p264208

егр-а го продадох

на клапите им се чупи зъбчатка или се пълнят с масло защото изтърва семеринга на оста и изгаря електрониката-мотора е стъпков и има интеграли за контрол и обратна връзка...

не се поправя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отидох в друг сервиз просто да потвърдят диагнозата и стана следното. Действително имаше 3 грешки за 3-те неща които споменах. Изчистиха грешките и покрах 1 ден, след около 10км отново светна лампата и при повторната диагностика гешките бяха 2:

- вентилатора

- клапата за рециркулация

Смених тази клапа с нова оригинална но както гледам от старата която ми дадоха при моя мотор тя отговаря само и единствено за изгорелите газове. (не и за спирането притока на въздух при гасенето на двигателя както е при старата октавия http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=46&t=18386&p=205221&hilit=egr+asv#p205221)

 

post-4048-138453320605_thumb.jpg

 

След като я смениха тая клапа както се вижда от снимкта

 

post-4048-138453320733_thumb.jpg

 

покарах я колата поне 30км включително на магистрала 180 вдигнах, лампата за чека не светна, обаче като гася двигателя се разтриса.

Предполагам че другата клапа отговаря за спирането на въздуха при гасене на двигателя ...

Това което ме притеснява, е че чух, че като се разтриса двигателя при гасене разбива маховика. Това вярно ле и ?

Това значи ли че трябва да сменя и другата клапа за да се гаси нормално двигателя въпреки че лампата не показва грешка ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.