Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

О2 малко технически въпроси за печковите мотори.


Цецо75

Recommended Posts

Абе опция ми е купуването на Шкода. Печка. Като гледам О2 върви или с 1.9 (105 коня) или 2.0 (140 коня). Общо взето 1.9 мотора е известен отдавна, сравнително здрав и средно скъп за подръжка. Евентуален скъп проблем са дюзите и турбото. Друго май няма страшно. Нали така?

 

Обаче за 2.0 мненията са доста противоречиви:

 

1. BKD мотор преди 2008 - пукане на глава. А аз пари за след 2008 нямам :)

2. Сименски дюзи - ясно че трябва да бягам от DPF версията на тоя мотор.

3. Баланс-Шафта и разбита маслена помпа от там - според късмета. Този проблем най-много го има при братовчедите (Audi, Passat) с BHW мотор. Обаче чета по чуждите форуми, че напрактика всички 2.0ТДИ били потенциални клиенти. На практика май това се оказва поредни заводски гаф на VAG за който си мълчат като ...... задни части (какво стана с тая фирма бе!). В по късните версии заменяли веригата със зъбчатки, но според чуждите форуми и това не решавало проблема.... Някой срещал ли го е на Шкодовия BKD? То това всъщност май е от компетенцията на един човек - bega4kata :)

 

Та ще се радвам да споделите мнения. Както писах и в друга тема - по принцип си търся A4/B6/131 коня. Там поне мотора е стар и известен и като цяло здрав. Ама точно това купе е ужасно надценено за годините и състоянието си. Обиколил съм всичко де що се предлага в нета - или са страшни дрънгели или цената е като за нова кола. Та може и да пропадне като избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика май това се оказва поредни заводски гаф на VAG за който си мълчат като ...... задни части (какво стана с тая фирма бе!)

Това не е така, много си е хубав мотора, само една глава дето му се пукала, ма не на всички. smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за главата го знам, въпроса е страда ли от проблема с баланс - шафта. Ама както казах тука само форумния доктор може да се изкаже комптентно.

 

По западните форуми 2.0ТДИ се спряга за наследник на 2.5ТДИ в лошия смисъл.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика май това се оказва поредни заводски гаф на VAG за който си мълчат като ...... задни части (какво стана с тая фирма бе!)

Това не е така, много си е хубав мотора, само една глава дето му се пукала, ма не на всички. smile168

 

То така и аз ще кажа за 1.9 TDI-то... Върви си, какво му е на двигателя - не е като 75 коня бензин - даваш газ, а той ти казва " smile045 "

Аз, ако трябва пак да избирам А4(б6) 131к.с или Octavia-та 105к.с. - щях пак да си взема 105. Върви си доста и не ми харчи много.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля последния ми въпрос може и да глупав. BKD е напречен мотор, така, че е силно вероятно да няма въобще балансиращи валове, т.е. проблема може би е само на надлъжните 2.0ТДИ от по големите братчеди :)

 

Иначе ако някой се интересува и кара подобен мотор - BHW, BLB и т.н. (въобще пасат или ауди 2.0ТДИ) ето малко материал за нощни кошмари :)

 

http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/o ... at-tdi.htm

 

Или просто да напише в гуглето "BHW balance shaft". Свят ще ви се завие :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...относно "печковите" мотори :

.

.

.

Цецо, макар че си 75 набор трябва да знаеш , че ПЕЧКИТЕ отдавна не са дизелови , а са на ток и газ !!! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0тди не е наследник на 2.5тди

и няма да се притесняваш за нищо друго...освен спукване на главата/много е малка вероятноста/ не ги слушай какво пишат по форумите...и те чули недочули от някъде... smile091

на 2.5 наследника е 3.0тди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това си го изясних, на Шкодовия 2.0 проблема е само главата. Онова дето го написах за балансиращите валове важи за надлъжните мотори. Гледам ETKA-та и така както аз го виждам, те баш там са ги нахакали за първи път - на 1.9 даже и на надлъжните (131 коня) няма такива щуротии. Ама явно са решили, че много се тресе мотора като е надълго и на 2.0 са ги хакнали тия валове, вързали помпата за тях и после..... кво стана (както се пее в една популярна песен)..... Абе аман от нововъедения, ей....

 

А за наследника на 2.5ТДИ имах предвид, че го 2.0ТДИ наследява със славата на "душегуб" :) Демек купуваш си гарантирани проблеми. Интересното е, че отново VAG си траят, а това определено е конструкторски заложен дефект (за маслената помпа говоря). При това избива масово.... Иначе ясно, че 2.0 е базиран върху 1.9 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали шкода ще си купува де...кви бал.валове

иначе ето ги на живо,не на рисунка от етка

post-2454-138453320006_thumb.jpg

post-2454-138453320013_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, мерси bega4kata, друго си е да го видиш на живо. Те за хубаво са го сложили хората, ама ей на - пътя към ада е послан с добри намерения :)

 

А нали съм прав, че на 1.9 (131 коня) няма такива балнсиращи валове, вкл. и на надлъжните мотори (ауди, пасат)? В случай, че реша да изневеря на марката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile027

 

Да ти кажа, то изневярата си е .... изневяра.

 

Ако намеря това, което търся, а то си е красавица, ще се изневерява, то е ясно. Мъже сме, знаем си акъла.... една по засукана фуста и губим акъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.