Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

TDI или SDI


uzunov

Recommended Posts

  • Отговори 196
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • masterOne

    25

  • felicialx

    22

  • nov potrebitel

    17

  • bega4kata

    16

Най-много писали в темата

За мен лично SDI-то е доста тромавичко, но пък TDI-то действително е по-скъпо за поддръжка. Въпрос на личен избор smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избери SDI

Читави TDI - трудно се намират - закърпени са доколкото може - има риск винаги

при SDI е по-сигурно да намериш читав екземпляр

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избери SDI

Читави TDI - трудно се намират - закърпени са доколкото може - има риск винаги

при SDI е по-сигурно да намериш читав екземпляр

 

Не съм съгласен..

Когато взимаш втора ръка кола според мен риска е еднакъв.

Ако не искаш да "рискуваш" си взимаш нова и и сваляш найлоните!

Когато взимах моята всеки ми казваше "ама това турбо, ако стане нещо", но в крайна сметка си взех такава кола каквато точно исках.

Мисля, че точно това е най важното! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж за всеки случай какво става като гръмне турбото, а то рано /между 30 и 120 хил./ или късно / между 120 и 200хил./ гръмва.

viewtopic.php?f=46&t=23493&hilit=%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%BE+%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D0%B0

 

Това са абсолютни глупости! Имам 2 Шкоди които са на минимум 200к километри и турбото и на двете не дава никакви признаци да е в лоша кондиция (да чукам на дърво). Всичко е въпрос на това в каква кондиция ще я купиш и как ще я подържаш след това.

 

Също така е глупост, че SDI било по икономично от TDI при едни и същи други условия. По скоро е обратното или според мен са равни. Заблудата идва от това, че SDI колкото и да го настъпваш - то те гледа умно и си върви как си знае. Докато TDI изпълнява нарежданията с газта. От там повечето хора натискат TDI-то яко и после що харчело... Еми като върви - харчи. Като караш леко - не харчи.

 

Мога да се хвана на бас, че с 1.9TDI ще докарам същия или по нисък разход от 1.9SDI.

 

Също така е голяма глупост схващането, че SDI били в по добра кондиция като цяло за втора ръка. Точно обратното 90% от колите SDI са били фирмени. Т.е. са разпорени от каране. Отделно, че избора е много по-малък, т.е. много по - трудно се намира читаво SDI. Трето SDI колите обикновенно са лишени от всякакви екстри. От друга страна са много трудно продаваеми, така, че може много да се натисне цената надолу за сделка. Но пък си остава во веки веков - твоя :)

 

Счупена турбина на TDI естествено може да коства от 1000-3000лв. според зависи какво още пострада около нея. Това е факт. Но веднъж свирне ли ти на ушенце охлюва, няма откачане :) Възможността за ЪПгрейд не я коментираме въобще :)

 

Кратко и ясно - Аз бих купил SDI ако съм на 60 години или ми трябва за фирмена (ама да не я карам аз) :) Също така бих стоял далеч от мотори като 1.4ТДИ. 1.9ТДИ - 90 коня. Това е най-оптималния мотор според мен, за подръжка и като поносим вървеж.

 

Между другото - включи в търсенето и Octavia. Фабиа 1.9 нафта е сравнително рядък автомобил и често цената му е по висока или равна с Октавия със същия мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото - включи в търсенето и Octavia. Фабиа 1.9 нафта е сравнително рядък автомобил и често цената му е по висока или равна с Октавия със същия мотор.

 

 

Няма читава Октавия под 8-9 000лв. идват ми много скъпи, пък като ще се взема нещо поне да си струва, Октавия за 6-7 000 лв. нямам вяра!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото - включи в търсенето и Octavia. Фабиа 1.9 нафта е сравнително рядък автомобил и често цената му е по висока или равна с Октавия със същия мотор.

 

 

Няма читава Октавия под 8-9 000лв. идват ми много скъпи, пък като ще се взема нещо поне да си струва, Октавия за 6-7 000 лв. нямам вяра!

 

Нямаш вяра защото не си видял моята :D Следи мобилето и форума този месец.... :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж за всеки случай какво става като гръмне турбото, а то рано /между 30 и 120 хил./ или късно / между 120 и 200хил./ гръмва.

viewtopic.php?f=46&t=23493&hilit=%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%BE+%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D0%B0

 

Това са абсолютни глупости! Имам 2 Шкоди които са на минимум 200к километри и турбото и на двете не дава никакви признаци да е в лоша кондиция (да чукам на дърво).

 

Глупости никога не говоря още по-малко пък абсолютни! Това което съм споделил се базира на личен опит добит от не една кола. Чукай на дърво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

турбото има по-дълаг живот от двигатела,ако се екплоатира правилно!!!!

 

+1. Имам познат с Окти 1 (от най-първите излезли) на 450 000км+, който казва, че не е сменял турбо никога на тая кола. Та и аз смятам, че като се експлоатира правилно, като всичко по тая кола, няма да се строши между 30к и 120к км.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да налея масло в огъня - знам пасат (от около 98ма) превъртял километража (1 милион!) с оригиналното турбо без пипане. Двигателя е 1.9TDI, 90bhp.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да налея масло в огъня - знам пасат (от около 98ма) превъртял километража (1 милион!) с оригиналното турбо без пипане. Двигателя е 1.9TDI, 90bhp.

 

Точно първите 1.9TDI са адски здрави мотори. Заради липсата на променлива геометрия, която да се зацапа, ако уестгейта е наред - турбината няма как да се претовари. Ако и маслото е що годе нормално - тези турбини имат много голям ресурс.

 

При по-новите, VNT поколението, трябва да се внимава да работи геометрията както трябва, защото това е главната причина за строшено турбо. Изключваме карането без масло естествено. Т.е. ако колата забива муцуна и се оправя като рестартирате от контактния ключ - бегом марш в сервиз в който имат понятие що е то турбина и как се обслужва (т.е. не при едноличните търговци).

 

Честно казано, ако пройзводителите искаха да посещаваме по рядко сервиза, просто щяха да турят един бустметър на таблото и тогава гаранция счупените турбини ще паднат с поне 50%.

 

Друг потенциално проблемен елемент е роторната помпа. Но тя съществува и при SDI, т.е. това не е аргумент в полза или против.

 

Няма читава Октавия под 8-9 000лв. идват ми много скъпи, пък като ще се взема нещо поне да си струва, Октавия за 6-7 000 лв. нямам вяра!

 

Да цените малко скочиха. Аз по баш в разгара на кризата взех 2002-а О1 90 коня, за сума на която ти нямаш вяра :) И беше стояла 6 месеца при търговеца, просто нямаше търсене. Иначе вече 30к километра съм много доволен от покупката. Но сега цените определено са по високи. Въпреки това според мен О1 TDI около 2000г. с повече обикаляне може да се намери около 7000лв. в добро състояние. И запомни - високата цена не е гаранция за качество! Късмет и не бързай с покупката, колите няма да свършат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Честно казано, ако пройзводителите искаха да посещаваме по рядко сервиза, просто щяха да турят един бустметър на таблото и тогава гаранция счупените турбини ще паднат с поне 50%.

...

 

+1. Наскоро един приятел ми каза, че около 600 евро е печалбата от един пасат. Т.е. струва си колкото си струва и парите отиват по разходи и т.н., та 600 евро остават от цялата кола. Печалбата идвала от надути цени за резервни части - т.е. имаш една малка пластмаса, която е за решетката долу до фара за мъгла, примерно - ако ти струва на теб 300лв, на прозиводителя му е 50ст, като направи необходимата бройка. Има логика в казаното, дори съм склонен да повярвам на това нещо, защото, ако беше обратното щяхме да си купуваме дюзи и всичко останало, като топъл хляб...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам предложения за Фабия СДИ или ТДИ!!!

SDI- е по разтоварен и опростен за сметка на мощността, но и с по голям ресурс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 1 година по-късно...

SDI може ли да подържа спокойно на магистрала 130 и 100-тина км извънградско?

Как се справя с баирите?

За комби питам, че нещо почнах да ги заглеждам, като чета са здрави, липсата на турбина е +.

Ще се кара около 1000км градско и 500 или 1000извънградско месечно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SDI може ли да подържа спокойно на магистрала 130 и 100-тина км извънградско?

Как се справя с баирите?

За комби питам, че нещо почнах да ги заглеждам, като чета са здрави, липсата на турбина е +.

Ще се кара около 1000км градско и 500 или 1000извънградско месечно.

 

И със 160 ако искаш може да караш без проблем ;) взимай смело!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SDI може ли да подържа спокойно на магистрала 130 и 100-тина км извънградско?

Как се справя с баирите?

За комби питам, че нещо почнах да ги заглеждам, като чета са здрави, липсата на турбина е +.

Ще се кара около 1000км градско и 500 или 1000извънградско месечно.

 

И със 160 ако искаш може да караш без проблем ;) взимай смело!

Понеже в момента разполагам с 1,8ми 90 коня на газ с въртящ момент със 17Нм по-малък предполагам няма да се усети.

Как обаче се справя с баирите, понеже живея на огромен такъв?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как обаче се справя с баирите, понеже живея на огромен такъв?

 

 

Коя кола не може да се справи с баир? Ако те съмнява този двигател, тогава какво да очакваме от 1.2 HTP и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маджо,стига глупости бе.

Повече от 120-130 са и разумния максимум.

С тази скорост сди-то ще гори колкото тди 101.КУТИЯТА И Е КЪСА И Е ПОЧТИ,НА ВСИЧКАТА ГАЗ ;)

С сди-то ако колегата ще кара само по магистрали и в града ,няма проблеми.Но ако кара на извънградски пътища,колата не става.Ако автомобила или автобуса кара пред теб със 90км-НЯМА ИЗПРЕВАРВАНЕ!

А за баирите,държи скороста сравнително добре/ако си я засилил предварително/

СДИ-ТО СИ Е ГРАДСКА КОЛА!!!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса беше дали може да поддържа 130км а не дали 160 са неразумни. Иначе и 200 ги вдига.

Все пак карам такава служебна и доста съм пътувал с нея и мога да кажа, че е супер. Вярно, че няма динамиката на ТDI, но върви прилично за смешно нисък разход.

Градско 6/100 извън 4/100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе Младенчо,ти да не си сънувал нещо??Да не говориш за твоята Октавия.Какви 160,какви 200 ще вдигне сди-то.То максималната му скорост е около 150 май някъде.

Над 140 си е издевателство над колицата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.