Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за глава на felicia 1.3 mpi


martin_284

Recommended Posts

Стягат се всички болтове на 2 кг. и след това два пъти по 90 градуса.

аха.... Трябваше да си купя нови болтове след смяната на гарнитурата. Сега проблема е че скъсах един :? Може ли да върви така или .... да вадя главата :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стягат се всички болтове на 2 кг. и след това два пъти по 90 градуса.

аха.... Трябваше да си купя нови болтове след смяната на гарнитурата. Сега проблема е че скъсах един :? Може ли да върви така или .... да вадя главата :cry:

Нямат ли определен момент на стягане в кг. а не на градуси? Така можеш да късаш още болтове, дори и нови.

/На 120ката на 9кг. заспива./

Скъсаната част на болта, която е в блока, трябва задължително да се извади. Сваляш главата и съответно - пак нова гарнитура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат ли определен момент на стягане в кг. а не на градуси?

Незнам , така пише у дебелите книги smile049

 

П.П. Ако почистваш резбите всеки път и гледаш да не е повлечен някой болт няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно болтовете са били разпънати. На 8 кг се скъса. За сега карам с 1 болт по - малко. Дали ще я здуха така. Правя си и аз едни екперименти s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно болтовете са били разпънати. На 8 кг се скъса. За сега карам с 1 болт по - малко. Дали ще я здуха така. Правя си и аз едни екперименти s_flag

Ти си я подкарал вече? Аз мислех, че си спрял до скъсания болт.

Карай, то ще си покаже. Поне спази ли реда на стягане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляй и прави,колега,иначе може и до основен ремонт да я докараш,зависи кой болт точно си скъсал.Най-често са тия до колекторите,а там е лошо място....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стягат се всички болтове на 2 кг. и след това два пъти по 90 градуса.

:smt017 Като добавка бих написал,че болтовете трябва да са почистени добре(резбата)и да постоят известно време накиснати в двиг.масло. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляй и прави,колега,иначе може и до основен ремонт да я докараш,зависи кой болт точно си скъсал.Най-често са тия до колекторите,а там е лошо място....

Не е от тия до колекторите. Болт 5 се скъса.

 

202748414912138069981312267536EvZJY9EKWbs8co9io1OG_m.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ae вие сте ми яко интересни. Как въобще може дори и да си помислите да направите това ?!? Как може да нормален човек да му мине през акъла, че е време за палене, когато липсва болт на главата?!?

 

Аз веднъж смених гарнитура на 0км, защото без да се усетя развих болт номер 2 и 3 за да си сложа планката за въздушния филтър.

 

Автора на темата - свали главата преди да си я изкривил от създалото се напрежение. Като я свалиш я огледай започнала ли е да избива.

 

Аз болт скъсах на 7.5кг и го смятам за нормално. В книгата за 120 пише да се стяга чугунената глава на 5кг, аз 105 главана 120 мотора стягах на 6,5кг и с години изкара без грижи. Моето предложение е да я стегнеш на 6,5 и след 150км да я притегнеш на 6. Защото идва и другия момент, че ако прекалиш с стягането идва момента в който почва да изпуска резбата на блока и после са едни молитви докато уголемиш резбата да не я изкривиш... после преходни шпилки 12мм/10мм молиш се и псуваш чешките инженери, е тея ако бяха живи, всички много щях да ги псувам :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ест че ще я сваля и ще я занеса на шлайф , ще купя нови болтове , нова гарнитура и всичко да е 6. Но засега карам малко така докъто съ :) бера някои лев

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - много да прецакаш маслото с вода и да отидат още 50 кинта ;)

 

Болта би трябвало да се развива на ръка попринцип. Ако не, мисли го друго, в абсолютно никакъв случай не използвай шпилко изваждач. Счупи ли се, дори и с закалена бургия не можеш го извади = нов блок.

 

Казваш нови болтове искаш да купиш. Aко имаш познат стругар консултирай се колко ще ти излезе да си направиш шпилки от оксидирана стомана (черна е) и ги направи с резба в 2 та края. Единия стягаш в блока, на другия с гайка като под нея слагаш оригиналната шайба от болтовете на главата, така като стягаш гайката няма да завлича материал от главата и да те подлъже че е стегнато. Те поне при 120 са едни шайби голями колкото главата на болта.

Знам, че е много разправия, ама може и да ти излезе по - евтино, и по - добре,ако имаш приятел стругар, защото, ако нямаш мен ми взеха за 2 преходни шпилки оксидирани 20кинта ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Скоро оправих главата.Изминах около 40 хил км така. Болта беше скъсан навътре , намерих една тръбичка колкото да влезе за да не нараня резбите като пробивам , със сфредло 6мм разпробих и с шпилковадач го развих. Занесох я на шлайф , нови болтове , гарнитура и заспа. :)

И един въпрос. Аз мисля че е нормално , но да попитам все пак . При по дълаг байр нормално ли е температурата да достига до 95-98 C ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА. При Фелиция е нормално. smile049

 

На мен ми го прави редовно. После пак намалява. Няма проблеми. smile175

Да само при натоварване го прави. С 4 човека и доста багаж, инъче няма проблем. По надолнище пада доста s_flag :D

Инъче градско нямам проблем. На 92 си включва перката и през повечето време си седи залепена на 90.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 s_flag s_flag

Нямат ли определен момент на стягане в кг. а не на градуси?

Незнам , така пише у дебелите книги smile049

 

П.П. Ако почистваш резбите всеки път и гледаш да не е повлечен някой болт няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро оправих главата.Изминах около 40 хил км така. Болта беше скъсан навътре , намерих една тръбичка колкото да влезе за да не нараня резбите като пробивам , със сфредло 6мм разпробих и с шпилковадач го развих. Занесох я на шлайф , нови болтове , гарнитура и заспа. :)

И един въпрос. Аз мисля че е нормално , но да попитам все пак . При по дълаг байр нормално ли е температурата да достига до 95-98 C ?

 

Не би трябвало да качва ако всичко е наред. ;) Освен лятото в жегите и трафика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да качва ако всичко е наред. Освен лятото в жегите и трафика.

Съгласен съм с теб , но няма вече и от какво да е. Сигурен съм че с гарнитурата се получи много добре. Термостата ми е нов , водната помпа и радиатора също. Като гледам колеги от форума се оплакват доста , че лятно време в трафик вдига над 100 , а при мен такъв проблем няма. В задръстване и жега до 92 и вкл. перката и в почето време седи залепнала на 90. Когато е натоварена и в по- дългите баири към Варна позагрява малко- най вече като се залепя зад някой тир. Аз не мога да кажа дали е 95 или 98 градуса , но е малко над 90. До 100 със сигурност не съм стигал.

 

Пази ми кората под двигателя , в петък или събота идвам. :)

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.