Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Не мога да включа фаровете!


sevie

Recommended Posts

Здравейте, колеги! От вчера не мога да си включа фаровете на къси и дълги. При завъртане на кръглия ключ включвам на габарити, включвам фаровете за мъгла и задния стоп за мъгла, но късите не светят изобщо. Това го забелязах най-напред като не видях индикацията на таблото за включени къси. Като дръпна лостчето за мигачите назад ми светват дългите (т.е. примигването си работи добре).

Проверих бушоните - те са добре. Остава проблемът да е в ключа за фаровете.

Откъде мога да намеря схема за този ключ, за да проверя дали е наред всичко с него? Някакви идеи какво друго може да е?

Благодаря предварително!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия проблем бе сполетял колегата "skodera".Оказа се стопени контактни пластинки в ключа(разглобява се,но в случая няма как да се оправи).Получава се с времето,когато натиска между контактните повърхности на пластинките намалее и контактите почват да греят,като разстопяват около себе си и се деформират.Решението е ключа да се смени и светлините да се прекарат през релета,както направихме ние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искаш да кажеш, че въпросния ключ може да се разглоби? Би ли обяснил как става това, че ми изглежда доста добре стегнат. Може да погледна дали при мен се касае за същия проблем и да пробвам да "побългаря" нещата. Ако не успея - след две седмици ще идвам в Стара Загора, ще се радвам ако можете да ми помогнете и да сложим релета и нов ключ! :)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да е като на фабия....

 

Хващат "въртока" и натискаш навътре и като си го натиснал навътре въртиш дясно за да пуснеш габарити.

По този начин се освобождава и излиза към теб.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искаш да кажеш, че въпросния ключ може да се разглоби? Би ли обяснил как става това, че ми изглежда доста добре стегнат. Може да погледна дали при мен се касае за същия проблем и да пробвам да "побългаря" нещата. Ако не успея - след две седмици ще идвам в Стара Загора, ще се радвам ако можете да ми помогнете и да сложим релета и нов ключ! :)

Поздрави

 

След като извадиш ключа по начина,описан от "Black Pearl" може да го разглобиш.Не помня точно как ставаше,но мисля че ще се досетиш,след като го разгледаш.Ние разглобихме ключа и видяхме как леглата на пластините бяха "на юфка" - обгорели и почернели,а самите пластни липсваха - явно са се отлепили и кой ги знае къде забегнали.Случи ли се това,оправията е само със смяна на ключа. Когато ключа грее и фаровете работят в същия момент принципно проблем няма що се касае до това,че може да останеш всеки момент без фарове.това е така,защото дори и греещ,ключа е включен и върху двете контактни пластини има определен натиск,който поддържа определен електрически контакт между тях.Но фала става когато върнеш ключа - тогава под действието на разтопената пластмаса и липсата на натиск контактните пластини се разместват или отпепят.След като пластмасата изтине,тя се втвърдява и придобива форма на юфка.И като включиш пак фаровете след известно време - изненада - няма никой - всичко е разместено и вече не може да контактува.

 

Обади се като имаш път насам,с удоволствие ще помогнем!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възстановява се успешно ключа , само при положение че е само нагоряла пъпка на конт. пластина .Ако има топена пластмаса или разместване на пластините - тогава нов. Два ремонтирани от Фабия имам , не са се връщали за рекламация .Номера е да се разнити внимателно със свредло нита държащ конт. пластина към пакета ,премахване на изгорялата пъпка , после намирам малко болтче с подходяща заоблена глава . най удачно е да е от месинг или някаква подобна сплав, занитва се на мястото на старата пъпка .Пластината към пакета отново с винт и гайка.Против саморазвиване , някоя капка калай на болта и пластината и се събира по обратния ред ключа .

За съжаление не ми е идвало на ум да направя някоя снимка , но ако дойде пак такъв ключ за ремонт , ще направя непременно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо проверете дали и двете крушки не са изгорели! Не рядко се случва, особено след скок в по-яка дупка. Дългите светят ли при включени къси? Ако да, ключът е по-скоро здрав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късите и дългите не светят изобщо. Дългите светват когато дръпна лоста за мигачите назад, значи не са изгорели. И преди са ми изгаряли крушките, но лампичката на таблото си светеше, а сега и тя не севти като включа фаровете. Днес следобяд ще разглобя ключа и ще го снимам.

Благодаря на всички за бързите отговори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключа.

 

Като го оправиш или смениш, сложи едни релета да ти е мирна главата за в бъдеще. Винаги съм се чудил, защо не ги слагат в завода... Вероятно ни мислят само доброто....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушоните, както писах в първия пост, са ОК.

Благодарение на ценните съвети на колегите успях да разглобя ключа донякъде. Не виждам обаче нищо разтопено, нищо зацапано. Не мога да отворя изцяло ключа, за да го погледна отвътре.

Шах! :)

Може ли някой да ми каже поне как да разбера кои жици (които се включват към ключа посредством букса) за какво са? Малко глупав въпрос - коя от жиците е масата? :)

Поздрави,

Юриpost-1708-138453324302_thumb.jpgpost-1708-138453324346_thumb.jpgpost-1708-138453324346_thumb.jpg

post-1708-138453324295_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за да не ви мъча повече- ето какъв е резултата!

Успях да разглобя абсолютно всичко, което можеше да се разглоби. Действително проблемът е, че има разтопена клема и там не контактува.

Значи който кара целогодишно на фарове като мен вероятно ще има и други прблеми, освен изгорели крушки :)

Сега предстои опит за побългаряване на ситуацията - ще свържа постоянно двете клеми и така като включа на габарити ще светват и късите. Докато издържи! Че не ми се купува нов ключ ( 110 лева струва), а във Варна сякаш авроморгите са много бедни откъм Шкода части.

Засега ще карам так, пък след две седмици като сложим релетата в Стара Загора ще пиша пак :)

Поздрави!post-1708-138453324354_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавай, как сглобяваш! Надявам се да си запомнил всичко докато разглобяваш, за да не сложиш врътката накриво. Ако не я сложиш, както трябва - няма да работи нищо или пък ще работи некоректно и ще трябва пак да го разглобяваш и т.н. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "sevie" - След кратко ровене в http://www.ebay.com се намира чисто нов ключ за около 50 лева с доставка до България. Твоя ключ какво по-точно командва? Габарити, къси и дълги светлини? Нещо друго? Светлини за мъгла? Предни, задни? Осветление на арматурното табло? smile021 С друго не мога да помогна, съжалявам..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, но вече проверих там. Ключът командва габарити, къси светлини, фарове за мъгла, стоп за мъгла и осветление на таблото. И аз погледнах в интернет какво се предлага, но за съжаление точно моя модел го няма или си е на същата цена, на която го продават тук.

Междувременно зачистих клемите доколкото мога, изкривих малко пластинката, за да контактува добре и за всеки случай сложих реле 20 А. Засега всичко е наред, надявам се да нямам проблеми. Но ако ми попадне евтин ключ непременно ще го сменя, че модификациите винаги излизат калпави накрая :)

Благодаря ви за помощта, приятели!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.