Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гуми с азот


Recommended Posts

Здравейте, напоследък, като проверявам гумите, често има промени, донапомпвам през около две седмици, но винаги има нужда. Преди са пълнени само с азот, но това го разбрах късно и допълвам с обикновен. Фатално ли е да се смесва, да отида ли да ги спадна и да ги направя само на азот и какви са предимствата му? :-k Благодаря! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем да смесваш азота с въздух, но се губи ефекта му. А ефектът му е, че не се влияе от външната температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако има резки застудявания като сегашното, гумите с азот няма да мръднат. Гумите с въздух ще омекнат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако се напълнят с хелий дали няма да стане по-лека колата и да се вдигне максималната скорост/респективно да падне разхода на гориво ??? smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако се напълнят с хелий дали няма да стане по-лека колата и да се вдигне максималната скорост/респективно да падне разхода на гориво ??? smile035

С хелий може и да набере височина! Като совалката "Колумбия" :D

Е, за това е датчика за напречно ускорение в Октавия. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом помпиш периодично значи спадат. Решението е качествен монтаж. Пък и азота има ефект на камиони, с леката кола нищо няма да усетиш от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както спомена колегата Оги, монтажа е много вероятна причина.

Може и крива джанта да е, може да е ударен и наранен някъде ръба, може да има някаква мръсотия между джантата и гумата и не уплътнява.

Или винтил.

Моя съвет е да се проверят за изкривявания и наранявания джантите и гумите.

Почистване с телена четка повърхността на джантите там където лягат гумите в тях. Хубаво да нанесат паста преди монтажа. Смени и винтилите.

 

Азота е за предпочитане. Има и бонус ефект че не дава на вътрешната страна на гумата (innerliner) да старее и каучука остава с по-добри показатели по-дълго време (кислорода във въздуха я състарява с времето).

Иначе колегите са ти гo казали - гумата с азот не се влия почти от температурна разлика.

Ползите са ти че и на студена гума, и на топла по магистрала с голяма скорост, гумата остава почти еднакво напомпана.

И още много ползи - стъпката на гумата ти остава същата и при топла и при студена гума, и при -10 градуса и в жегите. Оттам по-голяма сигурност на колата в завои, при спиране... Освен това гумата се износва правилно, и няма да ти се наложи например да купуваш гуми защото са с износена повече централна част (от пренапомване), или повече износена периферия на протектора (от недостатъчно напомпана гума).

 

Наличие на влага във въздуха го кара той да се разширява (молекулите вода в нормалния въздух), а не той само по себе си като газ, когато гумата се затопли. Затова когато си помпаме гумите с въздух от атмосферата, те си променят налягането според температурата.

Помпане на гумите зимата в -20 градуса студ с почти минимална влажност на атмосферата, дава приблизително същия ефект като азота. :)

 

По-здравословно е да дадеш по 2 лв за азот на гума и да караш поне половин година без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да питам, като един лаик :-k Гумите се помпат на студено според препоръките на производителя. Препоръката е дадена с презумцията, че гумата ще се "пълни" с въздух, а не с азот. Т.е. сметнато е че този въздух ще се разшири при загряване на гумата. Ако азота не се разшири излиза, че на магистралата гумата напомпана с азот ще е по-мека от тази напомпана с въздух. Това пък означава по-висок разход и по-лоша стабилност (недонапомпана гума - от там "усукване").

 

Ей такива едни мисли ми се въртят през главата. Пък може и да не съм прав, знае ли човек? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. сметнато е че този въздух ще се разшири при загряване на гумата. Ако азота не се разшири излиза, че на магистралата гумата напомпана с азот ще е по-мека от тази напомпана с въздух....

 

Точно така е. Абсолютно прав си. Аз досега не съм намерил потвърден отговор. Някой път, налягането в гумите от 2.0 атмосфери в студено състояние, спокойно може да си мине 3.0, че и да стигне до 3.5 при някои условия на каране и товар на колата.

 

С въздух имаме различна сигурност на автомобила, различно ще стъпва, вози и т.н. когато гумите се нагряват или изстиват.

С азот - почти не се променя стъпката и возията на колата.

 

До опит, усет, знания и ПРЕЦЕНКА на шофьора е какво да направи с налягането на азота в гумите си. Как най-често си ползва колата - сам или с 5 човека и багаж, магистрала или градско. И кое колко често ако иска да сложи някакво средно "универсално налягане" което да става за повечето му пътувания.

Аз слагам 0.2 атм над предписаното, и съм спокоен за всичките видове каране - градско, магистрала и дупки. Ако сме повече хора - корегирам нагоре.

В момента съм с азот на 2.2 атмосфери (2.0 е препоръката за мойта кола до 160 км/час с до 3 човека) и съм се съгласил че така ми остава налягането през цялото пътуване. В никоя таблица не можах да открия отговор на това заложено ли е или не естественото разширение на гумата ако е с въздух, за съжаление. Производителите ти казват: "Карай с 2.0...карай с 2.5...карай с еди колко си..." но не казват дали това е с предвидено естествено увеличение на налягането.

 

На някои състезания не помпат гумите с азот, а с въздух, само че "заводски" изсушен, точно за да няма влага в него и гумите да са с постоянно налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.